abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 11:34:39 #26
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27476765
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

KUNNEN worden!

Het wordt toch nooit meer toegepast!
Klopt. Maar dan nog: kunnen en onmogelijk zijn 2 verschillende dingen

Maar na wat ge-google'd:
quote:
Nederland

In Nederland werd de doodstraf in 1870 uit het gewone strafrecht gehaald. Daarop werd in 1878 de levenslange gevangenisstraf ingevoerd. In het militaire strafrecht en het oorlogsstrafrecht bleef de doodstraf mogelijk totdat in 1983 in de Grondwet bepaald werd dat de doodstraf niet mag worden opgelegd (artikel 114). Met ingang van 1991 verdween de straf letterlijk uit de betreffende wetten.
Ik weet overigens zeker dat ik ergens had gelezen dat de wijziging van 1983 nooit bevestigd is. Heel zeker
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 30 mei 2005 @ 11:35:43 #27
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27476809
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik vind namelijk dat als bijvoorbeeld 80% van de Nederlanders de doodstraf wil voor bijvoorbeeld terroristen die een massaslachting hebben aangericht dat dat dan mogelijk moet zijn. Als het in de EU-Grondwet verboden wordt kan 100% van de Nederlanders voor de doodstraf zonder dat het effect heeft. Dat hoort niet...
Uhh ik weet zeker dat 100% van de bevolking 10% minder belasting willen betalen.....dat gebeurd ook echt niet hoor!
You onley live once...so BiNaughty....
  maandag 30 mei 2005 @ 11:38:40 #28
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27476909
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:35 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Uhh ik weet zeker dat 100% van de bevolking 10% minder belasting willen betalen.....dat gebeurd ook echt niet hoor!
80%.
10% is hier tegen en vind dat het meer belasting moet zijn.
En die andere 10% is ook tegen want ze willen meer dan 10% en hopen dat met nieuwe onderhandelingen dit geregeld kan worden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27476917
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:28 schreef wdn het volgende:

[..]

Oftewel: het hoort wel in die tekst thuis
Zaken die in een nationale Grondwet even goed geregeld kunnen worden horen IMO niet in een EU-Grondwet thuis. De doodstraf is daar een voorbeeld van. Dat heeft niets met snappen te maken...
quote:
Mijn stem is van voor naar blanco geschoven trouwens
Heel goed! Heb je nog twee dagen om definitief de grote stap te maken...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27476967
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:35 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Omdat onze eigen volksvertegenwoordigers dat onverantwoord vinden. Niet omdat bureaucraten in Brussel dat ons verbieden...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27476985
Ik ben er niet eens voorstander van om in de grondwet vast te leggen dat we geen doodstraf kunnen uitdelen. Ik vind dat die mogelijkheid voor uitzonderlijke situaties aanwezig moet zijn. Niet om op brede schaal toe te passen, maar wel als uiterste middel, bijvoorbeeld bij massamoordenaars, serieverkrachters, terroristen... - Kortom: weer een inhoudelijke reden om tegen de grondwet te zijn.
pi_27477086
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Niet omdat bureaucraten in Brussel dat ons verbieden...
Pardon? We hadden het toch over de doodstraf? Daar zijn we in Nederland al dik 130 jaar tegen, dus onze volksvertegenwoordigers ook. En dat geldt blijkbaar ook voor andere beschaafde Europese landen. Dus hoppakee, in de grondwet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_27477089
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef Diebitch het volgende:
Zinloze discussie!
Iedereen die voor de doodstraf is is DOM!

1) Een straf gaat er vooralsnog deels van uit dat iemand te verbeteren is. Doden verbetert niemand.
2) Hoe kun je nou als staat een signaal uitgeven dat je niet mag doden, terwijl deze zelf wel mag doden? Iemand doden omdat een persoon iemand heeft gedood?? Iets klopt hier niet!
3) Wat als je er nou achter komt dat iemand fout is veroordeeld? Ik kan wel een aantal voorbeelden noemen!! Je hebt iemand gedood dus kun je nooit meer ongedaan maken!!

Daarbij straf je niet de persoon zelf, maar zijn familie en de geliefden om hem heen die misschien hartsikke "braaf" leven.

Maar goed ff on topic!
Wat doet iedereen moeilijk om de TS?? Het gaat toch om het inhoudelijke dat hij wegzet. Dat geeft interessante stof tot discussie. Richt je beter daarop!
Tja, het enige wat ik wel vind is dat bij die hele zieke geesten in de dood zie als een oplossing.
Wat doe je met een wilde hond? Die schiet je af en stop je niet in een kennel om hem te heropvoeden. Want dat kost geld e.d e.d....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:46:10 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_27477144
De doodstraf vind ik heel erg prima voor bepaalde gevallen!! Nog een reden om tegen die grondwet te stemmen dinsdag
censuur :O
pi_27477167
Spamtopic. (en dat is engels )
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')