Het rijtje klopt wel, Advocaat is weer minder dan Bonfrere.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:59 schreef rubbereend het volgende:ze zijn daar wel gok op Nederlandsers, maar de kwaliteit neemt wel rap af. van Hiddink naar Advocaat is diep zinken
quote:Medewerkers Man City mogen geen rode auto
De kleur rood staat Manchester City tegen. Het doet denken aan aartsrivaal Manchester United. En dus moet alles wat rood is vermeden worden. Zo ook in het wagenpark.
Bij het bestellen van de nieuwe auto's heeft de directie erop toegekeken dat er geen rode bolide komt voor een van de medewerkers van Manchester City. Het zou namelijk kunnen wijzen op een lichte voorkeur voor rivaal United.
De rivaliteit neemt daags voor de stadsderby weer ludieke vormen aan. Zo wijzen de United-fans hun rivalen met het spandoek '29 jaar' fijntjes op de prijsloze periode van City. City-fans hebben zich voorgenomen de Amerikaanse vlag mee te torsen, verwijzend naar de commotie over de Amerikaanse eigenaar van Manchester United Malcolm Glazer.
vi.nl
Sorry maar die mensen vind ik een beetje kansloos. Meer met hun vijand bezig (die toch 10 keer beter is) dan met hun eigen club.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:30 schreef DIGGER het volgende:
Terecht.
Die hard Newcastle fans hebben ook niks roods in hun garderobe, aan hun huis etc.
quote:Dick Advocaat en Pim Verbeek volgen Jo Bonfrčre op als bondscoach van Zuid-Korea. Verbeek was eerder al werkzaam bij het land, tijdens het WK 2002 was hij de rechterhand van toenmalig bondscoach Guus Hiddink.
Zuid-Korea heeft zich inmiddels al geplaatst voor het WK, dat volgend jaar in Duitsland gehouden zal worden. Verbeek en Advocaat waren werkzaam voor de Verenigde Arabische Emiraten. Aangezien dit land zich niet gekwalificeerd heeft voor het WK, besloten beide heren om het Zuid-Koreaanse avontuur aan te gaan.
Naast Verbeek en De Kleine Generaal stonden ook Bobby Robson en Marcelo Bielsa op het lijstje van de Zuid-Koreaanse bond.
dus is het niet ergquote:Op maandag 12 september 2005 13:22 schreef pascalheister het volgende:
en dat gebeurd wekelijks hoor mensen
vorige week hier ook nog bij een club in de buurt van Arnhem (zevenaar geloof ik) een scheidsrechter in elkaar geslagen
quote:Carlos Azcurra is zwaar gewond geraakt in het duel tussen San Martín en Godoy Cruz. De speler van San Martín werd tijdens de wedstrijd in de Argentijnse Eerste Divisie (Nacional B) van uiterst dichtbij getroffen door een politiekogel.
Azcurra moest met spoed naar het ziekenhuis worden vervoerd alwaar na een lange operatie van vier uur de rubberen kogel uit zijn long werd verwijderd. Azcurra is nog altijd buiten bewustzijn. Zijn toestand is stabiel. 'Maar we moeten afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt', aldus zijn trainer José María Martínez.
Martínez repte van een 'executie'. Azcurra werd namelijk van een halve meter afstand neergeschoten door een politieman. Azcurra was met een aantal ploeggenoten op weg de aanhang te sussen nadat de scheidsrechter de wedstrijd had stilgelegd omdat de aanhang van San Martín, dat met 2-0 achter stond, zich roerde.
'Er was geen sprake van een invasie door de fans van het veld. Er was zelfs geen agressie', bezwoer de verbouwereerde coach. Dat de politie met rubberen kogels schoot om de fans in toom te houden, was dan ook buiten alle proporties. Op de beelden van het tragische incident is dat duidelijk te zien.
De lokale overheid heeft de zes politieagenten die het kordon vormden allen overgeleverd aan justitie. Gouverneur Julio Cobos zei zich 'te schamen' en benadrukte dat de schuldigen was hem betreft de maximale straf krijgen. 'En dat is ontslag bij de politie.'
quote:Speler maakt heel lullig doelpunt
[ www.ad.nl ]
Chavdar Yankov (21) heeft een doelpunt met gemaakt met een een scheur van vier centimeter in zijn geslachtsdeel. Het gevolg van een hevig duel. Zijn ploeg Hannover 96 won het Bundesligaduel met 2-0 van Frankfurt. ,,Mijn tegenstander Köhler trapte me recht in mijn kruis. Het deed afschuwelijk veel pijn. Ik merkte eerst niks tot plots het bloed begon door te sijpelen. Toen moest ik wel naar de zijlijn'', vertelt Yankov.
De clubdokter stelde een scheur van vier centimeter vast in het lid van de voetballer. Hij dichtte de gapende wonde met klevers. ,,Prima ingreep, ik voelde niks mee.'' Sterker nog, Yankov scoorde geblesseerd een doelpunt.
Na de wedstrijd moest de arts weer ingrijpen. Dokter Wego Kregehr haalde de grote spuit boven. ,,Een verdovende prik in zijn lid was nodig om erger te voorkomen. De klevers moesten het verder opscheuren bij een eventuele erectie verhinderen.''
zeg ik dat danquote:
Bij Real Lunet is dat ongeveer de wekelijkse gang van zaken, dus idd niet echt bijzonder.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:03 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zeg ik dat dan
tuurlijk is het erg, maar het lijkt nu door dit bericht dat het maar zelden gebeurd.
bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?id=20466quote:Bosnië-Herzegovina liet Ibrahimovic lopen
De voetbalbond van Bosnië-Herzegovina heeft eind jaren negentig een blunder van jewelste begaan. Zlatan Ibrahimovic wilde graag voor zijn moederland gaan spelen, maar de voetbalbond van het Balkanland achtte de speler niet goed genoeg.
Hoewel Ibrahimovic in Zweden geboren is, is hij van Bosnische afkomst. Zijn vader wilde graag dat zijn talentvolle zoon voor de jeugdteams Bosnie-Herzegovina ging spelen, nam contact op met de nationale voetbalbond, maar kreeg nul op het rekkest.
De Bosnische bond erkent diverse malen gesproken te hebben met Ibrahimovic en zijn vader. Terugkijkend op de ontmoetingen laten officials tegenover Sky Sports weten, te weinig gedaan te hebben om de aanvaller te verleiden tot een interlandcarriere.
"Ja, het is waar dat Zlatan hier met zijn vader was. Wij hebben toen veel te weinig gedaan om hem tot een keuze voor ons te verleiden. Achteraf gezien een gigantische blunder," aldus bondsofficial Ahmet Pasalic.
Ibrahimovic was erg teleurgesteld over de afwijzing, en hoopte nog lange tijd op een uitnodiging van de Bosnische bond. Deze kwam echter nooit.
De rest van het verhaal is bekend. Ibrahimovic ging van Malmo FF naar Ajax, speelde een fantastisch EK 2004, en verdiende een miljoenentransfer naar Juventus. Tegenwoordig is de technicus een sterspeler in de Serie A en een gevierd Zweeds international.
quote:Voetbal: Shirtje ManU kost Tevez 16.000 euro
SAO PAULO (ANP) - De Braziliaanse voetbalclub Corinthians heeft zijn Argentijnse speler Carlos Tevez dinsdag bestraft met een boete van ruim 16.000 euro. De aanvaller stond vorige week na afloop van een competitieduel de pers te woord in het shirt van de Engelse club Manchester United.
Voorzitter Sanchez van de club uit Sao Paulo vond dat hoogst ongepast. De boete is 20 procent van zijn maandsalaris.
Beelden van het incident: http://www.vrtnieuws.net/(...)y/index.html?video_1quote:
300 pondquote:Op donderdag 15 september 2005 19:52 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Snap ik dat ze gek worden.
Een halve dag staan wachten voor jan lul en dan ook je club niet eens zien kunnen spelen.
Wie weet hoeveel ze er ook nog eens voor betaald hebben.
7.30 uur vliegen, zeg 6 uur Inchecken, prima tijdstip om vanaf dan keihard te beginnen met zuipenquote:Op donderdag 15 september 2005 19:47 schreef DutchGooner het volgende:
<wat knipwerk>
The flight, chartered by the club, should have taken off at 7.30am
According to the fans........ many of whom had been drinking since arriving at the airport.
quote:Footballer denies robbing West Ham players Sep 16 2005
By Ross Lidbetter
A CROYDON Athletic player has been charged with robbing two Premiership footballers outside a kebab shop.
Leon McDowall, of Northwood Road, Thornton Heath, is accused of attacking West Ham United stars Anton Ferdinand and Nigel Reo-Coker out-side Hazar Kebab, in High Street, Croydon.
The 22-year-old appeared before Croydon Magistrates' Court on Monday to face two charges of robbery and one of attempted robbery in the early hours of September 9.
He was arrested in the dressing room on Saturday minutes before Athletic's FA Cup-tie against Ramsgate at the club's Mayfields ground, in Thornton Heath.
In court, McDowall was led up from the cells to face magistrates for a preliminary hearing. He spoke to confirm his name, address and date of birth, while his mother, father and girlfriend sat in the public gallery.
Alex Adeyemo, prosecuting, told the court that Ferdinand, ReoCoker and non-League footballer Christopher Nurse had been to Escapade nightclub in High Street, Croydon.
After leaving the club, Mr Adeyemo said the footballers were approached by three men in High Street, Croydon.
He alleged that McDowall had held onto Mr Ferdinand while he was robbed of a gold chain worth Ŗ16,000.
McDowall then forced Mr Ferdinand back to his car where he is said to have taken two mobile phones.
Mr Adeyemo added that two other men, who have not been caught, forced Mr Reo-Coker to hand over a gold chain and a Cartier wristwatch. One of the robbers ripped Mr Reo-Coker's jacket with a knife.
All five items taken were worth a total of Ŗ32,000, the bench was told.
Roderick Jones, defending, said that McDowall denied the charges against him. His application for bail was refused.
McDowall is in his second loan spell at Croydon Athletic having joined from AFC Wimbledon.
Ferdinand, a defender, and Reo-Coker, a mid-field player, are both England under-21 internationals, while Mr Nurse used to play for Sutton United.
Both Ferdinand - the brother of England international Rio - and Reo-Coker played for West Ham in their 4-0 home Premiership win against Aston Villa on Monday night.
McDowall will appear at Croydon Crown Court next Tuesday.
quote:Vitesse-doelman Harald Wapenaar heeft zijn welgemeende excuses aangeboden aan het meegereisde publiek uit Arnhem. Toen de voormalige Utrechter het veld op kwam lopen werd hij met applaus begroet door het thuispubliek, de sluitpost reageerde door terug te klappen. Dit schoot de Vitesse-fans in het verkeerde keelgat, die zijn van mening dat Wapenaar eerst hen hoort te begroeten.
"Je moet altijd eerst naar je eigen fans klappen. Onze eigen fans gaan voor. Dat was niet slim van mij. Misschien hadden ze het gevoel dat ik hen vergat. Daarom wil ik ze mijn verontschuldigingen aanbieden,” aldus Wapenaar.
Een andere speler die voor eventjes terugkeerde op het oude nest in Utrecht werd minder vriendelijk ontvangen. De Belgische verdediger Stijn Vreven, enkele jaren geleden de publiekslieveling in de Galgenwaard, werd de hele wedstrijd bij het aanraken van de bal op een fluitconcert getrakteerd.
quote:Mourinho wil best Engels bondscoach worden
20/9/2005 11:02
José Mourinho ziet zichzelf in de toekomst wel bondscoach van Engeland worden. In een interview met Time Out Magazine zinspeelt de Portugese trainer van Chelsea daarop.
'Het klopt dat ik me voor een deel Engels voel nu. En als ik hier mijn contract de komende vijf jaar hier uitdien, dan voel ik me alleen maar Engels', legde de altijd spraakmakende coach uit.
'Met zes jaar liefde voor Londen en Engeland in mijn bagage zou ik iets van het land en de mensen in mijn hart meedragen. Op die manier zou ik die functie niet alleen professioneel kunnen uitoefenen maar ook met hart en ziel.'
De huidige Engelse bondscoach, Sven-Göran Eriksson, hoeft niet bang te zijn dat Mourinho nu al aan zijn stoelpoten gaat zagen. 'Op dit moment komt het bondscoachschap Sven toe. Hij is een top-professional en leidt zijn ploeg eveneens met een stukje Engeland in zijn hart.
quote:EXCLUSIVE: EVEN CITY PSYCHE IT UP
By David McDonnell
MANCHESTER City played pre-recorded crowd chants at Sunday's game against Bolton in a bid to rouse their fans and improve the atmosphere at their stadium.
Boss Stuart Pearce had complained of not enough noise and passion at the City of Manchester Stadium following the 0-0 draw with West Brom on the opening day of the season. So when he walked out to collect his Manager of the Month award for August before Sunday's game, the club played pre-recorded chants of "Psycho, Psycho" to lift the crowd.
Also pumped out of City's public address system were pre-recorded chants of "Stuart Pearce's blue and white army", although they soon stopped after fans voiced their displeasure.
City spokesman Paul Tyrrell said: "We have been examining ways of improving the atmosphere at the stadium and have been speaking to supporters' groups about it.
"And over the next few weeks we will be trying out other things."
After all that, City lost to Bolton after a late penalty.
quote:Extra onderzoek naar ongeval zoontjes Boerebach
LELYSTAD - Een aanvullend onderzoek moet meer duidelijkheid verschaffen over het dodelijk ongeval in 2003 waarbij de twee zoontjes van oud-profvoetballer Michel Boerebach om het leven kwamen. Dat heeft de rechtbank in Lelystad dinsdag bepaald. Een automobilist uit die stad staat terecht wegens dood door schuld.
De twee jongens (9 en 12 jaar) uit Swifterbant kwamen 22 juli 2003 om het leven door een ongeval in Dronten. Hun moeder en twee andere inzittenden raakten gewond. De BMW waarin de slachtoffers zaten, botste volgens het Openbaar Ministerie (OM) tegen de auto van de 33-jarige D. van W. . De BMW reed vervolgens frontaal tegen een tegemoetkomende tractor. Het OM legt W. dood door schuld ten laste.
Hoewel het technisch onderzoek naar het verkeersongeval lang duurde, is het rapport van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) volgens advocaat R. van Faassen, de raadsman van W., nog steeds onvolledig. Hij wilde een tegenonderzoek. De rechtbank ging daarmee akkoord
Volgens Van Faassen hebben de beide auto's elkaar niet geraakt. De BMW zou te hard hebben gereden, zijn uitgeweken voor de stilstaande Van W. en toen tegen de trekker zijn gebotst.
Nabestaanden van Lesley (12) en Sven (9) houden de herinnering aan de broertjes levend. Een voetbaltoernooi waaraan bekende voetballers meewerken is vernoemd naar Lesley, een kinderboerderij draagt de naam van Sven.
Telegraaf
quote:Op maandag 26 september 2005 19:22 schreef methodmich het volgende:
Derby Schelluinen - Meerkerk in de 2e klasse zaterdag verliep leuk. Meerkerk kreeg na rust een dubieuze penalty, waarna Schelluinen 11 gele kaarten en 3 rode kreeg (2 daarvan na 2 x geel). Opvallend genoeg waren 8 gele kaarten voor praten. Duel nog een half uur gestaakt. Record?
(van de frontpage)quote:De officier van justitie in Leeuwarden heeft de onmiddellijke vrijlating geëist van voetballer Jamal Akachar van Cambuur. Akachar werd dinsdag gearresteerd, nadat zijn werkgever aangifte had gedaan wegens verduistering van de Volkswagen Golf van de club. Volgens de advocaat van de voetballer had hij echter gewoon recht op de auto.
Volgens de officier van justitie moet Akachar de lease-auto terugkrijgen. De 22-jarige speler overweegt stappen te ondernemen tegen de handelswijze van Cambuur. De voormalige Ajacied heeft een arbeidsconflict met zijn club. Hij meldde zich ziek toen hij door het bestuur uit de selectie werd verwijderd. De Friese club zag zich tot die stap genoodzaakt omdat Akachar verschillende malen niet op de training verscheen, naar eigen zeggen wegens angstaanvallen.
De voetballer ging vervolgens niet in op het verzoek het contract te laten ontbinden. Hierop startte Cambuur een arbitragezaak. "Ik vraag me af waarom de club niet kon wachten op de uitkomst van die zaak", zegt advocaat Jan Kabalt. "In het contract van Jamal staat zwart op wit dat hij - zo lang zijn contract loopt - recht heeft op salaris en een auto."
quote:De geest van Ajax in Alkmaar
Een speciale elite-eenheid genaamd "De geest van Ajax" heeft een Ajax-shirt in de fundamenten van het nieuwe AZ stadion verwerkt. Zij deden dit in een speciale actie, welke in het grootste geheim is uitgevoerd. In een statement laat deze eenheid het volgende weten: "Door deze actie hopen wij dat bij de volgende wedstrijden van Ajax in Alkmaar er reeds een 0-1 voorsprong is voor aanvang van de wedstrijd. De geest van Ajax is bij deze in het nieuwe stadion aangekomen."
quote:Van der Doelen zoekt muzikale profvoetballers
06 oktober 2005, 12:37:10
OOSTERBEEK (ANP) - Profvoetballer Björn van der Doelen is op zoek naar collega's die een muziekinstrument kunnen bespelen. De middenvelder van NEC wil hen vragen met hem in de nieuw op te richten band Cardo te stappen. De profvoetballers spelen samen met muzikanten met een lichamelijke handicap.
Het initiatief voor de muziekband is afkomstig van Van der Doelen en Stefan Rutgers, directeur van Cardo, een stichting die zich inzet voor integratie van gehandicapten in de maatschappij.
Van der Doelen speelt zelf verdienstelijk gitaar. Hij zou het liefst nog tien profvoetballers erbij hebben in Cardo. Hij denkt bijvoorbeeld aan Oscar Moens, de doelman van Willem II die aardig kan drummen. Of Peter van den Berg van Vitesse, die goed gitaar speelt.
Het is de bedoeling dat Cardo geregeld oefent en speciale optredens gaat verzorgen om geld in te zamelen voor projecten van de stichting Cardo. Eerste project is het uitgeven van een boek met het levensverhaal van een meisje met een ernstige spierziekte.
quote:International zegt af: geen vrije dagen meer
Peter Thompson verkeert in de vorm van zijn leven. De topscorer van Linfield moest echter een uitnodiging voor de selectie van Noord-Ierland terugsturen.
Bondscoach Lawrie Sanchez had Thompson er graag bij gehad voor de laatste twee WK-kwalificatieduels met Wales (zaterdag thuis) en Oostenrijk (woensdag uit). Voor vaste waarden David Healy en James Quinn dreigt immers een schorsing als zij tegen Wales een gele kaart incasseren.
Bovendien is Thompson de laatste weken in grote vorm. Namens het Ierse Linfield scoorde hij zeven keer in drie duels. Vorig seizoen maakte hij 27 goals. Scouts van Engelse clubs volgen de 21-jarige speler nadrukkelijk, terwijl Aberdeen Pistol Pete al heeft laten weten zeer geīnteresseerd te zijn.
Toch meldde Thompson zich af voor Noord-Ierland. Hij kan geen vrij meer krijgen, aangezien deze postbode door al zijn vakantiedagen heen is. 'Op het werk zijn ze altijd heel goed voor me geweest, door me vrij te geven voor de Europese wedstrijden van Linfield en voor interlands met de onder 21-ploeg van Noord-Ierland. Ik kan geen vrij meer krijgen en daar mag ik niet over klagen', aldus Postman Pete.
ja leuk, dat vertelde hij gisteren in het voetbal programma van Omroep Gelderlandquote:
quote:Zweedse loterijwinnaar wil Ibrahimovic kopen
10/10/2005 11:49
Momenteel is hij nog anoniem, de fan van Visby IF Gute. Deze supporter kan momenteel zijn geluk niet op, want hij won onlangs de hoofdprijs van een Zweedse loterij en incasseerde een recordbedrag van 122,8 miljoen kronen, bijna veertien miljoen euro.
De nieuwbakken miljonair, vooralsnog werkloos en vrijgezel, is aanhanger van Visby, de nummer vier van de Zweedse tweede divisie. Hij liet al doorschemeren wat hij het liefst met zijn hoofdprijs zou doen: Zlatan Ibrahimovic kopen.
'We hebben het over de mogelijkheden gehad om Zlatan te kopen voor Visby Gute', verklaarde een woordvoerder van de loterij, die sprak namens de 36-jarige winnaar. Dat de veertien miljoen genoeg is om de international los te weken bij Juventus, lijkt onwaarschijnlijk aangezien Juve zijn sterspeler vorig jaar voor circa zestien miljoen euro kocht van Ajax.
een werkloze vrijgezel... welk verstand...?quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:41 schreef -Vaduz- het volgende:Met wat verstand zou hij z'n club wel naar een hoger niveau kunnen tillen.
quote:Fortuna stuurt bedelbrief
Fortuna Sittard doet opnieuw een beroep op haar vaste sponsoren.
140 geldschieters ontvangen een brief, met daarin het verzoek om 1000 euro over te maken. Fortuna heeft ongeveer anderhalve ton nodig om sportief gezien weer mee te kunnen draaien in de eerste divisie. Daarvan moeten nieuwe en betere spelers aangetrokken worden. De club uit Sittard heeft de afgelopen tijd een torenhoge schuld gesaneerd en nu geen eigen geld meer voor nieuwe aankopen.
Bron: L1
quote:Emmen-fans kunnen speler adopteren
11 oktober 2005, 21:04
FC Emmen hoopt op een creatieve wijze geld te verzamelen om met de selectie op trainingskamp te gaan. De fans kunnen namelijk een speler of de coach gaan adopteren.
Voor ongeveer 900 euro kan een Emmen-fan een speler of trainer Jan van Dijk adopteren. De fan mag als tegenprestatie tijdens de winterperiode zeven dagen lang mee op trainingskamp. Hij mag bij alle activiteiten aanwezig zijn en meedoen, met uitzondering van de trainingen.
Op deze manier hoopt FC Emmen de kosten van een trainingskamp eruit te krijgen. De ploeg van coach Jan van Dijk staat momenteel zevende in de Gouden Gids Divisie en is naarstig op zoek naar een periodetitel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |