abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29511505
Ga naar de digsite, graaf dingen op en verkoop ze aan Van, zelfde als de bloemen enzo die je kunt plukken. Ga vissen vangen.

De eenden krijg je in het 2e jaar, dan moet je later opstaan dan je vrouw.

(Staat allemaal in de faqs)

Ik verbouw zelf heel weinig tot niets, ik moest het in het begin allemaal hebben van mijn koe, de kippen, de digsite, de bloemen en vissen.

Verder kreeg ik Ruby Spice van Ruby, van de Inner In.
Die kun je vermenigvuldigen in je keuken.
Je kiest bijv salade, dan in 1 van de 3 vakken een ruby spice, de overige 2 laat je leeg en dan op start drukken en dan op ok.
Dan heb je ineens 2 ruby spice.

Maak er 100 ( je kunt er 99 bewaren in je rugzak, die ene bewaar je in je schuur of koelkast als je die hebt) en de rest (99) verkoop je aan Van.
99 ruby spice is 9900 waard.

Die ene MOET je bewaren, want als je die verkoopt, dan krijg je NOOIT meer een ruby spice.

Bij de ene waar ik met Celia ben getrouwd heb ik al over de 500.000 g.
(En niet alleen door Ruby Spice).

Ik heb ook een seed machine.
Daar heb ik mijn bananen in gestopt, b rank en s rank en daar krijg je per zaadje 750 g voor.
Dat keer 99, dat is veel hoor.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cici op 09-08-2005 01:05:25 ]
pi_29511537
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef ivetje het volgende:
ik snap trouwens niet waarom iedereen zo moeilijk doet over players choice Heb hem dus gekocht bij bart smit en dat doosje boeit me echt niet. Als ie goedkoop is koop ik hem toch echt hoor
Heb hier ook een rood doosje van mario kart met zelda en een blauw doosje van super mario sunshine
Ja, achterlijk he?

Ik zelf heb geen players choice games, (alles was duur, behalve Harvest moon, dus was 32 euro) een spel is een spel voor mij, zolang die het maar doet.
pi_29522571
Ik heb zelf ook wel liever een goedkoop spel dan een dure, maar als je echt die spellen spaart
(Net zoals sommige mensen dat doen met modelautootje ofzo)
dan is een zo een players choise ding niet echt mooi.
B(i.t.c.h.). I(n). T(otal). C(ontrol of). H(erself).
~met dank aan Trancethrust
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:28:50 #254
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29523956
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:58 schreef Cici het volgende:
Ga naar de digsite, graaf dingen op en verkoop ze aan Van, zelfde als de bloemen enzo die je kunt plukken. Ga vissen vangen.

De eenden krijg je in het 2e jaar, dan moet je later opstaan dan je vrouw.

(Staat allemaal in de faqs)

Ik verbouw zelf heel weinig tot niets, ik moest het in het begin allemaal hebben van mijn koe, de kippen, de digsite, de bloemen en vissen.

Verder kreeg ik Ruby Spice van Ruby, van de Inner In.
Die kun je vermenigvuldigen in je keuken.
Je kiest bijv salade, dan in 1 van de 3 vakken een ruby spice, de overige 2 laat je leeg en dan op start drukken en dan op ok.
Dan heb je ineens 2 ruby spice.

Maak er 100 ( je kunt er 99 bewaren in je rugzak, die ene bewaar je in je schuur of koelkast als je die hebt) en de rest (99) verkoop je aan Van.
99 ruby spice is 9900 waard.

Die ene MOET je bewaren, want als je die verkoopt, dan krijg je NOOIT meer een ruby spice.

Bij de ene waar ik met Celia ben getrouwd heb ik al over de 500.000 g.
(En niet alleen door Ruby Spice).

Ik heb ook een seed machine.
Daar heb ik mijn bananen in gestopt, b rank en s rank en daar krijg je per zaadje 750 g voor.
Dat keer 99, dat is veel hoor.
Ok, ik sta elke dag later op dan mijn vrouw (celia) maar heb geen eendjes Wat moet je daarvoor doen...moet je bij iemand zijn ofzo.
En hoe kan je graven bij die digsite? Ik heb nl geen schep ofzo, alleen een hoe en zo'n grasmaai-ding.
Moet je die ruby iets geven om die ruby spice te krijgen? Ik lul niet genoeg met mensen volgens mij Maar dat is wel een goeie manier om geld te krijgen...poewee, ik moet nog een hoop uitvinden
En volgens mij zit ik in mijn 2e jaar...kan ook die geit kopen nl. Maar die eendjes snap ik dus echt niet
To infinity…and beyond!
pi_29524162
Ok, ik haal het maar weer eens ff uit de faqs:
quote:
Requirements Ducks
------------
- Had to build a Pond for 2,500G in the First Chapter (Or early
second chapter)!
- Have to have six or fewer chickens.

That's pretty much it, but make sure you have those two requirements or
else! Anyway, in order to get them, one day your wife will wake up,
(2nd Chapter) and will say that ducks came to the pond. You will have
a choice if you want to keep them or not, obviously you should say yes,
unless you mysteriously hate ducks...........Anyways, the ducks will
be able to produce eggs, fertilized eggs too! If you put them in the
in the incubator, you can get more ducks. But if you sell all the
ducks, there is no way you could get them back, unless you cheat.

Thought I post this here, there is a question many people have been asking me,
and it's, "Why won't my ducks produce eggs?" And the answer is, they do,
but they don't sit over it, the chickens are the ones who sit over it. So you
think they aren't laying eggs, but really they are!
quote:
Q. How do I get ducks?
A. You have to have a pond. You must have less than 6 chickens. The event happens on a non-rainy day after the Summer of the 2nd year. If you already have a duck, you won't get them any more.
quote:
Duck: Purchase a pond from Takakura and, during the summer season of chapter two, wake up after your wife.
Als je naar de Digsite gaat, moet Carter er zitten, in die digsite dus, je moet naar beneden. PRAAT met hem en je KRIJGT een schepje.

Met Ruby MOET je uiteraard vrienden zijn, anders krijg je geen ene fuck natuurlijk, net zoals bij Darryl, daar krijg je de seedmachine, helemaal gratis

P.s. de faqs zijn echt handig, kan het maar niet vaak genoeg zeggen.
(Nee ben niet lui hoor, vind het gewoon erg handig)
pi_29524294
Ff nog wat tips:
quote:
Hint: Quick Cash
If you are having trouble making money, gather up all of your fodder. Fodder sells for 10 gold a piece and one sell of 99 pieces will get you 990 gold.
quote:
Hint: Chase Away Rain and Hurricanes
When it's stormy outside and you want to stop the rain, visit a mine and do some digging. As you emerge from the mine the rain will stop.
quote:
Hint: Find Out Who Loves You
To find out how much the girl of your dreams wants you, look at her diary. You can find Celia's on her bed in the upstairs of her house. For Molly, you can look on the table with the flowers at the Blue Bar. For Nami, follow her to her room at the Inner Inn.
quote:
Hint: Love Tips
It's pretty easy to win over any of the girls. You just have to give Muffy almost any flower, or you can give her the Pretty Ore. Also, she only likes one fish--the Big Huechep. To Nami give her artifacts and in the fall give her trick blue flowers. Give Celia flowers and she will love you anyday.

Give your girl one of these things each day and she will be falling for you in no time. If you do have trouble getting Nami to fall for you, just propose to the other girls and she will get jealous, and end up liking you more.
quote:
Hint: No Fertilizer S-Rank Tree Upgrade
Note: Must have Tartan for this trick to work.

Normally, you arean't supposed to be able to mix crops or flowers with trees to get a different result, but in this case you can.
Step 1: Take any crop in seed form and upgrade it to S rank with the UP-Seed. (You have to have Tartan to make hybrids.)
Step 2: Take the desired B-Rank tree you wish to make S-Rank and place it in the first slot of Tartan.
Step 3: Take the S-Rank crop and place it in the second slot.
Step 4: Make sure that the B-Rank tree is in the first slot, and the S-Rank crop is in the second slot in order for the trick to work.
Step 5: Use Tartan to get an S-Rank tree without wasting thousands on fertilizer.
quote:
Hint: Earn Easy Money
If you own a seed maker and any type of tree you can easily get thousands of dollars. When you shake the tree for the fruit don't sell the fruit. Instead, put it in your seed maker to get seeds from the fruit. When the seeds are made, sell them to Van for more profit.
quote:
Hint: Haggle Prices with Van
You can negotiate with Van up to three times on anything worth over 100g (including milk, fish, etc.). For example, go to sell him 3 Yamume fish worth 500g each -- first he offers 1500g, and when refused, he offers 1800g, then refused again and he settles for his final offer of 2100g. This third offer doesn't happen often, but the second does, so just keep refusing his first offer price until he up's it.
Ruby likes: Flowers, milk, crystals, butter, curry, gratin, tomatoes, grapes.
Bloemen zijn dus het makkelijkst.

Daryl likes: Fish, eggs, bones, coins, earth soup.
Ik gaf hem de munten die ik opgroef.

Erg handig:
quote:
Grant ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Description: Grant is a business man that will move into your town later in the
game. He wears glasses and always appears very worried. Because he has to
commute to work, it is hard to find Grant a lot of the time.

Reward: Alarm Clock. In chapter 2 you are able to get this is you are friends
with Grant. The best time to visit him is at five o'clock in the morning,
before he leaves for work.
Hier staat alles in over de bewoners:
http://db.gamefaqs.com/co(...)st_moon_awl_gift.txt

Wil nog ff zegge, staat ook in de post boven mij, dat eenden WEL eieren leggen, maar er NIET op gaan zitten, de kippen gaan op de eieren van de eend liggen.

Het is dus gokken in welk ei een eendje zit. (Uitbroeden dus).
Oja, als je je eenden verkoopt, krijg je NOOIT meer andere eendjes.
pi_29524586
Shit, volgens mij ben ik te laat voor mijn eendjes.....
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:26:07 #258
11458 ivetje
pi_29524894
Ok, ik heb net dus eendjes gehad En een schepje van carter dus kan graven. Thanx voor de info over daryll, wist ik nog niet
Ik ga weer ff gamen
To infinity…and beyond!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:26:07 #259
11458 ivetje
pi_29524895
-dubbel-
To infinity…and beyond!
pi_29525255
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:06 schreef CcCcCharmed het volgende:
Shit, volgens mij ben ik te laat voor mijn eendjes.....
Welk jaar zit je?
je kan het altijd nog proberen.
pi_29536835
ik zit in chapter 2, jaar 3, lente.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:09:19 #262
11458 ivetje
pi_29536939
Jaar 3, dan krijg je je eendjes dus niet meer helaas...

Ik heb inmiddels van ruby die spice gekregen En heb dus nu al 21.000 G!! Nog even een keertje 99 potjes maken en ik kan eindelijk mijn food-processing machine kopen! Nu nog keer met die gast vriendjes worden voor de seedmaker, en ik heb ook een sinaasappel-boom geplant
To infinity…and beyond!
pi_29538620
Charmed, je kunt het altijd proberen.

Wat een tering werk he, die potjes vermenigvuldigen???
Echt hersenloos werk.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:28:41 #264
11458 ivetje
pi_29568785
Ik zit trouwens pas in jaar 1 als ik save...ben wel getrouwd etc. en heb dus ook eendjes gehad in jaar 1 Zit nu in de winter, dus bijna een jaartje om. Heb ook de food-processing room gekocht alleen heb nog net geen melk want mijn koe staat op het punt te bevallen En idd, wat een kutwerk met die potjes...je kan er ook geen 3 tegelijk doen, maar echt maar 1. Anders gaat ie eten koken wat vies is...maar ach, het verdient goed
To infinity…and beyond!
pi_29572340
Jij zit dus nu in chapter 2, year 1?

Idd, verdient wel goed, maar wel een rotwerk.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:20:31 #266
11458 ivetje
pi_29584866
Uhm, chapter weet ik ff niet maar iig wel jaar 1 als ik het goed bekijk
To infinity…and beyond!
pi_29588808
Ja, dan denk ik chapter 2.
Ik zit nu ook in chapter 2, jaar 1.
Dan ben je getrouwd en heb je een kind.
Ben je net met een nieuw hoofdstuk begonnen, je hebt net je trouwerij achter de rug.

De echte jaar 1, in chapter 1, is dus als je het spel net speelt.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:50:05 #268
11458 ivetje
pi_29588983
Ja idd, ben net getrouwd en heb een kind idd. Die trouwerij is trouwens ver te zoeken Ze neemt die veer aan en daarna hoor je een tijd nix van d'r, dan neemt ze ineens afscheid van de mensen bij wie ze woonde en loopt ze met je mee en ben je getrouwd En "plop" daar is je kind...daar had wel wat meer bij gemogen, filmpje van een trouwerijtje etc.
To infinity…and beyond!
pi_29589872
Ja, jammer dat ze geen trouwkleding aan hadden.
En lieten zien hoe dat kindje ter wereld kwam
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:42:06 #270
11458 ivetje
pi_29590226
ja, ze neuken niet eens in een game voor 3 jaar en ouder
En dat wijf van je ligt altijd maar te maffen in bed...
To infinity…and beyond!
pi_29590620
pi_29590635
Ik ga maar weer eens, ff weer harvest moonen
pi_29625130
Ik heb het spel uitgespeeld, eindelijk echt leuk ga snel een nieuwe beginnen. Het einde is wel apart. maar dat zal ik natuurlijk niet verklappen
pi_29629146
Ik weet wel ongeveer hoe die gaat, heb het spel nog niet uitgespeeld, maar er is van alles te vinden in die faqs he

Tis toch wel een lang spel he?

Lees ook overal dat er een free play in zit, maar dat geloof ik niet.
pi_29629728
Hehe, m'n broers vriendin, m'n broertje en zelfs m'n vader vinden dit spel geweldig .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_29632531
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:44:49 #277
11458 ivetje
pi_29650288
ik heb een strange sickel gehad van die gast in die tent...maar wat moet je ermee? Je kan hem niet in de schuur leggen, je kan er ook niet meer vlakjes per keer mee afhakken...wat is het nut van dat onding?
To infinity…and beyond!
pi_29651171
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:44 schreef ivetje het volgende:
ik heb een strange sickel gehad van die gast in die tent...maar wat moet je ermee? Je kan hem niet in de schuur leggen, je kan er ook niet meer vlakjes per keer mee afhakken...wat is het nut van dat onding?
Wist ik eerst zelf ook niet dus dit is een goed moment om het eens uit te gaan zoeken op gamefaqs.com:
quote:
Strange Sickle
How to get- Recieve from Gustafa
What it does- Cuts dead crops, trees, and grass
dus niet echt heel erg nuttig, want je cropps en grass kan je ook met een gewone sickle weg hakken. En ik wil mijn bomen liever laten staan
pi_29651209
Klopt het dat je met AWL helemaal geen festivals hebt?

Of moet je die altijd maar op gamefaqs gaan opzoeken, want op de kalender staat alleen maar wanneer die Van komt.
pi_29658222
In AWL zijn wel wat festivals, maar niet veel.
Welke wel op de kalender staat is de 1e dag van de lente, bij Romana in huis.
Ze luiden dan het nieuwe jaar in, dan heb je in de zomer en winter 's nachts denk ik ook iets bij Gustafa.

Verder ja, zoeken op gamefaqs denk ik maar.

En die strange sickel, die maakt je minder snel moe dan de gewone, volgens mij was dat de bedoeling.

Edit: al gevonden:
quote:
Q: So what do the Strange and Weird tools do?
A: Since so many have asked me, they increase your stamina as you use
them and of course they are so much faster than normal ones.
pi_29658378
Gevonden in dit topic

Calender Festivals:

New Year- Spring 1- Romana's Villa- Go to Romana's Villa on the first day of
Spring sometime in the mid-morning or afternoon.

Music Festival- (Not marked on the calender, but between Summer 3-5)-
Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt sometime during the day.

Harvest Festival- Fall 5- Blue Bar- Go to the Blue Bar once it's open.

Starry Night Festival- Winter 9- Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt around
8 PM.
pi_29659742
Zo, nog 19 berichtjes en dit topic zit vol.

Ik heb alvast de openings post gekopieerd, dus ik kan zo een nieuw deel maken
(Maar dan w8 ik nog wel ff, eerst deze vol)
pi_29662792
Bedankt voor die festivals

Hoe kom je trouwens aan die info over de strange sickle?
Dan weet ik meteen dat ik voortaan in die moet kijken ipv de gene waarin ik heb gekeken
want daarin stond alleen maar dat je gras, crops en bomen mee kon omhakken.
pi_29663775
zo nu weet ik ook eindelijk waar die strange sickel voor is. en al die andere? wat heb je nog meer, weird sickel, strange watering can. heb ze allemaal wel maar zie niet echt het nut ervan in. en je kunt met je gewone sickel ook bomen omhakken volgens mij.
en je kunt m wel in je schuur kwijt hoor, ik iig wel.
pi_29675088
Ik speel sinds een paar dagen ook HM. Errug leuk! Maar hoe lang moet je wachten tot je pond ready is? Ik wacht al een half jaar ofzo...
Cyberspace is definitely a blue state.
~Jeff Tweedy
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:22:36 #286
11458 ivetje
pi_29675160
nou, die is er binnen een paar dagen hoor
To infinity…and beyond!
pi_29675727
Nou, bij mij dus niet. Echt een half jaar moeten wachten en nu net als ik dit berichtje plaats is dat ding klaar... vaag hoor. Maar ik heb hem dus.
~Jeff Tweedy
pi_29680322
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:55 schreef CcCcCharmed het volgende:
Bedankt voor die festivals

Hoe kom je trouwens aan die info over de strange sickle?
Dan weet ik meteen dat ik voortaan in die moet kijken ipv de gene waarin ik heb gekeken
want daarin stond alleen maar dat je gras, crops en bomen mee kon omhakken.
Ja, lekker ben je zeg, en ik maar weer zoeken zeker
Nee, ik heb hem ergens uit de faqs gehaald.
Maar waar, geen idee meer, volgens mij in een van de faqs/walkthroughs.

Doe zelf ook maar eens wat moeite

http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/game/582288.html

(In die faqs gebruik ik ctrl F en dan maar zoeken, misschien een goede tip, hoef je niet alle faqs van boven naar onder te spitten)

Alles wat ik weet over dit spel haal ik uit de faqs.

Trouwens, in de ene faq staat wat over dit, en in de andere over dat, dus je kunt beter alles eens bekijken, hehehe
pi_29680397
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:36 schreef Jessi het volgende:
Nou, bij mij dus niet. Echt een half jaar moeten wachten en nu net als ik dit berichtje plaats is dat ding klaar... vaag hoor. Maar ik heb hem dus.
Ergens in de 2e chapter, 1e jaar, moet je wat later dan je vrouw opstaan in de zomer en dan zal zij zeggen dat er eenden zijn gekomen.
Maar ALLEEN als je 6 of minder kippen hebt.

In de kippenhen kunnen maar 8 kippen, je krijgt 2 eenden, dus je mag maximaal 6 kippen/hanen hebben als je ook eenden wilt.

(Alles bestaat uit chapters en in die chapters zitten jaren, chapter 1 heeft 1 jaar, chapter 2 heeft 2 jaren, chapter 3 heeft 3 jaren, chapter 4 heeft 2 jaren en chapter 5 en 6 hebben 1 jaar).
pi_29683211
Dit spel ligt geloof ik voor ¤15 bij de Bart Smit..

Doppertje gaat hem ook halen!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:32:24 #291
11458 ivetje
pi_29683348
Baal nu wel van die eenden want ik kan idd geen kippen meer houden verder Kan je die eenden niet ergens dumpen
To infinity…and beyond!
pi_29684018
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:49 schreef Cici het volgende:

[..]

Ja, lekker ben je zeg, en ik maar weer zoeken zeker
Nee, ik heb hem ergens uit de faqs gehaald.
Maar waar, geen idee meer, volgens mij in een van de faqs/walkthroughs.

Doe zelf ook maar eens wat moeite

http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/game/582288.html

(In die faqs gebruik ik ctrl F en dan maar zoeken, misschien een goede tip, hoef je niet alle faqs van boven naar onder te spitten)

Alles wat ik weet over dit spel haal ik uit de faqs.

Trouwens, in de ene faq staat wat over dit, en in de andere over dat, dus je kunt beter alles eens bekijken, hehehe
Ik had ook op gamefaqs gekeken.
En dan meteen de eerste over Harvest Moon AWL aangeklikt.
En ja ik weet dat ctrl+F moet gebruiken (Anders ben je echt ZO lang bezig )

En moet ik heel erg lang op m'n pond wachten(niet dat ik al een half jaar wacht maar al ruim een week! Da's nog langer dan met m'n foodprocessing room!)
pi_29695769
Ik heb nergens last van, ik kreeg de pond en de food processing room binnen een paar dagen al.

En de eenden, als je er vanaf wilt, kun je ze verkopen, maar onthoud, je krijgt ze NOOIT meer terug.

En ach, die beesten leggen ook eieren, die je kunt verkopen.

Alleen zul je nooit weten welk ei je uitbroed, die van een kip of eend, want deze eenden gaan niet op hun eieren liggen, de kippen gaan op de eieren van de eenden liggen.

@Doppertje, doen!!!
Gaaf spel dit
pi_29696554
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:25 schreef Doppertje het volgende:
Dit spel ligt geloof ik voor ¤15 bij de Bart Smit..

Doppertje gaat hem ook halen!
¤9,99 bij Intertoys!
~Jeff Tweedy
pi_29696699
JEETJE, en ik heb hem voor 32 euro gehaald
pi_29717331
Ik heb 'm gisteren voor 9,99 gehaald

Ik heb alleen nog 1 vraag, m'n broertje kreeg een paard van die chagrijnige gast, en ik heb nu ook de blue-feather gekregen van die clowntjes, maar ik krijg dat paard maar niet
pi_29721395
Dat paard krijg je op de eerste dag van de zomer, dacht ik...
~Jeff Tweedy
pi_29723298
En goede middag ik was ook weer trug van vakantie. Dat paard is ergens in het eerste jaar ja maar bij sommigen verschijnt hij wat later dus wees geduldig .
pi_29745809
ben onderhand ook wel aan vakantie toe, al die koeien die gemolken moeten worden, de eieren die geraapt moeten worden en de plantjes die water moeten hebben...
pi_29749975
quote:
¤9,99 bij Intertoys!
*Is blij dat 'ie hem nog niet gekocht heeft*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')