Gokje op bonoquote:2 jaar na Michael Hutchence's dood is één van zijn nooit afgemaakte tracks door een andere artiest voorzien van een aantal extra coupletten, om vervolgens als een "duet" tussen beide artiesten op Hutchence's postume solo-debuutalbum te verschijnen. Welke artiest gaat het hier om?
Hey, geen indie!
En bono is correct. Slide Away heet het nummer; angstaanjagend mooi, zeker in de context van Hutchences dood.quote:
Ja, leuk he! Had 8 windows open toen ik erachter kwam. Blond!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:06 schreef dolle_hond het volgende:
belsen: je link in t vorige topic is onjuist. die verwijst weer naar het vorige topic ipv hierheen
Er staat een nummer op die cd, 'Friends' geloof ik, en dat is zooooooooooooooooo goed gebast, niet normaal gewoon!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De bassist op dat album heet Wayne PedzwaterNog nooit van gehoord
Ik heb even ge-googledquote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Er staat een nummer op die cd, 'Friends' geloof ik, en dat is zooooooooooooooooo goed gebast, niet normaal gewoon!
fragmentquote:Okay, hier is een muziekfragment waarbij ik op amateuristische wijze 2 nummers door elkaar heb gegooid. Eentje krijg je er al cadeau; dat is The Rapture's Olio. Maar wat is de tweede die op de achtergrond te horen is? Naam van de artiest en het nummer vraag ik dus.
Is ie dood?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb even ge-googled
Het gaat niet zo goed met hem![]()
In maart dit jaar op 48-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker.quote:
fragment.quote:Zelfde idee als daarnet - een muziekfragment waarbij ik op amateuristische wijze 2 nummers door elkaar heb gegooid. ook nu krijg je er weer eentje cadeau; dat is Pinback's Loro. Maar wat is de tweede die op de achtergrond te horen is? Naam van de artiest en het nummer vraag ik dus. Ook deze is niet echt bijzonder moeilijk, trouwens.
Geen RHCP... Wel het openingsnummer van een zeer bekend midden jaren '90 album.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk iets van de RHCP te horen, maar wat?
Mja, officieel moet ik ook de groepsnaam (Smashing Pumpkins) nog hebben, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat een probleem gaat worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:48 schreef Curchulain het volgende:
Mellon Collie and the infinite sadness heet die
Sinds ik eigenlijk al mijn muziek afspeel op mijn computer, kan ik precies zien of ik in het afgelopen jaar veel Smashing Pumpkins gedraaid heb - en dat aantal is schrikbarend laag. Als je me dat 7 jaar geleden gezegd zou hebben, had ik je voor gek uitgemaakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:53 schreef Z het volgende:
Whehehe ik ben niet zo goed in namen van nummers ... Plaat ookal in geen tijden gedraaid.
Maakt mij verder niet uit, eigenlijk - Curchulain heeft de vraag technisch gesproken ingekopt, maar als hij het verder geen probleem vindt, dan geef ik dat punt net zo lief aan Z.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:54 schreef Scrutinizer het volgende:
ik bemoei me niet graag met dit soort dingen maar ik zou het punt aan Z gegeven hebben aangezien hij degene was die het herkende
* Grobbel heeft de laatste paar dagen al te veel zon gezien en zit nu met een hoop after sun de pijn te onderdrukken.quote:
* Curchulain heeft vandaag een kwartiertje in de zon gezeten en plukt daar nu de zure vruchten vanquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
* Grobbel heeft de laatste paar dagen al te veel zon gezien en zit nu met een hoop after sun de pijn te onderdrukken.
En geen idee, Z. Ik zal het ongetwijfeld kennen, maar herken de hoes niet direct.
Wie zijnquote:and
were jamming buddies at the same clubs when they struck upon the idea of forming the Quintet of the Hot Club of France
't Is idd een bekende foto. Hij is te vinden op de achterkant van het debuutalbum van The Flock, een Amerikaanse jazzrockgroep avant la lettre waarin onze man zijn carrière begon. De foto won in NL aan betekenis toen The Flock optrad op het deftige Grand Gala du Disque, waar het ontblote bovenlijf van de violist een schandaal veroorzaakte. We schrijven 1969...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:15 schreef pyl het volgende:
Doe maar. De foto komt me bekend voor, maar ik kan hem niet thuisbrengen...
Ik was in de gymquote:op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:29 schreef Scrutinizer:
Vooral Bigshadow zou deze meneer moeten kennen![]()
Nee dus (want Brit, jonger en geen jazzrock).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:16 schreef methodmich het volgende:
Nigel Kennedy?
quote:was probably the only other fusion violinist besides Jean-Luc Ponty that I listened to while growing up. I'm sorry to say I missed his work with
[band], and only recently started picking up those albums. (Interestingly, he was succeeded in
by Ponty.) His Private Music albums are cool, and now he's part of the Dixie Dregs, so we'll hopefully be seeing more of him.
Schamen is een groot woord, maar deze pionier - een fantastisch muzikant bovendien - verdient wel wat meer respect...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:44 schreef peaceman het volgende:
geen idee, maar zo te lezen hoef ik me daar niet voor te schamen - tvp
Nee, da's z'n kattige broerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:53 schreef Gambolputty het volgende:
Tom Goodman?
Oke ik zal het proberenquote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:18 schreef bigshadow het volgende:
Novastar - Novastar (The worst is yet to come?)
Haha, nevermind
Al opgelostquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Verder niet direct een idee, trouwens.
ja die is het wel! Big Shadow +1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:18 schreef bigshadow het volgende:
Novastar - Novastar (The worst is yet to come?)
Haha, nevermind
Verkeerde belg in gedachten, het is Admiral Freebee - Songs
Ja, ik was even in de war. Novastar is natuurlijk the best is yet the come. En bij The worst is yet the come dacht ik, na een kleine denkpauze, aan de admiraal, een korte blik op de cd was voldoendequote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja die is het wel! Big Shadow +1
had je edit nog niet gezien, sorry
bigshadow lijkt weg,dus +1 punt voor grobbelquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:43 schreef Grobbel het volgende:
Of Roots Manuva wellicht?
Dat is geen vage indie, en deze jongen ken je wel hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:00 schreef timbob het volgende:
Roots manuva en LTJ bukem vragen als ik er niet ben
en nu zeker weer alleen vage indie groepjes doen die beginnen met The ....
wat hij zegtquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:06 schreef Grobbel het volgende:
Dan the Automator
Nee, maar Dan staat wel tussen dit Similar Artists rijtjequote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:06 schreef Grobbel het volgende:
Dan the Automator?
Nee, die ziet er heel anders uit.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:14 schreef timbob het volgende:
het is toch niet krush he?
Inderdaad!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:24 schreef timbob het volgende:
ken ishi?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:34 schreef bigshadow het volgende:
Mike skinner van the streets
En een mooie!! En hier met een kleintje! Ik ben ook even koken enzo, dus ik kan wat traag reagerenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:47 schreef dolle_hond het volgende:
een baard!
Lekker weer voor muziek van deze meneerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:09 schreef bigshadow het volgende:
Een ongekend moeilijke rebus verlicht de opgewarmde geesten
Dat lijkt mij ookquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:18 schreef pyl het volgende:
Tito Puente, lijkt me.
quote:En Scrut, nog aan het denken over een antwoord?![]()
Ziemijnvorigepost...quote:
quote:What's the ugliest part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's your.....
Uhm...lees de vraag nog eens, Daisy...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef DaisyDuke het volgende:
What's the ugliest part of your body? van Zappa?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:08 schreef pyl het volgende:
Ha die Scrut! Alles goed?
Zeker.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef DaisyDuke het volgende:
What's the ugliest part of your body? van Zappa.
...mind
Jawel hoor, maarrruuuhhhh het is een stuk minder leuk dan een tijdje terug, zeg maar....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:26 schreef Scrutinizer het volgende:Niet gezien. In antwoord op u vraag: ik mag niet klagen. Alles wel met jou en in RJPvD?
Scrutinizer +1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Micheal Stipe en Patti Smith
Nope, dan zou ik in dit stadium het woord drumkit niet gebruikt hebbenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kittie?
Ik ook. Dus? Maar goed, dit is niet de plek enzo....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:38 schreef Scrutinizer het volgende:
ik vond de toogpraat leuker dan het raden
Yep, The Go! Teamquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:42 schreef bigshadow het volgende:
The go team?
Ik heb ook gekeken, vandaarquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Yep, The Go! Team![]()
Zag ze vorige week bij Jools, leuke band vind ik
bigshadow +1
Als je weet waarvoor je 'm straks op pauze zet, dan open je nooit meer een geluidsfragment van mij.quote:
Eg welquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Als je weet waarvoor je 'm straks op pauze zet, dan open je nooit meer een geluidsfragment van mij.![]()
Juiste band, verkeerde nummer. Het is iets recenter dan Drive.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:06 schreef Berkery het volgende:
REM - Drive?
Dat was het idee.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:06 schreef dolle_hond het volgende:
ik kan er niks van maken met dat irri deuntje er over heen
Als je goed luistert hoor je de openingsregel van Daysleeper:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:14 schreef cafca het volgende:
ik dacht toch echt strange currencies te herkennen
toch ook mijn -2e helft- REM eens bijspijkeren
quote:Receiving department, 3 a.m.
ik begin nou ook te twijfelen. maar meende pas zoiets gehoord te hebben op stubru.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:25 schreef Grobbel het volgende:
The B-52s?
Zijn die nog steeds actief trouwens?
quote:Naast zich als radio's gonnaverblijf.
Reden: het kon het grijs omhoog oppoetsen.
Gezet dat, gezet dat, gezet dat omhoog uw muur die dit isn’tland
bij allen
Raaskallende post, naast zich
Houd me van land in de woordovereenkomst de weg portiek absurd ons
leidt.
Duw die, duw die, duw die aan de schil die dit isn’t niets bij
allen.
Juist.... Grobbel +1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:41 schreef Grobbel het volgende:
Radio Free Europe?
Er kwamen ook maar twee oudere nummers van R.E.M. bij me op bij het woord 'radio'. Ik dacht dat ik het Chuck D. gedrocht maar even liet zitten voor wat het was en gokte op de andere.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:44 schreef dolle_hond het volgende:
door t gebruik van t woord radio leek me die een instinkertje
maar ik kan zelden echt iets maken van die babelfishteksten
En Eels....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Off topic: vanavond weer Jools op BBC2 om 00.35 met o.a. Van Morrison!
bedankt voor het doorgeven! ga ik even opnemen!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Off topic: vanavond weer Jools op BBC2 om 00.35 met o.a. Van Morrison!
Om volledig te zijn: ook Kaiser Chiefs en John Legend.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Leuk, dat wist ik niet eens
Dat wist ik dan weer welquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:36 schreef pyl het volgende:
[..]
Om volledig te zijn: ook Kaiser Chiefs en John Legend.
Was ook niet zo lastig, zoveel van de Welshe naamsgedrochten worden er niet gebruikt in de popmuziek.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:38 schreef Berkery het volgende:
Super Furry Animals
Yup. Wel een grappig taaltje. Ik ga volgend jaar eens kijken of ik een keuzevak Welsh kan volgen bij mijn studie.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is Welsh zeker?
"Never ask for directions in Wales, Baldrick, you'll be washing spit out of your hair for a fortnight."quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Yup. Wel een grappig taaltje. Ik ga volgend jaar eens kijken of ik een keuzevak Welsh kan volgen bij mijn studie.
Ik studeer in Nijmegen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:46 schreef thaleia het volgende:
Ik heb het gedaan. Weet er inmiddels weinig meer van hoor, maar lollig is het wel. Het ziet er zo grappig uit, en de uitspraak is ook nogal eh, uniek. Kom je namen tegen als Pwyll (Pwilch oid spreek je dat uit) en Matholwch/Uatholwch (woorden kunnen ook aan het begin veranderen, dat draagt ook bij aan de vaagheid).
Ik weet niet waar je studeert Grobbel, maar in Utrecht wordt het vak iig wel aangeboden en in Leiden ook, maar misschien niet elk jaar.
Da's inderdaad balen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:50 schreef thaleia het volgende:
Da's jammer. Ik ook in Nijmegen, en moest ervoor naar Utrecht. Tenzij een of andere Nijmeegse gekke prof bij taalwetenschap intussen de geest heeft gekregen gok ik dat het vak hier nog altijd niet wordt aangeboden
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:48 schreef GLO het volgende:
Een website?
Mmm, domein bestaat al sinds 2002 dus ging ik even twijfelen, maar het staat er echt:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Stond van de week op VARA's hittekst, dit moet 'm zijn geloof ik
Het was dus maart, niet aprilquote:15.03.05
We're pleased to announce the launch of the first and only official Van Morrison website. Not only is this the best location for all the latest news, release and tour information, but expect to see a handful of other exciting features over the weeks to come - including your chance to win tickets to see Van Morrison in concert as well as the launch of our online store.
sheepshaggerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:46 schreef thaleia het volgende:
Ik heb het gedaan. Weet er inmiddels weinig meer van hoor, maar lollig is het wel. Het ziet er zo grappig uit, en de uitspraak is ook nogal eh, uniek. Kom je namen tegen als Pwyll (Pwilch oid spreek je dat uit) en Matholwch/Uatholwch (woorden kunnen ook aan het begin veranderen, dat draagt ook bij aan de vaagheid).
Ik weet niet waar je studeert Grobbel, maar in Utrecht wordt het vak iig wel aangeboden en in Leiden ook, maar misschien niet elk jaar.
Wis en waarachtigquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is niet altijd rozegeur?
1 puntquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:10 schreef GLO het volgende:
[..]
Wat een 'toch' te veel al niet kan schelen...
Het is er ook meer één van het Caribisch Carnaval. Het is ook wel bekend als Amsterdam ten Coracao. De genoemde kokosnoot staat zo ongeveer tot dequote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:19 schreef Grobbel het volgende:
Ik kom wel uit het zuiden, maar deze ken ik toch niet.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Zal ik er maar een rebus van maken?
Ook niet. Ik ga rebussen, begin maar met F5-enquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:28 schreef Grobbel het volgende:
melk en spel rijmen niet echt... chocomel? Of raak ik nu alleen maar verder van het antwoord af?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:32 schreef Grobbel het volgende:
Frikandel?
query: kunnen we nog wel spreken van een rebus als het om 1 plaatje gaat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Grobbel +1
Eén keer gehoord, nooit meer vergeten![]()
Ach, het leven is een spelquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
query: kunnen we nog wel spreken van een rebus als het om 1 plaatje gaat?
quote:Whileis one of the most famous and, in his own way, influential underground rock musicians, he is also one of the hardest to pin down stylistically. Much has been made of his schooling in classical and avant-garde music, yet much of what he's recorded has been decidedly song-oriented, dovetailing close to the mainstream at times. Terming him a forefather of punk and new wave isn't exactly accurate either. Those investigating his work for the first time under that premise may be surprised at how consciously accessible much of his output is, at times approaching (but not quite attaining) a fairly "normal" rock sound. There is always a tension between the experimental and the accessible in
solo recordings, meaning that he usually finds himself (not unwillingly) caught between the cracks: too weird for commercial success, and yet not really weird or daring enough to place him among the top rank of rock's innovators.
Trustequote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:34 schreef Grobbel het volgende:
Anyway, ik ga naar bed. Morgen vroeg weer op.![]()
Sorry, k ben te ongeduldigquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moet gewoon effe denken
Hij is laatst in NL gweestquote:Any assessment ofsolo contributions also tends to be overshadowed by his other considerable achievements. Before launching his solo career, he was, with
, a primary creative force behind the
, as bassist, viola player, keyboardist, and occasional co-songwriter (the exact nature of his compositional contributions is still a matter of heated debate among the group). He was without question one of the most influential producers of pre-punk, punk, and new wave, overseeing important recordings by the Stooges, Nico, Patti Smith, the Modern Lovers, and Squeeze. Ultimately he may be better remembered for his work in the
, and as a producer, than for his own large discography.
Yepquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:49 schreef pyl het volgende:
John Cale?
quote:They say it's lonely at the top
But these girls are ....
Ja, door dat laatste was ik er al van overtuigd dat Cale fout zou zijn....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:53 schreef GLO het volgende:
Wel een rare bio zeg. Da's de eerste keer dat ik zijn naam in verband gebracht zie worden met de term 'forefather of punk and new wave'. Hoe verzint iemand het. En dan die slotzin. Wat een onzin. De man is juist zeer bekend en geliefd om zijn soloplaten.
Luitjes? Ik ben hard aan het werk hoorquote:
Sorry. Dunno.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:53 schreef pyl het volgende:
Uit het oeuvre van Cale: vul de lyrics aan.
[..]
Ikke heel even: van de albums Fear en Slow Dazzle. Maar daar herken ik deze tekst niet van.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben ook geen John Cale-kenner
Nope. Er zit wel degelijk een logica in de tekst.quote:
Rijmt 't?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:02 schreef pyl het volgende:
Mmm...tja, t'is bovendien ook niet van zijn beste plaat....
Het gaat maar om één woord....misschien een beredeneerd gokje, heren?
horney?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:53 schreef pyl het volgende:
Uit het oeuvre van Cale: vul de lyrics aan.
[..]
Mmmm....als ik nou zeg dat je daarmee de laatste vier letters van het woord al hebt....helpt dat?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Tja, ik dacht aan here with me dus één woord here?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hey GLO, zag in het 'wat luister je nu' topic Zundapp staan. Is dat n.a.v. de Beastie Boys vraag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |