moet design altijd nut hebben dan? en welke browser gebruik je? ik heb de site namelijk (voor nu) geoptimaliseerd voor gecko en safari.quote:op dinsdag 5 juli 2005 20:11 schreef jagermaster het volgende:
een header hoeft zeker geen plaatje te zijn. maar het gaat vooral om het nut om 180px aan hoogte te besteden eraan.
als je kijkt op http://www.walfredgeesink.nl/log/wg-weer-online.html dan zie je dat het witte vlakken niet netjes precies onder elkaar staan maar het bovenste vlak minder breed is.
tevens zou ik daar ook niet zo de mailadressen van de posters neer zetten.
vind het persoonlijk niet leesbaarder op worden als een lijntje doorloopt onder plaats reactie. zou het beter vinden als het lijntje dan even zou ophouden.
momenteel alleen even ie 6, dat komt voornamleijk omdat ik het nu vrij druk heb. als ik het minder druk heb kijk ik vaak ook met firefox, mozilla, soms met konquer.quote:op dinsdag 5 juli 2005 21:07 schreef walfredgeesink het volgende:
[..]
moet design altijd nut hebben dan? en welke browser gebruik je? ik heb de site namelijk (voor nu) geoptimaliseerd voor gecko en safari.
http://www.geenstijl.nlquote:op dinsdag 5 juli 2005 21:33 schreef jagermaster het volgende:
[..]
momenteel alleen even ie 6, dat komt voornamleijk omdat ik het nu vrij druk heb. als ik het minder druk heb kijk ik vaak ook met firefox, mozilla, soms met konquer.
edit
het hoeft niet perse nut te hebben. ik ga nog altijd uit van een minimale resolutie van 800x600. dan is 180 px van de 600 wel veel hooriedere grote header is eigenlijk als je het goed bekijkt nutteloos. zou ook niet zo direct een grote site weten welke een grote header heeft. hou zelf meer van functioneel design.
- werkt niet goed cross browser. check het bijvoorbeeld maar eens in firefox, <iframe width=100% height=100%> zal niet het gewenste resultaat leveren.quote:
haha thanx voor de tipquote:op woensdag 6 juli 2005 01:50 schreef dionysuz het volgende:
overigens een leuk gastenboekheb zelden zo goed kunnen lachen =)
idd is die weer up. welke resolutie werk je mee? sommige achtergronden passen namelijk niet mooi in een resolutie van 768x1152 (of zoiets). ook is de tekst niet echt goedleesbaar altijd! (soms zelfs niet leesbaar).quote:op woensdag 6 juli 2005 09:47 schreef pomtiedom het volgende:
overigens, de interlink zooi is weer up schijnbaar en dus mijn site ook:
http://il.fontys.nl/~riptide/
of
http://www.tiptide.tk/
-lol, ik werkt met een resolutie van 1024x768quote:op woensdag 6 juli 2005 10:04 schreef jagermaster het volgende:
[..]
idd is die weer up. welke resolutie werk je mee? sommige achtergronden passen namelijk niet mooi in een resolutie van 768x1152 (of zoiets). ook is de tekst niet echt goedleesbaar altijd! (soms zelfs niet leesbaar).
tevens kan je ook scrollen terwijl dit niet nodig is! zodat je ook het menu (en de eventuele tekst kwijt bent.
jammer dat het gastenboek zo buiten de site valt.
je zegt dat je bezig bent met hbo ti. neem aan dat dat technische informatica is?
leuke achtergronden maar hierdoor heb je aan de tekst niets meer.
beetje grote header. als je je resolutie op 800x600 zet dan merk je hoe sommige mensen het zien die nog niet zo'n groot scherm hebben als jij hebt.quote:op woensdag 6 juli 2005 10:12 schreef gr8w8 het volgende:
de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ik ben geen whizzkid trouwens, dus ik heb hem gewoon gebaseerd op een vrije template voor pivot. mijn oude opmaak had het probleem dat sommige mensen met een mac de tekst zelf niet zagen, alsof die achter de witte tekstvlakken stond.
dus, kan er iemand met een mac even naar kijken of dat nu verholpen is? thanks!
hier een mac, en kan gewoon de tekst lezen.quote:op woensdag 6 juli 2005 10:12 schreef gr8w8 het volgende:
de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ik ben geen whizzkid trouwens, dus ik heb hem gewoon gebaseerd op een vrije template voor pivot. mijn oude opmaak had het probleem dat sommige mensen met een mac de tekst zelf niet zagen, alsof die achter de witte tekstvlakken stond.
dus, kan er iemand met een mac even naar kijken of dat nu verholpen is? thanks!
als je de openingspost leest lees je bijvoorbeeld:quote:
verder ook handig om te weten (heb je site eens bekeken):quote:als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet. hoe lang ben je er mee bezig geweest wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken. waarmee heb je je site gemaakt gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
quote:alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
op http://mobileskinz.org/other.php is het plaatje http://mobileskinz.org/pimg/pre.jpg dead. (helemaal rechtsonder)quote:op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef revel het volgende:
http://mobileskinz.org
je kan een picture uploaden en daarna downloaden op je mobieltje als wallpaper in het juiste formaat. daarnaast staan er ook een redelijk aantal gratis wallpapers voor je mobieltje.
het design is door iemand anders gedaan, ik vraag me meer af of het een beetje duidelijk is hoe het werkt.
achtergrond herhaalt zich op 1280x1024, dan ben ik nog mild want ik zit hier eigenlijk op 1600x1200quote:op woensdag 6 juli 2005 10:12 schreef gr8w8 het volgende:
de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ....
uhu, klopt. plaatje herhaalt zich, ook bedoelt voor die instellingen, worden ook het meest gebruikt. geen idee hoe ik dat beter kan maken, maar dat zoek ik nog wel een keer uit. thanks ieg.quote:op vrijdag 8 juli 2005 11:46 schreef revel het volgende:
[..]
achtergrond herhaalt zich op 1280x1024, dan ben ik nog mild want ik zit hier eigenlijk op 1600x1200
kleuren vind ik een beetje erg hard en this gewoon een standaard weblog layout.
je pagina ziet er in ie iig niet uit. het nieuwsblok loopt over in het hoofdframe, en de tekst staat daar weer rechts vanquote:op zondag 10 juli 2005 14:03 schreef the_jasper het volgende:
ligt het nou aan mij of doet de laatste pagina vreemd in ie?
werk ff de hoekjes af. want je wilt niet zeggen dat dat netjes is afgewerktquote:op zondag 10 juli 2005 13:52 schreef the_jasper het volgende:
hoi
ben een beetje uit verveling aan het fotoshoppen geweest het is dus heel simpel
heb dit met php en css in 2 uurtjes inelkaar gezet, photoshoppen duurde nog het langste
het heeft nog niet echt nut maar het is gewoon een oefening om een beetje beter te worden in photoshop
en jah ik weet dat de hoek linksonder van de afbeelding niet goed is
so please constructief commentaar
http://test.familie-gerbers.nl
dat van die hoekjes zei ik alquote:op zondag 10 juli 2005 14:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
werk ff de hoekjes af. want je wilt niet zeggen dat dat netjes is afgewerkt
er staat weinig op. header ziet er wel grappig uit weet alleen niet waar psychedelic opslaat...
voor de html moet je is gaan kijken of je iets kan gaan doen met div in plaats van table.
ja leer html. ff heel kort een stukje code van je:quote:op zondag 10 juli 2005 14:46 schreef the_jasper het volgende:
maar die andere site drijft me echt tot waanzin![]()
hij werkt perfect in firefox en opera, ik dacht dan werkt het wel in ie
open ik het op een andere pc schrik ik me rot
maar wat zien jullie alles doorelkaar of zie je 2 witte lijntjes en een scheven onderlijn
dat laaste zie ik iig
iemand een oplossing![]()
![]()
![]()
(ik was zonet er nog wel mee aan het kloten dus je kan een mislukte test hebben gezien)
sorry maar weet wel wat php include is. wat jij doet is geen php include toepassen op een goede manier! het gaat niet om wat jij serversided doet maar wat er clientsides uitkomt! of een pagina is opgebouwd met php of met html maakt niet uit. de client ziet alleen de html en niet de php code.quote:op zondag 10 juli 2005 15:45 schreef the_jasper het volgende:
leer php
dat heet php include een alternatief voor iframes
en daar ligt het probleem ook niet
want als ik dat uitschakel dan werkt het nog steeds niet
flame wars kunnen we beter houden over msn of mailquote:op zondag 10 juli 2005 16:09 schreef the_jasper het volgende:
maar laten we iig geen flame war beginnen![]()
ben ik ook aan het nakijken, heb in css niet iets verkeerds gevondenquote:op zondag 10 juli 2005 16:25 schreef jagermaster het volgende:
[..]
flame wars kunnen we beter houden over msn of mail
probeer onderdeeltje voor onerdeeltje goed optebouwen met html .. en pas daarna bij elkaar te voegen (of te splitsen zodat je gebruikkan maken van php include). zit er niet een fout met css dat je de borders verkeerd meerekend?
dit slaat kant noch wal, sql is geen alternatief voor php, php is geen alternatief voor iframes en php hoeft niet per se troep te geven in de html.quote:op zondag 10 juli 2005 16:09 schreef the_jasper het volgende:
mmh het probleem is dat het nog steeds niet werkt
heb nu weer een verse index.htm uit photoshop gehaald
zal die nu gaan editen
ik heb alle tables nagerekent en hij moet gewoon kloppen (600 pixel hoogte in totaal)
ik snap echt niet waar de fout zit
zelfs nu ik al de php code eruit heb gesloopt werkt hij niet
ik gebruik php include wel vaker en het heeft tot nu toe nog altijd goed gewerkt
hij voegt gewoon het bestand in
ik ga trouwens over op sql maar dat duurt nog ff
en ja ik weet wat php include is, maar ik gebruik dit omdat het redelijk effectief is.
iframes geven vaak een grote troep in een zoekmachine
maar php geeft troep in de html file, het is wel leesbaar voor de designer
maar laten we iig geen flame war beginnen![]()
sorry zal het misschien wat onduidelijk hebben getyptquote:op zondag 10 juli 2005 17:08 schreef walfredgeesink het volgende:
[..]
dit slaat kant noch wal, sql is geen alternatief voor php, php is geen alternatief voor iframes en php hoeft niet per se troep te geven in de html.
jij hebt zeker ook net voor het eerst php ondenktquote:op zondag 10 juli 2005 15:45 schreef the_jasper het volgende:
leer php
dat heet php include een alternatief voor iframes
het copyed en paste het bestand waarnaar je wijst op de plaats waar je include hebt gedaan.
en daar ligt het probleem ook niet
want als ik dat uitschakel dan werkt het nog steeds niet
mmh nog zinnige opmerkingen ?quote:op maandag 11 juli 2005 01:42 schreef energie het volgende:
[..]
jij hebt zeker ook net voor het eerst php ondenkt![]()
quote:
quote:op zondag 10 juli 2005 16:09 schreef the_jasper het volgende:
en ja ik weet wat php include is, maar ik gebruik dit omdat het redelijk effectief is.
iframes geven vaak een grote troep in een zoekmachine
maar php geeft troep in de html file, het is wel leesbaar voor de designer
simpel javascriptje lost dat op..quote:op maandag 11 juli 2005 17:04 schreef the_jasper het volgende:
met zoekmachines is het vaak zo dat je een zin terugvind op een subpagina van je website
die zou in een iframe opgeroepen moeten worden
als je die dan laad vanuit google krijg je alleen die pagina, niet de index.
dus vaak mist een menu, header foto etc
er is dan wel weer code die je doorstuurd naar de index waardoor je wel weer alles hebt maar ik zie maar weinig mensen dat gebruiken
hoi, ziet er goed uit!quote:op maandag 18 juli 2005 03:02 schreef leshy het volgende:
hoi
ik heb mijn website net van een volledig nieuwe layout voorzien. ik ben er zelf aardig tevreden over, maar ik ben benieuwd naar wat anderen er van vinden, en of hij enigszins correct werkt in verschillende browsers. ik heb hem zelf getest in opera als primaire browser, maar ook in firefox en internet explorer. met name de laatste heeft wat vreemde probleempjes die overigens niet drastisch genoeg zijn om erg moeilijk voor te gaan doen mijns inziens.
het enige probleem waar ik zelf nog wel een beetje mee zit, zijn de twee achtergrond-afbeeldingen, boven en beneden. als een pagina erg kort of erg lang is, dan verbergt de ene afbeelding de andere, of zie je ze netjes onder elkaar, maar er is een marge waarbinnen de bovenste in de onderste snijdt, wat er niet zo heel netjes uitziet. ik heb overwogen 24-bits png te gebruiken, maar dan schiet de filesize nogal hard omhoog. misschien heeft iemand hier nog ideeën over
de nieuwe layout is te vinden op http://www.leshy.net
de oude layout is te vinden op http://www.leshy.net/nl/ (deze heb ik dus nog niet omgezet).
ook hoiquote:
het markt aandeel van ie is nog altijd groter dan de rest van de browsers. vind dit zelf dus niet echt een oplossing om neer te zetten.. verder is het zonde van de layout.quote:you are using a browser that indicates it does not meet current web standards. as a result, certain parts of this site may not function properly or otherwise be rendered incorrectly. recommended browsers are opera and firefox.
ik had een jaar of wat geleden zo'n soort melding op mijn site voor verstokte netscape 4 gebruikers (wat vliegt de tijdquote:you are using a browser that indicates it does not meet current web standards. as a result, certain parts of this site may not function properly or otherwise be rendered incorrectly. recommended browsers are opera and firefox.
dat komt mooi uitquote:op maandag 18 juli 2005 12:45 schreef walfredgeesink het volgende:
alleen een paar (mierenneukerige) details, voor als je perfectionistisch bent:
quote:ik gebruik safari, maar ik krijg bovenaan die melding van web standards. safari is toch wel goed? ik weet het zelf niet en de punten hieronder zouden dus het resultaat kunnen zijn van de misinterpretatie van safari... elk menu-item heeft meer ruimte links dan rechts. de html-code als titel bij web design vind ik niet zo geslaagd. dutch doet het nog niet.
op zich is het niet echt een enorme verstoring van de layout, maar als ook safari deze binnenkrijgt, is het inderdaad makkelijker om hem geheel weg te laten. wat ik nu dus ook heb gedaan.quote:op maandag 18 juli 2005 15:53 schreef jagermaster het volgende:
het markt aandeel van ie is nog altijd groter dan de rest van de browsers. vind dit zelf dus niet echt een oplossing om neer te zetten.. verder is het zonde van de layout.
ooit maak ik misschien wel eens een liquid layout, maar scrollen is ook weer niet z'n bezwaar nu de meeste muizen wieltjes hebbenquote:de layout ziet er wel mooi uit, alleen jammer dat je toch weer geneigd bent om te scrollen terwijl dat niet nodig is en alleen veroorzaakt wordt door de layout
behalve als je al 20 sites heb gereviewd vandaag die op 1 na een stuk brakker waren dan de jouwequote:op maandag 18 juli 2005 17:37 schreef leshy het volgende:
ooit maak ik misschien wel eens een liquid layout, maar scrollen is ook weer niet z'n bezwaar nu de meeste muizen wieltjes hebben
altijd, zijn maar weinig sites waar ik niets op aan te merken hebquote:op maandag 18 juli 2005 18:04 schreef richard_zutphen het volgende:
www.onweersite.nl
weet zelf van 1 foutje en dat is bij de fotografiesite, daar valt het bladeren knopje in het veld.
zien jullie nog wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |