abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 14:08:56 #251
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27481230
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:00 schreef speknek het volgende:
Eh, ja, maar uitbreiding heeft dus niks met bestuurlijke vernieuwing te maken, hooguit voor de landen die bij de EU gaan horen. Je bedoelt dus dat je vermoed dat ze alleen uitbreiden om het uitbreiden, zonder doel?
Wat ik bedoel is dat ik het idee heb dat de verdergaande eenwording (het formuleren van gezamenlijk beleid) uitsluitend zichzelf tot doel dient en dat de bestuurlijke stroomlijning die men nu beoogt daar slechts een hulpmiddel bij is.

Vergeef me mijn gebrekkige uitlegcapaciteiten.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:09:54 #252
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481255
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:04 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat wordt in ieder geval niet bereikt met het volstrekt a-neutrale en verpolitiseerde verdrag waar we nu tegenaankijken, en dat meer lijkt op een inkomensverdeling, dan op een statuut tussen burgers en overheid.
Heb je dat gezeik weer over inkomensverdeling.

Had je maar beter je best moeten doen op school.

De welvaart van de EU zorgt ervoor dat we hiet in Europa de beste medische en sociale zorg van de wereld hebben. Wil je het andersom doen? Kijk dan naar de Soviet Unie: zonder dat er een goede basis was gelegd, wilde men een "sociale unie" met "gelijkheid voor iedereen", en JUIST omdat er geen grote private bedrijven waren of goede ex- en import kon met dat niet waarmaken en kreeg iedereen EVEN WEINIG.

Voor een socialer Europa is een goede economische voedingsbodem nodig, zodat de pensioenen gewaarborgd kunnen worden, alsmede het hoge niveau van sociale zekerheid en welvaart.

Die "rijkelui mensen in hun mercedessen" hebben we harder nodig dan je denkt. Een uitkering betaalt zichzelf niet!
Confidence through competence
pi_27481279
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Europa wil een economisch machtsblok vormen, gelijk aan de VS en Azië.
Een economisch machtsblok is het al, politiek en millitair niet maar ik denk ook niet dat dit snel zal gebeuren zeker millitair niet.

Wat voor blok is Azie dan? ik ken alleen 1 economische grootmacht in opkomst (China) en 1 in verval maar de laatste tijd weer een beetje beter presteerd (Japan)
  maandag 30 mei 2005 @ 14:11:26 #254
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481318
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een economisch machtsblok is het al, politiek en millitair niet maar ik denk ook niet dat dit snel zal gebeuren zeker millitair niet.

Wat voor blok is Azie dan? ik ken alleen 1 economische grootmacht in opkomst (China) en 1 in verval maar de laatste tijd weer een beetje beter presteerd (Japan)
Taiwan, Singapore (een van de niet-olielanden met het hoogste BNP), Hong Kong (grootste zeehaven ter wereld)

http://en.wikipedia.org/wiki/East_Asian_Tigers
Confidence through competence
  maandag 30 mei 2005 @ 14:12:51 #255
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27481364
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oké. Leuk dat je Azië daarbij zo als groep noemt, dat onderschrijft mijn punt. Azië (Japan, China, Zuid-Korea, Singapore, Maleisië, Thailand) is blijkbaar een economisch machtsblok dat toch bestaat uit onderling onafhankelijke staten die verder op geen enkele wijze bestuurlijke eenwording nastreven. Waarom is het voor Europa dan wel nodig om buiten economische verdragen verder zich bestuurlijk te verenigen om een economisch machtsblok te vormen tegen de VS en Azië?
de spijker op z'n kop!
pi_27481405
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef Stereotomy het volgende:
Taiwan, Singapore (een van de niet-olielanden met het hoogste BNP), Hong Kong (grootste zeehaven ter wereld)

http://en.wikipedia.org/wiki/East_Asian_Tigers
En dat wordt weer (deels) veroorzaakt door de enorm toevoer van staal en olie naar China.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  maandag 30 mei 2005 @ 14:14:44 #257
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481418
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef DaveM het volgende:

[..]

de spijker op z'n kop!
Omdat die economieen samen VEEL groter zijn dan de EU. Zij kunnen het daarmee doen zonder politieke samenwerking, maar de EU kan dat niet. Bovendien is het voor de EU geografisch gezien aantrekkelijk om een stapje verder te gaan.
Confidence through competence
pi_27481443
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:09 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je dat gezeik weer over inkomensverdeling.

Had je maar beter je best moeten doen op school.
Gezien de avatar van SpeedFreaks delen jullie dat standpunt. Hij bedoeld echter dat we er alleen maar armen landen bij nemen waarvoor wij als rijke landen voor moeten betalen -> lijkt meer op inkomensverdeling.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27481466
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:52 schreef speknek het volgende:

.
Ik dan ook op 'Europa'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_27481473
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:14 schreef Stereotomy het volgende:
Bovendien is het voor de EU geografisch gezien aantrekkelijk om een stapje verder te gaan.
Die hoor ik graag eens beter onderbouwd.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27481535
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Taiwan, Singapore (een van de niet-olielanden met het hoogste BNP), Hong Kong (grootste zeehaven ter wereld)
Dat zijn economisch zeer goed lopende landen maar absoluut geen economische grootmachten zoals de VS en de EU. Singapore is vegelijkbaar met Nederland en Taiwan doet het qua BNP iets minder

Hong Kong heeft overigens niet de grootste zeehaven dat is Shanghai, Rotterdam is nog steeds tweede en blijft dit ook nog wel even.
pi_27481586
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oké. Leuk dat je Azië daarbij zo als groep noemt, dat onderschrijft mijn punt. Azië (Japan, China, Zuid-Korea, Singapore, Maleisië, Thailand) is blijkbaar een economisch machtsblok dat toch bestaat uit onderling onafhankelijke staten die verder op geen enkele wijze bestuurlijke eenwording nastreven. Waarom is het voor Europa dan wel nodig om buiten economische verdragen verder zich bestuurlijk te verenigen om een economisch machtsblok te vormen tegen de VS en Azië?
Ok. Dus als Azië een reden is om het niet na te streven, dan is de VS een reden om het wel na te streven? Of niet?

Azië is inderdaad geen machtsblok in de vorm van een verregaande samenwerking van alle Aziatische landen. Toch wordt dat wel als reden genoemd. Terecht imo. Natuurlijk kunnen individuele Europese landen veel minder goed concurreren tegen China en Japan dan in een europees verband.

En waarom dan wel een bestuurlijke vereniging? Wat mij betreft niet eigenlijk. Alhoewel ik het wel kan begrijpen omdat economie en politiek op alle lagen in de samenleving met elkaar verweven zijn (denk aan de Britse ondernemingsvorm "Ltd." die zometeen de Nederlandse BV wegvaagt). Maar daar gaat dit referendum niet over. Het gaat erover wat we hebben, en of we er op vooruit gaan als we in de plaats van honderden bestaande verdragen een grondwettelijk verdrag aannemen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 30 mei 2005 @ 14:21:27 #263
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481593
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:16 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Die hoor ik graag eens beter onderbouwd.
Jezus, dit is wel heel simpel.

Waarom denk je dat Griekenland als enige uitzondering bij de EU is gekomen zonder geografische aansluiting? Het grootste punt van samenwerking is economie. Als jij 10 jaar geleden met een vrachtwagen vol goederen van Hongarije naar Nederland wil, moest je eerst een paar landen overcrossen, met douaneperikelen, invoerrechten e.d. als kopzorgen. Door geografisch aansluitende landen te hebben in de unie wordt transport van goederen enorm gefaciliteerd, wat ZEER ten goede komt voor de transportsector.
Confidence through competence
pi_27481602
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heb je dat gezeik weer over inkomensverdeling.

Had je maar beter je best moeten doen op school.
Dat is natuurlijk een absolute kutopmerking.Het goed presteren op school heeft niets te maken met intelligentie en nog minder met succesvol zijn.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:25:18 #265
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481693
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef Kokomo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een absolute kutopmerking.Het goed presteren op school heeft niets te maken met intelligentie en nog minder met succesvol zijn.
Sorry, maar intelligentie en succesvol zijn hebben relatief weinig met elkaar te maken. Hard werken en succesvol wel.
Confidence through competence
  maandag 30 mei 2005 @ 14:26:16 #266
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27481722
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zijn economisch zeer goed lopende landen maar absoluut geen economische grootmachten zoals de VS en de EU. Singapore is vegelijkbaar met Nederland en Taiwan doet het qua BNP iets minder

Hong Kong heeft overigens niet de grootste zeehaven dat is Shanghai, Rotterdam is nog steeds tweede en blijft dit ook nog wel even.
Lul maar lekker uit je nek.
quote:
Major ports

The Port of Wellington at night. Due to limited capacity, many ports operate around the clock.World Port Rankings (volume in millions of TEUs)(2004):

1. Port of Hong Kong China | 21.9
2. Port of Singapore Singapore| 20.6
3. Port of Shanghai China | 14.6
4. Port of Shenzhen China | 13.7
5. Port of Pusan South Korea | 11.3
6. Port of Kaohsiung Taiwan | 9.7
7. Port of Rotterdam Netherlands | 8.3
Van wikipedia.org. Plaats 1-6 allemaal Aziatische havens.
Confidence through competence
pi_27481751
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jezus, dit is wel heel simpel.

Waarom denk je dat Griekenland als enige uitzondering bij de EU is gekomen zonder geografische aansluiting? Het grootste punt van samenwerking is economie. Als jij 10 jaar geleden met een vrachtwagen vol goederen van Hongarije naar Nederland wil, moest je eerst een paar landen overcrossen, met douaneperikelen, invoerrechten e.d. als kopzorgen. Door geografisch aansluitende landen te hebben in de unie wordt transport van goederen enorm gefaciliteerd, wat ZEER ten goede komt voor de transportsector.
O, is het daarom dat de transportsector in Nederland zo onder druk staat. En de toekomst ziet er in de transport bepaald niet rooskleurig uit, door concurrentie van met name de oosteuropese staten komt de transport nog verder onder druk na eerst al klappen te hebben gehad van de zwaar gesubsidieerde bedrijven uit Spanje en Portugal.
pi_27481861
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lul maar lekker uit je nek.
[..]

Van wikipedia.org. Plaats 1-6 allemaal Aziatische havens.
In TEU. Dat is in containers. Rotterdam moet het voor 75% hebben van massagoed. Droge bulk en vooral natte bulk (olie).
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27481889
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lul maar lekker uit je nek.
[..]

Van wikipedia.org. Plaats 1-6 allemaal Aziatische havens.
Ik heb mij eens laten vertellen dat er twee manieren zijn om de grootte van een haven te berekenen, een ervan was het aantal containers dat er doorgevoerd was en de ander is me ontschoten, maar jij hebt nu een overzicht van deel 1 dus.
Yeah baby Yeah!
pi_27481911
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef Stereotomy het volgende:
Jezus, dit is wel heel simpel.

Waarom denk je dat Griekenland als enige uitzondering bij de EU is gekomen zonder geografische aansluiting? Het grootste punt van samenwerking is economie. Als jij 10 jaar geleden met een vrachtwagen vol goederen van Hongarije naar Nederland wil, moest je eerst een paar landen overcrossen, met douaneperikelen, invoerrechten e.d. als kopzorgen. Door geografisch aansluitende landen te hebben in de unie wordt transport van goederen enorm gefaciliteerd, wat ZEER ten goede komt voor de transportsector.
en daar heb ik geen last van als ik met m'n bootje van Japan naar Singapore zou varen ? Of van Singapore naar China moet ? Het ging om de vergelijking tussen Azie en Europa en ik zie dan het verschil in geografische ligging niet. Wegtransport is niet het enige vervoersmiddel en aangezien Azie booming is lijkt het juist daar voor de hand te liggen om samen te werken zodat je geen last meer hebt van de douane en invoerrechten e.d..
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27482033
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik heb mij eens laten vertellen dat er twee manieren zijn om de grootte van een haven te berekenen, een ervan was het aantal containers dat er doorgevoerd was en de ander is me ontschoten, maar jij hebt nu een overzicht van deel 1 dus.
De meest belangrijke is de totale overslag, en wat dat betreft neemt Rotterdam de 2e plaats in na Shanghai.
pi_27482203
als ik deze discussie volg weet ik weer hoe dankbaar ik Wiegel moet zijn.
pi_27482327
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lul maar lekker uit je nek.
[..]

Van wikipedia.org. Plaats 1-6 allemaal Aziatische havens.
En nu een totaaloverzicht graag
  maandag 30 mei 2005 @ 14:50:10 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27482336
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en daar heb ik geen last van als ik met m'n bootje van Japan naar Singapore zou varen ? Of van Singapore naar China moet ? Het ging om de vergelijking tussen Azie en Europa en ik zie dan het verschil in geografische ligging niet. Wegtransport is niet het enige vervoersmiddel en aangezien Azie booming is lijkt het juist daar voor de hand te liggen om samen te werken zodat je geen last meer hebt van de douane en invoerrechten e.d..
LEES dan eens. In Europa zijn de landen zo godsgans klein dat als je van A naar B wil, je door 6 verschillende landen moet crossen. Met zeevervoer over internationale wateren heb je dat niet. Waarom denk je dat de Nederlandse economie zo afhankelijk is van Duitsland, ons buurland? Vanwege de GEOGRAFISCHE ligging.
Confidence through competence
pi_27482549
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

En nu een totaaloverzicht graag
1. (3) Shanghai met 380 miljoen ton goederenoverslag
2. (2) Singapore met 370 miljoen ton goederenoverslag
3. (1) Rotterdam met 354 miljoen ton goederenoverslag
4. (4) Hong Kong (China)
5. (5) Ningbo (China)
6. (6) Guangzhou (China)
7. (7) Tianjin (China)
8. (8) Nagoya (Japan)
9. (9) Antwerpen (België)
10. (10) Qingdao (China)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')