Daarom denk ik ook dat TS naast zijn eigen geld ook zakgeld krijgt. Je kunt deze actie dan zien als een terugvorderen van zakgeld. Was dan wel beter geweest als die ouders gewoon een keer zakgeld in hadden gehouden in plaats van teruggevorderd.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef DrDentz het volgende:
gast, als je dat geld zelf verdiend hebt mag niemand dat afpakken ook je ouders niet
en "je moet maar wat bijdragen aan het huishouden" is BS
je ouders krijgen ook kinderbijslag en zij wilden kinderen.. en nu willen ze er geen geld voor betalen
dat is net zoiets als een hond kopen maar dan geen voer geven.. "laat die hond er zelf maar voor werken!"
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
Kostgeld is heel normaal, maar niet op je 15e.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hete lijkt me op zich logisch dat je wat bijdraagt aan het huishouden. Je ouders hebben je tenslotte jarenlang verzorgtd(wat een grote kostenpost is) maargoed dat hoort wel in overleg te gaan lijkt me, het lijkt me niet oke dat je ouders zomar geld van je rekening halen..
Waarom open je niet een eigen rekening waar alleen jij toegang toe hebt.
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
Nou ja zegquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:27 schreef matthijst het volgende:
Zijn je ouders hyperGGGristelijk ofzo?
Lijken me gewoon van die uberGGGristelijke fratsen.....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ja zeg
Wat is dat dan weer voor een onzin
Chantage ja.... illegaal neequote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef Sport_Life het volgende:
Lijkt me totale bullshit en ik zou het absoluut niet gepikt hebben.. ook al ben je pas 15. Dit lijkt meer op chantage.
Chantage nee (waar wordt dan mee gechanteerd?)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Chantage ja.... illegaal nee
TS is pas 15 en nog niet financieel onafhankelijk.... hij kan niet eens een bankrekening openen zonder toestemming van zijn ouders
Nou, ik ben vast in jouw ogen uberGGGristelijk, mijn ouders ook, maar die hebben echt nog nooit zoiets idioots gedaan hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lijken me gewoon van die uberGGGristelijke fratsen.....
's kijken wat de topicstarter zegt![]()
Het was maar een vraag, chill.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik ben vast in jouw ogen uberGGGristelijk, mijn ouders ook, maar die hebben echt nog nooit zoiets idioots gedaan hoor.
Waarom meteen met zoiets gooien
Tsja, als het nou het laatste avondmaal is, kan ik me voorstellen dat je pissig bent dat zo'n eigenwijs ventje dat komt verpesten, daar wisten ze vroeger ook wel raad mee...quote:Als ze vinden dat hun maaltijd is verpest zullen ze toch iets beters moeten bedenken omdat op te lossen, tenzij het regelmatig voorkomt en ze hun actie lang van te voren hadden aan gekondigd.
Ik mag toch hopen dat je niet op je ouders lijkt hé? ( grapje )quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |