ik denk niet dat hij liegt om ons te pakken, eerder om zelf niet gepakt te worden. liegen is een uitstekend middel om je veilig te stellen in je eigen wereld. en door de weed heeft hij een bepaalde wereld gecreeerd die houvast biedt, die wil hij niet kwijt. ook niet als we erachter komen dat er geld van onze rekening is verdwenen, of uit onze portemonnee. wanneer we hem betrappen wordt hij grof en/of gewelddadig, maar dat is ook een pose die opgeworpen wordt in de hoop de leugen niet te doorprikken, eerder een afleidingsmanoeuvre.quote:op maandag 30 mei 2005 17:22 schreef r_on het volgende:
er zijn al veel reacties gekomen vanuit verschillende perspectieven geschreven. de 1 begrijpt de ouder(s): 'schop hem maar het huis uit. hij is lui en wil niks.'
de ander als puber: 'het zijn slechte ouders.'
over en weer ontstaat onbegrip: "hij liegt tegen mij om mij te pesten (terug te pakken)."
"ik wil de muziek in, maar ze stimuleren mij niet, mijn ouders begrijpen me niet. ze lopen alleen maar te zeiken."
het vertrouwen in elkaar loopt veel schade op. soms lijkt het wat beter te gaan, maar gaat het opnieuw mis, alsof je altijd tegen de stroom in moet zwemmen.
een balans vinden tussen grenzen stellen en ruimte laten is niet makkelijk, maar je leert elkaar wel goed kennen. als het mis gaat niet alles op jezelf betrekken, misschien wilde hij in 1 keer te veel (overschatting) of doet hij de dingen juist met te weinig zelfvertrouwen (onderschatting).
het is moeilijk. succes toch.
zo goed als..quote:op zondag 29 mei 2005 21:18 schreef -numlock- het volgende:
maar nu ben je gestopt space-chinees?
onaangekondigd langsgaan? dan kan hij er niet zomaar van weglopen. en desnoods houd je hem tegen.quote:op maandag 30 mei 2005 17:59 schreef seriewoordenaar het volgende:
ik weet het, we hebben al een hoop in werking gezet om dat te bereiken. maar als die kerel niet wil, wat moet je dan?
ik denk dat jullie van je moeten laten horen. de vader heeft duidelijk laten blijken wat zijn standpunt is. en je bent het "verplicht" aan je stiefzoon.quote:de mythe dat ts bewust zwanger is geworden om te binden gaat nog steeds mee in die familie, terwijl ik haar genoeg ken en genoeg over dit onderwerp heb gepraat om zeker te weten dat het niet zo is geweest. dat ze de vader nooit heeft verplicht noch gevraagd om zijn verantwoordelijkheid te nemen zegt daar ook al iets over, maar dat willen ze niet zien. een mens houdt soms graag de eigen waan in stand, daar is die (streng katholieke italiaanse) familie een mooi voorbeeld van. men gelooft wat men wil geloven en in dit geval zijn we na jaren proberen nog niet zo ver dat de echte vader enigszins van zich laat horen.
hier zou mijn bloed ook van koken. maar dat zijn die mensen niet waard eigenlijk.quote:maar de grootvader en grootmoeder branden wel kaarsjes voor m'n stiefzoon, althans toen hij als klein kind zwaar verbrand en bijna dood in het ziekenhuis lag. even langskomen, ho maar, maar een kaarsje kon er nog vanaf. en trots dat ze waren dat ze dat gedaan hadden, het was een van de eerste dingen die ze tegen hem hebben gezegd toen hij na 16 jaar hen voor het eerst zag. grr, er doet maar weinig m'n bloed koken...
ik plaats het hier misschien wat ongenuanceerd, maar de rode draad zal jullie vast wel duidelijk zijn.
laat 'm nou eerst maar eens werken voor zijn weed.quote:op maandag 30 mei 2005 17:59 schreef seriewoordenaar het volgende:
<knip>
de grootouders willen de contactgegevens niet geven, de oom ook niet. en de vader woont ergens in frankrijk. niet echt praktisch om de deuren langs te gaan.quote:op maandag 30 mei 2005 18:09 schreef dawg het volgende:
onaangekondigd langsgaan? dan kan hij er niet zomaar van weglopen. en desnoods houd je hem tegen.
we kunnen van ons laten horen, maar het is praten in de leegte. nee is nee. de kracht van de leugen in sterker want er staat een hoop op het spel. de kant van de echte vader doet alles om de rust te bewaren en te doen alsof er geen probleem is. of alsof ts het probleem is, dat gebeurt ook.quote:ik denk dat jullie van je moeten laten horen. de vader heeft duidelijk laten blijken wat zijn standpunt is. en je bent het "verplicht" aan je stiefzoon.
[..]
was het maar zo makkelijk.quote:hier zou mijn bloed ook van koken. maar dat zijn die mensen niet waard eigenlijk.
zoalshetis was ooit 15. en een verschrikkelijk lastig kereltje. niet zozeer de drugs, maar andere dingen. toen besloten mijn ouder om me een jaar naar amerika te sturen. echter zij waren zo slim om het te bregnen als een soort van "lekker zelfstandig me zelf ontdekken", dus zonder dwang. dat heeft me meer dan goed gedaan en ik profiteer nog elke dag van die beslissing. denk er eens over na. het zal hem en jullie veel rust geven en verandering van omgeving is misschien wel het beste wat je hem nu kan aanbieden.quote:op maandag 30 mei 2005 18:17 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
de grootouders willen de contactgegevens niet geven, de oom ook niet. en de vader woont ergens in frankrijk. niet echt praktisch om de deuren langs te gaan.
[..]
we kunnen van ons laten horen, maar het is praten in de leegte. nee is nee. de kracht van de leugen in sterker want er staat een hoop op het spel. de kant van de echte vader doet alles om de rust te bewaren en te doen alsof er geen probleem is. of alsof ts het probleem is, dat gebeurt ook.
we moeten ook opletten dat we de familie niet afkraken tov m'n stiefzoon. het weinig dat hij kent aan familie probeert hij ook zoveel mogelijk te idealiseren om het milder te maken. als we daar iets negatiefs over zeggen, dan wekt dan iets bij hem op waar hij niet mee kan omgaan, boosheid. daarnaast heeft het ook weinig zin om herhaaldelijk te bespreken in welke shit hij verkeert, dat hij het slachtoffer is is al duidelijk.
[..]
was het maar zo makkelijk.
als je een adres hebt waar hij aan de slag kan, dan zou hij dolblij zijn!quote:op maandag 30 mei 2005 17:53 schreef schvvmert het volgende:
voor zover ik 't begrijp is hij de hele dag thuis?
als ie zo gaag de muziek in wil kan hij waarschijnlijk zo beginnen in de podiumbouw.![]()
tja, dan wordt het inderdaad lastiger. vraag is, hoever wil je gaan? je kunt het bij de oom met geweld afdwingen (al is geweld natuurlijk geen echt goede manier), of een detective inschakelen ofzo. ligt eraan hoever je bereid bent te gaan.quote:op maandag 30 mei 2005 18:17 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
de grootouders willen de contactgegevens niet geven, de oom ook niet. en de vader woont ergens in frankrijk. niet echt praktisch om de deuren langs te gaan.
nee, hen zwartmaken schiet je inderdaad niets mee op. ik denk zelfs dat dat weleens averechts zou kunnen werken. maar ik kan me wel voorstellen dat dit een enorm moeilijke situatie voor jullie is.quote:we kunnen van ons laten horen, maar het is praten in de leegte. nee is nee. de kracht van de leugen in sterker want er staat een hoop op het spel. de kant van de echte vader doet alles om de rust te bewaren en te doen alsof er geen probleem is. of alsof ts het probleem is, dat gebeurt ook.
we moeten ook opletten dat we de familie niet afkraken tov m'n stiefzoon. het weinig dat hij kent aan familie probeert hij ook zoveel mogelijk te idealiseren om het milder te maken. als we daar iets negatiefs over zeggen, dan wekt dan iets bij hem op waar hij niet mee kan omgaan, boosheid. daarnaast heeft het ook weinig zin om herhaaldelijk te bespreken in welke shit hij verkeert, dat hij het slachtoffer is is al duidelijk.
helaas niet.quote:was het maar zo makkelijk.
ik weet de woonplaats niet maar in arnhem zit een bedrijf die hebben altijd wel mensen nodig.quote:op maandag 30 mei 2005 18:27 schreef meditrinea het volgende:
[..]
als je een adres hebt waar hij aan de slag kan, dan zou hij dolblij zijn!
2 ons per maand suf...quote:op maandag 30 mei 2005 18:30 schreef dromenvanger het volgende:
wie weet blowt hij zich zo suf, dat hij zich niet meer suffer kan roken. en dat het extreme suffe hem ertoe zet dat hij opstaat uit de dood.
hoe suf kan een mens zich blowen?
quote:op maandag 30 mei 2005 18:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoalshetis was ooit 15. en een verschrikkelijk lastig kereltje. niet zozeer de drugs, maar andere dingen. toen besloten mijn ouder om me een jaar naar amerika te sturen.
ny city en country.quote:op maandag 30 mei 2005 18:34 schreef black_tulip het volgende:
[..]damn, ik wou dat ik op mijn 15e een lastig pubertje was.. gemiste kans
![]()
en ik ben er nu nog niet geweest![]()
waar ben je naartoe gegaan?
dit is speciaal uitzenbureau ervoor: http://2pointuitzendbureau.nl/opzoeknaarwerk/opzoeknaarwerk.htmlquote:op maandag 30 mei 2005 18:27 schreef meditrinea het volgende:
[..]
als je een adres hebt waar hij aan de slag kan, dan zou hij dolblij zijn!
hahahahaquote:op maandag 30 mei 2005 09:07 schreef hostimeister het volgende:
misschien moet jij je als ouder gewoon eens met je eigen zaken bemoeien, ipv het je puberzoontje ook nog eens moeilijk maken tijdens zijn puberteit, dan heeft zo'n joch het al moeilijk genoeg zonder dat een of ander mens zich ermee gaat bemoeien. als je een geode ouder was geweest dan had je misschien in eerste instantie niet zulke problemen gehad, wees dan ook consequent en blijf gewoon uit de buurt van je zoon, en ga nu niet ineens de 'goede' ouder uithangen...
hé, dit is echt superdesuper zeg! echt geweldig, een lichtpuntje. mijn zoon is ook helemaal enthousiast. heel erg bedankt!quote:op maandag 30 mei 2005 18:37 schreef schvvmert het volgende:
[..]
dit is speciaal uitzenbureau ervoor: http://2pointuitzendbureau.nl/opzoeknaarwerk/opzoeknaarwerk.html
toe maar, gelijk een van de hardste stukjes van amerikaquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |