abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27483506
Wat is het beste argument wat jij hebt gehad om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen?

TS begint.

Zaterdag zag ik op TV een engelse euro-parlementarier die het volgende aspect aanhaalde. De huidige regelgeving van de EU is gebaseerd op het verdrag van Rome, uit 1957, wat ontworpen was voor 6 lidstaten. In de loop van de jaren zijn er steeds meer lidstaten bijgekomen, 25 nu, en zijn de regels telkens aangepast om een en ander bij elkaar te kunnen houden. Dit heeft geleid tot de huidige warboel van wetten, regels, procedures wat ontzettend bureaucratisch is. Een nieuwe regelgeving, van de grond af aan ontworpen voor het huidige aantal, en komende nieuwe lidstaten, zou een hoop bureaucratie wegnemen, waardoor de EU een stuk transparanter wordt.

Dat vond ik het beste argument wat ik tot nu toe gehoord heb om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  maandag 30 mei 2005 @ 15:29:42 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27483630
Die dus een van mijn grootste redenen om voor te stemmen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 30 mei 2005 @ 15:29:47 #3
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_27483634
Het reclamespotje van Milieudefensie om je richting een 'NEE' te dwingen...
Als dat stelletje klaplopers ertegen is, moet het wel een goed verdrag zijn.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_27483694
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:25 schreef egilio het volgende:
Wat is het beste argument wat jij hebt gehad om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen?

TS begint.

Zaterdag zag ik op TV een engelse euro-parlementarier die het volgende aspect aanhaalde. De huidige regelgeving van de EU is gebaseerd op het verdrag van Rome, uit 1957, wat ontworpen was voor 6 lidstaten. In de loop van de jaren zijn er steeds meer lidstaten bijgekomen, 25 nu, en zijn de regels telkens aangepast om een en ander bij elkaar te kunnen houden. Dit heeft geleid tot de huidige warboel van wetten, regels, procedures wat ontzettend bureaucratisch is. Een nieuwe regelgeving, van de grond af aan ontworpen voor het huidige aantal, en komende nieuwe lidstaten, zou een hoop bureaucratie wegnemen, waardoor de EU een stuk transparanter wordt.

Dat vond ik het beste argument wat ik tot nu toe gehoord heb om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen.
Dat is idd een goed argument. Maar je moet even bedenken dat er een hoop mensen, ik schat de meeste nee-stemmers, die neestemmen wel een grondwet willen hebben maar niet deze. De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:32:50 #5
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27483736
Goed argument maar dat wil niet zeggen dat het dit grondwettelijk(!)verdrag(!!) moet zijn, toch?

Beste argument voor is wat mij betreft het (gedeeltelijk) afschaffen van het veto-recht. Het veto-recht zorgt ervoor dat Europe het niet voor elkaar kan krijgen om impopulaire maar noodzakelijke beslissingen te nemen als het gaat om milieu, asielbeleid en sancties naar lidstaten.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 30 mei 2005 @ 15:37:45 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_27483900
Omdat Balkje het zegt
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 30 mei 2005 @ 15:38:28 #7
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_27483911
idd omdat balkenende zegt dat omdat Frankrijk NEE heeft gestemt wij maar even buiten eht bootje moeten stappen en alleen DAAROM JA moeten stemmen
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_27483990
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is idd een goed argument. Maar je moet even bedenken dat er een hoop mensen, ik schat de meeste nee-stemmers, die neestemmen wel een grondwet willen hebben maar niet deze. De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.
Misschien was het een idee geweest als men de regels uit alle vragen samen had gevoegd tot 1 grondwet, deze gewoon had geimplementeerd (het is immers niets meer dan voorgaande verdragen) en dan de mensen over de nieuwe 10% had laten stemmen. Had een stuk makkelijker geweest.

Ik ben ook niet tegen het versimpelen van alle regels en het inzichtelijker maken maar die 10% nieuwigheid die er in zit bevalt mij niet en daarnaast (non-argument) moet de NL politiek maar eens van het idealistische beeld van de EU af. Alle grote landen zitten er uit eigen belang in en niet omdat ze een EU-ideaal hebben. Op Nederland na....
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27483995
SP, Wilders en de SGP zeggen dat het slecht is, genoeg om voor de grondwet te zijn

Maar ik als tegenstander van referenda heb nu al gewonnen, de politici zullen nu wel tien keer nadenken voor ze weer een referendum uitschrijven
  maandag 30 mei 2005 @ 15:44:29 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27484104
UnleashMitch: gewoon het hele blok in groepen opdelen en per groep doornemen. Met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is opzich niets mis mee.

MrBadGuy: vvd (afgelopen zaterdag) en d66 hebben aangegeven juist VEEL MEER referenda te houden. Omdat ze dat als remedie zien om zo snel mogelijk Het Gat (of De Afstand) weer te dichten.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 30 mei 2005 @ 15:47:05 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_27484184
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:

De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.
Ook een prima argument voor een JA ... 'linkse partijen' die opeens tegen onnodig ingewikkelde regelgeving, bureaucratie en voor bescherming van de burger zouden zijn ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 30 mei 2005 @ 15:47:53 #12
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27484205
Omdat onze regering dan minder te zeggen krijgt.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27484298
dat het huidige verdrag van Nice niet bindend (genoeg) is, en het argument van TS
pi_27484404
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:44 schreef wdn het volgende:
MrBadGuy: vvd (afgelopen zaterdag) en d66 hebben aangegeven juist VEEL MEER referenda te houden. Omdat ze dat als remedie zien om zo snel mogelijk Het Gat (of De Afstand) weer te dichten.
En dat vind ik dus een zeer slecht punt van de VVD. Van D66 had ik al niet zo'n hoge pet op.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:56:12 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_27484486
de beste reden die ik tot nu toe heb meegekregen is dat het goed zou zijn
De voor-redenen die hier ondermeer zijn genoemd zoals dat de bureaucratie is voor mij een rede zonder uitleg. Waarom zou een grondwet de bureaucreatie dat totaal weg nemen?
pi_27484494
er is niks mis met een referendum maar wel met dit referendum... hoeveel mensen verdiepen zich nou echt goed in de materie zodat ze een goede afweging kunnen maken zonder zich door propaganda te laten inpakken?
  maandag 30 mei 2005 @ 15:56:45 #17
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27484506
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:29 schreef Gabberhead het volgende:
Het reclamespotje van Milieudefensie om je richting een 'NEE' te dwingen...
Als dat stelletje klaplopers ertegen is, moet het wel een goed verdrag zijn.

Zal ik je eens vertellen wie de voorzitter is van die klaplopers?

Nel van Dijk! Je weet wel, die ''onafhankelijke Europa deskundige'' van het propaganda programma van RTL4, van Groen Links en GROOT voorstander van de grondwet.
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:25 schreef egilio het volgende:

TS begint.

En je hebt een grondwet nodig om zulke veranderingen door te voeren??
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:47 schreef gr8w8 het volgende:
Omdat onze regering dan minder te zeggen krijgt.
Natuurlijk, jij levert jezelf liever uit aan een Berlusconi!
pi_27484510
Het volk wil meer directe invloed op de politiek, het probleem is echter dat het gemiddelde volk geen idee heeft waar het over gaat en dus maar beter zoveel mogelijk buiten besluitvormingen gehouden kan worden. Slecht idee van de VVD dus, maar goed das weer offtopic
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  maandag 30 mei 2005 @ 15:58:50 #19
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27484599
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef Juichtoon het volgende:
...
Natuurlijk, jij levert jezelf liever uit aan een Berlusconi!
Wie?
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:06:46 #20
95430 Bosc0
eigenzinnig
pi_27484865
Ik ben voor een grondwet, maar niet deze. Verdere onderhandeling over de inhoud van de grondwet lijkt mij een must. Met de voor-argumenten die ik hier hoor ben ik het overigens wel eens.
Ik denk dat er met mij vele nee-stemmers zijn die niet tegen een europese grondwet zijn, maar tegen de inhoud van dit specifieke voorstel (dat er doorheen gedrukt wordt).
A discussion on the internet is like the paralympics,
even if you win you are still a retard.
pi_27484927
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef UnleashMitch het volgende:
Het volk wil meer directe invloed op de politiek, het probleem is echter dat het gemiddelde volk geen idee heeft waar het over gaat en dus maar beter zoveel mogelijk buiten besluitvormingen gehouden kan worden. Slecht idee van de VVD dus, maar goed das weer offtopic
offtopic of niet, ik ben het helemaal met je eens
  maandag 30 mei 2005 @ 16:09:38 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_27484958
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef Juichtoon het volgende:

En je hebt een grondwet nodig om zulke veranderingen door te voeren??
Nee, natuurlijk niet ... het volgende nederlandse coalitiekabinet Wilders-Marijnissen ... lost alle problemen in europa op, met ... met ... ehm .. nu ja, met hun plannen daarvoor, jeweetwel het programma dat Wilders zal gaan schrijven, waarschijnlijk een 10 puntenplan voor europa ...
En als Turkije maar geen lid wordt, dan gaat het met Europa toch ook best wel goed, goed genoeg om het iig nu zo te houden, want 'het gaat toch best wel lekker, toch' ....

De ChristenUnie bidt er nu al tot God voor ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 30 mei 2005 @ 16:10:49 #23
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27484999
Omdat het anders oorlog wordt en het licht uit gaat, dat sprak mij wel aan.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:19:06 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27485311
Nou op zich is die invloed die we dan kwijt zijn wel weer iets nieuws voor de verandering en dus positief . Wie wil nu geen provincie zijn van Duitsland, Frankrijk en Turkije trouwens?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27485472
Omdat een herhaling van Auschwitz dan voorkomen wordt, vond ik ook een sterk argument.
Dat Balkenende vindt dat hij bij een 'nee' voor gek staat bij zijn Europese collega's, is natuurlijk ook een goed argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')