quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:20 schreef Tinkerbell het volgende:Ik ben toch zo benieuwd naar je eindresultaat Marsepein, jeetje wat ben jij druk
![]()
.
He, wie in de buurt is mag komen
helpenkijken ;-) Regio Aalsmeer...
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:Hoe ga je antenne systeem opzetten Marsepein?
Alle dozen achter elkaar doorlossen of alle dozen van af een centraal punt leggen?
Nee ik maak een centraal punt. Wacht ik zal het helemaal uitleggen ...
- AOP (Abonnee Overgave Punt) verplaats van woonkamer naar kelder
- Elke slaapkamer een eigen antenne aansluiting (Hirschmann FS 1 NL)
- In elke hoek van de woonkamer een antenne aansluiting (Hirschmann FS 1 NL)
- Al deze aansluitingen komen samen in de kelder
- Vanaf AOP naar Hisschmann versterker (+21 dB, niet geschikt voor retour, geen kabelinternet hier)
- Van de versterker naar een verdeelblok (6 aansluitingen voor de kamers, een invoer en een uitvoer)
- Loze antenneleidingen worden gelegd naar keuken en bijkeuken, evt toilet
- Niet gebruikte aansluitingen van het verdeelblok worden netjes met een 75 Ohm weerstand afgesloten.
- Daar waar geen TV staat gaat de kabel ook niet op het verdeelblok.
Tja en verder? We kregen vorige week een brief dat je eigenlijk wel over MOET stappen naar digitale TV, aanbod van analoge zenders gaat worden terug gebracht. Als dat echt zo is, no way dat ik overal een gitale ontvanger met bijbehorende abo kosten ga neerzetten, nee dan komt er een schotel op de dakkapel.
Wat heb ik vandaag gedaan? Niet veel
![]()
Nou ja, niet veel, er is weinig zichtbaar. Hier en daar een beetje gestuct in de woonkamer. En zodoende ben ik erachter gekomen dat de rei die ik heb niet goed is (Die druk ik hol tussen 2 geleideprofielen) Dus net nog even een andere gekocht. Gasleiding naar de oude haard weggehaald. In de kelder de oude rekjes weggehaald. Alle te lange buizen van netwerk en antenne die in de kelder uitkomen weggehaald/afgezaagd. Kabelgoot gehaald. Rotband gehaald. Even staan praten met een goede vriend, die kwam ff kijken. Nou ja, toen was het 17:30 uur en had ik geen zin meer ....
En hoe is het de andere klussers vergaan op deze kluszaterdag? Of allemaal vaderdagkadootjes gekocht?