Nee want het is zijn verdiende geld hij pakt het geld van zijn ouders wat hun hebben verdiend tog ook niet af? Nou dan horen die ouders dat ook niet te doen!!quote:Op maandag 30 mei 2005 08:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
1. DE TS geeft aan dit geld zelf verdiend te hebben.
Krijgt deze nu helemaal geen geld meer van zijn ouders? zo ja, dan hebben die ouder gewoon het recht dit terug te vorderen als iets hun niet aanstaat.
2 Het is me niet helemaal duidelijk waarmee jij het eten verpest hebt. Wat deed je dan om ze zo kwaad te maken?
3. Je bent 15, en moet gewoon doen wat je ouders zeggen.
Daarom denk ik ook dat TS naast zijn eigen geld ook zakgeld krijgt. Je kunt deze actie dan zien als een terugvorderen van zakgeld. Was dan wel beter geweest als die ouders gewoon een keer zakgeld in hadden gehouden in plaats van teruggevorderd.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef DrDentz het volgende:
gast, als je dat geld zelf verdiend hebt mag niemand dat afpakken ook je ouders niet
en "je moet maar wat bijdragen aan het huishouden" is BS
je ouders krijgen ook kinderbijslag en zij wilden kinderen.. en nu willen ze er geen geld voor betalen
dat is net zoiets als een hond kopen maar dan geen voer geven.. "laat die hond er zelf maar voor werken!"
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
Kostgeld is heel normaal, maar niet op je 15e.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hete lijkt me op zich logisch dat je wat bijdraagt aan het huishouden. Je ouders hebben je tenslotte jarenlang verzorgtd(wat een grote kostenpost is) maargoed dat hoort wel in overleg te gaan lijkt me, het lijkt me niet oke dat je ouders zomar geld van je rekening halen..
Waarom open je niet een eigen rekening waar alleen jij toegang toe hebt.
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |