of thuis blijven.quote:op zondag 29 mei 2005 22:27 schreef copycat het volgende:
niet naar indonesië, maar naar texel gaan!
nog beter!quote:
texel is veel duurder dan indonesie. en verder is het belangrijk voor mijn ontwikkeling om andere landen te zien, ik moet hier een uitzondering voor maken qua geld, al probeer ik wel zo zuinig mogelijk te doen en voel ik me ook schuldig naderhand als de bedragen worden afgeschreven . aan de andere kant is het niet veel duurder dan hierblijven omdat het leven daar nu eenmaal veel goedkoper is.quote:op zondag 29 mei 2005 22:27 schreef copycat het volgende:
niet naar indonesië, maar naar texel gaan!
het is dan ook veel verder weg.quote:op zondag 29 mei 2005 22:31 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
[..]
texel is veel duurder dan indonesie.
twee keer klikken en voila...quote:op zondag 29 mei 2005 22:17 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
ik probeer op nibud.nl al iets over te vinden maar tevergeefs.
dan nog moet je een bruiloft betalenquote:op zondag 29 mei 2005 23:22 schreef copycat het volgende:
dat kan ie inderdaad al helemaal nooit betalen... of was je van plan op vakantie een bruidje te scoren?
en de koffie en thee van je werk meenemen!quote:op zondag 29 mei 2005 23:27 schreef copycat het volgende:
bruiloft? overbodige luxe die niet in het budget past.
te voet naar het gemeentehuis op een dag dat het gratis is.
en uiteraard wél huwelijkscadeaus vragen aan vrienden en familie die een kopje koffie, thee of water kunnen krijgen, met een kaakje ernaast.
een paar kamelen, een schaap en een zandschepje?quote:op zondag 29 mei 2005 23:31 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
misschien hoopt hij op een bruidsschat?
oplossing: niet meer kijken naar je spaarrekeningquote:op zondag 29 mei 2005 22:17 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
het probleem is dat ik als ik mn spaarrekening zie dat ik altijd vind dat er te weinig geld op staat
best stom bhfh. als er oorlog uitbreekt is je geld binnen no-time niks meer waard. je kan er beter goud van kopen oid. heeft tenminste een stabiele prijs!quote:op zondag 29 mei 2005 23:45 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat wel , maar niet veel hoor! niet genoeg nog om in geval van oorlog en calamiteiten te overleven!!!! maar verder wat heb je aan geld, je kan beter gelukkig zijn..
truequote:op zondag 29 mei 2005 23:47 schreef boskov het volgende:
[..]
best stom bhfh. als er oorlog uitbreekt is je geld binnen no-time niks meer waard. je kan er beter goud van kopen oid. heeft tenminste een stabiele prijs!![]()
jaquote:op zondag 29 mei 2005 23:43 schreef copycat het volgende:
jij hebt er tenminste nog geld op staan, bhfh!
idd, zelfs aldi-bruinebonen zijn dan waardevaster.quote:op zondag 29 mei 2005 23:47 schreef boskov het volgende:
[..]
best stom bhfh. als er oorlog uitbreekt is je geld binnen no-time niks meer waard. je kan er beter goud van kopen oid. heeft tenminste een stabiele prijs!![]()
en dat zegt watquote:op zondag 29 mei 2005 23:51 schreef mouseover het volgende:
[..]
idd, zelfs aldi-bruinebonen zijn dan waardevaster.
ja, dan moet je minder overboeken he.quote:op zondag 29 mei 2005 23:52 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat doe ik ook, maar ik boek zoveel op mn spaarrekening , dat moet ik van mezelf, zodat ik bijna niks meer overheb en op een houtje moet bijten!!
gebruik dat nibudspul wat al eerder gepost is. als je fatsoenlijk budgetteert dan neem je daarin de post "sparen" op en dan zie je gelijk wat er overblijft wat je wel uit mag geven.quote:op zondag 29 mei 2005 23:52 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat doe ik ook, maar ik boek zoveel op mn spaarrekening , dat moet ik van mezelf, zodat ik bijna niks meer overheb en op een houtje moet bijten!!
ik denk dat je met geld alleen zowizo niet kan overleven danquote:op zondag 29 mei 2005 23:45 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat wel , maar niet veel hoor! niet genoeg nog om in geval van oorlog en calamiteiten te overleven!!!! maar verder wat heb je aan geld, je kan beter gelukkig zijn..
hmm, dan kan bhfh wel gelijk mooie reizen naar verre landen maken.. gratisquote:op zondag 29 mei 2005 23:57 schreef jitse het volgende:
[..]
ik denk dat je met geld alleen zowizo niet kan overleven dan
ik zou gaan stelen, smokkelen, van die dinge..
quote:op zondag 29 mei 2005 23:58 schreef the_ed het volgende:
ohja, jij schrijft auto's binnen drie jaar geheel af. dat is waar.
volgens mij mocht hij dat niet vertellen.quote:op zondag 29 mei 2005 23:59 schreef wolkje het volgende:
wat doe je in godsnaam voor werk eigenlijk?
vergeet je geen adem te halen?quote:op zondag 29 mei 2005 23:57 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat kan niet want ik moet sparen voor mn pensioen, de afschrijving van mn auto, een huis dat ik moet kopen en dat gaat niet eens lukken met hetgeen dat ik nu spaar omdat die huizen zo achterlijk diir zijn en dat autos zo hard afschrijven en de torenhoge inflatie het geld dat ik voor mn pensioen apart zet steeds minder waard wordt!!dus ook al spaar ik nog zoveel ,virtueel wordt het steeds minder omdat de doelen door externe omstandigheden steeds verder uit zicht geraken!!!
mental note: nooit je auto uitlenen aan bhfh.quote:
bhfh is 'groot'quote:op maandag 30 mei 2005 00:28 schreef roa het volgende:
jesus, wat een aansteller zeg. jij verzint echt de raarste problemen altijd, volgens mij moet jij een goed in therapie. kan je mooi je spaarrekening voor gebruiken, doe je er nog wat nuttigs mee.
sparen voor een huis, ja, die is leuk. daarom heeft men banken verzonnen, dan hoef je niet meer te sparen, kan je gewoon maandelijk je huis afbetalensparen is goed natuurlijk, maar op deze manier neit. je moet sparen omdat je iets achter de hand wilt hebben of omdat je iets wilt hebben, niet omdat je anders een schuldgevoel hebt.
nu denk ik vrij makkelijk over geld, en dat kan ik ook, want ik heb nogal weinig vaste lasten, maar ik denk altijd maar zo: als het op is, is het op. en ik heb dan ook nooit spijt van dingen die ik koop. m'n spaarrekening staat dan ook wel op 0 op het moment, maar goed. nog genoeg tijd om te sparen als ik 'later groot ben'.
ojah, niet zo zeiken.
zijn topics lopen wel goed meestal. zijn gezondheid zal wel niet zo geweldig zijn, tussen al die mensen die hem de kanker wensen vanwege zijn topics zal er vast iemand zijn die het ook echt gedaan krijgtquote:op maandag 30 mei 2005 00:41 schreef chello200 het volgende:
bhfh is one messed up mofo. vertel me, is er iets in je leven dat wel goed verloopt ? je gezondheid zeker ?
quote:op maandag 30 mei 2005 00:46 schreef youssef het volgende:
[..]
zijn topics lopen wel goed meestal. zijn gezondheid zal wel niet zo geweldig zijn, tussen al die mensen die hem de kanker wensen vanwege zijn topics zal er vast iemand zijn die het ook echt gedaan krijgt
van de andere kant: als je in nederland geen inkomen hebt, dan word je ook doodgegooid met kwijtscheldingen (gemeentelijke belastingen, inkomensbelasting, woz etc.) en subsidies (huursubsidie, etc. etc.). wat dat betreft kun je op je 65e het beste maar al je geld opgemaakt hebben en in een huurhuisje zitten... de staat betaalt alles voor je.quote:op maandag 30 mei 2005 00:02 schreef #ANONIEM het volgende:
jezuswat is er met jou aan de hand? bedoel, ik en mijn vader moeten rondkomen van een ww uitkering van 800 euro per maand en moeten allerlei vrijstellingen aanvragen om normaal rond te kunnen komen (zijn vriendin komt binnenkort ook bij ons wonen).
het ligt vast aan mij, maar ik moet de eerste spaarrekening met pinpas nog tegenkomen...quote:op zondag 29 mei 2005 23:50 schreef wolkje het volgende:
ik heb voor mezelf iets nieuws: meteen als ik mijn geld binnen heb, boek ik een deel over op mijn spaarrekening, voordat ik het kan uitgeven. de pinpas van die spaarrekening ligt ergens diep in mijn kast, dus die heb ik nooit bij me. de rest geef ik dan uit
dit ken ik! ik doe een soortgelijk iets. als ik mijn salaris gestort krijg op mijn lopende rekening, schrijf ik altijd direct meer dan de helft over naar mijn spaarrekening. de rest heb ik dan om uit te geven. ik wil daar ook niet aankomen, want dat geld moet idd meer worden. ik herken het gevoel wel een beetje dat bhfh beschrijft. ik voel me idd ook schuldig als ik iets koop met geld dat ik van mijn spaarrekening haal.quote:op zondag 29 mei 2005 23:50 schreef wolkje het volgende:
[..]
ja![]()
volgens mij zijn mensen die hun geld uitgeven trouwens gelukkiger dan diegenen die alles op hun bankrekening zetten.
ik heb voor mezelf iets nieuws: meteen als ik mijn geld binnen heb, boek ik een deel over op mijn spaarrekening, voordat ik het kan uitgeven. de pinpas van die spaarrekening ligt ergens diep in mijn kast, dus die heb ik nooit bij me. de rest geef ik dan uit. works fine for me.
wie zegt dat je bejaard wordt? weet je toch nooit, tuurlijk moet je wat opzij leggen om van te kunnen leven later, maar reserveer je hier niet teveel geld voor?quote:op zondag 29 mei 2005 23:57 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
dat kan niet want ik moet sparen voor mn pensioen
ja dat zal effe moeten inderdaad als je die auto al gekocht hebt.quote:, de afschrijving van mn auto
je moet geen huis kopen, hoe kom je daarbij? gewoon lekker blijven huren?quote:, een huis dat ik moet kopen
je kan er niet vanuitgaan dat er nog een pensioen is als wij 65 zijn, dus kun je er maar beter zelf voor zorgen!!!quote:op maandag 30 mei 2005 17:36 schreef nature het volgende:
[..]
wie zegt dat je bejaard wordt? weet je toch nooit, tuurlijk moet je wat opzij leggen om van te kunnen leven later, maar reserveer je hier niet teveel geld voor?
[..]
ja dat zal effe moeten inderdaad als je die auto al gekocht hebt.
[..]
je moet geen huis kopen, hoe kom je daarbij? gewoon lekker blijven huren?
het gaat er niet om dat ik in een financieel betere stuatie zit of niet, maar om het feit dat ik een schuldgevoel heb als ik geld uitgeef dat ik ook op de spaarrekening had kunnen zetten. verder respect voor jullie situatie en dat je dan het beste er van kan maken. ontslagen worden als je 30 jaar hebt gewerkt is niet mis. maar dat is ook wel een van de redenen dat ik nu wil sparen zodat ik als me zoiets dan overkomen zou ik mezelf kan redden zonder schulden te maken!quote:op maandag 30 mei 2005 00:02 schreef #ANONIEM het volgende:
jezuswat is er met jou aan de hand? bedoel, ik en mijn vader moeten rondkomen van een ww uitkering van 800 euro per maand en moeten allerlei vrijstellingen aanvragen om normaal rond te kunnen komen (zijn vriendin komt binnenkort ook bij ons wonen). mijn pa is boven de 50 dus kan niet gemakkelijk werk vinden en heeft al wel 30 jaar gewerkt. ik bel gewoon vanaf vast nooit naar mobiele nummers omdat mijn pa anders de kosten krijgt, ook al zou het maar 5 euro zijn dan vind ik dat al niet zo leuk, ik vind het nooit erg als ik iets zelf moet betalen terwijl mijn pa het eigenlijk wel zou willen betalen maar dat niet kan vanwege geldgebrek. we hebben geen spaarrekening meer na de scheiding (3 maand geleden) en er is veel geld naar mijn moeder gegaan en we hebben 6.000 euro schuld (ook al valt dat nog wel mee maar toch), laat staan een spaarrekening
![]()
en ja mijn pa heeft ook pensioen nodig hoorbegrijp niet helemaal waarom jij het nou zo moeilijk zou hebben terwijl ik deze situatie zelfs wel goed leefbaar vind.
stambeeld op z'n kop ja.quote:op maandag 30 mei 2005 18:43 schreef acidtrance het volgende:
deze gast is gewoon geweldig hij moet een stambeeld op fok krijgen![]()
en dan tot de ontdekking komen dat je geen uitkering krijgt omdat je spaargeld hebt.quote:op maandag 30 mei 2005 17:52 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
[..]
het gaat er niet om dat ik in een financieel betere stuatie zit of niet, maar om het feit dat ik een schuldgevoel heb als ik geld uitgeef dat ik ook op de spaarrekening had kunnen zetten. verder respect voor jullie situatie en dat je dan het beste er van kan maken. ontslagen worden als je 30 jaar hebt gewerkt is niet mis. maar dat is ook wel een van de redenen dat ik nu wil sparen zodat ik als me zoiets dan overkomen zou ik mezelf kan redden zonder schulden te maken!
dus je vind het normaal dat je jaren betaald aan voorzieningen en dat als je deze nodig hebt je deze niet krijgt.quote:op maandag 30 mei 2005 18:59 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
je hoeft dat in ieder geval de maatschappij niet met kosten op te zadelen.
een stambeeld?quote:op maandag 30 mei 2005 18:43 schreef acidtrance het volgende:
deze gast is gewoon geweldig hij moet een stambeeld op fok krijgen![]()
nah, ik bedoelde het wat anders...quote:op maandag 30 mei 2005 19:23 schreef acidtrance het volgende:
jah toch hij blijft stug doorposten hij reageert niet op al die vage reacties geweldig toch verdient echt een lintje.
geloofwaardig of niet hij blijft het volhouden![]()
nee, het ligt niet aan jou. het is officieel een betaalrekening voor geval van nood, maar sinds kort gebruik ik hem niet meer op die manier.quote:op maandag 30 mei 2005 15:34 schreef galoptic het volgende:
het ligt vast aan mij, maar ik moet de eerste spaarrekening met pinpas nog tegenkomen...
hij houdt gewoon van houtjes...quote:op maandag 30 mei 2005 00:44 schreef thieske het volgende:
jij wilt een koophuis kopen zonder een hypotheek? dat wordt dan inderdaad nog een paar jaar op een houtje bijten.
quote:op maandag 30 mei 2005 19:26 schreef moonah het volgende:
[..]
nah, ik bedoelde het wat anders...
het is standbeeld...![]()
het alom bekende spaar-lekquote:op maandag 30 mei 2005 20:05 schreef acidtrance het volgende:
stel iedereen zou hetzelfde doen als wat bhfh doet dan zal het lekker gaan met de economie![]()
investeren in vastgoed is populair...quote:op maandag 30 mei 2005 19:10 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
je zietnu al dat de sociale voorzieningen steeds meer worden uitgekleed tot een absoluut minimum, het wordt steeds meer de eigen verantwoordelijkheid van de burger voor de eigen sociale voorzieningen te zorgen.
yep en hij koopt ook nooit "kleden". en soms heeft ie 3 dagen niks te vreten. maar wel dure vakanties en een gloednieuwe fiat panda kopen en daar zoveel extra's in flikkeren dat je 18.000 euro moet aftikken voor een panda (geen grapje dit).quote:op dinsdag 31 mei 2005 22:24 schreef gimme.shelter het volgende:
is bhfh ook niet die gast die nooit de verwarming aanzet?? en daar iedere keer topics over opent?? zo van het is hier nog lekker 5 graden?? valt best mee!!
voor dat geld, en het feit dattie hem in 3 jaar afschrijft, had hij op z'n minst een aardige bak mogen hebben, maar een fiat panda....neequote:op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
yep en hij koopt ook nooit "kleden". en soms heeft ie 3 dagen niks te vreten. maar wel dure vakanties en een gloednieuwe fiat panda kopen en daar zoveel extra's in flikkeren dat je 18.000 euro moet aftikken voor een panda (geen grapje dit).
nou, dan zou hij nog iets goeds doen, ieder dorp heeft z'n gek nodig toch? check anders ook nederpoortquote:maar als bhfh echt bestaat denk ik serieus dat ie ernstig zwakzinnig is. eigenlijk niet om over te lachen. een soort dorpsgek zeg maar. dat kan ook niet anders hier is ie de forum gek.
ja, precies...zo waren er 60 jaar geleden helemaal geen sociale voorzieningen. kom op zeg, dat je wat wegzet, prima, maar om op dit moment kut te leven zodat ik ooit misschien leuk kan leven, nee. dan liever een gemiddeld leven met hoogtepunten en dieptepunten (financieel goed, betekend niet meteen gelukkig..) dan een kut leven met financiele zekerheid. wat burgerlijkquote:op maandag 30 mei 2005 19:10 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
het is de vrag of die voorzieningen er nog wel zijn over een x aantal jaar. je kan maar beter je eigen zaken regelen. je zietnu al dat de sociale voorzieningen steeds meer worden uitgekleed tot een absoluut minimum, het wordt steeds meer de eigen verantwoordelijkheid van de burger voor de eigen sociale voorzieningen te zorgen.
20.000 was dat naar ik meen. voor effecendepots geldt er los nog eens een grens van 20.000. een bank gaat echter niet zomaar failliet. wanneer een bank in betalingsproblemen komt (op zichzelf al iets dat lastig is, daar een bank eigenlijk geld "maakt"), dan neemt dnb het beleid over. in noodgevallen springen andere banken bij.quote:op woensdag 1 juni 2005 04:00 schreef delenlill het volgende:
aan geld op de bank heb je ook niks, stel je voor je bank gaat failliet, dan is maar een maximaal bedrag van 11.000 euro verzekerd (ook al heb je er 10 miljoen op staan).
of wachten tot de oorlog weer voorbij is.quote:en als er oorlog uitbreekt zal de waarde van geld verschikkelijk dalen, en de waarde van goederen flink stijgen, dus misschien al je geld uitgeven aan voedsel in blik, houtskool, kleding, bezine?
dit is erg zwart/wit gezien. als je elke cent 3 keer omdraait houd je niets meer over om van het leven te proeven, maar het is toch wel prettig om een bedrag achter de hand te hebben voor het geval er iets gebeurt waardoor je een grote uitgave moet (of natuurlijk wil) doen of een tijd zonder inkomen komt te zitten.quote:geld sparen heb je niet veel aan, stel je voor dat je je hele leven elk dubbeltje 3 keer omkeert, en elke cent die je kan missen op de bank zet en dan dood gaat, heb je helemaal niks aan het geld gehad.
het is dat we niet weten waar die woont maar anders had ik uhm al opgegeven voor de dorpsgek bij 6packquote:op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef halfgedraaide het volgende:
maar als bhfh echt bestaat denk ik serieus dat ie ernstig zwakzinnig is. eigenlijk niet om over te lachen. een soort dorpsgek zeg maar. dat kan ook niet anders hier is ie de forum gek.
eigenlijk maak je best enorm zinnige opmerkingen voor jouw doenquote:op maandag 30 mei 2005 17:47 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
[..]
je kan er niet vanuitgaan dat er nog een pensioen is als wij 65 zijn, dus kun je er maar beter zelf voor zorgen!!!
die auto heb ik contant betaald, met als gevolg een enorm schuldgevoel dat niet weg zal gaan eer het saldo hoger is dan voor ik de auto kocht. daarom moet ik de auto in 3 jaar afschrijven.
ik wil na verloop van tijd wel een huis komen, omdat ik niet 10 jaar op een wachtlijst wil staan. geld lenen voor een huis doe ik liever niet, al zal wel moeten, maar je kan beter zoveel mogelijk contant betalen en een zo klein mogelijke hypotheek nemen! anders betaal je je scheel aan rente!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |