abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:11:33 #151
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_28523670
een header hoeft zeker geen plaatje te zijn. maar het gaat vooral om het nut om 180px aan hoogte te besteden eraan.
als je kijkt op http://www.walfredgeesink.nl/log/wg-weer-online.html dan zie je dat het witte vlakken niet netjes precies onder elkaar staan maar het bovenste vlak minder breed is.
tevens zou ik daar ook niet zo de mailadressen van de posters neer zetten.
vind het persoonlijk niet leesbaarder op worden als een lijntje doorloopt onder plaats reactie. zou het beter vinden als het lijntje dan even zou ophouden.
Where's my fear???
pi_28523805
www.fiestaaa.nl wat vinden jullie ervan?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:07:01 #153
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28525819
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 20:11 schreef jagermaster het volgende:
een header hoeft zeker geen plaatje te zijn. maar het gaat vooral om het nut om 180px aan hoogte te besteden eraan.
als je kijkt op http://www.walfredgeesink.nl/log/wg-weer-online.html dan zie je dat het witte vlakken niet netjes precies onder elkaar staan maar het bovenste vlak minder breed is.
tevens zou ik daar ook niet zo de mailadressen van de posters neer zetten.
vind het persoonlijk niet leesbaarder op worden als een lijntje doorloopt onder plaats reactie. zou het beter vinden als het lijntje dan even zou ophouden.
moet design altijd nut hebben dan? en welke browser gebruik je? ik heb de site namelijk (voor nu) geoptimaliseerd voor gecko en safari.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:33:40 #154
39240 jagermaster
pi_28526806
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 21:07 schreef walfredgeesink het volgende:

[..]

moet design altijd nut hebben dan? en welke browser gebruik je? ik heb de site namelijk (voor nu) geoptimaliseerd voor gecko en safari.
momenteel alleen even ie 6, dat komt voornamleijk omdat ik het nu vrij druk heb. als ik het minder druk heb kijk ik vaak ook met firefox, mozilla, soms met konquer.

edit
het hoeft niet perse nut te hebben. ik ga nog altijd uit van een minimale resolutie van 800x600. dan is 180 px van de 600 wel veel hoor iedere grote header is eigenlijk als je het goed bekijkt nutteloos. zou ook niet zo direct een grote site weten welke een grote header heeft. hou zelf meer van functioneel design.
Where's my fear???
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:07:49 #155
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28535786
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 21:33 schreef jagermaster het volgende:

[..]

momenteel alleen even ie 6, dat komt voornamleijk omdat ik het nu vrij druk heb. als ik het minder druk heb kijk ik vaak ook met firefox, mozilla, soms met konquer.

edit
het hoeft niet perse nut te hebben. ik ga nog altijd uit van een minimale resolutie van 800x600. dan is 180 px van de 600 wel veel hoor iedere grote header is eigenlijk als je het goed bekijkt nutteloos. zou ook niet zo direct een grote site weten welke een grote header heeft. hou zelf meer van functioneel design.
http://www.geenstijl.nl
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:17:21 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28536047
quote:
op dinsdag 5 juli 2005 20:15 schreef teroc het volgende:
www.fiestaaa.nl wat vinden jullie ervan?
- werkt niet goed cross browser. check het bijvoorbeeld maar eens in firefox, <iframe width=100% height=100%> zal niet het gewenste resultaat leveren.
- layout opgebouwd met een tabel, dit heeft veel nadelen: http://davespicks.com/essays/notables.html
- poll werkt niet
- menu gebouwd mbv image mapping. dit bemoeilijkt veel zoekmachines om je site te indexeren, hoewel image maps natuurlijk ook zijn voordelen heeft.
- teveel keywords in je meta keywords tag. de grootste zoekmachines gebruiken deze meta tag niet eens, maar als je je site wil optimaliseren ook voor de kleinere zoekmachines die wel gebruik maken van meta tags, dan doet het gebruik van een grote hoeveelheid keywords het voordeel van deze tag teniet.
- je headerplaatje is een gif, waardoor veel kleuren wegvallen.
- de look vind ik niks, maar dat is persoonlijk natuurlijk
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:50:45 #157
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28536823
overigens een leuk gastenboek heb zelden zo goed kunnen lachen =)
pi_28538932
quote:
op woensdag 6 juli 2005 01:50 schreef dionysuz het volgende:
overigens een leuk gastenboek heb zelden zo goed kunnen lachen =)
haha thanx voor de tip wat een lutsers
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:47:51 #159
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_28540326
overigens, de interlink zooi is weer up schijnbaar en dus mijn site ook:

http://il.fontys.nl/~riptide/

of

http://www.tiptide.tk/
I mean no harm
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:04:31 #160
39240 jagermaster
pi_28540656
quote:
op woensdag 6 juli 2005 09:47 schreef pomtiedom het volgende:
overigens, de interlink zooi is weer up schijnbaar en dus mijn site ook:

http://il.fontys.nl/~riptide/

of

http://www.tiptide.tk/
idd is die weer up. welke resolutie werk je mee? sommige achtergronden passen namelijk niet mooi in een resolutie van 768x1152 (of zoiets). ook is de tekst niet echt goedleesbaar altijd! (soms zelfs niet leesbaar).
tevens kan je ook scrollen terwijl dit niet nodig is! zodat je ook het menu (en de eventuele tekst kwijt bent.
jammer dat het gastenboek zo buiten de site valt.

je zegt dat je bezig bent met hbo ti. neem aan dat dat technische informatica is?
leuke achtergronden maar hierdoor heb je aan de tekst niets meer.
Where's my fear???
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:09:31 #161
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_28540741
quote:
op woensdag 6 juli 2005 10:04 schreef jagermaster het volgende:

[..]

idd is die weer up. welke resolutie werk je mee? sommige achtergronden passen namelijk niet mooi in een resolutie van 768x1152 (of zoiets). ook is de tekst niet echt goedleesbaar altijd! (soms zelfs niet leesbaar).
tevens kan je ook scrollen terwijl dit niet nodig is! zodat je ook het menu (en de eventuele tekst kwijt bent.
jammer dat het gastenboek zo buiten de site valt.

je zegt dat je bezig bent met hbo ti. neem aan dat dat technische informatica is?
leuke achtergronden maar hierdoor heb je aan de tekst niets meer.
-lol, ik werkt met een resolutie van 1024x768
-dat je ook kunt scrollen als er niets is heeft een reden, firefox heeft anders geen scrollbalk (zoals ie standaard aan heeft staan) waardoor verspringingen komen in de achtergrond wat lelijk is.
-de niet leesbare tekst ben ik van op de hoogte, ik ben in het process om de tekst van kleur veranderbaar te maken (instelbaar zoals de achtergrond dus), dat hoort het probleem op te lossen. in 1024x768 vol open is is bij mij redelijk goed leesbaar.
I mean no harm
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:12:47 #162
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28540801
de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ik ben geen whizzkid trouwens, dus ik heb hem gewoon gebaseerd op een vrije template voor pivot. mijn oude opmaak had het probleem dat sommige mensen met een mac de tekst zelf niet zagen, alsof die achter de witte tekstvlakken stond.

dus, kan er iemand met een mac even naar kijken of dat nu verholpen is? thanks!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28541982
ik heb geen mac, maar die tekst "tikfout, zei ik dat" komt niet lekker over.
komt omdat achtergrond doorloopt

voor de rest valt er weinig te keuren, want het is gewoon een soort log, met slechte kleurkeuze, achtergrond en lettertype.

als je serieus meer commentaar wilt wil ik je best eens mailen maar hier kan ik niks mee zo
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:01:52 #164
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28542038

nee, die tikfout, daar komt nog wat anders voor in de plaats. ach, de kleuren en lettertype dat boeit me niet zo, daar puzzel ik vanzelf wel weer wat mee. achtergrondplaatje hoort er gewoon bij. het gaat me nu vooral om of een maccer geen probs heeft.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:24:31 #165
39240 jagermaster
pi_28542779
quote:
op woensdag 6 juli 2005 10:12 schreef gr8w8 het volgende:
de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ik ben geen whizzkid trouwens, dus ik heb hem gewoon gebaseerd op een vrije template voor pivot. mijn oude opmaak had het probleem dat sommige mensen met een mac de tekst zelf niet zagen, alsof die achter de witte tekstvlakken stond.

beetje grote header. als je je resolutie op 800x600 zet dan merk je hoe sommige mensen het zien die nog niet zo'n groot scherm hebben als jij hebt.
zou de twee bovenste blokken op de zelfde hoogte laten beginnen. nu staat het blok met "links" hoger dan die gene aan de linkerkant.

zou het netter vinden als alle blokken aan de linkerkant even breed zouden zijn. nu is het blok met de foto van dat bavaria te breed.

je hebt het logo van tikfout rechtsboven aan. als je echter op dat ding rechts van het paragraaf teken drukt in de kop vanieder tekst vlak links, kom je op een pagina waar je een reactie kan geven. echter hier kan je alleen maar terug naar de hoofdpagina door op het logo te drukken welke nu opeens linksbovenaan staat inplaats van rechtsboven.
Where's my fear???
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:31:25 #166
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28543010
die header tja, die achtergrond ga ik nog bewerken. dat formaat viel me ook al op, hier op mijn noteboekje met wat is het 11" scherm. die kolommen gelijk krijgen staat ook op het lijstje. ik heb er al wat aan gepuzeld maar dat komt omdat boven de linker kolom de datum komt te staan. misschien dat ik die datum wel weghaal, ik weet het nog niet. de foto die doorloopt, dat klopt. luiheid van mijn kant, ik moet gewoon weer standaard thumbnails gebruiken, dan is het opgelost, zoals in de latere postjes. ziet er wel een stuk netter uiut, die thumbs. dat terugklikken vanaf de reactie pagina is een goeie. het valt me nuy ook op dat dan een geheel andere template gebruikt wordt, de rechterbalk is dan ook anders. die haal ik daar dan gewoon weg.

ja, zo leer ik het wel! thanks jagermaster! zelfs zoeist simpels als dat verbouwen kosstte me nog wel wat tijd, maar ik begin de basis wel door te krijgen. hoop ik.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:43:34 #167
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28547880
quote:

hier een mac, en kan gewoon de tekst lezen.
pi_28567127
www.boeiend.nl.nu mag niet zeker ?
  donderdag 7 juli 2005 @ 01:22:09 #169
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28575718
quote:
op woensdag 6 juli 2005 22:07 schreef thc1 het volgende:
www.boeiend.nl.nu mag niet zeker ?
als je de openingspost leest lees je bijvoorbeeld:
quote:
  • als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • waarmee heb je je site gemaakt
  • gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • verder ook handig om te weten (heb je site eens bekeken):
    quote:
  • alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  • □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    pi_28617366
    http://mobileskinz.org

je kan een picture uploaden en daarna downloaden op je mobieltje als wallpaper in het juiste formaat. daarnaast staan er ook een redelijk aantal gratis wallpapers voor je mobieltje.

het design is door iemand anders gedaan, ik vraag me meer af of het een beetje duidelijk is hoe het werkt.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 11:44:55 #171
    39240 jagermaster
    pi_28617971
    quote:
    op vrijdag 8 juli 2005 11:25 schreef revel het volgende:
    http://mobileskinz.org

je kan een picture uploaden en daarna downloaden op je mobieltje als wallpaper in het juiste formaat. daarnaast staan er ook een redelijk aantal gratis wallpapers voor je mobieltje.

het design is door iemand anders gedaan, ik vraag me meer af of het een beetje duidelijk is hoe het werkt.
    op http://mobileskinz.org/other.php is het plaatje http://mobileskinz.org/pimg/pre.jpg dead. (helemaal rechtsonder)
    misschien erbij vermelden hoelang de plaatjes erop blijven staan?
    als ik gewoon een foto upload dan krijg ik eerst een vierkant plaatje, druk ik daarna op click here if your image doesn't fit dan wordt het rechthoekig. misschien vermelden voor welke telefoons dat nodig is??
    weet niet waarvoor je e-mailadres in moet vullen? (want ik kreeg nog geen mailtje) maar misschien een idee om de url naar je plaatje toe te zenden?
    Where's my fear???
    pi_28618008
    quote:
    de mijne http://www.tikfout.nl/ heeft pas een nieuwe opmaak enzo. ....
    achtergrond herhaalt zich op 1280x1024, dan ben ik nog mild want ik zit hier eigenlijk op 1600x1200

kleuren vind ik een beetje erg hard en this gewoon een standaard weblog layout.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 12:25:39 #173
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_28619171
    hi,

ben bezig met wat css design te proberen e.d. en ik wil graag weten wat jullie van de lay-out/werking van de site vinden.

het is de bedoeling dat ik een modulair systeem aan het maken ben, met een goede layout. graag hoor ik commentaar!

http://herosb.mine.nu/css/
    -- ViPeRII --
      vrijdag 8 juli 2005 @ 13:14:45 #174
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_28620952
    quote:
    op vrijdag 8 juli 2005 11:46 schreef revel het volgende:

[..]

achtergrond herhaalt zich op 1280x1024, dan ben ik nog mild want ik zit hier eigenlijk op 1600x1200

kleuren vind ik een beetje erg hard en this gewoon een standaard weblog layout.
    uhu, klopt. plaatje herhaalt zich, ook bedoelt voor die instellingen, worden ook het meest gebruikt. geen idee hoe ik dat beter kan maken, maar dat zoek ik nog wel een keer uit. thanks ieg.
      zondag 10 juli 2005 @ 13:52:55 #175
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_28679762
    hoi

ben een beetje uit verveling aan het fotoshoppen geweest het is dus heel simpel
    heb dit met php en css in 2 uurtjes inelkaar gezet, photoshoppen duurde nog het langste
    het heeft nog niet echt nut maar het is gewoon een oefening om een beetje beter te worden in photoshop

en jah ik weet dat de hoek linksonder van de afbeelding niet goed is

so please constructief commentaar

http://test.familie-gerbers.nl

edit:

ik heb deze site wel eens eerder in de site check gehad maar ik heb er veel aan veranderd
    willen jullie nog eens kijken?
    www.familie-gerbers.nl
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
      zondag 10 juli 2005 @ 14:03:31 #176
    120967 the_jasper
    pi_28680103
    ligt het nou aan mij of doet de laatste pagina vreemd in ie?
    pi_28680295
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 14:03 schreef the_jasper het volgende:
    ligt het nou aan mij of doet de laatste pagina vreemd in ie?
    je pagina ziet er in ie iig niet uit. het nieuwsblok loopt over in het hoofdframe, en de tekst staat daar weer rechts van
      zondag 10 juli 2005 @ 14:13:24 #178
    39240 jagermaster
    pi_28680396
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 13:52 schreef the_jasper het volgende:
    hoi

ben een beetje uit verveling aan het fotoshoppen geweest het is dus heel simpel
    heb dit met php en css in 2 uurtjes inelkaar gezet, photoshoppen duurde nog het langste
    het heeft nog niet echt nut maar het is gewoon een oefening om een beetje beter te worden in photoshop

en jah ik weet dat de hoek linksonder van de afbeelding niet goed is

so please constructief commentaar

http://test.familie-gerbers.nl
    werk ff de hoekjes af. want je wilt niet zeggen dat dat netjes is afgewerkt
    er staat weinig op. header ziet er wel grappig uit weet alleen niet waar psychedelic opslaat...
    voor de html moet je is gaan kijken of je iets kan gaan doen met div in plaats van table.
    Where's my fear???
      zondag 10 juli 2005 @ 14:46:45 #179
    120967 the_jasper
    pi_28681213
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 14:13 schreef jagermaster het volgende:

[..]

werk ff de hoekjes af. want je wilt niet zeggen dat dat netjes is afgewerkt
    er staat weinig op. header ziet er wel grappig uit weet alleen niet waar psychedelic opslaat...
    voor de html moet je is gaan kijken of je iets kan gaan doen met div in plaats van table.
    dat van die hoekjes zei ik al
    tis ook maar een testsite, en het slaat trouwens op de rare kleuren van de header, (invert)
    was ook een beetje met de font aan het kloten, is cheltpress (trial).

maar die andere site drijft me echt tot waanzin
    hij werkt perfect in firefox en opera, ik dacht dan werkt het wel in ie
    open ik het op een andere pc schrik ik me rot
    maar wat zien jullie alles doorelkaar of zie je 2 witte lijntjes en een scheven onderlijn
    dat laaste zie ik iig

iemand een oplossing

(ik was zonet er nog wel mee aan het kloten dus je kan een mislukte test hebben gezien)

[ Bericht 3% gewijzigd door the_jasper op 10-07-2005 14:53:39 ]
      zondag 10 juli 2005 @ 15:27:21 #180
    39240 jagermaster
    pi_28682165
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 14:46 schreef the_jasper het volgende:
    maar die andere site drijft me echt tot waanzin
    hij werkt perfect in firefox en opera, ik dacht dan werkt het wel in ie
    open ik het op een andere pc schrik ik me rot
    maar wat zien jullie alles doorelkaar of zie je 2 witte lijntjes en een scheven onderlijn
    dat laaste zie ik iig

iemand een oplossing

(ik was zonet er nog wel mee aan het kloten dus je kan een mislukte test hebben gezien)
    ja leer html. ff heel kort een stukje code van je:

<html><head><!--knip --></head><body><table><tr><td><doctype><html><head> enz...
    je begint htmlpagina met <html><head></head></body> en je eindigd met </body></html> tussen <body> en </body> zit dus echt geen <html><head> enz. ook komt <html><head></head></body></body></html> maar 1 keer voor op iedere pagina!
    Where's my fear???
      zondag 10 juli 2005 @ 15:45:36 #181
    120967 the_jasper
    pi_28682687
    leer php

dat heet php include een alternatief voor iframes
    het copyed en paste het bestand waarnaar je wijst op de plaats waar je include hebt gedaan.
    en daar ligt het probleem ook niet
    want als ik dat uitschakel dan werkt het nog steeds niet

[ Bericht 22% gewijzigd door the_jasper op 10-07-2005 16:20:07 ]
      zondag 10 juli 2005 @ 15:51:11 #182
    39240 jagermaster
    pi_28682848
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 15:45 schreef the_jasper het volgende:
    leer php

sorry maar weet wel wat php include is. wat jij doet is geen php include toepassen op een goede manier! het gaat niet om wat jij serversided doet maar wat er clientsides uitkomt! of een pagina is opgebouwd met php of met html maakt niet uit. de client ziet alleen de html en niet de php code.
    Where's my fear???
      zondag 10 juli 2005 @ 16:09:01 #183
    120967 the_jasper
    pi_28683348
    mmh het probleem is dat het nog steeds niet werkt
    heb nu weer een verse index.htm uit photoshop gehaald
    zal die nu gaan editen

ik heb alle tables nagerekent en hij moet gewoon kloppen (600 pixel hoogte in totaal)
    ik snap echt niet waar de fout zit
    zelfs nu ik al de php code eruit heb gesloopt werkt hij niet

ik gebruik php include wel vaker en het heeft tot nu toe nog altijd goed gewerkt
    hij voegt gewoon het bestand in
    ik ga trouwens over op sql maar dat duurt nog ff

en ja ik weet wat php include is, maar ik gebruik dit omdat het redelijk effectief is.
    iframes geven vaak een grote troep in een zoekmachine
    maar php geeft troep in de html file, het is wel leesbaar voor de designer

maar laten we iig geen flame war beginnen

[ Bericht 9% gewijzigd door the_jasper op 10-07-2005 16:23:41 ]
      zondag 10 juli 2005 @ 16:25:38 #184
    39240 jagermaster
    pi_28683860
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 16:09 schreef the_jasper het volgende:
    flame wars kunnen we beter houden over msn of mail
    probeer onderdeeltje voor onerdeeltje goed optebouwen met html .. en pas daarna bij elkaar te voegen (of te splitsen zodat je gebruikkan maken van php include). zit er niet een fout met css dat je de borders verkeerd meerekend?
    Where's my fear???
      zondag 10 juli 2005 @ 16:32:22 #185
    120967 the_jasper
    pi_28684025
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 16:25 schreef jagermaster het volgende:

[..]

flame wars kunnen we beter houden over msn of mail
    probeer onderdeeltje voor onerdeeltje goed optebouwen met html .. en pas daarna bij elkaar te voegen (of te splitsen zodat je gebruikkan maken van php include). zit er niet een fout met css dat je de borders verkeerd meerekend?
    ben ik ook aan het nakijken, heb in css niet iets verkeerds gevonden
    ben het nu op een iets andere manier aan het herbouwen (background images, geen spacers etc meer)
    gaat redelijk snel want ik heb de code eigenlijk al

maar ligt het misschien aan css display: inline; ? (voor het menu, hij zet het menu inline)
    ik heb de code door dreamweaver gehaald en hij gaf aan dat dat fout was. maar volgens mij kan dat geen problemen geven
      zondag 10 juli 2005 @ 17:08:14 #186
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_28684949
    quote:
    mmh het probleem is dat het nog steeds niet werkt
    heb nu weer een verse index.htm uit photoshop gehaald
    zal die nu gaan editen

ik heb alle tables nagerekent en hij moet gewoon kloppen (600 pixel hoogte in totaal)
    ik snap echt niet waar de fout zit
    zelfs nu ik al de php code eruit heb gesloopt werkt hij niet

ik gebruik php include wel vaker en het heeft tot nu toe nog altijd goed gewerkt
    hij voegt gewoon het bestand in
    ik ga trouwens over op sql maar dat duurt nog ff

en ja ik weet wat php include is, maar ik gebruik dit omdat het redelijk effectief is.

dit slaat kant noch wal, sql is geen alternatief voor php, php is geen alternatief voor iframes en php hoeft niet per se troep te geven in de html.
      zondag 10 juli 2005 @ 17:34:41 #187
    120967 the_jasper
    pi_28685581
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 17:08 schreef walfredgeesink het volgende:

[..]

dit slaat kant noch wal, sql is geen alternatief voor php, php is geen alternatief voor iframes en php hoeft niet per se troep te geven in de html.
    sorry zal het misschien wat onduidelijk hebben getypt
    het verhaal is iig dit:

eerst (jaren geleden) bouwde ik voor elke subpagina een nieuwe site
    later (tot weken geleden) ben ik overgegaan op iframes waarin een andere (de sub pagina dus) werd ingeladen
    nu php include ik een html file (een html file in een html file == troep)

wat ik wil is met php een stuk tekst opvragen uit een sql database
    en een andere php pagina waarmee je het online kan editen (cms dus)

ik heb het iig aan de praat nu
    ben nog bezig met het nieuws systeem
    die haalt nu zijn info uit een .txt bestand (maar dan met read)

[ Bericht 2% gewijzigd door the_jasper op 10-07-2005 17:40:30 ]
      maandag 11 juli 2005 @ 01:42:11 #188
    100636 Energie
    i am the #1
    pi_28697512
    quote:
    op zondag 10 juli 2005 15:45 schreef the_jasper het volgende:
    leer php

het copyed en paste het bestand waarnaar je wijst op de plaats waar je include hebt gedaan.
    jij hebt zeker ook net voor het eerst php ondenkt
    Ooiie oooo, Waar zijn die bananen, Kom uit die bananen boom !!, Kom uit die bananen boom !!
      maandag 11 juli 2005 @ 15:12:59 #189
    120967 the_jasper
    pi_28707746
    quote:
    op maandag 11 juli 2005 01:42 schreef energie het volgende:

[..]

jij hebt zeker ook net voor het eerst php ondenkt
    mmh nog zinnige opmerkingen ?
      maandag 11 juli 2005 @ 15:24:34 #190
    100636 Energie
    i am the #1
    pi_28708083
    quote:
    op maandag 11 juli 2005 15:12 schreef the_jasper het volgende:

[..]

mmh nog zinnige opmerkingen ?
    quote:
    php geeft helemaal geen troep in een html file, en hoe kom je erbij dat iframes grote troep geven in zoekmachines

en met deze argumenten opzak vertel je ook noges aan andere mensen dat ze php moeten leren omdat iframes niet voldoende zijn

en wanneer je iets gaat includen moet je de html headers en body tags wel weg halen he aangezien die al bestaan
    Ooiie oooo, Waar zijn die bananen, Kom uit die bananen boom !!, Kom uit die bananen boom !!
      maandag 11 juli 2005 @ 17:04:00 #191
    120967 the_jasper
    pi_28710930
    met zoekmachines is het vaak zo dat je een zin terugvind op een subpagina van je website
    die zou in een iframe opgeroepen moeten worden

als je die dan laad vanuit google krijg je alleen die pagina, niet de index.
    dus vaak mist een menu, header foto etc
    er is dan wel weer code die je doorstuurd naar de index waardoor je wel weer alles hebt maar ik zie maar weinig mensen dat gebruiken
      maandag 11 juli 2005 @ 19:09:11 #192
    39240 jagermaster
    pi_28714161
    quote:
    op maandag 11 juli 2005 17:04 schreef the_jasper het volgende:
    met zoekmachines is het vaak zo dat je een zin terugvind op een subpagina van je website
    die zou in een iframe opgeroepen moeten worden

als je die dan laad vanuit google krijg je alleen die pagina, niet de index.
    dus vaak mist een menu, header foto etc
    er is dan wel weer code die je doorstuurd naar de index waardoor je wel weer alles hebt maar ik zie maar weinig mensen dat gebruiken
    simpel javascriptje lost dat op..
    Where's my fear???
      maandag 18 juli 2005 @ 03:02:49 #193
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_28900531
    hoi

ik heb mijn website net van een volledig nieuwe layout voorzien. ik ben er zelf aardig tevreden over, maar ik ben benieuwd naar wat anderen er van vinden, en of hij enigszins correct werkt in verschillende browsers. ik heb hem zelf getest in opera als primaire browser, maar ook in firefox en internet explorer. met name de laatste heeft wat vreemde probleempjes die overigens niet drastisch genoeg zijn om erg moeilijk voor te gaan doen mijns inziens.

het enige probleem waar ik zelf nog wel een beetje mee zit, zijn de twee achtergrond-afbeeldingen, boven en beneden. als een pagina erg kort of erg lang is, dan verbergt de ene afbeelding de andere, of zie je ze netjes onder elkaar, maar er is een marge waarbinnen de bovenste in de onderste snijdt, wat er niet zo heel netjes uitziet. ik heb overwogen 24-bits png te gebruiken, maar dan schiet de filesize nogal hard omhoog. misschien heeft iemand hier nog ideeën over

de nieuwe layout is te vinden op http://www.leshy.net
    de oude layout is te vinden op http://www.leshy.net/nl/ (deze heb ik dus nog niet omgezet).
      maandag 18 juli 2005 @ 12:45:20 #194
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_28906953
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 03:02 schreef leshy het volgende:
    hoi

ik heb mijn website net van een volledig nieuwe layout voorzien. ik ben er zelf aardig tevreden over, maar ik ben benieuwd naar wat anderen er van vinden, en of hij enigszins correct werkt in verschillende browsers. ik heb hem zelf getest in opera als primaire browser, maar ook in firefox en internet explorer. met name de laatste heeft wat vreemde probleempjes die overigens niet drastisch genoeg zijn om erg moeilijk voor te gaan doen mijns inziens.

het enige probleem waar ik zelf nog wel een beetje mee zit, zijn de twee achtergrond-afbeeldingen, boven en beneden. als een pagina erg kort of erg lang is, dan verbergt de ene afbeelding de andere, of zie je ze netjes onder elkaar, maar er is een marge waarbinnen de bovenste in de onderste snijdt, wat er niet zo heel netjes uitziet. ik heb overwogen 24-bits png te gebruiken, maar dan schiet de filesize nogal hard omhoog. misschien heeft iemand hier nog ideeën over

de nieuwe layout is te vinden op http://www.leshy.net
    de oude layout is te vinden op http://www.leshy.net/nl/ (deze heb ik dus nog niet omgezet).
    hoi, ziet er goed uit!

alleen een paar (mierenneukerige) details, voor als je perfectionistisch bent:

• ik gebruik safari, maar ik krijg bovenaan die melding van web standards. safari is toch wel goed? ik weet het zelf niet en de punten hieronder zouden dus het resultaat kunnen zijn van de misinterpretatie van safari...
  • elk menu-item heeft meer ruimte links dan rechts.
  • de html-code als titel bij web design vind ik niet zo geslaagd.
  • dutch doet het nog niet.
  •   maandag 18 juli 2005 @ 15:53:11 #195
    39240 jagermaster
    pi_28912016
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 03:02 schreef leshy het volgende:
    hoi
    ook hoi
    quote:
    you are using a browser that indicates it does not meet current web standards. as a result, certain parts of this site may not function properly or otherwise be rendered incorrectly. recommended browsers are opera and firefox.
    het markt aandeel van ie is nog altijd groter dan de rest van de browsers. vind dit zelf dus niet echt een oplossing om neer te zetten.. verder is het zonde van de layout.

de layout ziet er wel mooi uit, alleen jammer dat je toch weer geneigd bent om te scrollen terwijl dat niet nodig is en alleen veroorzaakt wordt door de layout

ben het verder met de punten eens die walfredgeesink zei.
    Where's my fear???
      maandag 18 juli 2005 @ 16:14:00 #196
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_28912625
    quote:
    you are using a browser that indicates it does not meet current web standards. as a result, certain parts of this site may not function properly or otherwise be rendered incorrectly. recommended browsers are opera and firefox.
    ik had een jaar of wat geleden zo'n soort melding op mijn site voor verstokte netscape 4 gebruikers (wat vliegt de tijd ), ben het verder wel eens met wat jagermaster daarover zegt.
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      maandag 18 juli 2005 @ 17:37:12 #197
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_28915300
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 12:45 schreef walfredgeesink het volgende:
    alleen een paar (mierenneukerige) details, voor als je perfectionistisch bent:
    dat komt mooi uit
    quote:
  • ik gebruik safari, maar ik krijg bovenaan die melding van web standards. safari is toch wel goed? ik weet het zelf niet en de punten hieronder zouden dus het resultaat kunnen zijn van de misinterpretatie van safari...
  • elk menu-item heeft meer ruimte links dan rechts.
  • de html-code als titel bij web design vind ik niet zo geslaagd.
  • dutch doet het nog niet.
  • je hebt gelijk. ik heb het even nagezocht, dit komt door een "probleem" in safari. er kunnen twee versies van de site gestuurd worden; een volledige xhtml 1.1, of een html 4.01 versie. om te controleren of een browser de xhtml-versie aan kan, kijkt een php-script naar de zogenaamde accept header, wat simpelweg een kort lijstje is dat de browser automatisch verstuurt om te zeggen wat hij allemaal aan kan. opera en firefox bijvoorbeeld, noemen allebei "application/xhtml+xml" netjes in de accept header, om aan te geven dat ze xhtml aan kunnen. safari kan het ook, maar stuurt als accept header "*/*", om aan te geven dat hij alles aan kan. lijkt handig, alleen doet internet explorer dat dus ook, en die kan het niet. blijkbaar krijgt safari dus de html-versie, waar ik die extra note aan had opgehangen.
  • inderdaad klopte er iets niet helemaal netjes met de css van het menu, als het goed is zou het probleem nu verholpen moeten zijn
  • ik heb er zelf geen problemen mee, dus die laat ik voorlopig staan
  • dat klopt, die heb ik nog niet overgezet naar de nieuwe layout en pagina's, moet nog gebeuren
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 15:53 schreef jagermaster het volgende:
    het markt aandeel van ie is nog altijd groter dan de rest van de browsers. vind dit zelf dus niet echt een oplossing om neer te zetten.. verder is het zonde van de layout.
    op zich is het niet echt een enorme verstoring van de layout, maar als ook safari deze binnenkrijgt, is het inderdaad makkelijker om hem geheel weg te laten. wat ik nu dus ook heb gedaan.

er zijn wel een paar foutjes met internet explorer, vooral de guestbook-pagina weet ie behoorlijk te vernaggelen
    quote:
    de layout ziet er wel mooi uit, alleen jammer dat je toch weer geneigd bent om te scrollen terwijl dat niet nodig is en alleen veroorzaakt wordt door de layout
    ooit maak ik misschien wel eens een liquid layout, maar scrollen is ook weer niet z'n bezwaar nu de meeste muizen wieltjes hebben

in elk geval bedankt voor jullie commentaar tot zover!
  •   maandag 18 juli 2005 @ 18:01:08 #198
    39240 jagermaster
    pi_28915966
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 17:37 schreef leshy het volgende:
    ooit maak ik misschien wel eens een liquid layout, maar scrollen is ook weer niet z'n bezwaar nu de meeste muizen wieltjes hebben
    behalve als je al 20 sites heb gereviewd vandaag die op 1 na een stuk brakker waren dan de jouwe je wordt soms dat scrollen op websites zat omdat je weer is een brak klein framepje ziet waar ze een tekst in kwijt willen van een paar kantjes
    Where's my fear???
    pi_28916094
    www.onweersite.nl

weet zelf van 1 foutje en dat is bij de fotografiesite, daar valt het bladeren knopje in het veld.

zien jullie nog wat?
      maandag 18 juli 2005 @ 18:16:41 #200
    39240 jagermaster
    pi_28916499
    quote:
    op maandag 18 juli 2005 18:04 schreef richard_zutphen het volgende:
    www.onweersite.nl

weet zelf van 1 foutje en dat is bij de fotografiesite, daar valt het bladeren knopje in het veld.

zien jullie nog wat?
    altijd, zijn maar weinig sites waar ik niets op aan te merken heb
    zit je resolutie is op 800x600 en kijk is naar de site? wat ik zie is dat 50% van de site wordt gebruikt voor de header en het menu. mooie plaatjes maar of je daar als bezoeker blij mee moet zijn? ik zou het niet zijn mede om de reden dat op de pagina "forum" je niet kan scrollen...

maak op de fotografie pagina het volgende en vorige knopje duidelijker. wist dat die er ergens zou moeten zijn maar moest wel ff goed kijken.

zou "naam" bij het invul veld zetten en niet bij het geslacht..
    Where's my fear???
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')