Screenshots:quote:Het spel begint als een vriend van je pa je verteld dat je pa vroeger altijd een grote boerderij had gewild. Je pa had met zijn oude maat genaamd Takakura een boerderij gekocht, jammer genoeg leefde je pa niet lang genoeg om deze boerderij te onderhouden. Nu wil jij natuurlijk je pa niet teleurstellen en zal jij proberen de boerderij te onderhouden.
De bedoeling is om winst te maken, aan het begin heb je alleen een koe en 3000 credits, hiermee moet je rond zien te komen. Gelukkig kun je van alles doen om meer geld in het laadje te krijgen, de koe kun je melken, deze melk kun je zelf opdrinken maar natuurlijk ook verkopen. Je kunt kippen kopen, deze leggen eieren die je ook weer kunt verkopen, alle dieren die op je boerderij rondlopen moet je goed onderhouden, zo moet je ervoor zorgen dat ze op tijd eten krijgen. Natuurlijk zijn dieren niet het enigste waar je geld aan kan verdienen.
Elke boer heeft grote stukken land, en wat doet een boer daarmee? Op deze stukken grond verbouwd hij natuurlijk allerlei gewassen, hierbij moet je wel opletten, want meloenen zullen in de winter niet groeien. Deze gewassen zul je elke dag water moeten geven anders gaat alles dood, is de groente/fruit rijp dan kun je het oogsten en weer verkopen.
Wat kun je met al het verdiende geld eigenlijk doen? Je kunt nieuwe dieren kopen, gewassen of gereedschap om het werk te verlichten. Hoe kom je hier dan aan, zaadjes kun je bijvoorbeeld van een andere boer kopen. Het aanschaffen van gereedschap en dieren gaat via Takakura, je gaat naar hem toe, je bladert door een catalogus en kiest het dier wat je wilt, enkele dagen daarna komt hij het beest op je boerderij brengen!
Als je denkt dat je in Harvest Moon: A Wonderful Life alleen maar bezig bent met je gewassen en je dieren, dan heb je het goed mis. Liefde speelt ook een grote rol, in de vallei lopen drie verschillende vrouwen rond die je vrouw kunnen worden. De keuze ligt bij jou, heb je een oogje op iemand laten vallen dan zal je haar hart moeten veroveren, je kunt haar cadeautjes en bloemen geven. Is dit gelukt, dan zal er snel een trouwerij in de vallei zijn en daarna een baby. Dit betekend wel dat je minder tijd zal hebben voor je boerderij, je kind zal aandacht nodig hebben anders zal hij later de vallei verlaten in plaats van de boerderij overnemen.
Laat ik het nu over de gameplay gaan hebben van Harvest Moon: A Wonderful Life, de meeste zullen denken dat het snel gaat vervelen, steeds maar weer je dieren eten geven, je gewassen water geven en oogsten, het lijkt saai dat geef ik toe. Toch geeft het veel voldoening als je een plantje weer een stukje ziet groeien, of nadat je een stier hebt gekocht en kleine koetjes ter aarde worden gezet. Het contact met de andere bewoners heeft verder weinig invloed op het spel, dit had wel een stuk beter mogen zijn.
De graphics in Harvest Moon: A Wonderful Life zijn niet heel spectaculair, de objecten in het spel zijn erg eenvoudig daar en tegen is het water wel mooi gedaan. Wat ook mooi is, de overgang van een seizoen naar een nieuw seizoen. Maar geef toe, in zulk soort spellen staat de gameplay voorop en zijn graphics niet echt belangrijk.
Het geluid in Harvest Moon: A Wonderful Life is niet heel erg denderend, de vrolijke muziek die je hoort tijdens het spelen zal niet gaan vervelen. De beesten maken maar een paar geluidjes en de characters die je in de vallei tegenkomt kramen vreemde geluiden uit. Het spel is ook te linken met Friends of Mineral town (GBA), als je dit tot je beschikking hebt kun je de muziek veranderen.
Harvest Moon: A Wonderful Life is erg verslavend mits het je blijft boeien. Vond je de vorige Harvast Moon games niks, dan kun je deze game nu ook beter in de winkel laten liggen, want veel is er niet veranderd. Als Natsume sommige dingen iets beter had uitgewerkt, dan was dit een hele goede game geweest! Toch zal dit spel menig gamer blijven interesseren. Probeer het gewoon eens!
http://db.gamefaqs.com/co(...)_moon_awl_tartan.txtquote:Upseed -- acts like a seed steroid. Rather than applying fertilizer eight
times at a total cost of 960 G, you use 25 G worth of flower.
One rests along the east side of the river, the other grows near
the edge of the walkable map between Cody's Studio and the Twin's Stilthouse.
Upseed grows back about every other day, so pay close attention and do not
forget to look for its reappearance.
quote:Calender Festivals:
New Year- Spring 1- Romana's Villa- Go to Romana's Villa on the first day of
Spring sometime in the mid-morning or afternoon.
Music Festival- (Not marked on the calender, but between Summer 3-5)-
Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt sometime during the day.
Harvest Festival- Fall 5- Blue Bar- Go to the Blue Bar once it's open.
Starry Night Festival- Winter 9- Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt around
8 PM.
Hehehe, stelletje viezerikken daarquote:Q. What is the green heart when I try to milk my bull?
A. The green heart means he likes it.
quote:For trees, it takes (I ain't kidding) THIRTY to upgrade a tree rank.
So 60 fertilisers will get a tree's produce from B to S. This gets much easier
once you unlock Tartan.
quote:Easy Tree Upgrade to S Rank
Note: You must have Tartan for this glitch to work.
Normally, you arean't supposed to be able to mix crops or flowers with
trees to get a different result, but in this case you can.
Step 1: Take any crop in seed form and upgrade it to S rank with the UP-Seed.
(You have to have Tartan to make hybrids)
Step 2: Take desired B-Rank tree you wish to make S-Rank and place it in the
first slot of Tartan.
Step 3: Take the S-Rank crop and place it in the second slot.
Step 4: MAKE SURE THAT THE B-RANK TREE IS IN THE FIRST SLOT AND S-RANK CROP
IS IN THE SECOND IN ORDER FOR THE GLITCH TO WORK
Step 5: Use Tartan and there you go, an S-Rank tree without wasting thousands on
fertilizer.
Ja, die bomen geven elk jaar weer fruit, die gaan dus anders dan de crops.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef lelibel het volgende:
geven die bomen nadat ze 1 keer groente/fruit hebben gegeven dan nog steeds elke keer groente/fruit??
Ja die van de gba is ook echt heel goed cici. Zit heel anders in elkaar, en erg leuk om er naast te hebben. Ik heb zelf niet eens een gba maar ik speelde hem onwijs lang op mijn pc.
Ja, ik heb hem bij Dimension Plus besteld, met bezorgkosten was die 32 euro, maar misschien dan die nu ergens anders goedkoper zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:09 schreef mordradead het volgende:
ja, maar die was er dus niet meer
anyways: ik ga even op internet zoekenkom ik hem vast nog wel tegen
jammer idd, maarja dan ga ik maar weer mijn snes afstoffenquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:18 schreef lelibel het volgende:
@ cici: jewel of truth: volgens mij nooit gehad
@ peejdorie: nee is niet te koop voor PC, alleen voor consoles helaas... Hijs niet alleen voor gba en gc cici. Hij is er ook voor de normale gameboy geweest en weet ik veel wat allemaal. Is in principe al een heel oud spel..
Goed de faqs doorlezen:quote:Koeien- Aan het begin heb je een koe die net bevallen is. Hierdoor kan ze een
jaar melk geven, probeer haar daarom in de winter van hoofdstuk 1 zwanger te
krijgen, zodat ze 40 dagen na de bevalling weer melk kan geven.
Het is belangrijk om je koeien bij zonnig buiten in het weiland te zetten en
ze te wassen en te borstelen. Ook moet je als ze binnen in de stal staan, ze 2
keer per dag hooi geven. Aan dit hooi kan je komen door met een sikkel het
gras weg te halen in het weiland.
Je moet je koe 2 keer per dag melken, de beste tijden om dit te doen zijn 6
uur 's ochtends en tussen 6:30 uur en 7:00 uur 's avonds.
Als je later in het spel de melk ruimte krijgt kunnen de koeien zichzelf
melken. Ook kun je in de etenmaak ruimte van de melk boter of kaas maken.
Een tip is om 1 stier te kopen zodat die je koeien zwanger kan maken en voor
de rest vrouwtjes.
shit, niet goed gelezen, nou ja.. Ik heb nu mijn koe zwanger gemaakt met miracle potion, dus nu is het wachten.. Nu zit ik nog maar met 2 nutteloze koeien..quote:Op maandag 20 juni 2005 02:01 schreef Cici het volgende:
Ik heb even in het spel gekeken, Harvest moon a wonderful life voor op de GameCube.
Donderse uitleg..
Nee, een koe geeft pas melk als ze bevallen is.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:37 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
shit, niet goed gelezen, nou ja.. Ik heb nu mijn koe zwanger gemaakt met miracle potion, dus nu is het wachten.. Nu zit ik nog maar met 2 nutteloze koeien..
Maar ze geven dus gewoon melk als ze zwanger zijn? Ik dacht al wat irritant dat je dan 30 dagen zonder melk zat..
Een jaar is 40 dagen in HM, A Wonderful Life.quote:Why won't the cow give me milk!?-
That is because first it has to give birth. If you just
bought a cow, don't think it will give you milk right away.
First you have to get it pregnant, and after a long year,
your cow will give birth. After it gives birth, THEN it will
give milk. Once it starts giving milk, 40 days later, it will
stop giving milk. So make sure you get it pregnant again and
continue this process.
quote:Q: How do I/Where do I get the goat?
A: The goat can be obtained in the spring of either the second or third
year of the game. That is, the years that make up chapter 2. Purchase
the goat from Van (the guy who you sell stuff to) for the price of 4,000
G. Van always comes on the 3rd and the 8th of each month. He often
comes more frequently but you can always be guaranteed of his presence
on the 3rd and 8th. The time that he sets up his shop varies but he
always closes it at 6:00 PM. If you are outside when he sets up you
will get a message telling you so. You will not get a message if you
are inside a structure.
Er ligt geen hoe in mijn schuur hoorquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:54 schreef Cici het volgende:
@ Speknek, waarom kun je ze niet planten dan????
Je hebt in je schuur gereedschap waarmee je kan planten hoor, gebruik daarvoor de hoe, als goed is.
quote:Now you begin to play. Go outside and talk to and hug your cow and then milk
it. Take your cow outside using that little red button outside the Barn and
you should leave it out. You might as well leave your animals outside most of
the time to save fodder. Takakura left you two B rank tomato seeds in the
Tool Shed. Go get them and plant them. Take out the hoe, sickle, and watering
can too. Pick up the mugworts on your farm and go explore the town. As you go
around pick up mugworts and flowers. Decide who you want to marry and make
friends with.
je hebt em toch niet per ongeluk verkocht? Ik heb ook per ongeluk een LP verkocht en zit ik de hele tijd met die quiet winter (Je hebt 2 LP's op het begin)..quote:Op maandag 4 juli 2005 19:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Er ligt geen hoe in mijn schuur hoor.
Volgens mij kun je hem wel bestellen, maar daar heb ik geen geld voor.
http://db.gamefaqs.com/co(...)st_moon_awl_gift.txtquote:Grant ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Description: Grant is a business man that will move into your town later in the
game. He wears glasses and always appears very worried. Because he has to
commute to work, it is hard to find Grant a lot of the time.
Reward: Alarm Clock. In chapter 2 you are able to get this is you are friends
with Grant. The best time to visit him is at five o'clock in the morning,
before he leaves for work.
* lizardtattoo meldtquote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef lelibel het volgende:
Even wat anders heh. Heeft er iemand mario golf?
quote:lelibel - woensdag 13 juli 2005 @ 13:49
Ik weet niet hoe het gaat als je meerderen tegelijk zwanger hebt, ik weet wel dat het kan, zolang je maar genoeg ruimte in je barn hebt. Ik heb nu namelijk 1 plekje over, en 1 koe zwanger, en daardoor kan ik niet meer koeien zwanger maken...
Das in het echt ook zoquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:50 schreef lelibel het volgende:
Ik kwam er net trouwens ook achter dat zodra je koeien volgroeit zijn ze niet automatisch melk geven... Lekker handig, dat wist ik dus niet. Ik dacht elke keer dat ze nog niet groot genoeg waren. Nu moet ik dus eeuwen wachten voor ze allemaal een keertje melk gaan geven want ik heb ze allemaal gekocht.
ja, dat dacht ik ook dusquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:50 schreef lelibel het volgende:
Ik kwam er net trouwens ook achter dat zodra je koeien volgroeit zijn ze niet automatisch melk geven... Lekker handig, dat wist ik dus niet. Ik dacht elke keer dat ze nog niet groot genoeg waren. Nu moet ik dus eeuwen wachten voor ze allemaal een keertje melk gaan geven want ik heb ze allemaal gekocht.
Die koe had al een kindje gekregen toen je hem kreeg, maar had Takakura waarschijnlijk al verkocht toen je kwam.quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:48 schreef lelibel het volgende:
Ja dat weet ik, maarja dat was met de koe die je kreeg ook niet zo...
Er komt alleen een hek als een van je dieren zwanger is en bijna moet bevallen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:36 schreef Johanne het volgende:
hoe krijg je die hekken om de dieren in de stal. Ik heb wel een paard, schaap en 2 koeien in de stal staan maar ik zie alleen een voerbak bij elk dier en geen hekken er om heen. Of moet je deze eerst kopen?
je moet met die mannelijke archeoloog in de opgraafplek (digsite) praten en zeggen dat je wilt helpen, hij geeft je dan een schep. Als je weggaat geef je de schep weer terug.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:40 schreef Johanne het volgende:
en waarmee kun je trouwens dingen opgraven in die ruine?
Nee, daar kun je alleen opslaan, slapen en de status bekijken. In dat boek rechts onderin staan al die aanwijzingen..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:37 schreef Cici het volgende:
En niet dat boek naast je bed.
Heheh het ei van Columbus!quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:31 schreef Frankeinstein het volgende:
als lelibel het nooit heeft gehad, dan zou het een verspilling zijn. Maar jij hebt het wel, dus is het handig![]()
En, vind je het leuk?quote:
waar kan je die hartjes zien enzo? Ik heb celia gewoon elke keer die veer gegeven en opeens nam ze hem aan...maar ik heb geen idee van die hartjes enzoquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:59 schreef Cici het volgende:
Zo, ben op mijn ene memorycard getrouwd met Celia en met een andere MC wilde ik met nami trouwen
Dus ik Nami telkens het hof maken, elke dag wat geven, en Muffy en Celia de veer geven en dan zeggen nee
Dus dan zou Nami jaloers worden.
Muffy's hartje ging naar groen, en Celia had ineens 3 rode hartjes voor mij.
Raar mens.
Ja, achterlijk he?quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef ivetje het volgende:
ik snap trouwens niet waarom iedereen zo moeilijk doet over players choiceHeb hem dus gekocht bij bart smit en dat doosje boeit me echt niet. Als ie goedkoop is koop ik hem toch echt hoor
Heb hier ook een rood doosje van mario kart met zelda en een blauw doosje van super mario sunshine
Ok, ik sta elke dag later op dan mijn vrouw (celia) maar heb geen eendjesquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:58 schreef Cici het volgende:
Ga naar de digsite, graaf dingen op en verkoop ze aan Van, zelfde als de bloemen enzo die je kunt plukken. Ga vissen vangen.
De eenden krijg je in het 2e jaar, dan moet je later opstaan dan je vrouw.
(Staat allemaal in de faqs)
Ik verbouw zelf heel weinig tot niets, ik moest het in het begin allemaal hebben van mijn koe, de kippen, de digsite, de bloemen en vissen.
Verder kreeg ik Ruby Spice van Ruby, van de Inner In.
Die kun je vermenigvuldigen in je keuken.
Je kiest bijv salade, dan in 1 van de 3 vakken een ruby spice, de overige 2 laat je leeg en dan op start drukken en dan op ok.
Dan heb je ineens 2 ruby spice.
Maak er 100 ( je kunt er 99 bewaren in je rugzak, die ene bewaar je in je schuur of koelkast als je die hebt) en de rest (99) verkoop je aan Van.
99 ruby spice is 9900 waard.
Die ene MOET je bewaren, want als je die verkoopt, dan krijg je NOOIT meer een ruby spice.
Bij de ene waar ik met Celia ben getrouwd heb ik al over de 500.000 g.
(En niet alleen door Ruby Spice).
Ik heb ook een seed machine.
Daar heb ik mijn bananen in gestopt, b rank en s rank en daar krijg je per zaadje 750 g voor.
Dat keer 99, dat is veel hoor.
quote:Requirements Ducks
------------
- Had to build a Pond for 2,500G in the First Chapter (Or early
second chapter)!
- Have to have six or fewer chickens.
That's pretty much it, but make sure you have those two requirements or
else! Anyway, in order to get them, one day your wife will wake up,
(2nd Chapter) and will say that ducks came to the pond. You will have
a choice if you want to keep them or not, obviously you should say yes,
unless you mysteriously hate ducks...........Anyways, the ducks will
be able to produce eggs, fertilized eggs too! If you put them in the
in the incubator, you can get more ducks. But if you sell all the
ducks, there is no way you could get them back, unless you cheat.
Thought I post this here, there is a question many people have been asking me,
and it's, "Why won't my ducks produce eggs?" And the answer is, they do,
but they don't sit over it, the chickens are the ones who sit over it. So you
think they aren't laying eggs, but really they are!
quote:Q. How do I get ducks?
A. You have to have a pond. You must have less than 6 chickens. The event happens on a non-rainy day after the Summer of the 2nd year. If you already have a duck, you won't get them any more.
Als je naar de Digsite gaat, moet Carter er zitten, in die digsite dus, je moet naar beneden. PRAAT met hem en je KRIJGT een schepje.quote:Duck: Purchase a pond from Takakura and, during the summer season of chapter two, wake up after your wife.
quote:Hint: Quick Cash
If you are having trouble making money, gather up all of your fodder. Fodder sells for 10 gold a piece and one sell of 99 pieces will get you 990 gold.
quote:Hint: Chase Away Rain and Hurricanes
When it's stormy outside and you want to stop the rain, visit a mine and do some digging. As you emerge from the mine the rain will stop.
quote:Hint: Find Out Who Loves You
To find out how much the girl of your dreams wants you, look at her diary. You can find Celia's on her bed in the upstairs of her house. For Molly, you can look on the table with the flowers at the Blue Bar. For Nami, follow her to her room at the Inner Inn.
quote:Hint: Love Tips
It's pretty easy to win over any of the girls. You just have to give Muffy almost any flower, or you can give her the Pretty Ore. Also, she only likes one fish--the Big Huechep. To Nami give her artifacts and in the fall give her trick blue flowers. Give Celia flowers and she will love you anyday.
Give your girl one of these things each day and she will be falling for you in no time. If you do have trouble getting Nami to fall for you, just propose to the other girls and she will get jealous, and end up liking you more.
quote:Hint: No Fertilizer S-Rank Tree Upgrade
Note: Must have Tartan for this trick to work.
Normally, you arean't supposed to be able to mix crops or flowers with trees to get a different result, but in this case you can.
Step 1: Take any crop in seed form and upgrade it to S rank with the UP-Seed. (You have to have Tartan to make hybrids.)
Step 2: Take the desired B-Rank tree you wish to make S-Rank and place it in the first slot of Tartan.
Step 3: Take the S-Rank crop and place it in the second slot.
Step 4: Make sure that the B-Rank tree is in the first slot, and the S-Rank crop is in the second slot in order for the trick to work.
Step 5: Use Tartan to get an S-Rank tree without wasting thousands on fertilizer.
quote:Hint: Earn Easy Money
If you own a seed maker and any type of tree you can easily get thousands of dollars. When you shake the tree for the fruit don't sell the fruit. Instead, put it in your seed maker to get seeds from the fruit. When the seeds are made, sell them to Van for more profit.
Ruby likes: Flowers, milk, crystals, butter, curry, gratin, tomatoes, grapes.quote:Hint: Haggle Prices with Van
You can negotiate with Van up to three times on anything worth over 100g (including milk, fish, etc.). For example, go to sell him 3 Yamume fish worth 500g each -- first he offers 1500g, and when refused, he offers 1800g, then refused again and he settles for his final offer of 2100g. This third offer doesn't happen often, but the second does, so just keep refusing his first offer price until he up's it.
Hier staat alles in over de bewoners:quote:Grant ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Description: Grant is a business man that will move into your town later in the
game. He wears glasses and always appears very worried. Because he has to
commute to work, it is hard to find Grant a lot of the time.
Reward: Alarm Clock. In chapter 2 you are able to get this is you are friends
with Grant. The best time to visit him is at five o'clock in the morning,
before he leaves for work.
Welk jaar zit je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:06 schreef CcCcCharmed het volgende:
Shit, volgens mij ben ik te laat voor mijn eendjes.....
Wist ik eerst zelf ook niet dus dit is een goed moment om het eens uit te gaan zoeken op gamefaqs.com:quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:44 schreef ivetje het volgende:
ik heb een strange sickel gehad van die gast in die tent...maar wat moet je ermee? Je kan hem niet in de schuur leggen, je kan er ook niet meer vlakjes per keer mee afhakken...wat is het nut van dat onding?
dus niet echt heel erg nuttig, want je cropps en grass kan je ook met een gewone sickle weg hakken. En ik wil mijn bomen liever laten staanquote:Strange Sickle
How to get- Recieve from Gustafa
What it does- Cuts dead crops, trees, and grass
quote:Q: So what do the Strange and Weird tools do?
A: Since so many have asked me, they increase your stamina as you use
them and of course they are so much faster than normal ones.
Ja, lekker ben je zeg, en ik maar weer zoeken zekerquote:Op maandag 15 augustus 2005 17:55 schreef CcCcCharmed het volgende:
Bedankt voor die festivals
Hoe kom je trouwens aan die info over de strange sickle?
Dan weet ik meteen dat ik voortaan in die moet kijken ipv de gene waarin ik heb gekeken![]()
want daarin stond alleen maar dat je gras, crops en bomen mee kon omhakken.
Ergens in de 2e chapter, 1e jaar, moet je wat later dan je vrouw opstaan in de zomer en dan zal zij zeggen dat er eenden zijn gekomen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:36 schreef Jessi het volgende:
Nou, bij mij dus niet. Echt een half jaar moeten wachten en nu net als ik dit berichtje plaats is dat ding klaar... vaag hoor. Maar ik heb hem dus.
Ik had ook op gamefaqs gekeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:49 schreef Cici het volgende:
[..]
Ja, lekker ben je zeg, en ik maar weer zoeken zeker
Nee, ik heb hem ergens uit de faqs gehaald.
Maar waar, geen idee meer, volgens mij in een van de faqs/walkthroughs.
Doe zelf ook maar eens wat moeite
http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/game/582288.html
(In die faqs gebruik ik ctrl F en dan maar zoeken, misschien een goede tip, hoef je niet alle faqs van boven naar onder te spitten)
Alles wat ik weet over dit spel haal ik uit de faqs.
Trouwens, in de ene faq staat wat over dit, en in de andere over dat, dus je kunt beter alles eens bekijken, hehehe
¤9,99 bij Intertoys!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:25 schreef Doppertje het volgende:
Dit spel ligt geloof ik voor ¤15 bij de Bart Smit..
Doppertje gaat hem ook halen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |