Daarom denk ik ook dat TS naast zijn eigen geld ook zakgeld krijgt. Je kunt deze actie dan zien als een terugvorderen van zakgeld. Was dan wel beter geweest als die ouders gewoon een keer zakgeld in hadden gehouden in plaats van teruggevorderd.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef DrDentz het volgende:
gast, als je dat geld zelf verdiend hebt mag niemand dat afpakken ook je ouders niet
en "je moet maar wat bijdragen aan het huishouden" is BS
je ouders krijgen ook kinderbijslag en zij wilden kinderen.. en nu willen ze er geen geld voor betalen
dat is net zoiets als een hond kopen maar dan geen voer geven.. "laat die hond er zelf maar voor werken!"
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
Kostgeld is heel normaal, maar niet op je 15e.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hete lijkt me op zich logisch dat je wat bijdraagt aan het huishouden. Je ouders hebben je tenslotte jarenlang verzorgtd(wat een grote kostenpost is) maargoed dat hoort wel in overleg te gaan lijkt me, het lijkt me niet oke dat je ouders zomar geld van je rekening halen..
Waarom open je niet een eigen rekening waar alleen jij toegang toe hebt.
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je kinderen best al jong (vanaf een jaar of 6) kan laten bijdragen in het huishouden! Bijvoorbeeld door ze te laten schoenenpoetsen op de markt, of sigaretten/snuisterijen verkopen, maar liever nog muziek maken (liedjes zingen/spelen in de trein, of op het station) etc.. Het straatbeeld wordt dan veel kleurrijker en de kinderen krijgen een beter verantwoordelijkheidsbesef. Van het geld dat ze ophalen zou ik ze bijvoorbeeld 50% laten houden.
Nou ja zegquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:27 schreef matthijst het volgende:
Zijn je ouders hyperGGGristelijk ofzo?
Lijken me gewoon van die uberGGGristelijke fratsen.....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ja zeg
Wat is dat dan weer voor een onzin
Chantage ja.... illegaal neequote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef Sport_Life het volgende:
Lijkt me totale bullshit en ik zou het absoluut niet gepikt hebben.. ook al ben je pas 15. Dit lijkt meer op chantage.
Chantage nee (waar wordt dan mee gechanteerd?)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Chantage ja.... illegaal nee
TS is pas 15 en nog niet financieel onafhankelijk.... hij kan niet eens een bankrekening openen zonder toestemming van zijn ouders
Nou, ik ben vast in jouw ogen uberGGGristelijk, mijn ouders ook, maar die hebben echt nog nooit zoiets idioots gedaan hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lijken me gewoon van die uberGGGristelijke fratsen.....
's kijken wat de topicstarter zegt![]()
Het was maar een vraag, chill.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik ben vast in jouw ogen uberGGGristelijk, mijn ouders ook, maar die hebben echt nog nooit zoiets idioots gedaan hoor.
Waarom meteen met zoiets gooien
Tsja, als het nou het laatste avondmaal is, kan ik me voorstellen dat je pissig bent dat zo'n eigenwijs ventje dat komt verpesten, daar wisten ze vroeger ook wel raad mee...quote:Als ze vinden dat hun maaltijd is verpest zullen ze toch iets beters moeten bedenken omdat op te lossen, tenzij het regelmatig voorkomt en ze hun actie lang van te voren hadden aan gekondigd.
Ik mag toch hopen dat je niet op je ouders lijkt hé? ( grapje )quote:
Heel simpel. Begin eerst eens met oprecht je excuses aanbieden. Ongeacht wat er heeft plaatsgevonden gewoon doen. Daarmee toon je respect naar je ouders.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:29 schreef basalphenaar het volgende:
Het eten is gewoon opgegeten. De aanleiding was dat ik er wat van zei dat mijn broertje op mij zat te letten. Jesus wat klinkt het allemaal ontzettend kinderachtig als ik dit zo schrijf
Dit is geen stelen want tot zijn 18e moeten zijn ouderlijk wettelijk gemachtigd zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:55 schreef DABAMaster het volgende:
ja, dit is wel illegaal diseredbard. Zijn schulden komen op het conto van ouders, andersom niet. Zijn ouders mogen dus geen geld STELEN van zijn rekening!!
Minimum loon is 4nogwat 20/4nogwat < 5 uurquote:Op maandag 30 mei 2005 16:44 schreef alsem het volgende:
tegenwoordig is 20 euro ongeveer tien uur werken voor een jongen van 15
Open maar een rekening onder de 15 dat kan het KIND nietquote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Aventura het volgende:
Open zelf een andere rekening en boek je resterende geld over. Oja, en wat een bespottelijke 'opvoedingstechnieken' hanteren je ouders zeg.
4nogwat? Met 15 jaar? Ik weet niet bij wat voor werk en waar, maar hier houdt een jongen van 17 met minimumloon 3,15 netto over.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Minimum loon is 4nogwat 20/4nogwat < 5 uur
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:48 schreef desiredbard het volgende:
Ik reken nooit netto..... hij kan namelijk als het deeltijd is zijn betaalde belasting aan het eind van het jaar gewoon terugkrijgen
Lang geleden toen ik 17 was werkte ik in een supermarkt en zat en verdiende rond de 10-12 GULDEN per uur, en dat is meer dan 14 jaar geleden, minimum loon gaat echt niet omlaag
bron: http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.htmlquote:Minimum(jeugd)loon
Per 1 januari 2005 Werkweek ¹
Bruto ²
Netto ³
Minimum maandloon 379,45
374,00
Minimum weekloon 87,55
86,00
Minimum uurloon ¹ 36 uur
2,43
2,39
Minimum uurloon ¹ 38 uur
2,30
2,26
Minimum uurloon ¹ 40 uur
2,19
2,15
Een minimum uurloon is niet wettelijk bepaald, maar wordt afgeleid van het maand/weekloon en is afhankelijk van het aantal uren dat er normaal (CAO etc.) binnen het bedrijf gewerkt wordt.
Bij een voltijd dienstbetrekking, exclusief 8% vakantietoeslag.
De netto bedragen zijn, anders dan de bruto bedragen, niet wettelijk bepaald en kunnen per bedrijfstak of bedrijf verschillen. De bedragen zijn dus slechts een indicatie.
Zie ook de bruto naar nettoloon berekening voor netto maandloon
Ach, misschien haalt ie binnenkort de krant wel: "puber maakt ouders af om gestolen zakgeld"quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:30 schreef desiredbard het volgende:
Moet ie maar naar een beter betalend baantje zoeken.
Ik kan er wel wat in vinden. Als andere methodes van opvoeding niet helpen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:13 schreef basalphenaar het volgende:
Mijn ouders dreigen mij best vaak met geld afpakken als ik iets niet doe wat zij zeggen, of als we ruzie hebben.
Dat vind ik wat anders. Het had er namelijk iets mee te maken en die vader heeft het duidelijk van te voren aangekondigd. Ik vind het ook wel een erg extreme straf gelijk, hij zou hem beter een maand kunnen afpakken oid. Dit geld had voor de rest niets met de situatie te maken, dus vind ik het fout. Rare ouders.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik kan er wel wat in vinden. Als andere methodes van opvoeding niet helpen.
Ik heb wel eens een artikel in de krant gezien waarin een vader de scooter van zijn zoon zou afpakken en laten vernietigen als zoonlief het ook maar in zijn hoofd haalde de scooter op te voeren. Zoon deed dat toch en de vader bracht de scooter prompt naar de pletmachine.
TS heeft voor het geld gewerkt het dus van hem en niet van zijn ouders. Punt uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dit is geen stelen want tot zijn 18e moeten zijn ouderlijk wettelijk gemachtigd zijn.
Het is dus technisch gezien net zo hard hun geld als het zijne
Je steelt iets als het niet van jou is
Noem mij geen ondankbare huilie, want dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:49 schreef desiredbard het volgende:
afgenomen zakgeld... teruggevorderd zakgeld .... niet gestolen
ouders zijn niet verplicht hem geld te geven
Ouders zijn verplicht om zo'n ondankbaar verwende huilie op te voeden en van eten en kleding te voorzien....maar niet om hem geld toe te geven
Volgens mij heb jij de OP niet goed doorgelezen. héb je die wel gelezen vraag ik mij afquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:49 schreef desiredbard het volgende:
Ouders zijn verplicht om zo'n ondankbaar verwende huilie op te voeden en van eten en kleding te voorzien....maar niet om hem geld toe te geven
Waar lees jij dat het teruggevorderd zakgeld betreft, TS heeft alleen maar laten vallen dat die werkt. Dat geeft aan dat in elk geval een deel van het geld helemaal nooit van de ouders afkomstig geweest is. Of hij zakgeld krijgt heeft die nergens neergezet, elke zakgeld post is volgens mij van een ander.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:49 schreef desiredbard het volgende:
afgenomen zakgeld... teruggevorderd zakgeld .... niet gestolen
ouders zijn niet verplicht hem geld te geven
Mijn vader heeft echt serieus het idee gehad om de gehele spaarrekening van mijn broertje naar zijn eigen rekening over te hevelen, puur alleen omdat die bang was dat hij tussen de 18 en 21 voor verrassingen zou komen te staan. Gelukkig heeft mijn moeder in dat huis de broek aan, en die vond dat een onfris idee, en is dus ook niet uitgevoerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:14 schreef Shaman het volgende:
Pfff zolang TS niet verteld wat er gebeurd is (hij draait er alleen om heen) denk ik dat hij zich behoorlijk misdragen heeft. Kun je het ouders dan verwijten dat ze eens een keer niet helemaal pedagogisch verantwoord reageren?
Dat beweer ik ook niet, maar aangezien TS duidelijk om de hete brij heen draait lijkt het me dat zijn geweten niet helemaal zuiver is...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:18 schreef frederik het volgende:
[..]
Mijn vader heeft echt serieus het idee gehad om de gehele spaarrekening van mijn broertje naar zijn eigen rekening over te hevelen, puur alleen omdat die bang was dat hij tussen de 18 en 21 voor verrassingen zou komen te staan. Gelukkig heeft mijn moeder in dat huis de broek aan, en die vond dat een onfris idee, en is dus ook niet uitgevoerd.
De angst was ook geheel onterecht, mijn broertje heeft geen gekke dingen gedaan.
Dus niet elke graaiende ouder hoeft per definitie een misdragend kind te hebben
Waar niet is een betere vraag...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:34 schreef basalphenaar het volgende:
Vertel mij eens waar ik om de hete brij heendraai? Ik heb alles verteld hoor
quote:Ik moet er trouwens wel even bijzeggen dat de ruzie plaatsvond tijdens het nuttigen van een opgehaalde Chinees maaltijd, en dat mijn ouders dus vonden dat die verpest was, en het bedrag wat zij dus overschreven was hoeveel de Chinees kostte.
Recapitulerend; Jullie halen een chinese maaltijd zitten gezellig met z'n vieren te eten. Je broertje zit op jou te letten, jij zegt er wat van en out of the blue wordt je moeder pislink, roept dat je de maaltijd verpest hebt en dat jij maar voor de kosten moet opdraaien ?quote:De aanleiding was dat ik er wat van zei dat mijn broertje op mij zat te letten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |