abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 03:37:41 #76
121648 BCEECB
© BCE ECB EZB EKT EKP 2002
pi_27471832
quote:
op zondag 29 mei 2005 17:15 schreef meditrinea het volgende:
ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met wat advies. mijn zoon, volgende maand achttien, blowt zich echt helemaal een aap. [
een stoned (snot)aapje dus. volgende maand 18...afkicken in apenheul?

is dat wat?
X13795177124
pi_27471859
dat hij zegt van dat hij geen toekomst heeft tegen je doet hij allemaal zichzelf aan..

ik denk dat je em es ff moet aanspreken.. gewoon naar em toe lopen ook is hij ergens mee bezig.. en zeggen van *naam* kom es ff kwil ff met je spreken.. en spreken wat hem dwars zit. kijk em altijd aan recht in de ogen zodat je ook serieus lijkt en bent.. zeg: "ga me niet later vertellen dat jij je hele leven hebt verpest aan die rotzooi.. ik had echt veel beter van je verwacht en je stelt me ook diep teleur.. je verkloot je hele toekomst.. maarja tis je eigen toekomst.. ik bemoei der niet meer mee.. en dan weglopen met zown blik van jah lullo tis goed metje" ofzo mja.. iig veel negatieve dingen overbrengen van et feit dat hij blowt.. maar kzou em wel beetje laten voelen dat je ook serieus bent je moet et niet proberen te veranderen.. je moet hem iig proberen et gevoel te geven dat hij zelf wilt veranderen.. dat hij ook zelf denkt van hey misschien moet ik idd toch ma es gaan veranderen..

mja moet ook wel reeel blijven.. ben 19 en ik blow af en toe ook wel es een blowtje.. hooguit 1x per 1,5 a 2 maanden.. soms ook helemaal niet en dan weer een tijdje weer wel.. maarja komt ook door me maten tuurlijk hun willen meestal wel es blowen omdat ze het lekker vinden maarja ik zelf niet maar als je toch bij hun bent krijg je gewoon toch wel es de neiging om een trekje te nemen.. :x

maarja serieuze gesprekken kan echt goed helpen..
pi_27471864
tja, daar doe je dus niks aan, dat overkomt je en je kan er wel over praten maar ook al zegt ie dat ie het niet meer zal doen, dan doet ie 't de volgende keer toch weer
leg je er bij neer en accepteer dat ie zo nu en dan stoned is...
pi_27472901
quote:
op maandag 30 mei 2005 04:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
tja, daar doe je dus niks aan, dat overkomt je en je kan er wel over praten maar ook al zegt ie dat ie het niet meer zal doen, dan doet ie 't de volgende keer toch weer
leg je er bij neer en accepteer dat ie zo nu en dan stoned is...
volgens mij is dat het hele probleem.
ze heeft zich bij teveel neergelegd....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 30 mei 2005 @ 09:04:16 #80
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27473077
misschien moet je je niet richten op "nu", maar hem eens heel kritisch laten kijken wat hij met z'n toekomst wil. als hij blijft blowen en weigert te presteren op school, moet hij er niet op rekenen dat zijn financiėle toestand er beter op wordt. de enige die daar verandering in kan brengen is hij zelf en dat mag-ie best weten.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27473123
misschien moet jij je als ouder gewoon eens met je eigen zaken bemoeien, ipv het je puberzoontje ook nog eens moeilijk maken tijdens zijn puberteit, dan heeft zo'n joch het al moeilijk genoeg zonder dat een of ander mens zich ermee gaat bemoeien. als je een geode ouder was geweest dan had je misschien in eerste instantie niet zulke problemen gehad, wees dan ook consequent en blijf gewoon uit de buurt van je zoon, en ga nu niet ineens de 'goede' ouder uithangen...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_27473136
quote:
op maandag 30 mei 2005 09:07 schreef hostimeister het volgende:
misschien moet jij je als ouder gewoon eens met je eigen zaken bemoeien, ipv het je puberzoontje ook nog eens moeilijk maken tijdens zijn puberteit, dan heeft zo'n joch het al moeilijk genoeg zonder dat een of ander mens zich ermee gaat bemoeien. als je een geode ouder was geweest dan had je misschien in eerste instantie niet zulke problemen gehad, wees dan ook consequent en blijf gewoon uit de buurt van je zoon, en ga nu niet ineens de 'goede' ouder uithangen...
  maandag 30 mei 2005 @ 09:11:50 #83
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_27473211
dan nog kan iemand tot innekeer komen vdo28.

een goede manier is om deze persoon bewust te maken van de nadelen en de voordelen. op het moment dat deze graag wil stoppen vraag je of je deze persoon kunt helpen en schrijf je samen of je laat hem/haar het alleen doen de nadelen en de voordelen van blowen of van welke drug dan ook op. met deze keuze komt dan een nieuwe naam tevoorschijf..of deze is voorstander en zal doorgaan danwel later stoppen. er moet kracht in deze beslissing liggen. maar je kunt iemand niet laten stoppen omdat het moet van je. deze persoon zal zich bewust gemaakt moeten worden van de voordelen en vervolgens komt de oplossing vanzelf.

dat is mijn mening, bij mijn weten werkt het prima..heel veel succes iig ik weet hoe het voelt om constant op je hoede te moeten zijn. kon ik aan mijn ouders zien..toen ik blowde zag ik de omgeving niet goed..nu wel..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_27473253
quote:
op maandag 30 mei 2005 09:11 schreef displission het volgende:
dan nog kan iemand tot innekeer komen vdo28.
hoe bedoel je dit

ik lachte om desbetreffende post en moedigde die niet aan...
moest ik die serieus nemen?
  maandag 30 mei 2005 @ 09:16:01 #85
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_27473291
nee..het ging over de blowende tiener

je kwam "toevallig" net tussendoor
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_27473400
quote:
op maandag 30 mei 2005 09:16 schreef displission het volgende:
nee..het ging over de blowende tiener

je kwam "toevallig" net tussendoor
tuurlijk kan iemand dan nog wel tot innekeer komen.
maar toch heb ik het idee dat ts te laks was.., en vooral dat die zoon een positief voorbeeld moet hebben....

hij zit nu waarschijnlijk in een kringetje van mensen met dit gedrag...
pi_27473482
quote:
op maandag 30 mei 2005 09:21 schreef vdo28 het volgende:

[..]
tuurlijk kan iemand dan nog wel tot innekeer komen.
maar toch heb ik het idee dat ts te laks was.., en vooral dat die zoon een positief voorbeeld moet hebben....

hij zit nu waarschijnlijk in een kringetje van mensen met dit gedrag...
zoals ik al zei, een ouder die meent dat je desbetreffend gedrag ineens kan bestraffen zonder ooit nog maar eens erge sancties opgelegd te hebben. ineens de ouder gaan uithangen werkt niet, consequent in je gedrag jegens je kinderen dat werkt wel.
ik concludeer daarom ook dat ts gewoon een slechte ouder is...
pi_27473569
quote:
op maandag 30 mei 2005 09:25 schreef hostimeister het volgende:

[..]

ik concludeer daarom ook dat ts gewoon een slechte ouder is...
we hebben het opgenomen in het dossier en zullen bij de volgende vergadering rekeninghouden met uw inzichten....
pi_27474062
quote:
op zondag 29 mei 2005 21:09 schreef meditrinea het volgende:
we zitten daar met z'n allen vanwege hem. daarvoor waren enkele gesprekken nodig met ons als gezin en de therapie gaat nu met hem alleen verder om te kijken hoe hij geholpen kan worden.
speel open kaart met hem, ga niet betuttelen. hij blijft in de slachtoffer rol hangen!
vertel hem op een eerlijke open manier wat hij jou en het gezin aan doet!
wil hij niet meewerken schop hem dan het huis uit!
pi_27474207
quote:
hij is niet crimineel (behalve dan mijn geld pikken),
dat is een criminele activiteit. besides, als hij van zn moeder jat, dan heeft hij geen schaamte om ook van anderen te kunnen jatten mocht het erop aan komen.
nu je wat meer over de gebeurtenissen verteld hebt kunnen wij denk ik wel aannemen dat hij redelijk in de knoop zit met zijn gevoelens mbt zijn vader. ik denk ook dat het niet een kwestie is van symptoombestrijding, dus "hoe help ik hem van de wiet af", maar eerder een kwestie van "hoe help ik hem van deze knoop af".

ik zou daarom ook verder gaan met de behandelingen bij de psych, ongeacht of je daar direct resultaat mee boekt met de wietverslaving, want het is volgens mij heel belangrijk dat je zoon dit van zich af kan praten bij zo`n man.

het is jammer dat hij jou nu als vijandig beschouwt, want daardoor heeft hij denk ik helemaal zo`n remy-gevoel. dit word nog eens versterkt door je coffeeshop actie; immers, zijn bloedeigen moeder gaat eerst mee met hem zo`n shop in, om later vervolgens het te proberen te verbieden! dit gaat er bij kleine kinderen niet in, en bij pubers al helemaal niet je onderkent zelf wel dat het misschien een foute actie is geweest, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat jij op dat moment in staat was de consequenties te overzien, dus ik zou me niet al teveel op hangen eraan.

rest me nog te zeggen dat het een kutsituatie is waar jij en je zoon in zitten, en wens ik je alle sterkte toe. ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
pi_27475951
nou ja hostimeister, je kent me helemaal niet, dus ik concludeer daaruit dat hjij last hebt van je eigen projecties. jij kunt helemaal niet weten of ik mij nu ineens zorgen begin te maken en plots de goede ouder wil uithangen. ik ben gewoon een goede ouder die af en toe fouten maakt, simpel. ik negeer je geklets dan ook verder want het slaat als lul op dirk. bovendien, als je geen constructieve bijdrage kunt leveren aan deze topic dan verzoek ik je met klem heel rap op te zouten.
pi_27476343
quote:
op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef meditrinea het volgende:
nou ja hostimeister, je kent me helemaal niet, dus ik concludeer daaruit dat hjij last hebt van je eigen projecties. jij kunt helemaal niet weten of ik mij nu ineens zorgen begin te maken en plots de goede ouder wil uithangen. ik ben gewoon een goede ouder die af en toe fouten maakt, simpel. ik negeer je geklets dan ook verder want het slaat als lul op dirk. bovendien, als je geen constructieve bijdrage kunt leveren aan deze topic dan verzoek ik je met klem heel rap op te zouten.
types zoals jij zorgen voor die draaideur crimineeltjes, het begint met geld gappen van je ouders en voor je het weet... als jij iets dergelijks voortbrengt hoef ik je niet eens te kennen om te concluderen dat je een ontiegelijk slechte ouder bent...
kinderen zijn gewoon niet aan jou besteedt klaarblijkelijk...
  maandag 30 mei 2005 @ 11:37:51 #93
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27476876
quote:
op maandag 30 mei 2005 11:22 schreef hostimeister het volgende:

[..]

types zoals jij zorgen voor die draaideur crimineeltjes, het begint met geld gappen van je ouders en voor je het weet... als jij iets dergelijks voortbrengt hoef ik je niet eens te kennen om te concluderen dat je een ontiegelijk slechte ouder bent...
kinderen zijn gewoon niet aan jou besteedt klaarblijkelijk...
ach jochie, probeer eerst eens zelf kinderen groot te brengen voordat je dit soort kortzichtige onzin zegt.
pi_27476992
quote:
op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef meditrinea het volgende:
want het slaat als lul op dirkh.
wat heeft hij er mee te maken
pi_27477593
stel hem een ultimatum overdag naar school of werken.
hij woont in jouw huis en heeft zich te houden aan regels die je stelt.
niet houden aan de regels is op zichzelf gaan wonen.
pi_27477816
dit alles klnkt mij als een standaart puber in deze tijden,..
dropout- blowen geen ruk uitvoeren,..
wat betreft dat stelen en dan nog wel van ze eige moeder!!! de loser moet je het keihard aanpakken en de kop in drukken,...
wat dat blowen betreft,.. je kan dan weet ik veel wat allemaal vertellen,.. maar daar trekt hij zich (voor zover ik uit je verhalen kan opmaken) geen klote van aan,.. en gaat toch wel door,..
push hem om werk te zoeken (het is indd overgens niet makkelijk om dat te vinden ), en om gewoon geld te verdienen. en maak hem duidelijk dat hij op die manier zijn dromen kan najagen!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 30 mei 2005 @ 12:19:17 #97
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_27478156
mensen zeiden me altijd dat je van blowen onverschillig word.. maar daar trok ik me niet zoveel van aan

elke dag je suf blowen is niet handig. ik ken vrienden van me die dat doen, en die zijn meestal gezelliger zonder dan met. zelf blow ik om de dag 1 joint en in het weekend ietsie meer maar probeer daar ook wat aan te doen. ik merkte dat blowen me te erg remde in het dagelijks leven, en alhoewel ik het heerlijk vind om voor de tv met een dikke joint te relaxen moet ik et niet elke dag doen. blowen is in principe vrij onschuldig tot het een dagelijkse noodzaak word
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_27478205
ik heb zelf erg veel ervaring met wiet gebruik en misbruik. iets wat mij erg opvalt is wat je zelf je''tolerante' houding noemt. in werkelijkheid komt dit neer op niets meer dan pappen en nathouden. het volgende is er mijns inziens aan de hand; hij heeft problemen en zoekt een zogenaamde uitweg in de wiet, jij tolereerd dit, hij gebruikt het vervolgens als excuus etc, etc. het is een vicieuze cirkel en dit soort kun je alleen op een harde en direkte manier doorbreken!
elke softe aanpak zal hij vervolgens als excuus is bruiken en hij zal verder afglijden in zijn eigen problemen, andere drugs dan alleen maar softdrugs gebruiken (die werken op een gegeven moment echt niet meer) geen geld, dus stelen etc.
enige goeie oplossing om hen serieus te helpen is naar bijvoorbeeld een glenn mills, dicipline en verantwoordelijkheid bijbrengen. zal ook niet makkelijk voor jezelf zijn, ze pakken hem hard aan maar dat is echt het enige dat werkt, neem dat van me aan.
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_27479281
ik heb dit ook van dichtbij meegemaakt. mijn broer was zeg maar zoals jouw zoon alleen dan helemaal zonder doel.

mensen doen wat werkt. blijkbaar werkt dit voor hem, want hij heeft nog steeds een dak boven zijn hoofd en blijkbaar geld (jouw geld) om wiet te kopen.

als jij hem dat blijft geven is er voor hem weinig reden om te veranderen (en met geven bedoel ik ook hem in de gelegenheid stellen het van jou te nemen).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_27479600
quote:
op maandag 30 mei 2005 02:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mannen zijn idd moeilijker te stoppen als ze verslaafd zijn en dat zijn ze ook nog eens sneller. kijk maar in de zorg of inrichtingen. wie is de man bij jullie die met hem kan praten?
ik. doorgaans hou ik me afzijdig omdat ik als stiefvader een indringer ben. op momenten dat ik tot hem doordring schopt hij me dan ook letterlijk en figuurlijk weg, hij wil niet dat ik tot hem doordring want ik ben zijn vader niet. dat alleen al zorgde voor veel conflicten en daarom houd ik me aan de zijlijn. zijn moeder is de enige waavan hij iets aanneemt en dan ook nog alleen de zaken die niet confronterend zijn.
qua drugs kan ik goed met hem praten, maar dat is ook weer moeilijk want we merken dat praten over drugs wordt gebruikt als motivatie om het te doen. hoeveel er ook op de gevaren en reeds aanwezige gevolgen wordt geduid, hij beseft het gewoon niet.
daarom is het idee van castaneda ook niet goed in dit geval. het zou alleen maar geweldig klinken om nog verder te vluchten van verantwoordelijkheden. dat is het grootste probleem (dat ook aanwezig was zonder drugs): het maken van afspraken en ze vervolgens niet nakomen, ten koste van diegene die erop rekenden. in de euforie van de roes heeft hij last van grootspraak en een gevoel van 'ik kan alles', totdat het is uitgewerkt en hij terugkomt in zijn eerdere realiteit: ik kan niets. door weer te blowen vlucht hij weg van het 'ik kan niets'-gevoel. verleidelijk, vanuit zijn standpunt.
complex en gewoon praten over drugs helpt niet, dan doe ik al 2 jaar met hem. we zitten nu in een situatie die escaleert en steeds ongezondere vormen aanneemt.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')