Wat als die gek nou toevallig je broer is waar je veel van houd? Jammer, maar die moet dan ook dood. En wie straffen ze dan? Niet de schuldige maar de onschuldige.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:20 schreef 513.guzzstyle het volgende:
[..]
dus we moeten als je heel europa dan bij elkaar neemt, een heeeele boel gevaarlijke gekken in leven laten. omdat er misschien 1 tussen zit die onschuldig is??, ik zeg doodstraf moet kunnen. of een strafkolonie. teminste, de mensen die gewoon onmogelijk een functie kunnen hebben in de maatschappij moeten daaruit verwijderd worden. hoe, dat maakt me weinig uit. maar ik vind het absurd dat een pedofiel die al 3 kinderen heeft verkracht en vermoord. dat hij na een paar jaar tbs weer losgelaten wordt. en dat de buurt waar hij in woont. niet eens ingelicht word. en dan gek opkijken als hij er weer 3 pakt
Het helpt je standpunt in elk geval niet. Recente voorbeelden uit Den Haag heb ik genoeg mocht je daarover twijfelenquote:Op maandag 30 mei 2005 12:24 schreef Diebitch het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik niet echt dom. Dat is meer om reacties uit te lokken en om mijn stelling kracht bij te zetten
Dan laten we hem niet door een mens doden tochquote:[..]
Het is precies wat je zegt. Als je iemand bewust het leven ontneemt hoor je niet meer thuis in de maatschappij. En wat als de staat nou bewust iemand vermoord? Je moet wel 1 lijn trekken natuurlijk....ook verwijderen uit de maatschappij.
Jij wilt een serieuse discussie en noemt meteen iedereen die het niet met je eens is "dom"?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:58 schreef Diebitch het volgende:
Naar aanleiding van een gesloten SPAM topic wil ik toch graag een uiterst interessante discussie voortzetten.
In mijn ogen is Iedereen die voor de doodstraf is DOM!
Eensquote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt een serieuse discussie en noemt meteen iedereen die het niet met je eens is "dom"?
Ik ben vóór de doodstraf in bepaalde gevallen, maar alleen dan wanneer de schuld 100 % vaststaat of indien de dader bekend heeft.
Iemand die een doodstrafwaardig delict bekend zonder het gepleegd te hebben, doet het zichzelf aan. Heb ik geen medelijden mee.
Vind wel dat er dan een beter onderscheid moet zijn tussen doodslag, dood door schuld, moord en moord met voorbedachte rade. Dit laatste is namelijk goed doordacht en kan m.i. niet het gevolg zijn van tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar.
Moord met voorbedachte rade mag men met de dood bekopen.
Verkrachten van kinderen onder de 12 jaar ook.
Als je leest dat in Spanje een netwerk van babyverkrachters is opgerold, snap ik niet dat je nog TEGEN de doodstraf kunt zijn.
Want door de doodstraf zijn er geen babyverkrachters meerquote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
.
Als je leest dat in Spanje een netwerk van babyverkrachters is opgerold, snap ik niet dat je nog TEGEN de doodstraf kunt zijn.
Nee, maar ik wil de mensen die het hebben gedaan niet meer in de maatschappijquote:Op maandag 30 mei 2005 12:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Want door de doodstraf zijn er geen babyverkrachters meer![]()
Dan gooi ze dus in de cel.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:46 schreef axis303 het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil de mensen die het hebben gedaan niet meer in de maatschappij![]()
daarom stem ik toch tegen de Grondwet?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:47 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben voorzichtig met de Doodstraf
Doodstraf voor Kindermoordenaars krijgt echter mijn toestemming
IK begrijp echter weer niet wat dat de EU aangaat.
Mensen die voor de doostraf zijn, stellen zich nu buiten het EU -Grondwet-Princiepe.
Weer een geval van teveel poltiek in de grondwet
Te duur.quote:
Gaat het daarom?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Want door de doodstraf zijn er geen babyverkrachters meer![]()
Hou toch op, dat kleine percentage kinderverkrachters weegt echt niet op tgen de kosten van 'normale' criminelen die in de cel zitten hoor.quote:
Waar gaat het dan wel omquote:Op maandag 30 mei 2005 12:52 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Gaat het daarom?
of is dat een voorgekouwde jaren 70 mening die verwisseld wordt met een princiepe?
Ja maar die 'normale' criminelen gaan binnenkort staken... omdat ze het niet eens zijn met hun behandeling... Wat vind je daar dan van?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hou toch op, dat kleine percentage kinderverkrachters weegt echt niet op tgen de kosten van 'normale' criminelen die in de cel zitten hoor.
Uiteraard. Wat is daar het nut van.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die tegen de doodstraf zijn. Vinden jullie dat oorlogsmisdadigers zoals de nazi's geen doodstraf hadden moeten krijgen?
Helemaal mee eens, maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja maar die 'normale' criminelen gaan binnenkort staken... omdat ze het niet eens zijn met hun behandeling... Wat vind je daar dan van?
Ze horen gewoon in een cel, met water en brood en geen tv, internet, spelletjeskwartier of weet ik ut. Ze zitten er niet voor niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |