Bitjetorrent en kazaa.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:00 schreef Ablaze het volgende:
Heb je een P2P programma draaien die erg veel verbindingen maakt met users?
Probeer het eens een dagje zonder die programma's en kijk of dat verschil maakt.quote:
Ja, dan heb ik er veel minder last van. Maar het slaat toch gewoon nergens opquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:05 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Probeer het eens een dagje zonder die programma's en kijk of dat verschil maakt.
Het zou kunnen dat je modem maar een bepaald maximum aan connecties aankan.
Lijkt me sterk dat dat de oorzaak.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
Met het standard Ethernet modem (Alactel SpeedTouch Home) voor KPN's MXStream, moet de gebruiker verbinding maken met behulp van dial-up networking voor de PC waar hij of zij op aan het werken is. Als er eenmaal een connectie bestaat, is een tweede gebruiker niet meer instaat een verbinding te maken, knap klote dus ...
Dude, ik volg ook alleen maar het verhaal van die site. Als zij een work-around hebben verzonnen, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat de oorzaak.
Ze maken gebruik van een VPN verbinding. In Windows werkt dat standaard op dezelfde manier als een inbel verbinding.
Je router maakt eenmalig bij het aanzetten een VPN-verbinding en die blijft open. Het is niet zo dat er voor elke pc een apparte verbinding met het modem wordt gemaakt.
Overigens is dat met een paar instellingen te veranderen en is je modem opeens een router geworden en hoef je er alleen nog maar een switch tussen te hangen.
Trouwens denk ik dat het niet zozeer ligt aan je modem, maar aan je router. Het defect zit dan aan hardware kant tussen de router en de modem. Dan kan je wil verbinding maken met de router, want alles in intern werkt nog goed, maar de externe verbinding kan dal wel verbroken zijn.
Wat zeggen de lampjes van het modem.
Kopieer dan op zn minst de hele tekst. Een paar alinea's later is op te maken dat bij het gebruik van een router de verbinding gewoon gedeeld kan worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Dude, ik volg ook alleen maar het verhaal van die site. Als zij een work-around hebben verzonnen, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?
Dat die alcatel meer mogelijkheden heeft, dat ben ik onmiddelijk met je eens, maar het gaat hier niet om de mogelijkheden, het gaat hier om een werkbare situatie.
dat mag jij bij deze uitleggenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kopieer dan op zn minst de hele tekst. Een paar alinea's later is op te maken dat bij het gebruik van een router de verbinding gewoon gedeeld kan worden.
Kazaa Torrent Emule whatever... werken op een TCP port adres (soms nog een extra UDP adres).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:24 schreef pberends het volgende:
Lijkt wel of m'n adsl-modem (Alcatel Speedtouch Home) het niet trekt als ik met 2 computer tegelijkertijd iets aan't downloaden ben. Dan houdt ie er opeens mee op na een tijdje (tijden verschillen). Aan de router (Draytek 2200E) ligt het niet die is gewoon altijd bereikbaar en via online status zie je dat de modem eruit ligt. Betreft hier een analoge belaansluiting en zowel router als modem via netwerkaansluitingen.
Wat is hier nou weer aan de hand?
Hmm, even kijken of dit werkt; iig bedanktquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kazaa Torrent Emule whatever... werken op een TCP port adres (soms nog een extra UDP adres).
Je moet ervoor zorgen dat beide poorten verschillend zijn (non default), en de router moet beide poorten toelaten.
Zet de TCP poorten maar op 6001 en 6002 voor kazaa (wie gebruik die meuk eigenlijk nog ?!).
en de poorten 7001 en 7002 voor Bittorrent.
En neem deze instellingen over in de router configuratie.
En weer down, jammer.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:14 schreef pberends het volgende:
Zo al 2 uur ongestoord online, het lijkt te werken. Nog even een dagje afwachten.
Wierd.... (zou zo moeten werken).quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:22 schreef pberends het volgende:
En weer down, jammer.
Eindelijk iemand met hetzelfde probleemquote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:56 schreef Minos111 het volgende:
Ik had het op mijn oude pc precies zo: hetzelfde modem, zelfde probleem. Het modem crashte vooral als hij veel verschillende verbindingen had, dus bij filesharing, of heel druk internetverkeer. Superirritant, maar het heeft op de een of andere manier ook iets met de snelheid van de computer te maken, want ik heb geupgraded en nu heb ik (nagenoeg) geen last meer...
Interessant, ik wacht nog even, kijken of die poorten werken bij beide pc's'. Spyware/trojans/dailers heb ik geen last van.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wierd.... (zou zo moeten werken).
Ik heb 3 PC's waarvan 2 draadloos en 1 nog via een kabel. En die kunnen alles downloaden wat god verboden heeft. Ik heb een LinkSys BB W54(nogwat) router. En die klapt er zelden uit.
Gebruik je encryptie.... WEP-64/128 bits ?! (zo nee ... wel gebruiken). Het broadcasting identify moet je uitzetten Anders probeer eens een ander kanaalnummer 11/12
Of idd, wat Harry aangaf, je firmware upgraden. - Slechter zal het nooit worden, beter wel -
Heb je geen last van een trojan/dailer/spyware die de modem eruit laat klappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |