Dat is idd een goed argument. Maar je moet even bedenken dat er een hoop mensen, ik schat de meeste nee-stemmers, die neestemmen wel een grondwet willen hebben maar niet deze. De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:25 schreef egilio het volgende:
Wat is het beste argument wat jij hebt gehad om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen?
TS begint.
Zaterdag zag ik op TV een engelse euro-parlementarier die het volgende aspect aanhaalde. De huidige regelgeving van de EU is gebaseerd op het verdrag van Rome, uit 1957, wat ontworpen was voor 6 lidstaten. In de loop van de jaren zijn er steeds meer lidstaten bijgekomen, 25 nu, en zijn de regels telkens aangepast om een en ander bij elkaar te kunnen houden. Dit heeft geleid tot de huidige warboel van wetten, regels, procedures wat ontzettend bureaucratisch is. Een nieuwe regelgeving, van de grond af aan ontworpen voor het huidige aantal, en komende nieuwe lidstaten, zou een hoop bureaucratie wegnemen, waardoor de EU een stuk transparanter wordt.
Dat vond ik het beste argument wat ik tot nu toe gehoord heb om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen.
Misschien was het een idee geweest als men de regels uit alle vragen samen had gevoegd tot 1 grondwet, deze gewoon had geimplementeerd (het is immers niets meer dan voorgaande verdragen) en dan de mensen over de nieuwe 10% had laten stemmen. Had een stuk makkelijker geweest.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is idd een goed argument. Maar je moet even bedenken dat er een hoop mensen, ik schat de meeste nee-stemmers, die neestemmen wel een grondwet willen hebben maar niet deze. De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.
Ook een prima argument voor een JA ... 'linkse partijen' die opeens tegen onnodig ingewikkelde regelgeving, bureaucratie en voor bescherming van de burger zouden zijn ...quote:Op maandag 30 mei 2005 15:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De linkse partijen die tegen zijn willen opnieuw onderhandelen over bijv. milieuaspecten.
En dat vind ik dus een zeer slecht punt van de VVD. Van D66 had ik al niet zo'n hoge pet op.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:44 schreef wdn het volgende:
MrBadGuy: vvd (afgelopen zaterdag) en d66 hebben aangegeven juist VEEL MEER referenda te houden. Omdat ze dat als remedie zien om zo snel mogelijk Het Gat (of De Afstand) weer te dichten.
quote:Op maandag 30 mei 2005 15:29 schreef Gabberhead het volgende:
Het reclamespotje van Milieudefensie om je richting een 'NEE' te dwingen...
Als dat stelletje klaplopers ertegen is, moet het wel een goed verdrag zijn.
En je hebt een grondwet nodig om zulke veranderingen door te voeren??quote:Op maandag 30 mei 2005 15:25 schreef egilio het volgende:
Wat is het beste argument wat jij hebt gehad om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen?
TS begint.
Zaterdag zag ik op TV een engelse euro-parlementarier die het volgende aspect aanhaalde. De huidige regelgeving van de EU is gebaseerd op het verdrag van Rome, uit 1957, wat ontworpen was voor 6 lidstaten. In de loop van de jaren zijn er steeds meer lidstaten bijgekomen, 25 nu, en zijn de regels telkens aangepast om een en ander bij elkaar te kunnen houden. Dit heeft geleid tot de huidige warboel van wetten, regels, procedures wat ontzettend bureaucratisch is. Een nieuwe regelgeving, van de grond af aan ontworpen voor het huidige aantal, en komende nieuwe lidstaten, zou een hoop bureaucratie wegnemen, waardoor de EU een stuk transparanter wordt.
Dat vond ik het beste argument wat ik tot nu toe gehoord heb om VOOR de nieuwe EU-grondwet te stemmen.
Natuurlijk, jij levert jezelf liever uit aan een Berlusconi!quote:Op maandag 30 mei 2005 15:47 schreef gr8w8 het volgende:
Omdat onze regering dan minder te zeggen krijgt.
Wie?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef Juichtoon het volgende:
...
Natuurlijk, jij levert jezelf liever uit aan een Berlusconi!
offtopic of niet, ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef UnleashMitch het volgende:
Het volk wil meer directe invloed op de politiek, het probleem is echter dat het gemiddelde volk geen idee heeft waar het over gaat en dus maar beter zoveel mogelijk buiten besluitvormingen gehouden kan worden. Slecht idee van de VVD dus, maar goed das weer offtopic
Nee, natuurlijk niet ... het volgende nederlandse coalitiekabinet Wilders-Marijnissen ... lost alle problemen in europa op, met ... met ... ehm .. nu ja, met hun plannen daarvoor, jeweetwel het programma dat Wilders zal gaan schrijven, waarschijnlijk een 10 puntenplan voor europa ...quote:Op maandag 30 mei 2005 15:56 schreef Juichtoon het volgende:
En je hebt een grondwet nodig om zulke veranderingen door te voeren??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |