Mijn post was eerder sarcastisch bedoeld dan mijn eigen mening. Ik ben het helemaal met je eens. Maar mensen vergeten nog wel eens dat sommige zaken gewoon geld kosten en door iedereen betaald (dienen) te worden. Hier in Florida heb je geen wegenbelasting (ok, een jaarlijkse fooi voor je nummerbord) en het gevolg is dan ook dat de meeste wegen slecht van kwaliteit zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 05:55 schreef Libris het volgende:
Het idee is goed devzero, maar een aantal zaken betaal je nu eenmaal. Het probleem is inderdaad dat dit aantal zaken te hoog is en dat de overheid veel efficienter moet werken.
Ondanks dat ik ook inzie dat de kosten in Nederland veels te hoog zijn vrees ik dat een vergoeding op basis van vrijwilligheid niet de goede kant op gaat. Mensen zullen dan zo weinig mogelijk betalen, in de hoop dat andere het gat wel weer opvangen, met als resultaat dat de voorzieningen (infrastructuur, leger, dijken e.d.) ontzettend achteruit zal gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 05:55 schreef Libris het volgende:
Het idee is goed devzero, maar een aantal zaken betaal je nu eenmaal. Het probleem is inderdaad dat dit aantal zaken te hoog is en dat de overheid veel efficienter moet werken.
Tja, lang leve de uitgebreide sociale zekerheden en het zorgstelsel.quote:Ik kreeg mijn inkomstenbelastingaanslag binnen hier in Singapore, over de eerste 20.000 euro betaal ik (schrik niet) 2.5% over de volgende 10.000 euro betaal ik 9% belasting. Totaal 1500 euro. In Nederland betaal ik voor hetzelfde inkomen 7500 euro belasting, 5 keer zoveel...
zo werkt de maffia in z-italie toch ookquote:De regel is blijkbaar dat diefstal geen diefstal is als je een ander diensten levert in ruil voor het verkregen geld. Dit zou betekenen dat de bakker een brood op jouw stoep mag leggen dat je niet besteld hebt en vervolgens van jou betaling mag eisen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 05:43 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]Ik loop 's avond niet op straat en daarom weiger ik voor straatverlichting te betalen
volledig mee eens. Dit zijn zaken die mensen prima zelf kunnen betalen, dit hoeft echt niet op anderen afgewentelt te worden..quote:Ik heb geen koophuis en weiger daarom mee te betalen aan de hypotheekrenteaftrek van huizenbezitters, idem voor huursubsidie Ik heb geen kinderen en wil ook niet meebetalen aan kinderbijslag Ik studeer niet en wil ook niet meebetalen aan studiefinaciering Ik woon niet "onder de zeespiegel" en daarom wil ik ook niet voor dijken betalen Ik rijdt nooit op de snelweg en wil daar dan ook niet voor betalen
impossible, ondeelbaar collectief goed of zo iets.quote:Ik heb me nooit bedreigd gevoeld door andere landen en daarom wil ik ook niet voor het leger meebetalen.
wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 06:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn post was eerder sarcastisch bedoeld dan mijn eigen mening. Ik ben het helemaal met je eens. Maar mensen vergeten nog wel eens dat sommige zaken gewoon geld kosten en door iedereen betaald (dienen) te worden. Hier in Florida heb je geen wegenbelasting (ok, een jaarlijkse fooi voor je nummerbord) en het gevolg is dan ook dat de meeste wegen slecht van kwaliteit zijn.
het is zo fucking simpel,quote:Op dinsdag 7 juni 2005 08:20 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ondanks dat ik ook inzie dat de kosten in Nederland veels te hoog zijn vrees ik dat een vergoeding op basis van vrijwilligheid niet de goede kant op gaat. Mensen zullen dan zo weinig mogelijk betalen, in de hoop dat andere het gat wel weer opvangen, met als resultaat dat de voorzieningen (infrastructuur, leger, dijken e.d.) ontzettend achteruit zal gaan.
Een probleem waar je echter mee kampt is dat de berekenen van de kosten aan de gebruikers ook de nodige kosten met zich meebrengt. De vraag is dus waar het optimale punt ligt, al speelt het natuurlijk mee dat de kosten voor het berekenen van het gebruik agv ontwikkelingen in de ICT dalen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef McCarthy het volgende:infrastructuur moet bekostigt worden door de gebruikers, niet meer niet minder. Zij gebryuiken het, dus zij betalen ervoor
middels accijns kan het natuurlijk prima maar met de tech van vandaag kan het idd middels ICT, de opbrengsten wegen (denk ik) ruimschoots op tegen de evt hoge kosten die het innen met zich mee brengt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:54 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Een probleem waar je echter mee kampt is dat de berekenen van de kosten aan de gebruikers ook de nodige kosten met zich meebrengt. De vraag is dus waar het optimale punt ligt, al speelt het natuurlijk mee dat de kosten voor het berekenen van het gebruik agv ontwikkelingen in de ICT dalen.
Nou, ik bedoel eigenlijk dat hoe nauwkeurig je wil bijhouden hoeveel kosten iemand maakt, hoe duurder het wordt. Maakt iemand 's nachts gebruik van een B-weg of om 8u van de A2? Dat maakt nogal een verschil in kosten. De vraag is dus waar het optimum ligt tussen winsten uit hogere efficientie agv betere verdiscontering van kosten en kosten voor die verdiscontering. Maar ik denk dat NL inmiddels toe is aan tolheffing op wegen. Een interessant perspectief zou ook kunnen zijn dat het huidige systeem eigenlijk ervoor zorgt dat er staatssteun is voor de transportsector in NL, zonder dat de EU er iets aan kan doen. Hierdoor zou NL ook beter kunnen worden. Maar misschien is het Singaporeese systeem ook niet zo heel slecht, dat werkt in principe met een beperkt aantal slots dat geveild gaat worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
middels accijns kan het natuurlijk prima maar met de tech van vandaag kan het idd middels ICT, de opbrengsten wegen (denk ik) ruimschoots op tegen de evt hoge kosten die het innen met zich mee brengt.
btw: ambtenaren bij de belastingdienst kosten ook vermogens om alle regeltjes, uitzonderingen, teruggaventjes te checken etc. Het kan eigenlijk alleen nog maar goedkoper
Hoe kan China nou zo hoog staan?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:18 schreef McCarthy het volgende:
Oh boy oh boy,
Forbes tax misery 2005 is uit
Voor degene die denken dat het in Nl erg is .
check this
[afbeelding]
Het kan dus nog veel erger
Dat is namelijk "sociaal"
http://www.forbes.com/home/global/2005/0523/024chart.html
quote:
Forbes kennende zijn dit de hoogste belastingschalen. Het zegt dus niet meteen iets over het gemiddelde belastingtarief.quote:
Klopt, kijk maar naar de BTW en loonbelasting in Nederland.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Forbes kennende zijn dit de hoogste belastingschalen. Het zegt dus niet meteen iets over het gemiddelde belastingtarief.
idd maar daar hebben ze goeie redenen voor, mensen met het meeste inkomen zijn vaak de mensen die nieuwe bedrijfjes beginnen en veel te besteden hebben en dus de aanjagers van de economie.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Forbes kennende zijn dit de hoogste belastingschalen. Het zegt dus niet meteen iets over het gemiddelde belastingtarief.
Maar wat met de infrastructuur die er al ligt. Krijgt men daar een naheffing over?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het is zo fucking simpel,infrastructuur moet bekostigt worden door de gebruikers, niet meer niet minder. Zij gebryuiken het, dus zij betalen ervoor
Och er zijn zat semiprivate groeperingen die hun best doen. Werken met huursoldaten was eeuwenlang de algemen praktijk en wordt nog steeds toegepast.quote:leger kan niet geprivatiseerd worden, dat wordt dus dokken. Soit
Niet alleen de zeespiegel is een bedreiging maar ook de dijken. Niet zo raar om bewoners van de maasstreek mee te laten betalen. Maar in principe zijn de waterschapsbelastingen nu ook al gedifferentieerd. Het gaat vnl om de zeeweringen en die mogen van mij best een paar centen kosten.quote:Dijken moeten betaald worden door de inwoners die onder de zeespiegel leven.
Dat zijn er echter heel wat dus dat kunnen we makkelijk dragen. For gods sake waarom zou iemand in Limburg voor onze dijken moeten betalen.
Waarom is dat de PvdA manier? VVD, SGP en CDA doen er net zo lief aan mee hoorquote:Wil je iets hebben dan dok je er zelf ervoor. Niet op de PvdA manier de kosten op de hele gemeenschap afwentelen
Dan gaat iedereen in Limburg wonen. Lijkt me ook geen goed plan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef McCarthy het volgende:Dijken moeten betaald worden door de inwoners die onder de zeespiegel leven.
Dat zijn er echter heel wat dus dat kunnen we makkelijk dragen. For gods sake waarom zou iemand in Limburg voor onze dijken moeten betalen.
bron?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:04 schreef McCarthy het volgende:
mensen met het meeste inkomen zijn vaak de mensen die nieuwe bedrijfjes beginnen
Ik betwijfel toch sterk of nieuwe bedrijfjes en/of mensen met een topinkomen echt aanjagers zijn van de economie.quote:en veel te besteden hebben en dus de aanjagers van de economie.
Ja ach: Singapore, Dubai, Zuid-Korea. Het gaat natuurlijk om causaliteit.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:53 schreef du_ke het volgende:
Wat opvalt is dat veel landen met een hoge belastingdruk ook behoorlijk welvarend zijn. Bv belgie frankrijk en zweden. Zou daar een oorzakelijk verband zijn?
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Kunnen we niet beter naar een flat tax gaan en dan alle ander belastingen en toeslagen afschaffen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |