Nee, volgens mij is dat een anderere vis.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef LostFormat het volgende:
Bradootjes zijn dat een soort gerookte haring?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:57 schreef dl3b het volgende:
Of dat lekker is, haring met vers gemalen zwarte peper vraag je jezelf dan af.....
Nou dat is HEERLIJK, net 2 gehad, een openbaring.
Tot nu toe alleen met ui gegeten maar dat is nu voorgoed voorbij.
![]()
![]()
Yeah, you bet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weer een fan! en absoluut het liefst versgemalen, maar heel soms bij gebrek aan beter uit het vaatje (wel zwart). bij oesters is een weinig ook erg lekker.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:52 schreef ondeugend het volgende:
Net eentje gehad... met uitjes
En ik blijf bij mijn eerdere post. Het is inderdaad best lekker maar die haargraatjes uit mijn mond plukken bederft toch enigszins mijn plezier waardoor het voor mij geen feestmaal is zoals voor veel andere mensen.
Ja, wij ook!quote:De haring was wel zoals hij moet zijn begreep ik. Vet en rood van binnen.
Morgen ga ik de andere eten met vers gemalen peper.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:59 schreef Oblivion het volgende:
Ieeuwww krijg al de riebels van je post!
Manlief: GADVER, haring zonder uitjes en zuur???? Dat is geen haring!
Ik: Tja en toch ga je het proberen...![]()
Hij: Oh...okay....![]()
Ppff, beter dat ie dat doet!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ach je hebt het beste met hem voor toch? .... hij vertrouwt je !!
Misschien na morgen nooit weer !quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ppff, beter dat ie dat doet!![]()
![]()
Dat gaat lachen worden, alhoewel hij het wel kan toegeven als hij het lekker vind.
Ik ben ook benieuwd wat jij er van zal vinden.
Tuurlijk mag je dit postenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:16 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb net vier haringen gekocht. Wel uit de diepvries. Ben benieuwd hoe het smaakt. Of mag ik dit eigenlijk niet posten.![]()
Ze moeten nog ontdooien.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:22 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk wel!
Kan iedereen lekker over je heen vallen...![]()
Hey, maar probeer er eens 1 met vers gemalen peper, wil je?![]()
quote:
Tuurlijk doe ik dat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Nou daarna dan...![]()
Doe je het?GO GO GO GO
![]()
Ontbijt, lunch en avondeten?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:07 schreef gimme.shelter het volgende:
Heb er tot nu toe dit seizoen drie per dag op. Zonder uitjes uiteraard. Heerlijk!!
5 !quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:49 schreef Joene het volgende:
Heb er net 5 stuks op , heerlijk , gewoon zonder ui , zonder peper, gewoon lekker aan het staartje.
wat is er mis mee?quote:
quote:
Nee maar ik vind 5 biefstukken ten eerste een beetje duur en ten 2e past dat niet in mn maagquote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Niks hoor... zelf weten natuurlijk
Maar 5 achter elkaar vind je dus niet een beetje veel van het goede ?
Of eet je ook 5 biefstukken achter elkaar? wat ik wel weer zou kunnen trouwens![]()
Volgende keer vragen of ze 2 of 3 keer extra willen schrapen aan de binnenkant (kost ietjes vlees maar graat vrijquote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:24 schreef Oblivion het volgende:
Nou, na twee happen had ik het wel weer gehad met de graatjes...![]()
Klopt....quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:28 schreef Oblivion het volgende:
Nee, die graatjes zitten dieper...
ZIjn die kleine flexibele, en echt ik word er al beroerd van als ik er aan denk...
Oh diequote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:28 schreef Oblivion het volgende:
Nee, die graatjes zitten dieper...
ZIjn die kleine flexibele, en echt ik word er al beroerd van als ik er aan denk...
Dat vinden de katten ook, die beesten hebben zich nog nooit zo goed schoongelikt omdat er toevallig een stukje op hun rug viel in plaats van op de grond als nuquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:39 schreef Snakey het volgende:
Ik heb er ook net 1 op. Kan me niet herinneren dat ik ze ooit zo lekker gehad heb.![]()
Maar ik heb ontdekt dat als je je haring op een zacht wit broodje doet, je dat dus niet proeft...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Klopt....
De meeste mensen slikken ze gewoon door zo klein en flexibel zijn ze. Ik kan dat dus niet en pluk ik ze weer tussen mijn lippen vandaan.Dan maar niet charmant.
Ik heb trouwens 4 euro betaald voor 2.
Volgende week toch maar even weer langs.
ik zou het risico met rauwe vis niet nemen idd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:26 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik maakte de verpakking open (supermarkt) en ze waren buinig en roken naar tonijn. Lijtk me dat dat niet goed is?
Nee het leek me al erg apart dat het goed zou zijn. Morgen even mee naar de supermarkt en dan ga ik lekker wel haring etenquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou het risico met rauwe vis niet nemen idd.
En......Smaakte die bakvis?quote:Op maandag 13 juni 2005 00:42 schreef Stretto het volgende:
Ik ga er eens voor de grap morgen haring halen.
Nog nooit van m'n leven op.........![]()
Dat risico kan je rustig nemen ,je wordt namelijk niet ziek van bedorven rauwe vis .quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou het risico met rauwe vis niet nemen idd.
Iiieeew...quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Van bedorven rauwe vis word je niet ziek???![]()
Nee dat schijnt zo te zijnquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Van bedorven rauwe vis word je niet ziek???![]()
In de supermarkt gaan ze volgens mij voor ¤2.40 per twee incl. uitjes!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:12 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Haring!![]()
Dat is toch nog prima te betalen?
Eigenlijk wel, maar was meer bedoelt als indicatie van de prijs!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:23 schreef katlief het volgende:
Haring van de supermarkt???? Dat haal je toch bij de visboer waar ze ter plekke worden schoongemaakt?
Haring uit de supermarkt?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:19 schreef -Marc- het volgende:
[..]
In de supermarkt gaan ze volgens mij voor ¤2.40 per twee incl. uitjes!![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:23 schreef katlief het volgende:
Haring van de supermarkt???? Dat haal je toch bij de visboer waar ze ter plekke worden schoongemaakt?
het verhaal dat ik ken heeft te maken met het feit dat de uitjes de enigzins rotte haringsmaak destijds maskeerde.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:09 schreef _Vulcanus_ het volgende:
*wannabe slimmerik*![]()
Met of zonder uitjes?
De smaak van de Hollandse Nieuwe die wij nu waarderen - licht gezouten, zacht en romig - is een andere dan onze grootouders kenden. Haring werd eeuwenlang op een andere manier behandeld, met een afwijkende smaak als resultaat. De vissers gebruikten heel veel zout om de haring te kunnen conserveren. De sterk gezouten vis was enkele maanden houdbaar, maar niet direct eetbaar. Hij moest eerst worden 'teruggeweekt' in een mengsel van water en melk. Door dat terugweken kon de haring ook weer net te flauw van smaak worden. Vermoedelijk daardoor is de gewoonte ontstaan haring te eten met wat gesnipperde ui.
Bron: http://www.tijdvoorvis.nl/haring/hollandse_nieuwe.asp
Ja, nieuwe haring koop je niet inde supermarkt dan is hij echt niet lekkerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:29 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Haring uit de supermarkt?![]()
Dit is de enige haring die je in de supermarkt koopt.
[afbeelding]
Rolmops.![]()
Wordt tijd. Verdomd lekker!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:26 schreef Dementor het volgende:
Nog even geduld en we hebben weer Hollandsche nieuwe
Wat hij zegtquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |