abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27443023
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1117258751132.html

De VVD-achterban heeft zaterdag besloten dat er een rechtstreeks door de bevolking gekozen minister-president moet komen. Op een partijcongres in Groningen haalde een voorstel hiertoe zeer verrassend een kleine meerderheid van 287 tegen 273 stemmen.

De VVD-top greep het congres ook aan om de bevolking nogmaals op te roepen woensdag ja te stemmen bij het referendum voor een Europese grondwet. Vice-premier Zalm noemde die grondwet 'niet ideaal', maar wel beter dan de huidige situatie. Hij verweet het nee-kamp onjuiste angstbeelden bij de bevolking op te roepen over de gevolgen van een nee-stem.

D66-minister Pechtold, die ook aanwezig was in Groningen, zei eveneens 'blij' te zijn met de VVD-voorkeur voor de gekozen minister-president. Volgens hem moeten de leiders van VVD en D66 nu maar eens bekijken of hiervoor steun bestaat bij andere partijen. D66 pleit al sinds zijn oprichting voor de gekozen premier.

Volgens mij is voornamelijk het JA-kamp bezig met het oproepen van angstbeelden.
Bijv: het VVD holocaust spotje, economische recessie of zelfs een oorlog.
pi_27443061
Hij verweet het nee-kamp onjuiste angstbeelden bij de bevolking op te roepen over de gevolgen van een nee-stem.

Dat ' Holocaust' spotje komt toch echt uit de VVD koker
Ik stem in ieder geval nooit meer VVD.
pi_27443088
Angstbeelden over de gevolgen van een nee-stem, waarom wil het nee-kamp die shit oproepen? Somehow klopt er iets niet.
pi_27443114
,,Vice-premier Zalm noemde die grondwet 'niet ideaal', maar wel beter dan de huidige situatie.''

Niet ideaal? Dan moet het er dus gewoon niet komen! Een grondwet moet wel ideaal zijn, het is een basis. We kunnen straks niet even wat dingetjes herzien. Wij zitten er voor ALTIJD aan vast. Wij en alle generaties na ons. Een grondwet moet daarom ideaal zijn voor een goedkeuring.
  zondag 29 mei 2005 @ 00:51:30 #5
94481 Renmaestro
Kosmokrator
pi_27443138
Quote dan alleen die zin, aangezien de rest van het artikel er niets mee te maken heeft. Daarnaast gooit elke 'kamp' wel met non-argumenten en doet het aan bangmakerij.
pi_27443416
Auschwitz of niet (gave Spielberg trailer), laten we beginnen met een gekozen burgermeester. Moet geen probleem zijn.
pi_27443526
quote:
Op zondag 29 mei 2005 01:08 schreef Keromane het volgende:
Auschwitz of niet (gave Spielberg trailer), laten we beginnen met een gekozen burgermeester. Moet geen probleem zijn.
Gekozen burgemeester? Voor zoiets krijgen ze de Nederlandse grondwet al niet aangepast. De EU grondwet is nu volgens Zalm zelf al ''niet ideaal'', laat staan hoe onmogelijk het straks is om een onwensbare regel uit een 498 pagina's tellende document die iedereen anders uitlegt (nog meer bureaucratie) te schrappen of te veranderen als klein land zijnde. Dat is dan die stap voorwaarts?
  zondag 29 mei 2005 @ 01:21:33 #8
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_27443554
Zalm en z'n euro

Ik neem nog liever iets aan van die dronken vent die hier op de hoek van de straat ligt dan van hem.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_27443567
@Juichtoon
Dat vroeg ik me dus ook al af, met de rel van een paar weken geleden in het achterhoofd.
  zondag 29 mei 2005 @ 01:44:48 #10
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27443796
volksverlakkerij
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 29 mei 2005 @ 01:48:38 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27443832
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:50 schreef Juichtoon het volgende:
Wij zitten er voor ALTIJD aan vast.
Nee, de leeftijd vd grondwet is geschat op 40 jaar voordat hij grondig herzien gaat worden. Of dat positief zal zijn, zal nog moeten blijken.

Ik wacht overigens niet zo lang en stem gewoon lekker NEE, net zoals iedereen dat zou moeten doen.
  zondag 29 mei 2005 @ 02:05:00 #12
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27443970
quote:
Op zondag 29 mei 2005 01:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, de leeftijd vd grondwet is geschat op 40 jaar voordat hij grondig herzien gaat worden. Of dat positief zal zijn, zal nog moeten blijken.

Ik wacht overigens niet zo lang en stem gewoon lekker NEE, net zoals iedereen dat zou moeten doen.
Als ze het al hebben over geschat valt het nog maar te zien of en zo ja door welke landen de grondwet mag worden herzien. Ik vertrouw het niet.
pi_27444026
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:46 schreef Koos Voos het volgende:
Hij verweet het nee-kamp onjuiste angstbeelden bij de bevolking op te roepen over de gevolgen van een nee-stem.

Dat ' Holocaust' spotje komt toch echt uit de VVD koker
Ik stem in ieder geval nooit meer VVD.
ik stem altijd vvd, maar zelfs ik begin nu te twijfelen. wat een stelletje eikelbijters daar zeg... er is nog geen een liberaar geweest die me kon vertellen waarom ik nu wel ja zou moeten stemmen. Jozias komt niet verder dan "het is gewoon goed voor nederland" ..

krijg maar mooi een dikke met dat hele europa. ik ben pro maar het gaat me gewoon veel te snel. daarnaast hebben we in europa sowieso geen moer te vertellen dus bangmakerij dat we onze positie in europa verliezen laat me koud. en daarnaast zie ik ook niet in waarom we nog meer nieuwe afspraken en wetten gaan afspreken met landen die in het recente veleden hebben bewezen schijt te hebben aan regels zodra het ze uitkomt.

het enige wat mij tot een ja zou kunnen krijgen is dat we minstens 5 jaar geen contributie meer zouden hoeven te betalen zodat ik aan het eind van de maand ook nog eens een keertje wat geld kan overhouden.
pi_27444245
quote:
Op zondag 29 mei 2005 02:10 schreef deepthroat het volgende:

[..]
het enige wat mij tot een ja zou kunnen krijgen is dat we minstens 5 jaar geen contributie meer zouden hoeven te betalen zodat ik aan het eind van de maand ook nog eens een keertje wat geld kan overhouden.
En dat is bijvoorbeeld al een goed argument om JA te stemmen, als je NEE stemt, zal er nooit wat veranderen aan de contributie, omdat elk klein klote landje dat van tafel af kan vegen met dat belachtelijke vetorecht.

Een goed ingelicht persoon stemt per definitie JA
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_27444605
quote:
Op zondag 29 mei 2005 02:34 schreef Sakura het volgende:

[..]

Een goed ingelicht persoon stemt per definitie JA
lulkoek, ik ben goed ingelicht en ik stem NEE.

Ik wist een tijdje geleden al wat ik wilde gaan stemmen en hoe meer ik lees/zie/hoor, hoe meer mijn overtuiging gesterkt wordt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 29 mei 2005 @ 05:16:50 #16
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27444957
Die gekozen burgemeester is een grap en draagt alleen maar bij aan het klimaat waarin dadelijk in Nederland een mogeljike "elite" zich nog meer kan afzetten tegen een kapot en labiel gemaakt volkje welk op plaatselijk niveau door "Jambers" types mede bestuurd word.
Als dadelijk iedereen in Nederland met geld in een "gated community* woont"
(*dat wil zeggen een van de wereld afgesloten gemeenschap, doormiddel van hekken en prikkeldraad, zoals in zuid-Africa en Brazilie voorkomen voor de rijke blanken.)
Heeft die gekozen burgemeester toch geen kont meer te zeggen aangezien alle rijke mensen in alle (grote) steden en dorpen in die afgesloten mini Nederlandjes wonen.
(Nederpoort in het groot).
En dan is die burgemeester zeg maar burgervader van de economische onderkant die overblijft.
Een symbolische joker vooral leuk voor tijdens het Carnaval.
Vandaar ook de éérste gated community in Nederland uitgerekend in den Bosch = Oeteldonk*
(* voor bekenden is Oeteldonk de naam van Den Bosch tijdens Carnaval)
Daarom zijn die VVDérs allemaal 'ineens' voor ná het dumpen van Tom "te Graag"
Want dat hadden ze zelf nog niet bedacht bij de VVD plan-kamer om op zo'n wijze de kansen van de gewone man te verkloten.
Daarvoor moest dus eerst die slinkse puber D66er Pechtold op het podium te verschijnen.
Die overigens NA op z'n donder gehad te hebben van Donner vanwege z'n groene vingertjes ineens "volwassen" bleek te zijn geworden in het Haagse wereldje.
Endus spontaan ineens het ene na het andere facisten droompje uit z'n duim weet te zuigen..
Want wees eerlijk nuchtere intelligente mensen willen helemaal niet bezig zijn met een gekozen burgermeester welk feitelijk niet meer en minder is dan een "simpele" mede-burger die het in z'n egotrippende bol heeft gekregen en ineens besluit om over te stappen van het bedrijfsleven naar de plaatselijke ambtenarij aangezien daar de "echte" macht ligt; Lees : lintjes knippen met Maxima (en Alexander) en vooral veel wiet telertjes uit hun huisjes gooien welk goed overkomt bij de alsmaar groter groeiende groep 65+ers.
Dat word nog wat als overal in Nederland van die geflipte types gaan proberen om burgermeester te worden ipv dat we een ge-institutionaliseerd iemand aangesmeert te krijgen per gemeente.
Die teminste niet bezig is met macht op de "commercieele" GTST wijze te verkrijgen aangezien deze en gene er rustig in gerold is na of studie/werk met het besluit er oud in te worden en dan is snelle roem niet aan de orde*.
*Tenzij je dicht bij den Haag weet te komen, wie wil namelijk niet geknipt en gequote in het nieuws op TV verschijnen met z'n Marie vd Ven koppie >:P

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 29-05-2005 05:59:28 ]
  zondag 29 mei 2005 @ 05:35:07 #17
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27444980
Tiesemans ooit van alineas gehoord?
  zondag 29 mei 2005 @ 05:53:56 #18
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27445006
quote:
Op zondag 29 mei 2005 05:35 schreef Vampier het volgende:
Tiesemans ooit van alineas gehoord?
Uhm vast wel....
Doch in tegenstelling tot Vampier heb ik wel slaapie slaapie nodig.
Dus ff "uitpoepen" die gedachte vond ik zeker van toepassing bij deze.
  zondag 29 mei 2005 @ 07:22:47 #19
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27445164
quote:
Op zondag 29 mei 2005 05:53 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Uhm vast wel....
Doch in tegenstelling tot Vampier heb ik wel slaapie slaapie nodig.
Dus ff "uitpoepen" die gedachte vond ik zeker van toepassing bij deze.
Wat lul je nu man... het is hier 22:22
  zondag 29 mei 2005 @ 07:50:35 #20
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27445200
quote:
Vice-premier Zalm noemde die grondwet 'niet ideaal'
ja dus wat moeten we er dan mee ?, als de kern van je wetgeving al niet ideaal is wat word de rest van de wetgeving dan ?
Als je je huis niet goed fundeerd gaat het onheroeppelijk verzakken.. het lijkt me toch vanzelfsprekend dat je dan geen genoegen neemt met minder dan ideaal ?
achteraf repareren kost drie keer zo veel..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_27445205
En het ja kamp doet ook aan bangmakerij...

- Het licht gat uit
- grotere kans op oorlog
- Grote kans Economische recessie...

Over bangmakerij gesproken.... en dan zal ik even doorgaan met de andere onzin.

- twijfelende nee stemmers kunnen beter thuisblijven.. (kan je ook over de ja stemers zeggen, maar dat zullen ze vast niet doen!)
- Het is beter voor de democratie (maar als het referendum negatief is leggen we hem naast ons neer)
- Balkenende kan niet met nee aankomen. (Als jij je belachelijk voelt met de mening van het Nederlandse volk kan je beter opstappen JP!!)

Verder is er geen enkele garantie dat met de grondwet alles beter uitpakt. Voor mij wordt het nog een meer kapitalistische industrie en zullen de grote bedrijven nog meer de kleine bedrijven opslikken. We gaan gezellig Amerika achterna.. waar Grote bedrijven geld pompen in verkiezing campagnes en dat doen ze echt niet zonder redenen. Met een grotere europese macht zal dat naar mijn inziens ook hier gaan gebeuren. Mensen met geld bepalen de regels uiteindelijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 29-05-2005 08:31:44 ]
pi_27445223
Het Ja kamp doet dat natuurlijk niet.

Dreigen met oorlog terwijl half Europa al in de NAVO zit en dus niet met elkaar zal vechten.
Dreigen met recessies en slechte economie terwijl we dat al hebben.
Dreigen met werkloosheid terwijl dat juist door de komst van de werknemers uit armere landen ( die tegen hun loon mogen werken in NL) erger zal worden.

Dat hele gedoe met die Holocaustspot. Goed ze bedachten zich net op tijd.
Maar de leus "dit nooit meer" terwijl de grote boosdoener uit die tijd juist graag 1 Europa zag is nogal tegenstrijdig.

Hitler, Napoleon, Mussolini en Ceasar juichen in hun graf, eindelijk toch 1 Europa waarin hun landen het meeste te vertellen hebben.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27445385
quote:
Op zondag 29 mei 2005 08:01 schreef Balthar het volgende:
Dat hele gedoe met die Holocaustspot. Goed ze bedachten zich net op tijd.
Omroep drenthe zend die spot anders gewoon uit.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 29 mei 2005 @ 08:38:36 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27445393
wat ik heb begrepen was dat een foutje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 29 mei 2005 @ 09:37:11 #25
95108 -chImp-
de eeuwige verveling
pi_27445746
Als ik kijk naar alle mensen om me heen dan hebben alle NEE-stemmers geen inzicht gehad in de grondwet zelf. Deze mensen wilde ik graag klassificeren onder de woorden "dom volk", "vmbo-tuig" of "onwaardige schepsels", maar dat even terzijde. Het enige wat ik altijd hoor is "jaaaa! maar ze zeggen ook niet waarom je wel moet stemmen!". NOU EN. Ik heb ook nog geen enkel argument gehoord die mij kan vertellen waarom ik nee zou moeten stemmen, en de argumenten die ik wél gehoord heb hebben geen fundament, aangezien het niet eens in de grondwet zelf staat.

Whine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')