Eerst lezen voor je reageert.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef wdn het volgende:
ARTIKEL II-62: Het recht op leven
1. Eenieder heeft recht op leven.
2. Niemand wordt tot de doodstraf veroordeeld of terechtgesteld.
1. Anyone has the right to live.
2. NO-ONE can be sentensed to death or be executed.
Come again???
Enne hoe kom je aan een nederlandse usernaam?
Of ben je 1 van die Fransen die Nederlandse les krijgen?
Oh kijk. Hier: http://www.europese-grondwet.nl/tekst/quote:Op maandag 30 mei 2005 10:30 schreef Fransie het volgende:
[..]
Eerst lezen voor je reageert.
artikel 2 van het Zesde Protocol bij het EVRM:
"Een staat kan bepalingen in zijn wetgeving opnemen waarin is voorzien in de doodstraf voor feiten, begaan in tijd van oorlog of onmiddellijke oorlogsdreiging; een dergelijke straf wordt alleen ten uitvoer gelegd in de gevallen die zijn neergelegd in de wet, en in overeenstemming met de bepalingen daarvan ...".
Wreed boeiend wel.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:26 schreef vdo28 het volgende:
Bizar interessant topic...
Belachelijk natuurlijk dat dit in de EU-Grondwet staat. Als Nederlanders niet de doodstraf willen is dat natuurlijk prima, maar dan biedt onze eigen Grondwet mogelijkheden genoeg om dat te verbieden. Europa hoeft dat niet voor ons te bepalen.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:28 schreef wdn het volgende:
2. Niemand wordt tot de doodstraf veroordeeld of terechtgesteld.
Zelfs dat niet meer. In 1983 is ook de doodstraf uit het oorlogsrecht gehaald. Er is geen enkele mogelijkheid meer om in Nederland de doodstraf te krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Maar dat is nu ook gewoon zo in NL! De doodstraf bestaat niet, maar in uitzonderlijke gevallen in geval van oorlog kan het NOG STEEDS ook in Nederland worden uitgevoerd! Slimmerts! Zelfde geld voor Frankrijk en bijna alle EU landen!
Tikorev Tikorev Tikorev. Je wilt het niet snappen hequote:Op maandag 30 mei 2005 10:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk dat dit in de EU-Grondwet staat. Als Nederlanders niet de doodstraf willen is dat natuurlijk prima, maar dan biedt onze eigen Grondwet mogelijkheden genoeg om dat te verbieden. Europa hoeft dat niet voor ons te bepalen.
Ik vind namelijk dat als bijvoorbeeld 80% van de Nederlanders de doodstraf wil voor bijvoorbeeld terroristen die een massaslachting hebben aangericht dat dat dan mogelijk moet zijn. Als het in de EU-Grondwet verboden wordt kan 100% van de Nederlanders voor de doodstraf zonder dat het effect heeft. Dat hoort niet...
Had ik me beter moeten inlezen!quote:Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef averty het volgende:
[..]
Zelfs dat niet meer. In 1983 is ook de doodstraf uit het oorlogsrecht gehaald. Er is geen enkele mogelijkheid meer om in Nederland de doodstraf te krijgen.
Ik zit foutquote:Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef averty het volgende:
[..]
Zelfs dat niet meer. In 1983 is ook de doodstraf uit het oorlogsrecht gehaald. Er is geen enkele mogelijkheid meer om in Nederland de doodstraf te krijgen.
KUNNEN worden!quote:Op maandag 30 mei 2005 11:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet helemaalPunt is (zoals ik al stelde): ja, in 83 is het uit oorlogsrecht gehaald maar het is NOOIT bevestigd. Daar zit hem het probleem. Zolang dat niet is gebeurd kan het dus wel toegepast worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |