laat maar bankrupcy. wanneer iemand zulke dingen schrijft dan schreeuwt daaruit het miskende kind dat zo nodig andere ouders stevig denkt te kunnen aanpakken, maar dit is gewoon heel triest.quote:op maandag 30 mei 2005 11:37 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
ach jochie, probeer eerst eens zelf kinderen groot te brengen voordat je dit soort kortzichtige onzin zegt.
lastige situatie idd. wellicht dat verandering van omgeving beter werkt dan.quote:op maandag 30 mei 2005 13:09 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
ik.doorgaans hou ik me afzijdig omdat ik als stiefvader een indringer ben. op momenten dat ik tot hem doordring schopt hij me dan ook letterlijk en figuurlijk weg, hij wil niet dat ik tot hem doordring want ik ben zijn vader niet. dat alleen al zorgde voor veel conflicten en daarom houd ik me aan de zijlijn. zijn moeder is de enige waavan hij iets aanneemt en dan ook nog alleen de zaken die niet confronterend zijn.
qua drugs kan ik goed met hem praten, maar dat is ook weer moeilijk want we merken dat praten over drugs wordt gebruikt als motivatie om het te doen. hoeveel er ook op de gevaren en reeds aanwezige gevolgen wordt geduid, hij beseft het gewoon niet.
daarom is het idee van castaneda ook niet goed in dit geval. het zou alleen maar geweldig klinken om nog verder te vluchten van verantwoordelijkheden. dat is het grootste probleem (dat ook aanwezig was zonder drugs): het maken van afspraken en ze vervolgens niet nakomen, ten koste van diegene die erop rekenden. in de euforie van de roes heeft hij last van grootspraak en een gevoel van 'ik kan alles', totdat het is uitgewerkt en hij terugkomt in zijn eerdere realiteit: ik kan niets. door weer te blowen vlucht hij weg van het 'ik kan niets'-gevoel. verleidelijk, vanuit zijn standpunt.
complex en gewoon praten over drugs helpt niet, dan doe ik al 2 jaar met hem. we zitten nu in een situatie die escaleert en steeds ongezondere vormen aanneemt.
heerlijk ouderwets, het is ondertussen al honderden keren bewezen dat de ouder voor een gedeelte zorgt hoe een kind wordt, maar voor een groter gedeelte nog met wie die omgaat etc.quote:op maandag 30 mei 2005 11:22 schreef hostimeister het volgende:
[..]
types zoals jij zorgen voor die draaideur crimineeltjes, het begint met geld gappen van je ouders en voor je het weet... als jij iets dergelijks voortbrengt hoef ik je niet eens te kennen om te concluderen dat je een ontiegelijk slechte ouder bent...
kinderen zijn gewoon niet aan jou besteedt klaarblijkelijk...
dat laatste klopt, maar ga er wel van uit dat de vorming (of het uiteindelijk gedrag) van een adolecent (dus geen pubertje) grotendeels daardoor bepaald wordt, en als je nog maar een 17-jarig drolletje bent ben je net aan het rebeleren tegen je ouders. dan komen die jaren van ouderlijke indoctrinatie naar boven en dat toont dus aan hoe goed je als ouder hebt gefunctioneerd...quote:op maandag 30 mei 2005 13:16 schreef gigant het volgende:
[..]
heerlijk ouderwets, het is ondertussen al honderden keren bewezen dat de ouder voor een gedeelte zorgt hoe een kind wordt, maar voor een groter gedeelte nog met wie die omgaat etc.
weet je dat je ontzettend goed bent om aan wal het water te omschrijven als iemand aan het verdrinken is? lekker makkelijk. hoop dat jij ook zo wordt behandeld op het moment dat jij een probleem hebt, dan weet je hoe weinig de bijdrage ervan is. hoe oud ben je, in al je perfectie? 20, 21? zou me verbazen als je ouder bent aan de primitieve en oordelende reacties te zien. bah.quote:op maandag 30 mei 2005 13:27 schreef hostimeister het volgende:
[..]
dat laatste klopt, maar ga er wel van uit dat de vorming (of het uiteindelijk gedrag) van een adolecent (dus geen pubertje) grotendeels daardoor bepaald wordt, en als je nog maar een 17-jarig drolletje bent ben je net aan het rebeleren tegen je ouders. dan komen die jaren van ouderlijke indoctrinatie naar boven en dat toont dus aan hoe goed je als ouder hebt gefunctioneerd...
conclusie: verkeerde gedachtegoed meegegeven, dus slechte ouder(s)
ben inmiddels 22 en heb een ontiegelijk vrije opvoeding genoten ik ben alleen van mening dat niet iedereen een dergelijke opvoeding kan veroorloven. daarom vind ik dat het de verantwoordelijkheid is van de ouder om een opvoeding te kiezen die bij het kind past, heel logisch zou ik zo zeggen. laat het dan toevallig in deze situatie iets conservatiefs zijn, maar over het algemeen ben je als ouder (niet voor niets, wettelijk) verantwoordelijk voor je zoon/dochter en hoe deze zich profileert in de maatschappij tot deze 18 cq 21 is. en in dit geval gaat het gewoon mis...quote:op maandag 30 mei 2005 13:46 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
weet je dat je ontzettend goed bent om aan wal het water te omschrijven als iemand aan het verdrinken is? lekker makkelijk. hoop dat jij ook zo wordt behandeld op het moment dat jij een probleem hebt, dan weet je hoe weinig de bijdrage ervan is. hoe oud ben je, in al je perfectie? 20, 21? zou me verbazen als je ouder bent aan de primitieve en oordelende reacties te zien. bah.![]()
jouw opvoeding kan dan wel vrij zijn geweest. respect of medemenselijkheid heb je nooit geleerd.quote:op maandag 30 mei 2005 14:04 schreef hostimeister het volgende:
[..]
ben inmiddels 22 en heb een ontiegelijk vrije opvoeding genoten ik ben alleen van mening dat niet iedereen een dergelijke opvoeding kan veroorloven. daarom vind ik dat het de verantwoordelijkheid is van de ouder om een opvoeding te kiezen die bij het kind past, heel logisch zou ik zo zeggen. laat het dan toevallig in deze situatie iets conservatiefs zijn, maar over het algemeen ben je als ouder (niet voor niets, wettelijk) verantwoordelijk voor je zoon/dochter en hoe deze zich profileert in de maatschappij tot deze 18 cq 21 is. en in dit geval gaat het gewoon mis...
jammerlijk gefaalt zou ik zo zeggen...
precies pak op zuh falie zou soms niet misstaan bij irri kids tegenwoordig!quote:op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef bb-king het volgende:
schop die luie donder het huis uit.
ik denk dat je de kracht van weed onderschat.quote:op maandag 30 mei 2005 14:27 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
precies pak op zuh falie zou soms niet misstaan bij irri kids tegenwoordig!
de ouders zijn momenteel enorm soft naar hun grut toe
waarom?
als mijn kid zou stelen?
nou dan was tie nog niet jarig simpel.
en zich sufblowen zoals ze pa?
zou hem een week meegeven aan de 'zonnebloem'
vrijwilligerswerk op de boot
eens zien hoe ze dan terugkomen.
quote:op maandag 30 mei 2005 13:46 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
weet je dat je ontzettend goed bent om aan wal het water te omschrijven als iemand aan het verdrinken is?
hij demonstreert de kracht van weed juist...quote:op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je de kracht van weed onderschat.
lol. zo zou je het ook kunnen zien.quote:op maandag 30 mei 2005 14:43 schreef vdo28 het volgende:
[..]
hij demonstreert de kracht van weed juist...
mjah als jij op je 22e al weet wat opvoedkundig falen en niet is, terwijl je zelf geen kinderen hebt, dan vind ik dat prima. wat is je referentiekader, de wereld waar je zelf nog maar net in gepoept bent? heb je al een gezin, weet je hoe opvoeden in de praktijk werkt of heb je alleen maar een opvoeding gehad? gekregen, zoals je snelle oordeel ook iets is wat makkelijk verkregen wordt. aan jouw reacties te zien vind ik een goede opvoeding ook aardig relatief. om er de wet bij te sleuren vind ik wat krom, tenzij je het eens bent met alle wetten waar we aan onderhavig zijn. dat is kwestie van gebruiken wat in je straatje past.quote:op maandag 30 mei 2005 14:04 schreef hostimeister het volgende:
[..]
ben inmiddels 22 en heb een ontiegelijk vrije opvoeding genoten ik ben alleen van mening dat niet iedereen een dergelijke opvoeding kan veroorloven. daarom vind ik dat het de verantwoordelijkheid is van de ouder om een opvoeding te kiezen die bij het kind past, heel logisch zou ik zo zeggen. laat het dan toevallig in deze situatie iets conservatiefs zijn, maar over het algemeen ben je als ouder (niet voor niets, wettelijk) verantwoordelijk voor je zoon/dochter en hoe deze zich profileert in de maatschappij tot deze 18 cq 21 is. en in dit geval gaat het gewoon mis...
jammerlijk gefaalt zou ik zo zeggen...
dat kan nog vies tegenvallen. en ik spreek uit ervaring.quote:op maandag 30 mei 2005 16:08 schreef twztid het volgende:
hij stopt er vanzelf wel mee.. na een tijdje word je dat elke dag blowen ook wel zat..
idd. laat die gast lekker zielig doen. kom we gaan hem negeren. en klik ff op de link die ik postte.quote:op maandag 30 mei 2005 16:09 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
mjah als jij op je 22e al weet wat opvoedkundig falen en niet is, terwijl je zelf geen kinderen hebt, dan vind ik dat prima. wat is je referentiekader, de wereld waar je zelf nog maar net in gepoept bent? heb je al een gezin, weet je hoe opvoeden in de praktijk werkt of heb je alleen maar een opvoeding gehad? gekregen, zoals je snelle oordeel ook iets is wat makkelijk verkregen wordt. aan jouw reacties te zien vind ik een goede opvoeding ook aardig relatief. om er de wet bij te sleuren vind ik wat krom, tenzij je het eens bent met alle wetten waar we aan onderhavig zijn. dat is kwestie van gebruiken wat in je straatje past.
ik bespaar me verder de moeite om in te gaan op jouw woorden, want als ik een oordeel wil, dan kan ik (en iedereen hier) dat zelf ook wel vormen. oordelen is makkelijk, er iets aan doen is wat anders en daar gaat dit topic om.
veel plezier in je verdere leven, ik wens je leuke pubers toe zodat je voelt wat de impact van machteloosheid is. en hopelijk staat er dan een eikel aan de zijlijn te vertellen dat je het grandioos fout hebt gedaan want die persoon die weet het vast heel goed, zo zonder er zelf bij te zijn.![]()
precies!!quote:op maandag 30 mei 2005 16:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat kan nog vies tegenvallen. en ik spreek uit ervaring.
heb ik gedaan, onder het mom van toenadering zoeken tot zijn wereld. haalt niets uit, integendeel, hij krijgt de indruk dat hij een bondgenoot heeft daarin, iemand die het goed vindt. achteraf gezien was dat dus ook een heel domme zet van me. het vervelende is dat wat je ook zegt, ze er hun eigen boodschap uit halen en die loodrecht kan staan op wat je bedoelde. en momenteel is hij (al een hele tijd) in een stadium waarin hij bevestiging zoekt van waar hij mee bezig is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |