abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27430536
Beste mensen die twijfelen of er maar niet uit kunnen komen enz... Je kan ook blanco stemmen.
Ikzelf wil graag mijn stem laten horen maar kan al weken lang niet beslissen of ik nu voor of tegen ben. Van de media word ik niet veel wijzer.

Ik heb het gevoel dat het ineens allemaal heel snel gaat, ik vind dat het rustiger moet verlopen zodat het volk meer tijd heeft de grondwet te begrijpen en misschien daardoor een betere beslissing kan nemen.
Als ik nee zou stemmen zou ik tegen de grondwet ben, wat ik opzich niet ben. Dus ik wil geen nee stemmen maar ook geen ja omdat misschien sommige punten in de grondwet beter bekeken moeten worden.
Daarom dacht ik ik ga blanco stemmen.

Ik hier wat research over gedaan en het is mogelijk. Het viel mij op dat niemand dit weet. Ik kom veel mensen tegen die nee gaan stemmen terwijl ze eigenlijk blanco denken.

Denk goed na wat je stemt, stem niet zomaar nee stem anders blanco, daarmee kun je aan de regering aangeven dat er nog te veel twijfel en is en dat het meer tijd nodig heeft.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_27430830
Je snapt hoe blanco-stemmen over het algemeen worden misbruikt?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:02:53 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27430839
leg eens uit ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27430871
Helemaal eens met de OP. Als je het niet weet, gewoon niet stemmen of blanco stemmen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:05:47 #5
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27430898
Ik weet het niet, en heb me er niet goed genoeg in verdiept om een waardige stem uit te brengen, en stem daarom gewoon niet.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:08:50 #6
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27430955
Ik word er ook niet veel wijzer van...
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_27430958
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:02 schreef Klonk het volgende:
leg eens uit ?
Je bent niet voor of tegen,

Niet tegen is dus voor.

(natuurlijk kan je dat ook andersom stellen maar dat zullen jp & co niet doen)
pi_27430982
Dat weten die jonge pubertjes toch niet, die voor het eerst mogen stemmen
pi_27431003
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Niet tegen is dus voor.

Lijkt mij juist dat als je niet stemt dat je stem naar de meerderheid gaat. Met blanco stemmen weet je tenminste zeker dat er niks met je stem gedaan wordt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:11:28 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27431013
Blanco stemmen is onzin.
Die gaan linea recta de vuilnisbak in.

Als je het niet weet dan moet je tegen stemmen. Je handhaaft dan immers de huidige situatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:15:05 #11
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_27431076
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:48 schreef wickie het volgende:
Ik heb het gevoel dat het ineens allemaal heel snel gaat, ik vind dat het rustiger moet verlopen zodat het volk meer tijd heeft de grondwet te begrijpen en misschien daardoor een betere beslissing kan nemen.
Volgens mij heb je genoeg tijd gehad om na te denken over je keuze... we wonen niet op de antillen waar alles relax is.
pi_27431110
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is onzin.

Als je het niet weet dan moet je tegen stemmen. Je handhaaft dan immers de huidige situatie.
precies
pi_27431119
blanco stemmen gaan niet linea recta de vuilnisbak in. Als ik nee stem ben ik definitief tegen en dat ben niet. Dus waarom zou ik dan nee stemmen.
Iedereen is zo zwart-wit.

Ik ben geen puber!! Ik heb al meerdere malen gestemd.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:21:25 #14
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_27431198
Was iedereen maar wat meer zwart-wit. Dan was er nu een hoop meer duidelijk geweest.
(niet té zwart-wit natuurlijk)
pi_27431214
Alles wat ik in de media zie of lees kan ik niet objectief noemen. Zelfs die flut foldertjes van de regering die ontzettend veel geld hebben gekost zijn zo subjectief als de pest (richting de ja-kant).

Alleen de, 500 bladzijden tellende, grondwet lezen zou voor mijn gevoel de enigste manier zijn om een mening tussen ja en nee te vormen. Sorry maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad ik zit midden in mijn afstuderen.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:25:05 #16
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27431252
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Niet tegen is dus voor.

Veel te simplistisch gesteld door jou.

Het gaat erom wat de partijen doen bij een bepaalde opkomst.

Indien een partij ALTIJD de uitkomst overneemt maakt het niet uit of je niet stemt of blanco stemt.

Indien een partij bij 50% opkomst de uitkomst overneemt kan een blanco ervoor zorgen dat de stemming OVER 50% komt waarbij dus de uitkomst overgenomen wordt.

Indien er 50%+ opkomst is en daarvan 75% tegen en 25% voor is wordt het voorstel niet aangenomen. Indien daarentegen 75% voor en 25% tegen is wordt het voorstel wel aangenomen.

Mocht de opkomst ONDER 50% komen vervalt een blanco stem maar iemand die NIET stemt stemt dan in lijn met de mening van de PARTIJEN. Je zorgt er namelijk voor door niet te komen dat de kans dat de opkomst onder de 50% blijft groter is dan wanneer je wel gaat. Aangezien 85% van de partijen voor zijn wil het zeggen dat niet stemmen een VOOR stem is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27431294
Ik heb de laatste keer Blanco gestemd, ik heb niemand kunnen vinden die mijn stem verdiende en ik wil toch gebruik maken van mijn stemrecht.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:30:10 #18
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_27431314
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:22 schreef wickie het volgende:
Alles wat ik in de media zie of lees kan ik niet objectief noemen. Zelfs die flut foldertjes van de regering die ontzettend veel geld hebben gekost zijn zo subjectief als de pest (richting de ja-kant).

Alleen de, 500 bladzijden tellende, grondwet lezen zou voor mijn gevoel de enigste manier zijn om een mening tussen ja en nee te vormen. Sorry maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad ik zit midden in mijn afstuderen.
ben ik 100% met je eens. Maar ik heb een aantal enquetes gedaan en daar kwam uit dat ik 'nee' zou stemmen.

Zelfs die flut foldertjes van de regering die ontzettend veel geld hebben gekost zijn zo subjectief als de pest (richting de ja-kant).
Dit is natuurlijk best erg. Alle redenen om ja of nee te stemmen worden je door de neus geboord. En er zijn maar weinig sites/stichting (whatever) die niet ja en niet nee zijn.

Als je aan (voorbeeld) Geert Wilders vraagt waarom ik nee zou moeten stemmen, dan noemt ie alle nadelen van de grondwet op. Maar de voordelen laat ie achterwege. Dit geld ook voor de rest.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:39:00 #19
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27431430
quote:
Blanco stemmen is onzin.

Tuurlijk niet, je geeft dan 1 groep het voordeel terwijl je het helemaal niet weet. Niet weten = niet stemmen.
pi_27431510
Bij twijfel stem je TEGEN en dus voor de handhaving van de huidige situatie. Blanco stemmen zal worden gebruikt door de 2eKamer als hun eigen voordeel om het er toch doorheen te drukken, want het is immers geen TEGEN stem.

Dat de poltiek je niet goed heeft voorgelicht IS HUN PROBLEEM. Het is niet de taak van de burger om 498 bladzijdes aan grondwet door te lezen. Dat is de taak van de volksvertegenwoordiger, die het ons vervolgens uitlegt. Ze negeren het feit dat er ook nadelen zijn en dat kan natuurlijk niet. Ze voeren propaganda met halve waarheden en het VOOR-kamp legt zelfs artikelen van de grondwet anders uit.

Dat kan natuurlijk niet! Zoiets valt niet te vertrouwen (zijn er soms toch teveel nadelen verborgen?). En daar gaat het om: vertrouwen. Je moet de politici kunnen vertrouwen om een grote verandering als een grondwet te accepteren. Dat vertrouwen hebben ze geschaadt met de euro (die discussie heeft er in feite wel mee te maken) en dat vertrouwen schaden ze weer met propaganda, oorlogsdreigingen etc.

Je mag daarom niet instemmen met een grondwet waar wij onze hele leven aan vastzitten en ook de generaties na ons. Ga straks jezelf niet verwijten dat je het maar weer heb laten gebeuren en kies voor voortzetting van de huidige situatie en dus tegen!

Een TEGEN-stem hoeft niet een stem tegen elke grondwet of Europa te zijn zoals een Balkenende je wilt doen geloven. Je zet er alleen de rem erop! Wat mij betreft mogen ze bij de kiezer terugkomen zodra ze hun fouten toegeven en eerlijk spel spelen als het volk overtuigd moet worden van het nut van een grondwet.
pi_27431519
Blanco stemmen zorgt voor opkrikken opkomstcijfers...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:50:00 #22
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27431570
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:45 schreef Juichtoon het volgende:
Bij twijfel stem je TEGEN en dus voor de handhaving van de huidige situatie. Blanco stemmen zal worden gebruikt door de 2eKamer als hun eigen voordeel om het er toch doorheen te drukken, want het is immers geen TEGEN stem.
Nee... en ook geen VOOR stem....
pi_27431579
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:46 schreef LennyKravitz het volgende:
Blanco stemmen zorgt voor opkrikken opkomstcijfers...
Ja, maar als 48% tegen is, 45% voor en 7% blanco dan kan je op je vingers al natellen dat die grondwet doorgaat.

In Den Haag neemt men de kiezer alleen serieus als er een meerderheid is, dus 51%! En het CDA neemt zelfs pas genoegen met een meerderheid van 60%! Is er dus geen meerderheid door de blanco stemmen zullen ze het zelf voor ons gaan bepalen.
pi_27431605
quote:
Blanco stemmen is onzin.

idd.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:53:05 #25
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27431622
staat er op die stemmachines een optie blanco? ik heb het nog nooit zien staan eigenlijk?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')