abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27474869
hi

I'm a french guy, we voted yesterday against THIS project of constitution, NOT against Europe.

I invite you to read the "annexes" (bijlage ) and look for death (doodstraf) and riot (oproer) or freedom and morale (moraal)

http://www.grondweteuropa(...)zrhmix9/vggsdzq2oxvg

sorry not to write dutch
pi_27474944
Bizar interessant topic...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27474954
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:28:11 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27474989
ARTIKEL II-62: Het recht op leven

1. Eenieder heeft recht op leven.
2. Niemand wordt tot de doodstraf veroordeeld of terechtgesteld.

1. Anyone has the right to live.
2. NO-ONE can be sentensed to death or be executed.

ARTIKEL II-79: Bescherming bij verwijdering, uitzetting en uitlevering

2. Niemand mag worden verwijderd of uitgezet naar, dan wel worden uitgeleverd aan een staat waar een ernstig risico bestaat dat hij aan de doodstraf, aan folteringen of aan andere onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen wordt onderworpen.

2. No-one can be evicted from europe if there's a chance that person can face a deathpenalty, be tortured etc etc.

Come again???
Enne hoe kom je aan een nederlandse usernaam?
Of ben je 1 van die Fransen die Nederlandse les krijgen?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27475000
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:26 schreef vdo28 het volgende:

Lurf is the message and the message is Lurf
pi_27475009
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_27475022
saying that the death penalty or the use of lethal force might apply in the case of high treason or in self-defence is not the same as saying it applies to civil society.

the problem is of course defining what exactly "treason" is committed against in the case of the EU.

[ Bericht 1% gewijzigd door pesci op 30-05-2005 10:37:19 ]
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 30 mei 2005 @ 10:30:38 #8
1602 Fransie
blue is not red
pi_27475055
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef wdn het volgende:
ARTIKEL II-62: Het recht op leven

1. Eenieder heeft recht op leven.

1. Anyone has the right to live.
2. NO-ONE can be sentensed to death or be executed.

Come again???
Enne hoe kom je aan een nederlandse usernaam?
Of ben je 1 van die Fransen die Nederlandse les krijgen?
Eerst lezen voor je reageert.

artikel 2 van het Zesde Protocol bij het EVRM:
"Een staat kan bepalingen in zijn wetgeving opnemen waarin is voorzien in de doodstraf voor feiten, begaan in tijd van oorlog of onmiddellijke oorlogsdreiging; een dergelijke straf wordt alleen ten uitvoer gelegd in de gevallen die zijn neergelegd in de wet, en in overeenstemming met de bepalingen daarvan ...".
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
  maandag 30 mei 2005 @ 10:32:35 #9
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27475093
En dan toch de topictitel in het Nederlands kunnen schrijven? Bizaar
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 30 mei 2005 @ 10:33:40 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27475117
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:30 schreef Fransie het volgende:

[..]

Eerst lezen voor je reageert.

artikel 2 van het Zesde Protocol bij het EVRM:
"Een staat kan bepalingen in zijn wetgeving opnemen waarin is voorzien in de doodstraf voor feiten, begaan in tijd van oorlog of onmiddellijke oorlogsdreiging; een dergelijke straf wordt alleen ten uitvoer gelegd in de gevallen die zijn neergelegd in de wet, en in overeenstemming met de bepalingen daarvan ...".
Oh kijk. Hier: http://www.europese-grondwet.nl/tekst/
Krijg ik die NIET te zien

Zoiets staat OOK in de Nederlandse wet. Nederland kent nog steeds de doodstraf bij landverraad omdat een wetvoorstel dat dit zou moeten verwijderen wel is aangenomen maar nooit bevestigd is.

Overigens is dat wel een leuke:
Dat artikel dat ik post is exclusief zonder verwijzing naar jouw artikel.
1 van de 2 is dus NIETIG.
pi_27475127
En dus ook daar verandert niets in.
pi_27475145
fransman is gewoon een relkloon.

Maar niet van mij.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27475166
nvmd
  maandag 30 mei 2005 @ 10:38:11 #14
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27475210
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:26 schreef vdo28 het volgende:
Bizar interessant topic...
Wreed boeiend wel.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_27475315
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef wdn het volgende:

Belachelijk natuurlijk dat dit in de EU-Grondwet staat. Als Nederlanders niet de doodstraf willen is dat natuurlijk prima, maar dan biedt onze eigen Grondwet mogelijkheden genoeg om dat te verbieden. Europa hoeft dat niet voor ons te bepalen.

Ik vind namelijk dat als bijvoorbeeld 80% van de Nederlanders de doodstraf wil voor bijvoorbeeld terroristen die een massaslachting hebben aangericht dat dat dan mogelijk moet zijn. Als het in de EU-Grondwet verboden wordt kan 100% van de Nederlanders voor de doodstraf zonder dat het effect heeft. Dat hoort niet...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 30 mei 2005 @ 11:08:03 #16
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_27475902
ach ja... het blijft toch NEE
zo goed..?
pi_27476004
kijk kijk de fransen zijn voor de doodstraf
  maandag 30 mei 2005 @ 11:12:35 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_27476014
Maar dat is nu ook gewoon zo in NL! De doodstraf bestaat niet, maar in uitzonderlijke gevallen in geval van oorlog kan het NOG STEEDS ook in Nederland worden uitgevoerd! Slimmerts! Zelfde geld voor Frankrijk en bijna alle EU landen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:19:34 #19
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27476252
waarom geloof ik dit niet
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 30 mei 2005 @ 11:24:47 #20
17928 averty
Retroactief ziener
pi_27476426
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Maar dat is nu ook gewoon zo in NL! De doodstraf bestaat niet, maar in uitzonderlijke gevallen in geval van oorlog kan het NOG STEEDS ook in Nederland worden uitgevoerd! Slimmerts! Zelfde geld voor Frankrijk en bijna alle EU landen!
Zelfs dat niet meer. In 1983 is ook de doodstraf uit het oorlogsrecht gehaald. Er is geen enkele mogelijkheid meer om in Nederland de doodstraf te krijgen.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  maandag 30 mei 2005 @ 11:28:05 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27476546
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk dat dit in de EU-Grondwet staat. Als Nederlanders niet de doodstraf willen is dat natuurlijk prima, maar dan biedt onze eigen Grondwet mogelijkheden genoeg om dat te verbieden. Europa hoeft dat niet voor ons te bepalen.

Ik vind namelijk dat als bijvoorbeeld 80% van de Nederlanders de doodstraf wil voor bijvoorbeeld terroristen die een massaslachting hebben aangericht dat dat dan mogelijk moet zijn. Als het in de EU-Grondwet verboden wordt kan 100% van de Nederlanders voor de doodstraf zonder dat het effect heeft. Dat hoort niet...
Tikorev Tikorev Tikorev. Je wilt het niet snappen he

Dit verdrag is een verzameling van de verdragen die we in Europa kennen. Dat wil dus zeggen dat OOK de Grondwet van Nederland een onderdeel is van dit verdrag. Nog sterker: alle grondwetten zijn bij elkaar gestopt en de doublures zijn verwijderd, daarna is 2 jaar gepraat over de verschillen.
Dat is wat hier is uitgekomen

Oftewel: het hoort wel in die tekst thuis

Nu ben je toch wel overtuigd, he? Mijn stem is van voor naar blanco geschoven trouwens
  maandag 30 mei 2005 @ 11:29:47 #22
116015 SicSicSics
pi_27476606
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef averty het volgende:

[..]

Zelfs dat niet meer. In 1983 is ook de doodstraf uit het oorlogsrecht gehaald. Er is geen enkele mogelijkheid meer om in Nederland de doodstraf te krijgen.
Had ik me beter moeten inlezen!

Maar andere landen kennen het zeker wel! EU-Grondwet of geen EU-grondwet dus het heeft er absoluut niets mee te maken! NL zal het toch niet weer in- of uitvoeren! Dus ik zie het niet als een reden om NEE te stemmen tegen de grondwet!

Probeer het nog eens!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:30:03 #23
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27476613
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef averty het volgende:

[..]

Ik zit fout
  maandag 30 mei 2005 @ 11:31:31 #24
116015 SicSicSics
pi_27476658
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:30 schreef wdn het volgende:

[..]

Niet helemaal Punt is (zoals ik al stelde): ja, in 83 is het uit oorlogsrecht gehaald maar het is NOOIT bevestigd. Daar zit hem het probleem. Zolang dat niet is gebeurd kan het dus wel toegepast worden.
KUNNEN worden!

Het wordt toch nooit meer toegepast!
Fine, fuck you then!
  maandag 30 mei 2005 @ 11:33:59 #25
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27476750
Zinloze discussie!
Iedereen die voor de doodstraf is is DOM!

1) Een straf gaat er vooralsnog deels van uit dat iemand te verbeteren is. Doden verbetert niemand.
2) Hoe kun je nou als staat een signaal uitgeven dat je niet mag doden, terwijl deze zelf wel mag doden? Iemand doden omdat een persoon iemand heeft gedood?? Iets klopt hier niet!
3) Wat als je er nou achter komt dat iemand fout is veroordeeld? Ik kan wel een aantal voorbeelden noemen!! Je hebt iemand gedood dus kun je nooit meer ongedaan maken!!

Daarbij straf je niet de persoon zelf, maar zijn familie en de geliefden om hem heen die misschien hartsikke "braaf" leven.

Maar goed ff on topic!
Wat doet iedereen moeilijk om de TS?? Het gaat toch om het inhoudelijke dat hij wegzet. Dat geeft interessante stof tot discussie. Richt je beter daarop!
You onley live once...so BiNaughty....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')