Dan heb ik ook gelijk een vraag: wie heeft wel eens zo'n plekje voor een banner op een website verkocht?quote:Op zondag 29 mei 2005 16:14 schreef JortK het volgende:
Ik had dan gelijk een eerste vraag, wi van jullie heeft wel eens ergens een plekje gekocht op een site om een banner neer te zetten, en wat heeft het opgeleverd?
Of kun je het net zo goed niet doen?
Aangepast... zware nacht gehad dus nog niet helemaal helderquote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef SHERMAN het volgende:
Je mag de link niet hier neerzetten maar je mag wel spammen?
Meldt zichquote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Dan heb ik ook gelijk een vraag: wie heeft wel eens zo'n plekje voor een banner op een website verkocht?
Moet je alleen nog even de UBB code netjes maken.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:23 schreef JortK het volgende:
[..]
Aangepast... zware nacht gehad dus nog niet helemaal helder
Hoe gaat zoiets in zijn werk?quote:
Ben je er zelf achteraan gegaan of kwamen ze naar jou toe?quote:
Nee, dat is niet zo, maar één van de nadelen van frames is dat als iemand in Google op jouw site zoekt, dat hij dan maar één frame vindt en niet de hele frameset. (Je kunt er wel voor zorgen dat je frames altijd bij elkaar blijven.)quote:Op maandag 30 mei 2005 14:24 schreef JortK het volgende:
Is het trouwens ook zo dat sites die gemaakt zijn met frames niet opgenomen worden in Google?
Of iig minder snel?
Hoe kan ik daar voor zorgen, ben namelijk bezig met een site met framesquote:Op maandag 30 mei 2005 14:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, maar één van de nadelen van frames is dat als iemand in Google op jouw site zoekt, dat hij dan maar één frame vindt en niet de hele frameset. (Je kunt er wel voor zorgen dat je frames altijd bij elkaar blijven.)
http://www.cybercoded.com/articles/a126_1.aspquote:Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef JortK het volgende:
[..]
Hoe kan ik daar voor zorgen, ben namelijk bezig met een site met frames
Dat weet ik niet uit mijn hoofd, moet je even zoeken in Googlequote:Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef JortK het volgende:
Hoe kan ik daar voor zorgen, ben namelijk bezig met een site met frames
Ja ik kan niet overweg met PHP enz... dus vandaar de frames... maar scheelt het echt heel veel in vindbaarheid of dat niet?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat weet ik niet uit mijn hoofd, moet je even zoeken in Google. Het kan met javascript en vast ook wel met PHP, maar is het echt noodzakelijk dat je je site met frames maakt? Want als het niet noodzakelijk is, zou ik het niet doen, want losse pagina's zijn wél altijd beter te vinden in Google.
Waarschijnlijk ga je je menu in een frame zetten? Dus dat je maar één .html-bestand hebt met een menu? Dan vindt Google ook maar één .html-bestand met een menu, omdat je er maar één hebt. Als je 50 pagina's hebt met een menu (dus als je niet met frames werkt), dan vindt Google 50 pagina's met een menu.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:43 schreef JortK het volgende:
maar scheelt het echt heel veel in vindbaarheid of dat niet?
Het zit nu zo in elkaar: heb 5 kolommen, het ziet er zo uit:quote:Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je je menu in een frame zetten? Dus dat je maar één .html-bestand hebt met een menu? Dan vindt Google ook maar één .html-bestand met een menu, omdat je er maar één hebt. Als je 50 pagina's hebt met een menu (dus als je niet met frames werkt), dan vindt Google 50 pagina's met een menu.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | --------------------------------------------------------------------------------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------------------------------------------------------------------------------- |
De site in je sig doet het niet, maar hoe je het het best op kan lossen is door géén frames te gebruikenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:57 schreef JortK het volgende:
Voor een voorbeeld zie mn sig, als bovenstaand voorbeeld nog niet duidelijk genoeg is.
Hoe kan ik het anders het beste oplossen.
Wat is het voordeel van frames ten opzichte van verschillende resoluties die mensen gebruiken? Mijn ervaring is juist dat als je rekening gaat houden met verschillende resoluties dat je dan juist beter géén frames kunt gebruiken, omdat je dan bijvoorbeeld in een zeer lage resolutie risico loopt op veel overbodige scrollbalken en dat sommige frames dan in een zeer klein veldje staan.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:04 schreef JortK het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik dit zonder frames op kan lossen, met name ook door verschillende resoluties die mensen gebruiken
De buitenste 2 zijn allebei een frame... die 2 zwarte lijnen zijn allebei 1 frame... en het middelste grote vlak is een frame, waarin ook weer frames zitten, de header, het menu (de grijze balk) en het content gedeelte (deze heb ik nog niet gemaakt.)quote:Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
O, nu doet je site in je sig het trouwens wel, maar ik zie niet echt een verband tussen de site in je sig en het voorbeeldje wat je hierboven gepost hebt, met die 5 kolommen enzo.
\quote:Op maandag 30 mei 2005 15:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nou ja, als ik het zo allemaal lees zijn de frames je naar je hoofd gestegen, een framepje hier, een framepje daar, enz. Als het nu nog kan, zou ik als ik jou was echt van die frames afstappen.
http://www.useit.com/alertbox/9612.html
Waarom niet? Je site hoeft toch niet precies op je beeldscherm te passen? Maak je site gewoon ongeveer 760 pixels breed en de lengte maakt niet zo heel veel uit, in de lengte scrollen is niet erg (o.k., daar zitten natuurlijk wel een beetje grenzen aan, 50000 pixels in de lengte is natuurlijk ook weer overdrevenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:19 schreef JortK het volgende:
Ja dus me probleem is dat ik niet weet hoe ik het anders op moet lossen![]()
Ja en wat doe ik met de ruimte die er omheen vrij is? Jij bedoelt gewoon gaan werken met tabellen?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Waarom niet? Je site hoeft toch niet precies op je beeldscherm te passen? Maak je site gewoon ongeveer 760 pixels breed en de lengte maakt niet zo heel veel uit, in de lengte scrollen is niet erg (o.k., daar zitten natuurlijk wel een beetje grenzen aan, 50000 pixels in de lengte is natuurlijk ook weer overdreven).
Welke ruimte? Je bedoelt de ruimte aan de zijkanten, zoals hier bij fok ook het geval is? Zoveel sites hebben dat. Tabellen mag je niet zomaar gebruiken als het geen tabulaire data bevat volgens de CSS-freaksquote:Op maandag 30 mei 2005 15:26 schreef JortK het volgende:
Ja en wat doe ik met de ruimte die er omheen vrij is? Jij bedoelt gewoon gaan werken met tabellen?
Als ik tabellen wil gebruiken, gebruik ik zequote:Op maandag 30 mei 2005 15:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Welke ruimte? Je bedoelt de ruimte aan de zijkanten, zoals hier bij fok ook het geval is? Zoveel sites hebben dat. Tabellen mag je niet zomaar gebruiken als het geen tabulaire data bevat volgens de CSS-freaks. Maar je kunt beter tabellen gebruiken dan frames.
Succes!quote:Op maandag 30 mei 2005 15:32 schreef JortK het volgende:
Als ik tabellen wil gebruiken, gebruik ik ze
Ik gaat er eens mee puzzelen
bedankt kerel![]()
Ik kan em iiig niet zien...quote:Op maandag 30 mei 2005 15:04 schreef JortK het volgende:
Werkt nu wel...
Ik zou niet weten hoe ik dit zonder frames op kan lossen, met name ook door verschillende resoluties die mensen gebruiken
Worksquote:Op maandag 30 mei 2005 16:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Everything deleted
Zal ff opnieuw erop knallen
Dat laatste is heel belangrijk: google kijkt hoevaak jou site ergens staat. Meld je aan bij startpagina dochters, maak een CU2 en dump je link er op, laat af en toe je link vallen op een forum, en google is helemaal tevredenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:47 schreef poll_man het volgende:
Zorg dat je website op veel sites wordt weergegeven in profielen / gastenboeken / shoutboxen (zonder te spammen natuurlijk). Op hoe meer sites je staat, hoe belangrijker Google je blijkt te vinden.
Kijk handige tipsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat laatste is heel belangrijk: google kijkt hoevaak jou site ergens staat. Meld je aan bij startpagina dochters, maak een CU2 en dump je link er op, laat af en toe je link vallen op een forum, en google is helemaal tevreden
Overigens ben ik de laatste tijd ZIEK vaak bezocht door MSN search bots, en sta daar ook hoog in de lijst* LeeHarveyOswald blij daarmee is
IKquote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Dan heb ik ook gelijk een vraag: wie heeft wel eens zo'n plekje voor een banner op een website verkocht?
Ik heb nog nooit banners verkocht, ik heb wel 'text links' verkocht aan clienten. Banners is meer voor branding, text links meer voor PageRank en om clienten te krijgen. Banners zijn meer voor grote bedrijven.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:20 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Via een secret topic ergens op een locatie die niemand weet behalve die personenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:12 schreef Larafairy het volgende:
Is het niet ook een idee als de personen hier die dagelijks meer dan 1000 unieke bezoekers trekken wat krachten gaan bundelen ofzo? Door linkruil te doen? Dat zal dan toch ook goed werken? Maar hoe wissel je de links uit zonder een link te mogen spammen?
Wat waren je tarieven?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:14 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit banners verkocht, ik heb wel 'text links' verkocht aan clienten. Banners is meer voor branding, text links meer voor PageRank en om clienten te krijgen. Banners zijn meer voor grote bedrijven.
Heb ze voor de nieuwe OP erbij gezet, deze kon ik niet meer edittenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef Monus het volgende:
Tools voor de OP
Google Toolbar - For to receive the google PageRank from a page
http://toolbar.google.com/googlebar.html
Alexa Toolbar - For to receive the TraficRank from a site
http://download.alexa.com/
note: Alexa Toolbar is marked as spyware.
Link Popularity check - See how many sites are linking to your site
http://www.widexl.com/remote/link-popularity/index.html
Search Engine Saturation - See how many pages are indexed by the search engines
http://www.widexl.com/remote/search-engines/saturation.html
Metatag Analyzer - Look if your pages are realy search engine friendly
http://www.widexl.com/remote/search-engines/metatag-analyzer.html
Secret Topicquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Via een secret topic ergens op een locatie die niemand weet behalve die personen
Ik heb deze maand zo'n 190 unieke bezoekers per dag gehad, maar wil hier ook wel aan mee werkenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:12 schreef Larafairy het volgende:
Is het niet ook een idee als de personen hier die dagelijks meer dan 1000 unieke bezoekers trekken wat krachten gaan bundelen ofzo? Door linkruil te doen? Dat zal dan toch ook goed werken? Maar hoe wissel je de links uit zonder een link te mogen spammen?
Dat maakt toch niet uit? dan vinden ze een mooie "vrienden van pestforum" pagina (in mijn geval). Daar staan dan de links op naar jortk's site en dat celeb ding van laradinges etc etcquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:18 schreef Lucille het volgende:
Overigens is het een illusie dat pagina's niet gezien zullen worden als je de url maar niet bekend maakt. De praktijk laat zien dat zulke links heel vaak ontdekt worden. Daar zijn vreselijk veel voorbeelden van.
Gewoon een heel simpel 'Partners' kopje... waarin je een aantal bezoekers zal doorlinken.. dat kan al interessant zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:21 schreef JortK het volgende:
Ik vind dat we er even mee moeten wachten tot er wat meer mensen zijn en we een serieus en goed plan hebben
Denk niet dat er veel personen zijn die tijdens hun bezoek meerdere keren op banners klikken, dus je moet het hebben van unieke personen ( iedereen is elke dag uniek in mijn ogen ).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk niet dat dat om unieke bezoekers gaat of wel?
edit: dat gaat inderdaad om pageviews. Dan kom ik per dag op ca. 1100 uit.
waarom er heen linken? zou google daar naar kijken?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:35 schreef Larafairy het volgende:
[..]
Gewoon een heel simpel 'Partners' kopje... waarin je een aantal bezoekers zal doorlinken.. dat kan al interessant zijn.
Alleen zal het waarschijnlijk zo zijn dat alleen gelijke spelers elkaar willen helpen. Je hebt er niets aan als jijzelf 100.000 bezoekers per dag trekt... om er dan 5 meer te ontvangen van een andere site. Maar, kan een andere site er al snel een 105.000 of misschien zelfs 110.000 van maken, dan wordt het interessant.
Maar de link die jij net gaf (nedstat) ging (volgens mij..) om pageviewsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:36 schreef Larafairy het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel personen zijn die tijdens hun bezoek meerdere keren op banners klikken, dus je moet het hebben van unieke personen ( iedereen is elke dag uniek in mijn ogen ).
De tijden van geld voor aantal weergaven is denk ik voorbij helaas..
Hoe meer er naar je site gelinkt wordt vanaf andere goede sites... des te beter wordt je eigen site geindexeerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
waarom er heen linken? zou google daar naar kijken?
Desnoods dan op de partner pagina een linkje maken naar een Link exchange pagina...
Ja oke, maar het gaat er niet om hoeveel mensen die link volgenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:10 schreef Larafairy het volgende:
[..]
Hoe meer er naar je site gelinkt wordt vanaf andere goede sites... des te beter wordt je eigen site geindexeerd.
Het ligt er maar net aan welke (google) datacenter je op dat moment aanspeekt. Ik heb nog niet meegemaakt dat de site: command voor maanden op de zelfde stand blijft staan. Met de link: command is dat wel het geval.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:44 schreef athlonkmf het volgende:
oh ja, die site: truuk werkt voor geen meter. Al maanden zegt ie dat niks extra's had geindexeerd. Sommige links zie je ook helemaal niet terug, maar mijn logs zeggen wel dat die mensen via die nieuwe links aankomen. naja...
inderdaad, als je niks te bieden hebt zijn vistitors weer snel verdwenen.quote:En laatste tip. Mensen naar je site krijgen is een ding, mensen HOUDEN, dat is veel moeilijker...
Nee, gaat ook om dat die links ook relevant zijn. Daarom heb je met die bloggerwars ook altijd dat mensen een heel stuk tekst schrijven zoadat "mislukt kapsel" aan balkenende wordt gekoppeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja oke, maar het gaat er niet om hoeveel mensen die link volgenDus als je een site op je server plaatst met daarop informatie over een site en een link, dan is google toch al tevreden?
Net even weer geprobeerd. Is mijn site opeens van 50.000 naar 9000 indexes gegaan...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:02 schreef Monus het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan welke (google) datacenter je op dat moment aanspeekt. Ik heb nog niet meegemaakt dat de site: command voor maanden op de zelfde stand blijft staan. Met de link: command is dat wel het geval.
een statische site dat alleen info geeft zal dan ook niet echt mensen vasthouden. Even wat lezen en weer wegwezen.quote:inderdaad, als je niks te bieden hebt zijn vistitors weer snel verdwenen.
Ik haal die 1000 per dag ruim, echter links ruilen voor de bezoekers heeft geen zin als er geen gerelateerde links zijn (Indonesië).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:12 schreef Larafairy het volgende:
Google heeft zijn databases upgedate op 20 may, het kan een lange tijd duren voordat alle datacenters up-to-date zijn. Dat noemden ze vroeger de 'Google Dance'. Tegenwoordig komen deze grote updates bijna niet meer voor. Vroeger had je elke maand een grote update vam google.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:36 schreef athlonkmf het volgende:
Net even weer geprobeerd. Is mijn site opeens van 50.000 naar 9000 indexes gegaan...Maar dan wel allemaal oude links. De nieuwe dingen zijn helemaal niet gelinkt volgens google. Toch komen mensen met de nieuwe links naar binnen. Naja... gelukkig ben ik al een beetje door die fase heen. Mond op mond reclame brengt me nu hoop bezoekers binnen.
Waar zie je dat ook alweer? Wil ik ook even controleren..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:36 schreef athlonkmf het volgende:
Net even weer geprobeerd. Is mijn site opeens van 50.000 naar 9000 indexes gegaan...Maar dan wel allemaal oude links. De nieuwe dingen zijn helemaal niet gelinkt volgens google. Toch komen mensen met de nieuwe links naar binnen. Naja... gelukkig ben ik al een beetje door die fase heen. Mond op mond reclame brengt me nu hoop bezoekers binnen.
Op het moment gebruik ik webalizer, omdat mn host dit makkelijker vondt ...quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:37 schreef JortK het volgende:
En bijvroobeeld goede tellers om je gedetailleerde stats bij te houden?
Wat voor pakketten gebruiken jullie daarvoor?
Je moet daar voor betalen of zie ik het nu verkeer??quote:Op zondag 5 juni 2005 16:02 schreef Monus het volgende:
Een werknemer van google post waardevole informatie...
http://www.webmasterworld.com/forum30/29720.htm
Ga aub niet posten in die tread.
Nee, omdat er zoveel vragen gesteld waren aan google (GoogleGuy) hebben ze een topic speciaal voor hem geopend.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:27 schreef skinny-nl het volgende:
[..]
Je moet daar voor betalen of zie ik het nu verkeer??
Je kunt toch én alt én title gebruiken?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Lkw het volgende:
Wat ik pas heb ontdekt en onterecht en verbazingwekkend vind:
Google indexeert wél ALT-mededelingen bij een plaatje, maar geen TITLE-tekst. Heb ik net alle tags omgezet zodat er ook tekstballonnetjes verschijnen bij alternatieve browsers, word ik daarvoor 'gestraft' door Google
Weet iemand hier iets meer van, eventueel een mooie complete oplossing zodat zowel Google de boel indexeert als dat er een tekst verschijnt bij mouse-over?
Okee, dat is zo, had er niet eens aan gedachtquote:Op zondag 5 juni 2005 23:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je kunt toch én alt én title gebruiken?
Zou iemand de tekst willen copy-pasten van die GoogleGuy? Ik heb niet zoveel zin om me speciaal daarvoor te registreren daar.
1 2 3 | <noframes> <?php include('naam-van-bestand-dat-inhoudframe-is'); ?> </noframes> |
BBClonequote:Op woensdag 1 juni 2005 08:37 schreef JortK het volgende:
En bijvroobeeld goede tellers om je gedetailleerde stats bij te houden?
Wat voor pakketten gebruiken jullie daarvoor?
BBclone is erg leuk om je het altijd up 2 date is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |