Overigens vraag ik me nog steeds af of de 'vlunk' die daar in de highscores staat het resultaat is van een samenwerkingsverband tussen twee legendarische fokkersquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:04 schreef thaleia het volgende:
Leuk ideeOefenen kan op de site van Noorderlicht: http://quiz.vpro.nl/wetenschap/netspanning/vpro.html
kleurquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:06 schreef thabit het volgende:
We beginnen met een eenvoudige. Wat is het verband tussen de volgende plaatjes?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom kan het niet gewoon altijd lekker makkelijk zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Is niet het verband waar ik op doel, al is je denkwijze het niet helemaal uit de richting.
Sorry koekepanquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:45 schreef thabit het volgende:
En het heeft niets met wormpjes te maken.
dit waren mijn clues, ik heb nog even naar die andere gekeken maar die hebben er IMO niet echt mee te maken gehad.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:06 schreef thabit het volgende:
We beginnen met een eenvoudige. Wat is het verband tussen de volgende plaatjes?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zit hier iets goeds tussen?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:09 schreef thabit het volgende:
Nederland heeft er niets mee te maken, behalve dat je sommige plaatjes wegens woordspelingen in het Nederlands moet interpreteren.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:58 schreef McCarthy het volgende:
Haak/vishaak = Hoek & Kaart van NL -> Hoekse en Kabeljouwse twisten?
Kleur -> Oranje ? Willem van Oranje? Appel -> sinaasappel? Van Oranje Nassau ? vorming NL staat?
De grootste Nederlander. W vOranje? dus P Fortuyn
Je zit helemaal uit de richting.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:05 schreef Enigmatic het volgende:
Samenvoegen tot een geheel![]()
Als je rood, geel en blauw bij elkaar voegt krijg je weer zwart.
Harten, klaver, schoppen en ruiten vormen samen een kaartenspel.
De provincies vormen gezamelijk weer Nederland.
De kleine haakjes geven opgeteld één grote haak.
En zoiets geldt ook wel voor de eerste 2 plaatjes alleen kan ik die wat lastiger verklaren![]()
Klopt het of zit allicht een beetje in de goede richting. Ben benieuwd.
Yo yo girl! Dat zijn alvast twee van de vier plaatjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:49 schreef Jojogirl het volgende:
Vierkleurentheorie?
Dat is volgensmij die theorie die zegt dat je minstens 4 kleuren nodig hebt om een landkaart in te kleuren zodanig dat geen twee ergens elkaar rakende landen/vlakken dezelfde kleur hebben.
ik wist het antwoordquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:18 schreef thabit het volgende:
Je mag die vraag pas posten als je het antwoord weet, McCarthy.
ik vind het wel een goeie, ik zocht echter een persoonquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:17 schreef Enigmatic het volgende:
Industriële revolutie, vanwege de kolen en de Engelse vlag?
Rosalind Franklin (sorry thabit)quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:11 schreef McCarthy het volgende:
-edit Alicey-
nee, hoe kom je er eigenlijk op?quote:
quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is het raadsel van thabit nog niet opgelost. kunnen we dat eerst ff afhandelen?
briljant maar hij is niet goed.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]Was een britse vrouwlijke chemicus die onderzoek deed naar de formatie van steenkool.
Laten we maar een voor een doen. Voorlopig zijn we nog bezig met de eerste puzzel.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
briljant maar hij is niet goed.
Ik heb nog een goeie hint
Kennelijk toch niet, daar thabit het heeft afgekeurd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:29 schreef McCarthy het volgende:
ja joh wis hem maar. mijn antwoord was gewoon goed
nee dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:29 schreef McCarthy het volgende:
ja joh wis hem maar. mijn antwoord was gewoon goed
dat moet het wel zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:
de "Four Color Theorem" ontdekt door K. Appel en W. Haken dan?
Dat is inderdaad het goede antwoord.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:
de "Four Color Theorem" ontdekt door K. Appel en W. Haken dan?
Chiuahua had ook gekundquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:33 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het goede antwoord.
ATuin-hek krijgt 1 punt en mag de volgende vraag stellen.
het is al geraden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:
thabit loopt hier gewoon te pimpen (is hier een beschaafd woord voor) met zijn wiskunde kennis.
Waarschijnlijk staat die appel voor iets topologisch of zo.
Hij bedoelt vast algebraische topologie
Is al eerder gezegd door Jojogirl alleen dan in het Nederlands, ik vind dat zij het punt verdiend.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:49 schreef Jojogirl het volgende:
Vierkleurentheorie?
Dat is volgensmij die theorie die zegt dat je minstens 4 kleuren nodig hebt om een landkaart in te kleuren zodanig dat geen twee ergens elkaar rakende landen/vlakken dezelfde kleur hebben.
precies JOjo had hem alquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:33 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het goede antwoord.
ATuin-hek krijgt 1 punt en mag de volgende vraag stellen.
Nee, want zij heeft niet alle plaatjes met elkaar in verband gebracht.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:37 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Is al eerder gezegd door Jojogirl alleen dan in het Nederlands, ik vind dat zij het punt verdiend.
Mja owk, jammer want de grondslag van het werk lag toch bij haar en niet bij Tuinhek.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:38 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, want zij heeft niet alle plaatjes met elkaar in verband gebracht.
Da's het risico van een aanzet posten en het niet afmaken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:43 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Mja owk, jammer want de grondslag van het werk lag toch bij haar en niet bij Tuinhek.
snelle gok, Maxwellquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:44 schreef ATuin-hek het volgende:
Ok ik zoek een persoon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leek mij ook,. zeker gezien de laatste foto.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:47 schreef thabit het volgende:
Thomas Edison?
Het leek mij juist gezien de eerste foto.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
leek mij ook,. zeker gezien de laatste foto.
Dat is idd de schijf van Nipkowquote:
nopequote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:47 schreef thabit het volgende:
Thomas Edison?
Heeft edison dan een schotse vader?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het leek mij juist gezien de eerste foto.
hoe verhoud de schotse vlag daarmee?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:51 schreef Alicey het volgende:
Paul Nipkow
Das dan 1 punt voor Enigmaticquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:52 schreef Enigmatic het volgende:
John Logie Baird
Maar wie is nou echt de uitvinder van de TV? Volgens Google is het deze heer maar volgens andere bronnen kan dat net zo goed Farnsworth geweest zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:52 schreef Enigmatic het volgende:
John Logie Baird
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |