abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 30 mei 2005 @ 14:11:40 #91
8781 crew  Frutsel
pi_27481326
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Maar ook in andere gevallen, zoals wanneer iemand een groep mensen gegijzeld houdt en hen dreigt op te blazen is wat mij betreft dodelijk geweld (sluipschutter o.i.d.) een geëigend middel om hem daarvan te weerhouden.
Goed punt, maar helaas moet in de huidige samenleving dan nog 10x worden uitgelegd waarom dit noodzakelijk was om hem ' uit te schakelen' , waaronder een parlementaire enquete etc etc...
En dat kost allemaal niets.... behalve het belastinggeld van alle onschuldige nederlanders....
  maandag 30 mei 2005 @ 14:13:19 #92
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27481378
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:56 schreef speknek het volgende:
Tegen. Ik vertrouw niemand het recht toe mij eventueel te mogen doden.
Hmm. Je vertrouwt wel iemand het recht toe jou eventueel tegen jouw wil in permanent je vrijheid te ontnemen?
  maandag 30 mei 2005 @ 14:13:43 #93
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_27481390
Dat gejank over belastinggeld .

Aan de meest belachelijke dingen geven we miljarden uit, maar om te zorgen dat we niet zomaar mensen vermoorden is het al meteen te veel.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator maandag 30 mei 2005 @ 14:15:42 #94
8781 crew  Frutsel
pi_27481446
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:42 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Dit betekent dat Bush ook de doodstraf verdient. Miljoenen onschuldige irakezen vermoord! Volgens hen is hij de terrorist!
Je noemt mensen dom...
je heet DIE-bitch... en dan ook nog zo'n loos argument...
Geeft aan dat de TS weer duidelijk een blok beton voor zijn kop heeft en een america-basher is en alle geloofwaardigheid verliest in zijn eigen topic...

Waar is de bron dat er MILJOENEN irakezen zijn vermoord door BUSH???
Ik denk dat Bush eerder dan de NOBELPRIJS verdiend voor het voorkomen van miljoenen slachtoffers die nog gingen vallen onder het bewind van Saddam Hoessein.

Slotjuh...
  maandag 30 mei 2005 @ 14:20:33 #95
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27481570
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:13 schreef Posdnous het volgende:
Aan de meest belachelijke dingen geven we miljarden uit, maar om te zorgen dat we niet zomaar mensen vermoorden is het al meteen te veel.
Ik ben dan ook meer voor de goedkope oplossing van een 'ongelukje' zonder proces
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27482356
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
het meest kromme van de doodstraf vind ik dat je als staat claimt dat je iemand niet mag doden, en er dan zelf mee aankomt. dat geeft een slechte voorbeeldfunctie.
Loos argument, je mag ook niet stelen en ontvoeren van de staat die dat via gevangenisstraf en boetes zelf wel mag.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:52:50 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27482410
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:50 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Loos argument, je mag ook niet stelen en ontvoeren van de staat die dat via gevangenisstraf en boetes zelf wel mag.
over loze argumenten gesproken, welkom bij de club...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 30 mei 2005 @ 14:55:31 #98
3542 Gia
User under construction
pi_27482481
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:11 schreef Diebitch het volgende:

Weet je hoe zeer politie druk kan zetten dat je op den duur in je eigen "schuld" gaat geloven!
Art. 29 sv tracht te voorzien dat een verklaring in algehele vrijheid wordt afgelegd. Alleen kan ik je bij deze vertellen dat er genoeg jurisprudentie bestaat waaruit op te maken is dat het in de praktijk heel anders aan toe gaat!
Je zegt eigen schuld geen medelijden mee....ik denk daar toch anders over.
Kan alleen als de dader twijfelt of hij wel of niet schuldig is. In dat geval is er dan ook zeker sprake van verminderd toerekeningsvatbaarheid en is het ook niet moord met voorbedachte rade.
quote:
Wie wil je straffen met de doodstraf of beter gezegd wie straf je nou eigenlijk met de doodstraf?
De dader het recht op leven ontnemen. Reken maar dat het een straf is als je weet dat je gaat sterven.
Dat de familieleden van die dader verdriet zullen hebben is jammer, maar dat hebben de familieleden van het slachtoffer ook en waarschijnlijk, in geval van kinderverkrachting, levenslang.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:00:22 #99
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27482651
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je noemt mensen dom...
je heet DIE-bitch... en dan ook nog zo'n loos argument...
Geeft aan dat de TS weer duidelijk een blok beton voor zijn kop heeft en een america-basher is en alle geloofwaardigheid verliest in zijn eigen topic...

Waar is de bron dat er MILJOENEN irakezen zijn vermoord door BUSH???
Ik denk dat Bush eerder dan de NOBELPRIJS verdiend voor het voorkomen van miljoenen slachtoffers die nog gingen vallen onder het bewind van Saddam Hoessein.

Slotjuh...
Ik noemde mensen niet dom in de zin dat ze hersenloos waren. Mijn intentie was van een geheel andere zijde wat duidelijk misvat werd. Maar deze heb ik hersteld. Dus waarom erover doorgaan?
Het exacte aantal zal je in geen enkele bron terugvinden slimbo! Denk je nu werkelijk dat Amerika het aantal irakezen dat tot nu toe gedood is prijs zal geven? En al was dit het geval dan nog is er een "dark number" waardoor het exacte aantal nooit aangetoond kan worden.

Als ik een america-basher was dan zou ik hier wel een topic over openen. Ik ben het niet altijd eens met de manieren van Bush, maar dat is een andere zaak!

Mijn punt die ik enkel wilde aantonen is wat in onze ogen crimineel en fout is, het in de ogen van anderen juist niet is. Dus tegenovergesteld van elkaar.
Zo zijn er mensen die Bush een terrorist noemen en zo heb je mensen die op dezelfde manier de tegenpartij een terrorist noemen.

Bush : bombardeerd mensen, waarbij een tal doden vallen...
Saddam: bombardeerd mensen, waarbij een tal doden vallen..
Bush: Is het niet eens met Saddam
Saddam: Is het niet eens met Bush
Bush: Haalt zijn leger bijeen om hem te bevechten
Saddam: Haalt zijn leger bijeen om terug te vechten..

En mijn mening in deze is Bush behoort tot de "goeie" en Saddam behoort tot de "kwade". Dit in tegenstelling tot een aantal mensen die de tegenovergestelde mening zullen delen!

Maargoed nu gaan we weer on topic
You onley live once...so BiNaughty....
  maandag 30 mei 2005 @ 15:02:16 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27482711
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:00 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Ik noemde mensen niet dom in de zin dat ze hersenloos waren. Mijn intentie was van een geheel andere zijde wat duidelijk misvat werd. Maar deze heb ik hersteld. Dus waarom erover doorgaan?
Het exacte aantal zal je in geen enkele bron terugvinden slimbo! Denk je nu werkelijk dat Amerika het aantal irakezen dat tot nu toe gedood is prijs zal geven? En al was dit het geval dan nog is er een "dark number" waardoor het exacte aantal nooit aangetoond kan worden.

Als ik een america-basher was dan zou ik hier wel een topic over openen. Ik ben het niet altijd eens met de manieren van Bush, maar dat is een andere zaak!

Mijn punt die ik enkel wilde aantonen is wat in onze ogen crimineel en fout is, het in de ogen van anderen juist niet is. Dus tegenovergesteld van elkaar.
Zo zijn er mensen die Bush een terrorist noemen en zo heb je mensen die op dezelfde manier de tegenpartij een terrorist noemen.

Bush : bombardeerd mensen, waarbij een tal doden vallen...
Saddam: bombardeerd mensen, waarbij een tal doden vallen..
Bush: Is het niet eens met Saddam
Saddam: Is het niet eens met Bush
Bush: Haalt zijn leger bijeen om hem te bevechten
Saddam: Haalt zijn leger bijeen om terug te vechten..

En mijn mening in deze is Bush behoort tot de "goeie" en Saddam behoort tot de "kwade". Dit in tegenstelling tot een aantal mensen die de tegenovergestelde mening zullen delen!

Maargoed nu gaan we weer on topic
"miljoenen". jij denkt dat dat niet op gaat vallen met al-jazeera als waakhond?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 30 mei 2005 @ 15:21:23 #101
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27483356
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"miljoenen". jij denkt dat dat niet op gaat vallen met al-jazeera als waakhond?
[.....]
Dodental Irak hoogst sinds val Saddam

Gepubliceerd op maandag 12 april 2004
Bron: Planet nieuws

Irak bevindt zich in de bloedigste tijd sinds de val van Saddam Hoessein. Ondanks de verlenging van het staakt-het-vuren in Fallujah blijven schoten en explosies hoorbaar.
Amerikaanse troepenmachten in Irak hebben bekend gemaakt dat het land de bloedigste tijd kent sinds Saddam Hoessein werd verdreven.
[.....]

Over het exacte aantal aan de kant van de irakezen heb ik tot nog toe geen informatie kunnen vinden.
Miljoenen is wel overdreven, maar mijn punt blijft hetzelde.
You onley live once...so BiNaughty....
  maandag 30 mei 2005 @ 15:47:03 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_27484181
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:13 schreef Lithion het volgende:
Hmm. Je vertrouwt wel iemand het recht toe jou eventueel tegen jouw wil in permanent je vrijheid te ontnemen?
Yep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27484364
Zullen we Irak erbuiten laten? Daar loopt een mooi topic in NWS over.

Hier weer ontopic.

Wikipedia:
quote:
Argumenten voor de doodstraf

Voorstanders van de doodstraf zijn van mening dat het afschrikwekkend werkt, dat het in elk geval herhaling voorkomt, en dat mensen die een zeer slechte daad begaan daarvoor ook de ultieme consequentie moeten dragen. Ook zeggen ze dat de doodstraf goedkoper is voor de samenleving dan langdurige gevangenisstraf. Als tegenargument voor de onherroepelijkheid van de doodstraf argumenteren zij dat een gevangenisstraf ook maar gedeeltelijk te herroepen is; tijd die men al gezeten heeft krijgt men niet meer terug. Verder vinden veel voorstanders van de doodstraf dat het niet correct dat de belastingbetaler opdraait voor de kosten van gevangenschap van zware criminelen.

Argumenten tegen de doodstraf

Tegenstanders van de doodstraf zijn van mening dat de doodstraf te zwaar is. Ook zou de staat zich op die wijze op hetzelfde morele niveau als een moordenaar stellen. Daarnaast is de doodstraf onherroepelijk: als later blijkt dat er een gerechtelijke fout is gemaakt, en de verkeerde persoon is veroordeeld, is er geen correctie meer mogelijk. Dat een dergelijk gevaar niet denkbeeldig is, blijkt uit het feit dat in tientallen gevallen mensen die in de Verenigde Staten in een dodencel zaten, later alsnog heropening van hun proces en vrijlating verkregen. Veel tegenstanders van de doodstraf betwisten bovendien het afschrikwekkende karakter van de doodstraf: in landen met de doodstraf is de criminaliteit vaak minstens zo hoog als in landen zonder de doodstraf. Er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond, dat een wetssysteem met doodstraf effectiever is dan een zonder de doodstraf. Bovendien menen veel tegenstanders dat de doodstraf geen echte straf is, omdat een straf is bedoeld om van te leren, terwijl dat bij de doodstraf niet het geval is. Verder menen tegenstanders dat de doodstraf een schending van de mensenrechten is en dat moord altijd slecht is, ook al gaat het om een crimineel.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Moderator maandag 30 mei 2005 @ 15:59:58 #104
8781 crew  Frutsel
pi_27484640
Mooi Sizzler en wat is je eigen mening hierin?
  maandag 30 mei 2005 @ 16:10:08 #105
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27484971
quote:
"Dat een dergelijk gevaar niet denkbeeldig is, blijkt uit het feit dat in tientallen gevallen mensen die in de Verenigde Staten in een dodencel zaten, later alsnog heropening van hun proces en vrijlating verkregen. "
Ja vergelijk dat anders even met de rechtsgang hier
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27485144
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:59 schreef Frutsel het volgende:
Mooi Sizzler en wat is je eigen mening hierin?
Ik ben tegen. Ik wil geen overheid die moordt. Bovendien vind het kosten / cellentekort echt onzin.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27485620
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:15 schreef wdn het volgende:
Niet iedereen die voor de doodstraf is is dom. Het heeft namelijk niets met intelligentie te maken maar met de waarde die iemand hecht aan het leven van een ander. Iemand tegen de doodstraf hecht wel waarde aan het leven van een moordenaar. Iemand voor de doodstraf hecht geen enkele waarde aan het leven van een moordenaar.
Niet mee eens.

Ik geef geen cent om het leven van een moordenaar of welke misdadiger dan ook. Toch ben ik tegen de doodstraf. Uit rechtsfilosofische overwegingen (als ik even zo hoogdravend mag zijn) niet omdat ik zon hoge ´wraakdrempel´ zou hebben.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:32:53 #108
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27485690
Toch opvallend dat velen blijkbaar de mening hebben dat er veroordelingen op basis van strafrecht zijn waarbij niet 100% zeker is dat de verdachte ook de dader is.
pi_27485781
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:32 schreef bankrupcy het volgende:
Toch opvallend dat velen blijkbaar de mening hebben dat er veroordelingen op basis van strafrecht zijn waarbij niet 100% zeker is dat de verdachte ook de dader is.
Die zijn er ja. Kan ook bijna niet anders.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:42:26 #110
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27485979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Ik geef geen cent om het leven van een moordenaar of welke misdadiger dan ook. Toch ben ik tegen de doodstraf. Uit rechtsfilosofische overwegingen (als ik even zo hoogdravend mag zijn) niet omdat ik zon hoge ´wraakdrempel´ zou hebben.
Wat ik bedoelde met dit voorbeeld was een zwart-wit situatie te schetsen ter ondersteuning dat "voor" de doodstraf zijn niets met intelligentie te maken heeft. En er zijn natuurlijke meerdere overwegingen met verschillende resultaten.

Maar we zouden niet meer terugkomen op het feit dat het kenmerk "dom" gebruikt werd. Onze lieve TS heeft al ingezien dat dat niet de meeste slimme opmerking was
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 30 mei 2005 @ 16:45:39 #111
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27486080
Mordicus tegen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:49:21 #112
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27486228
VOOR, bijvoorbeeld bij illegaal downloaden wat eigenlijk terrorisme is.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:59:58 #113
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27486580
Absoluut tegen de doodstraf, het middel zelf is niet correct en zet ook geen zoden aan de dijk. Daarnaast is het erger om levenslang te zitten dan een easy way out the krijgen (en wat levenslang dan inhoud is een andere discussie). Daarnaast heeft het hebben van een doodstraf geen enkele invloed op het beperken of afschrikken van criminaliteit. En het feit dat het onomkeerbaar is speelt ook een grote rol, dood is dood.

En zover ik begreep is het duurder om bij iemand de doodstraf te laten uitvoeren dan iemand anders levenslang opsluiten. Naar Amerikaans model blijkt dat een tot de dood veroordeelde gevangen gemiddeld 10 jaar zit op een strenger bewaakte gevangenis en dat de kosten daarvan dusdanig hoog zijn dat levenslang goedkoper blijkt te zijn. bron (er zijn er meer te vinden)
  maandag 30 mei 2005 @ 17:03:41 #114
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27486693
Ach. als het over de kosten gaat is 1 kogel echt niet duur en beslist goedkoper als ' levenslang'.
  maandag 30 mei 2005 @ 17:05:14 #115
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27486758
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:03 schreef Koos Voos het volgende:
Ach. als het over de kosten gaat is 1 kogel echt niet duur en beslist goedkoper als ' levenslang'.
Die kogel zal het probleem niet zijn, maar alle procedures er omheen absoluut wel, dus wat je hier beweert is nonsens.
  maandag 30 mei 2005 @ 17:06:36 #116
115814 Drumpie
Zie Signature.
  maandag 30 mei 2005 @ 17:12:48 #117
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27486983
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:05 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Die kogel zal het probleem niet zijn, maar alle procedures er omheen absoluut wel, dus wat je hier beweert is nonsens.
Nee jij trekt volle zalen met je gezever..
  maandag 30 mei 2005 @ 17:18:53 #118
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27487194
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:12 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee jij trekt volle zalen met je gezever..
Reageer dan niet
pi_27487209
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde met dit voorbeeld was een zwart-wit situatie te schetsen ter ondersteuning dat "voor" de doodstraf zijn niets met intelligentie te maken heeft. En er zijn natuurlijke meerdere overwegingen met verschillende resultaten.

Maar we zouden niet meer terugkomen op het feit dat het kenmerk "dom" gebruikt werd. Onze lieve TS heeft al ingezien dat dat niet de meeste slimme opmerking was
Nou, om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een pro-doodstraf argument tegen gekomen dat is terug te voeren op een juridisch betoog. Pro-doodstraf is, voorzover ik dat kan overzien, per definitie een uitvloeisel van een verlangen naar wraak en vergelding. En ofschoon vergelding wel degelijk een belangrijk deel van het strafbeginsel uitmaakt en ook moet uitmaken, is het te primitief om als alles overheersend (en eigenlijk enige) grond voor een straf te dienen. Zeker als dat onherroepelijk het van overheidswege beeindigen van ´eensch anders´ leven betekent.

De stap van primitief naar dom is niet zo groot dat je niet over dom zou mogen spreken, hoewel ik het met je eens ben dat het woord zo onsympathiek klinkt dat het een volwassen discussie direct onmogelijk maakt.
pi_27487326
De doodstraf is uiterst primitief en barbaars en in een modern land wat mij betreft dan ook uitgesloten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')