abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27431532
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:28 schreef Sisko het volgende:
Oh mijn god, wat ben jij een superieur mannete zeg. Ons primitief noemen omdat wij wel slim genoeg zijn om de waren eerst uit te testen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat je deze vraag nu stelt omdat je net getrouwd bent met een meid waar de sex nou niet echt is om over naar huis te schrijven (dit is figuurlijk, voordat je zegt dat je nooit erover naar huis zou schrijven ook al was het goed)
Ik zou zeggen, net goed. En zegt de bijbel trouwens niks over scheiden, ik dacht dat dat niet mocht.
De waren uittesten? Het gaat om het gevoel dat je samen hebt. Op het emotionele en relationele vlak. Iemand die het seksuele vlak belangrijk vindt, is niet goed snik of mag zich geen mens noemen.
pi_27431595
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dus jij wilt beweren dat iets simpels als even hem erin hangen zoveel moeite kost voor jou om het te laten? Doe niet zo dramatisch zeg. Er is meer in de wereld.
Als jij hem er "even" in hangt niet.Maar hoe weet je dat?Je doet toch niet aan seks??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:57:18 #53
37248 BertV
Klei indiaan
pi_27431682
Ik schat in dat jezelf opgegroeid bent in een streng gelovig milieu. Je hebt hier al dan niet problemen door gekregen op sexueel vlak. Homo-erotische dromen, geil worden door bikinifolders, allemaal dingen die door in je opvoeding minimaal genegeerd werden.

Nu jaren later heb je je aardig los gemaakt van je ouders.
Door jezelf nu te profileren als "streng gereformeerd" krijg je de antwoorden om zelf meer zekerheid te kijgen over je eigen keuzes.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:20:14 #54
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27433128
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:51 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Als jij hem er "even" in hangt niet.Maar hoe weet je dat?Je doet toch niet aan seks??
hij hangt m in zijn sok
pi_27433719
BertV, je hebt het helemaal mis .
pi_27434015
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De waren uittesten? Het gaat om het gevoel dat je samen hebt. Op het emotionele en relationele vlak. Iemand die het seksuele vlak belangrijk vindt, is niet goed snik of mag zich geen mens noemen.
Nep of niet, je gebruikt een walgelijke methode van communiceren. Alles wat niet naar jouw standaarden leeft is primitief of minderwaardig. Ik zou dat boek van je nog maar is goed doornemen en proberen te begrijpen wat er staat over het in waarde laten van mensen.
Cooky
pi_27434061
Waarom überhaupt trouwen?
Delen van de inboedelrompslomp.
pi_27434074
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:17 schreef -Trinity- het volgende:
Waarom überhaupt trouwen?
Delen van de inboedelrompslomp.
Trouwen is tegenwoordig anders weer heel populair hoor. Zonder trouwen heb je geen echte relatie vind ik.
pi_27434088
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:15 schreef Tom-my het volgende:

[..]

Nep of niet, je gebruikt een walgelijke methode van communiceren. Alles wat niet naar jouw standaarden leeft is primitief of minderwaardig. Ik zou dat boek van je nog maar is goed doornemen en proberen te begrijpen wat er staat over het in waarde laten van mensen.
Primitief is niet per definitie negatief natuurlijk. Dat heb je mij niet horen zeggen. Maar seks is tegenwoordig niet zo belangrijk meer. Er is veel meer in het leven.
pi_27434125
Iets primitief noemen is in mijn ogen denigrerend, en ik snap ook niet hoe je dat anders kan zien. Maar leg maar is uit.
Cooky
pi_27434161
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:21 schreef Tom-my het volgende:
Iets primitief noemen is in mijn ogen denigrerend, en ik snap ook niet hoe je dat anders kan zien. Maar leg maar is uit.
Primitief zie ik als iets wat voortkomt uit ons dierlijk instinct. Dat is een feit en daar hangt geen enkel waarde-oordeel aan.
pi_27434165
Dat vindt jij .

Ik ben verliefd - ik trouw. Ik scheid na 3 jaar zeurzooi.
En alleen de mannen mogen scheiden als zij de sloot te zuur vinden ja.
pi_27434230
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:23 schreef -Trinity- het volgende:
Dat vindt jij .

Ik ben verliefd - ik trouw. Ik scheid na 3 jaar zeurzooi.
En alleen de mannen mogen scheiden als zij de sloot te zuur vinden ja.
Ja.

Maar als je gaat trouwen is het ook niet de bedoeling dat je direct weer gaat scheiden! Trouwen is voor het leven. Ik walg van mensen die gaan scheiden en al helemaal wanneer er kinderen zijn. Je moet je als ouders dan toch wel flink, maar dan ook flink!, schamen.
pi_27434284
Om je belevingswereld een boost te geven FuidDuif;

pri·mi·tief (bn.)
1 behorend tot het vroegste stadium in een ontwikkeling, met name van het leven en de maatschappij => barbaars, wild, woest
2 gebrekkig
3 [bk.] behorend tot die periode die aan de Italiaanse renaissancekunst voorafging
4 van de eerste orde => primair
Cooky
pi_27434305
Oh, gaan we zo beginnen.
Schamen? Ze moeten zich schamen als ze jarenlang ruzie gaan zitten maken waar de kinderen bij zitten. Ik vind mensen die scheiden juist knap! Dat ze aan zichzelf en aan hun eigen belang denken. Die kinderen worden niet beter van de spanning die thuis hangt als er gescheiden moet worden, hoor. En ik ben ervaringsdeskundige.

Dit is modernere feministe (tot op zekere hoogte) tegen voor-de-oorlogse rolpatroon conservatieveling.
pi_27434309
Ja en? Dat is toch niet negatief?
pi_27434317
Gebrekkig is wel degelijk negatief .
pi_27434341
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:30 schreef -Trinity- het volgende:
Oh, gaan we zo beginnen.
Schamen? Ze moeten zich schamen als ze jarenlang ruzie gaan zitten maken waar de kinderen bij zitten. Ik vind mensen die scheiden juist knap! Dat ze aan zichzelf en aan hun eigen belang denken. Die kinderen worden niet beter van de spanning die thuis hangt als er gescheiden moet worden, hoor. En ik ben ervaringsdeskundige.
Knap? Het is zielig. Mensen geven direct op. Denk je dat een huwelijk vanzelf gaat? Je moet er wel voor werken. Het is algemeen bekend dat kinderen van gescheiden ouders slechter presteren op school en zich vaak ook veel ongelukkiger voelen in hun latere leven. De kosten van scheiden zouden wat mij betreft nog wel twee keer zo hoog mogen worden.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:30 schreef -Trinity- het volgende:
Dit is modernere feministe (tot op zekere hoogte) tegen voor-de-oorlogse rolpatroon conservatieveling.
Aangenaam kennis te maken.
pi_27434346
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:31 schreef -Trinity- het volgende:
Gebrekkig is wel degelijk negatief .
Dat is betekenis 2 en bovendien ook niet negatief. Het is een feit dat iets wel of niet gebrekkig is.
pi_27434505
De betekenissen staan volgens mij in willekeurige volgorde, maar ik kan het fout hebben. Gebrekkig vind ik wel negatief, dat woord heeft een gevoelswaarde. Als iets niet voldoet aan de 'gestelde' eisen is dat negatief, omdat voldoen juist weer wel goed is.

Direct? Er zijn mensen die na 15 jaar pas scheiden, en dat is niet direct. Vaak scheiden ze pas nadat ze heel veel hebben geprobeerd eraan te doen. En de kinderen van gescheiden ouders, ongelukkig en slechte prestaties op school ja. Mijn ouders zijn pasgeleden gescheiden, dat geeft idd veel spanning, stress en verdriet, maar op de langere termijn is het stukken fijner dan de spanning die er hing voor de scheiding door hun ruzies en de onenigheden tussen mijn vader en mij.
Geluk heb je zelf in de hand. Ik kan niet zeggen dat geluk een echte keuze is, maar het hangt vooral aan jezelf af. Er zijn mensen die altijd wat te zeuren hebben ookal hebben ze alles wat hun hartje begeert, en je hebt optimisten. Ik denk dat je sterk moet zijn en moet leren omgaan met de situaties waar je zelf niks in te zeggen hebt, accepteren en verdergaan enzo.
Schoolprestaties. Ik doe het beter op school dan veel andere kinderen in mijn klas met ouders die bij elkaar zijn hoor. Niet om op hun af te geven, maar eerder op jouw theorie. Natuurlijk preseteer je minder goed als je niet goed in je vel zit, maar hier kan je ook mee leren om te gaan. Het is niet jij die scheidt, maar je ouders.

OT: seks is een belangrijk deel van de relatie, en ik denk dat je een betere en stabielere band kan opbouwen als je elkaar door en door hebt leren kennen (daar hoort seks ook bij) voordat je trouwt. Er zouden dan ook mensen die gaan trouwen om lustredenen bijvoorbeeld. Je kan toch weer terug. Niet de bedoeling.
pi_27434551
Je zit nog op de middelbare school toch?
pi_27434624
Ja.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:47:59 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27434634
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:43 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, de 'niet goed, geld terug' regeling zorgt er voor dat de man zijn vrouw dan weer kan dumpen zonder te veel administratieve rompslomp en kosten. Dus een soort versimpelde scheidingsprocedure speciaal voor mensen (manne) die hebben gewacht met seks tot het huwelijk.
En waarom mag deze vlieger niet voor vrouwen opgaan, Fuif?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27435372
De vrouw wordt terug gedrongen kwa machtspositie in de bijbel? Is het niet de vrouw die altijd in de schaduw van de man staat?
Cooky
pi_27435393
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:47 schreef -Trinity- het volgende:
Ja.
Pas maar op, je bent a. niet getrouwd en b. vast nog geen 18

Cooky
pi_27435465
Ja de vrouw was ook echt gemaakt uit de rib van een man en we waren vroeger geen apen die inmiddels helemaal zijn geëvolueerd.

Tom-my, ja, en dan?
pi_27435687
Of je bent zo gelovig als wat en neukt niet voor het huwelijk, of je gaat lekker je gang.
In het 1e geval moet je daarna niet zeiken over "inruilen".
Dat past niet in het geloof toch? Tot de dood ons scheidt?
Laat wat god heeft samengebracht door geen mens gescheiden worden e.d.?

Je kunt het nu eenmaal niet allebei hebben he.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27435909
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:29 schreef -Trinity- het volgende:
Ja de vrouw was ook echt gemaakt uit de rib van een man en we waren vroeger geen apen die inmiddels helemaal zijn geëvolueerd.

Tom-my, ja, en dan?
We kunnen ook niet verwachten van een middelbare scholier dat die al zelf echt alles kan beredeneren. Jij leert nog dingen als evolutieleer als feiten, maar inmiddels zijn we al weer wat verder hoor.
pi_27436089
Krijgen we dat weer.

Jaja, ik ben te jong als scholier om het leven te begrijpen . Lekker denigrerend weer.
pi_27436093
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:29 schreef -Trinity- het volgende:

Tom-my, ja, en dan?
dat zal hij vast niet tolereren!
Cooky
pi_27436116
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:05 schreef -Trinity- het volgende:
Krijgen we dat weer.

Jaja, ik ben te jong als scholier om het leven te begrijpen . Lekker denigrerend weer.
gebrek aan beter joh, hij leeft in een kamertje met dichtgetimmerde ramen, zit naast zn kaptafeltje naar zn gestijfselde overhemden te kijken
Cooky
pi_27436138
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:05 schreef -Trinity- het volgende:
Krijgen we dat weer.

Hoor je dat vaker ofzo ?

Is helemaal niet denigrerend bedoeld, maar je kunt niet ontkennen dat we redeneren vanuit twee totaal verschilende referentiekaders.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:09:36 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27436166
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:47 schreef Copycat het volgende:
En waarom mag deze vlieger niet voor vrouwen opgaan, Fuif?
Herinnert u zich deze nog... nog ... nog ?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27436171
Je kan lullen wat je wil FD, maar ik weet het zeker, je bent een kloon van BHFH...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27436196
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Herinnert u zich deze nog... nog ... nog ?
Oh sorry .

Dat is een goede vraag. Kijk, genetisch gezien is de vrouw afhankelijk van de man onder iedere omstandigheid. Het zou niet natuurlijk zijn om die machtsverdeling niet door te voeren in culturele instituties, lijkt mij.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2005 @ 19:14:18 #86
43556 miss_dynastie
pi_27436265
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:11 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is een goede vraag. Kijk, genetisch gezien is de vrouw afhankelijk van de man onder iedere omstandigheid.
Oh??
pi_27436459
Ja, we moeten ook allemaal weer handelsonbekwaam worden zodra we trouwen .
pi_27436558
quote:

[..]

Oh sorry .

Dat is een goede vraag. Kijk, genetisch gezien is de vrouw afhankelijk van de man onder iedere omstandigheid. Het zou niet natuurlijk zijn om die machtsverdeling niet door te voeren in culturele instituties, lijkt mij.
right

ik geloof in het feit dat mannen en vrouwen voor verschillende redenen op deze aardkloot zijn gezet, ja, maar het feit dat een vrouw ondergeschikt is aan de man? :s:S:s en dat dat ook door gevoerd moet worden in de culturele instituties.......

ik hou niet van fundamentalisten,

jakkes
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_27436730
Hun hebben toch alleen maar sex om kinderen te maken.
Not for fun anders waren ze al lang voor het huwlijk begonnen..
pi_27436764
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:38 schreef Fahrion het volgende:
Hun hebben toch alleen maar sex om kinderen te maken.
Not for fun anders waren ze al lang voor het huwlijk begonnen..
dat bedoelde ik niet sorry maar niet het topic om daar over te beginnen

ik ben het verder met de rest eens, geen huwelijk voor de sex
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_27436931
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:39 schreef xelnaga het volgende:

[..]

dat bedoelde ik niet sorry maar niet het topic om daar over te beginnen

ik ben het verder met de rest eens, geen huwelijk voor de sex
reageerde ik op jou bericht dan
pi_27438406
FfDf-topic
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik wil niet terug naar de vorige eeuw, ik wil alleen dat de moraal van de vorige eeuw wordt gehandhaafd.
Ik wil niet terug, ik wil dat alles weer hetzelfde wordt...
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als je zoveel waarde hecht aan seks, dan ben je inderdaad nog primitief. Maar dat geeft niet, zo zijn de meesten.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dus jij wilt beweren dat iets simpels als even hem erin hangen zoveel moeite kost voor jou om het te laten? Doe niet zo dramatisch zeg. Er is meer in de wereld.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja.

Maar als je gaat trouwen is het ook niet de bedoeling dat je direct weer gaat scheiden! Trouwen is voor het leven. Ik walg van mensen die gaan scheiden en al helemaal wanneer er kinderen zijn. Je moet je als ouders dan toch wel flink, maar dan ook flink!, schamen.
Vanwaar deze regeling dan?
Power perceived is power achieved.
pi_27438439
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:59 schreef Killjoy het volgende:
Over de jaren is sex iets geworden waarvoor je je moet schamen, dit komt gewoon door de kerk.

Sex is een goed iets en is een belangrijk onderdeel van een gezonde relatie
Amen!
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2005 @ 21:43:38 #94
43556 miss_dynastie
pi_27439552
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja.

En ik walg van mensen die niet gaan scheiden, ook al zijn ze ongelukkig en doen ze er alles aan mekaar het leven zuur te maken.
pi_27443150
quote:

[..]

Oh sorry .

En jij bent nog maagd? Of getrouwd?
pi_27445272
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ik walg van mensen die niet gaan scheiden, ook al zijn ze ongelukkig en doen ze er alles aan mekaar het leven zuur te maken.
IDD je leven is maar kort, probeer gelukkig te zijn. Als je 40 jaar met iemand opgescheept zit die je niet ziet zitten dan leef je in een hel.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27446174
quote:
Op zondag 29 mei 2005 08:12 schreef Balthar het volgende:

[..]

IDD je leven is maar kort, probeer gelukkig te zijn. Als je 40 jaar met iemand opgescheept zit die je niet ziet zitten dan leef je in een hel.
En de kinderen ook .
pi_27448145
Goh wordt die topic van BHFH toch nog serieus...
pi_27448345
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:43 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, de 'niet goed, geld terug' regeling zorgt er voor dat de man zijn vrouw dan weer kan dumpen zonder te veel administratieve rompslomp en kosten.
En als die kerel er nou niks van kan

Overigens denk ik niet dat bij mensen die uit religieuze overwegingen wachten tot het huwelijk, seks zo belangrijk is dat je alleen daarvoor gaat scheiden. Sterker nog, het zou sowieso wel erg slecht zijn als je je huwelijk alleen laat afhangen van seks
pi_27448564
Het is zelfs sneu om een relatie (dus geen huwelijk) te beëindigen vanwege de seks als je het mij vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')