Je bedoelt dat het lekker wegleest? Probleem is dta de Grondwet pas op z'n merites beoordeeld kan worden als je de huidige situatie kent; vb: ik denk dat de meeste mensen niet zo snel art 308 EG Verdrag in samenhang met art. 5 gaan lezen, en al helemaal niet zullen inzien dat art. 5 weliswaar in het EG Verdrag staat, maar toch voor de hele Unie geldt. Het subsidiariteitsbeginsel zou ik dus niet echt nieuw noemen, en dat is toch echt wezenlijk om te kunnen beoordelen of het hier een verbetering betreft of niet. Ik heb hier ook al mensen op het forum zien roepen dat in de huidige situatie de Unie geen grenzen aan de bevoegdheid heeft, en dat dat onder het nieuwe verdrag wel zo zal zijn. Dat nu is dus onzin.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:18 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nou dat vind ik wel meevallen. De dubbelzinnigheid erin is dan wel weer....apart.
Gefeliciteerd voor deze intelligente replyquote:Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef mrcool het volgende:
Balkenende moet zijn bek dicht houden! Hij staat toch al voor gek, ongeacht wat de uitslag gaat worden! En gaat het er hier om of hij voor gek staat of dat de Nederlanders uitkomen voor wat ze hierover denken? Mooie minister-president ben je!En als je verdomme niet voor gek wilt staan waarom houd je dan uberhaupt een referendum? Mongool!
![]()
En dan krijg je paranoia...die gegevensuitwisseling kan perfect gebruikt worden om groepen onwilligen of andere burgers uit de maatschappij te zeven. En ook mensen met commentaar kun je als terrorist omschrijven..je hoeft alleen maar de omschrijving aan te passen. Echte terroristen zul je er niet echt mee tegenhouden. Die vinden altijd wel een weg om iets aan te vallen. Ook al 'beveilig' je boel nog zo goed dat niemand nog en normaal leven heeft die teroristen komen er echt wel. Al is het alleen maar omdat men de verregaande privacy beperkende maatregelen zat is die ingesteld zijn om terrorisme aan te pakken. Mensen worden die op een gegeven moment ook zeer zat.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:18 schreef livEliveD het volgende:
Daarom ben ik ergens heel simpel. Je hebt bepaalde voorstellen, zoals gegevensuitwisseling om terrorisme tegen te gaan, waar iedereen het denk ik wel over eens is.
En toch voor willen stemmen? Is Nederland in de uitverkoop of zo?quote:Ex plv. ambassadeur bij de EU, H. Vijverberg:
Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanie en Italie krijgen samen 57% van de stemmen (is nu volgens Nice 39%). Polen en Spanje krijgen elk circa 10% en de resterend 19 kleine landen (waaronder NL) hebben zo'n 23% te verdelen.
De Grondwet is dus bedoeld om de macht van de grotere lidstaten te vergroten en de invloed van de kleinere terug te dringen. Voor de kleine landen van belang, aangezien er meer besloten wordt met gekwalificeerde meerderheid en het vetorecht afneemt. Het relatieve gewicht van NL wordt sterk verminderd. Nu is het stemgewicht van het Frans-Duitse koppel vierenhalf keer zwaarder dan het Nederlandse. Met de Grondwet wordt dat tienmaal zwaarder! Het nieuwe grondwettelijke stelsel is permanent en zal voor vele generaties gelden.
bron: Elsevier
Ach, hij woont in Brussel, wat kan Nederland jou dan schelen?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:56 schreef kenz het volgende:
[..]
En toch voor willen stemmen? Is Nederland in de uitverkoop of zo?
![]()
Nou het lijkt me niet zo'n probleem om een strafblad of dossier openbaar te maken voor anderen landen.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:47 schreef wonko het volgende:
En dan krijg je paranoia...die gegevensuitwisseling kan perfect gebruikt worden om groepen onwilligen of andere burgers uit de maatschappij te zeven.
Maar hoe zit het nu als gedragingen in het ene land strafbaar zijn en in het andere niet?quote:Op maandag 30 mei 2005 16:06 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet zo'n probleem om een strafblad of dossier openbaar te maken voor anderen landen.
Dat zie ik persoonlijk als een win win situatie. Echt paranoia kun je worden idd maar dan houdt het al snel op. Terrorisme kun je tegenwerken en das op zich niet verkeerd.
zooooow. Opeens kan dat nu zomaar?quote:30 Mei 2005 12:41
CDA neemt uitslag ook bij 55% over
DEN HAAG Het CDA neemt de uitslag van het grondwetsreferendum over, als die even duidelijk is als in Frankrijk.55% van de Fransen stemde 'nee' bij een opkomst van 70 procent.
Voor CDA-fractieleider Verhagen hoeft niet langer 60% ja of nee te stemmen om de uitslag over te nemen. Op een precies percentage legt hij zich niet vast. Verhagen zei dat de 60% als richtsnoer bedoeld was. Hij houdt net als de PvdA vast aan een minimale opkomst van 30%.
Alle andere partijen nemen de uitslag in elk geval over. PvdA-leider Bos heeft een tweede referendum geopperd als Nederland als enig land nee zou zeggen.
Volgens mij ligt het eraan dat men vergeten is om duidelijk uit te leggen wat er nu precies veranderd bij een JA. Dat is wat de mensen willen weten en alleen dat zal ze een duidelijk stemadvies geven. Wat verandert er tov nu voor de mensen zelf.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Als het dan zo goed is wat ze in elkaar geflanst hebben waarom krijgen ze dat dan niet overgedragen aan het volk. De meeste argumenten die ze gebruiken jagen toch juist een heel groot aantal mensen in het harnas. Is dat echt onvermogen om inhoudelijk te communiceren met het volk of is er wat anders aan de hand? Is die grondwet gewoon niet te communiceren of begrijpt men er zelf geen hol van?
Precies. Schop dat geld voor dat Reinout Oerlemand RTL4 programma in een docu voor dummies. Dan weet het volk waar ie nu eigenlijk ja danwel nee tegen zegt.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:59 schreef peaceman het volgende:
Volgens mij ligt het eraan dat men vergeten is om duidelijk uit te leggen wat er nu precies veranderd bij een JA. Dat is wat de mensen willen weten en alleen dat zal ze een duidelijk stemadvies geven. Wat verandert er tov nu voor de mensen zelf.
Als ze dat zouden proberen zouden er minder mensen tegen stemmen vanwege de onduidelijkheid, maar ja, ik vrees dat het nu te laat is.
Juist....het zal de mensen worst zijn wat er in die wet staat. Het enige wat ze willen weten is wat ze te wachten staat...dat direct of indirect. Blijkbaar kan of wil dit niet op een rijtje zetten. En blijkbaar willen ze niet anders zouden ze zich niet zo voor lul zetten met die belachelijke uitspraken die ze doen. Ik denk dat het alternatief, de waarheid, erger is.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het eraan dat men vergeten is om duidelijk uit te leggen wat er nu precies veranderd bij een JA. Dat is wat de mensen willen weten en alleen dat zal ze een duidelijk stemadvies geven. Wat verandert er tov nu voor de mensen zelf.
Als ze dat zouden proberen zouden er minder mensen tegen stemmen vanwege de onduidelijkheid, maar ja, ik vrees dat het nu te laat is.
Europees leger, meevechten met USA in Iran, concurreren met USA, China en India.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:48 schreef wonko het volgende:
[..]
Juist....het zal de mensen worst zijn wat er in die wet staat. Het enige wat ze willen weten is wat ze te wachten staat...dat direct of indirect. Blijkbaar kan of wil dit niet op een rijtje zetten. En blijkbaar willen ze niet anders zouden ze zich niet zo voor lul zetten met die belachelijke uitspraken die ze doen. Ik denk dat het alternatief, de waarheid, erger is.
Och ik geloof niet eens dat de waarheid zo erg is. De europese unie gaat echt geen grondwet maken waar belachelijke dingen in staan. Wel kunnen er dingen in staan, waar iemand het niet mee eens is, maar dat maakt ze niet direct belachelijk.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:48 schreef wonko het volgende:
[..]
Juist....het zal de mensen worst zijn wat er in die wet staat. Het enige wat ze willen weten is wat ze te wachten staat...dat direct of indirect. Blijkbaar kan of wil dit niet op een rijtje zetten. En blijkbaar willen ze niet anders zouden ze zich niet zo voor lul zetten met die belachelijke uitspraken die ze doen. Ik denk dat het alternatief, de waarheid, erger is.
Maar marcb1974, lijkt zich daar lang niet zo druk over te maken dan JPtje dat doet.....quote:Op maandag 30 mei 2005 10:06 schreef Speth het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je het verschil tussen "als" en "dan" niet weet sta je ook wel een beetje voor lul.
waarom zou hij dat moeten doen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:50 schreef vanthof het volgende:
Wouter de Boskabouter dient in ieder geval binnenkort zijn ontslag in te dienen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |