abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29834233
Is de kans dan niet heel klein omdat ik :
  • nu in de tweede week van de pil zit

• er alleen wat voorvocht aan het condoom gezeten kan hebben?

De mrning afterpil mag je toch tot 72 uur na het onveilige vrijen innemen? Dan bel ik morgenochtend mijn eigen huisarts en vraag haar wat het verstandigste is in dit geval... Of is er haast bij de map?
  •   zondag 21 augustus 2005 @ 11:52:36 #182
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_29834461
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 11:43 schreef Stiemie het volgende:
    Is de kans dan niet heel klein omdat ik :
  • nu in de tweede week van de pil zit

• er alleen wat voorvocht aan het condoom gezeten kan hebben?

De mrning afterpil mag je toch tot 72 uur na het onveilige vrijen innemen? Dan bel ik morgenochtend mijn eigen huisarts en vraag haar wat het verstandigste is in dit geval... Of is er haast bij de map?
  • Ja je zit wel in week 2 van de pil, maar omdat jij er in week 1 eentje was vergeten doen jullie het nu toch (op advies van je HA) toch veilig? En ja, je kan morgen ook nog wel de MAP halen maar elk uur telt. Hoe eerder je hem inneemt, hoe beter de werking.
    pi_29834694
    Tsja, dan ga ik toch maar weer de doktersdienst bellen...
    pi_29834834
    Niemand antwoord op mijn vraagjes, toevallig?

zondag 21 augustus 2005 @ 12:10:47 #185
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_29834929
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 12:06 schreef _Arual_ het volgende:
    Niemand antwoord op mijn vraagjes, toevallig?

Bij mezelf varieert het wanneer ik begin te bloeden na de laatste pil. Altijd weer een leuke verrassing.
    Ik heb zelfs 1x meegemaakt dat ik helemaal geen bloeding kreeg tijdens de stopweek.
    Bij doorslikken word ik nooit ongesteld maar kan ik wel last krijgen van spotting.
    Ook vrij onregelmatig hier, dus.
    pi_29835423
    Dokter net gesproken en we gaan toch maar voor de morning after pil...
    pi_29836483
    Bedankt allemaal voor de hulp. Wij gaan zo richting weekendapotheek

@ Arual : Kan het niet komen omdat je huidige pil te licht is? Dat je daarom ook last hebt van spotting. Ik slik nu langer dan 10 jaar de pil (mercilon) en heb nog nooit last van spotting gehad. Zelf niet als ik de pil langer dan een maand achter elkaar doorslik... Misschien eens met je huisarts overleggen?
      maandag 22 augustus 2005 @ 04:41:17 #188
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29859103
    Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste pil weer genomen na een stopweek. Nu ben ik zaterdaqg, (dus 1 week en een dag daarna) mijn pil vergeten.. (das dus gisteren)... Ik kan ook pas morgen mn pil weer nemen (maandag) Nu weet ik dus niet wat er gebeurt. Maandag neem ik weer een pil. Ziet mijn lichaam dit als een korte stopweek?? Of ziet mijn lichaam dit als 'de pil vergeten' en ben ik dus ombeschermd.. Maw word ik nu ongesteld omdat ik 2 dagen de pil niet genoimen heb OF ben ik de rest van de maand niet beschermd omdat ik 2 dagen de pil niet heb genomen??
    Ik weet het echt niet, ik heb iig gehoord dat je een stopweek kan verkorten (wat nu dus het geval zou zijn..) maar ik weet dus niet of mijn lichaam het ziet als een korte stopweek of als '2 dagen de pil vergeten' en dus onbeschemd?

MAW: Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of moet ik de rest van de maand aan het condoom??
    Bedankt voor de reacties
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      maandag 22 augustus 2005 @ 04:46:51 #189
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29859130
    Oh trouwens, ik gijng naar de apotheek voor de pil (aangezien er geen dokter meer tussen hoeft
    te komen) en het blijkit dat je idd ALLE pillen zonder recept kan halen bij de apotheek BEHALVE de Diane-pil.. Voor die pil moet je een doktersrecept. (die heb ik natuurlijk )
    Ziggy played guitar
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_29860225
    Geven ze ook niet in geval van nood toch 1 strip (of zelfs maar 1 pil) mee?
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_29861597
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 13:11 schreef Stiemie het volgende:
    Bedankt allemaal voor de hulp. Wij gaan zo richting weekendapotheek

@ Arual : Kan het niet komen omdat je huidige pil te licht is? Dat je daarom ook last hebt van spotting. Ik slik nu langer dan 10 jaar de pil (mercilon) en heb nog nooit last van spotting gehad. Zelf niet als ik de pil langer dan een maand achter elkaar doorslik... Misschien eens met je huisarts overleggen?
    Ik had het bij trigynon ook. Bij Mercilon idem dito. Nu heb ik de merkloze diane-pil, en het is wederom niet anders. Ik heb geen idee of dat lichte pillen zijn of niet. Daarvoor heb ik jaren zonder problemen trigynon kunnen gebruiken.
      Vis een optie? maandag 22 augustus 2005 @ 11:01:47 #192
    70532 loveli
    N
    pi_29861797
    @MissBliss: Bijsluiter lezen? Je bent onbeschermd. Geen idee hoelang, maar zeker in de eerste week is het riskant om een pil te missen (lees ook ff andere vragen/antwoorden in deze topic).
    crap in = crap out
    pi_29864033
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 04:41 schreef MissBliss het volgende:
    Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste pil weer genomen na een stopweek. Nu ben ik zaterdaqg, (dus 1 week en een dag daarna) mijn pil vergeten.. (das dus gisteren)... Ik kan ook pas morgen mn pil weer nemen (maandag) Nu weet ik dus niet wat er gebeurt. Maandag neem ik weer een pil. Ziet mijn lichaam dit als een korte stopweek?? Of ziet mijn lichaam dit als 'de pil vergeten' en ben ik dus ombeschermd.. Maw word ik nu ongesteld omdat ik 2 dagen de pil niet genoimen heb OF ben ik de rest van de maand niet beschermd omdat ik 2 dagen de pil niet heb genomen??
    Ik weet het echt niet, ik heb iig gehoord dat je een stopweek kan verkorten (wat nu dus het geval zou zijn..) maar ik weet dus niet of mijn lichaam het ziet als een korte stopweek of als '2 dagen de pil vergeten' en dus onbeschemd?

MAW: Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of moet ik de rest van de maand aan het condoom??
    Bedankt voor de reacties
    Je hebt twee pillen achter elkaar vergeten. Dat ziet je lichaam niet als een stopweek!!! Je hebt immers net je stopweek gehad. Twee pillen vergeten is heel risicovol. Je moet je dus extra beschermen de komende maand! Je kunt een doorbraakbloeding krijgen, maar dat hoeft niet perse.
    I'm just a Soul whose Intentions are Good
    pi_29864755
    Kijk allemaal eens op deze site voor vragen:

http://www.consumed.nl/pil-watch/

echt superhandig!!!

(op www.consumed.nl vind je btw heel veel info over ziekten en medicijnen)
      maandag 22 augustus 2005 @ 23:30:49 #195
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29871781
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 11:01 schreef loveli het volgende:
    @MissBliss: Bijsluiter lezen? Je bent onbeschermd. Geen idee hoelang, maar zeker in de eerste week is het riskant om een pil te missen (lees ook ff andere vragen/antwoorden in deze topic).
    Ja, die had ik dus niet bij me anders kon ik de pil wel gewoon nemen he?

Het was het begin van week 2, maar ja dus 2 dagen geen mogelijkheid om de pil te nemen.. Maar ja, onbeschermd dus. Moet ik nu wel de hele maand nog de pil blijven slikken? Want hij werkt dus niet meer in principe.
    Ziggy played guitar
      maandag 22 augustus 2005 @ 23:32:53 #196
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29871878
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 09:14 schreef imago het volgende:
    Geven ze ook niet in geval van nood toch 1 strip (of zelfs maar 1 pil) mee?
    Ja, wel een strip, maar ik vond het gewoon raar dat dat dus kennelijk bij mijn pil niet kan (als enige). En ik had dus van te voren gebeld om te vragen of dat kon en het kon zei ze...
    Ziggy played guitar
      Vis een optie? maandag 22 augustus 2005 @ 23:59:33 #197
    70532 loveli
    N
    pi_29873050
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 23:30 schreef MissBliss het volgende:
    Ja, die had ik dus niet bij me anders kon ik de pil wel gewoon nemen he?
    *uche* weet wat je slikt *uche*
    crap in = crap out
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:02:15 #198
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29873186
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

*uche* weet wat je slikt *uche*
    Tja, ik ken hem niet uit mn hoofd nee
    Ik slik die pil al een jaar of 8 zonder problemen en nu ben ik hem toevallig eens een keer vergeten.. En daar heb je zo'n fijn topic voor dan om te vragen hoe het dan zit.
    Ziggy played guitar
      woensdag 5 oktober 2005 @ 21:02:39 #199
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31215528
    Klopt het nu dat de pil 99,6% veilig is binnen de vruchtbare periode? Deze periode is toch de 10 dagen voordat je ongesteld word?
    Buiten deze vruchtbare periode is het dus 100% veilig?
    Wie is daar....
    pi_31216246
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:02 schreef kitkat het volgende:
    Klopt het nu dat de pil 99,6% veilig is binnen de vruchtbare periode? Deze periode is toch de 10 dagen voordat je ongesteld word?
    Buiten deze vruchtbare periode is het dus 100% veilig?
    Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
    Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
    De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
    Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 11:49:06 #201
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31225871
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
    Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
    De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
    Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
    Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
    Wie is daar....
      donderdag 6 oktober 2005 @ 11:50:13 #202
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_31225902
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:49 schreef kitkat het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
    Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
      Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 11:52:56 #203
    70532 loveli
    N
    pi_31225960
    ...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
    crap in = crap out
      donderdag 6 oktober 2005 @ 12:11:21 #204
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31226447
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
    Ja, bedoel je dus?
    Wie is daar....
      donderdag 6 oktober 2005 @ 12:11:57 #205
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31226465
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef loveli het volgende:
    ...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
    Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
    Wie is daar....
    pi_31226820
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:

[..]

Die is er niet als je de pil slikt, uiteraard!!!!!! je haalt 2 dingen door de war, een cyclus als er geen pil geslikt wordt, en een situatie waarin wel een pil geslikt wordt.

Ik raad je aan de bijsluiter te lezen, je begrijpt denk ik niet wat de pil doet, de pil onderdrukt de eisprong, en zonder eisprong komt er geen eitje vrij dat bevrucht kan worden.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 12:28:24 #207
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_31226888
    quote:

[..]

Ja, bedoel je dus?
    De pil is een anticonceptiemiddel, met andere woorden is er voor om niet zwanger te raken. Waarom zou er dan toch een periode in de pilstrip zijn waarin je vruchtbaar bent?
    Natuurlijk is die er niet!!!! Anders slik je de pil toch voor niets?
      Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 14:05:03 #208
    70532 loveli
    N
    pi_31229489
    quote:
    Die is niet precies in dagen uit te drukken.
    Nog even in de herhaling voor de duidelijkheid: als je de pil slikt, is er geen sprake van een vruchtbare periode en gaat dit verhaal totaal niet op. Als je de pil slikt, is het grootste risico als er een tijd geen pil is geslikt (stopweek) en de periode erna als dan een pil is vergeten.
    De 'normale' cyclus duurt 28 dagen en de eisprong is 14 dagen voor de menstruatie. De vruchtbare periode is 3 dagen voor tot 1 dag na de eisprong (meestal wordt hier nog een veiligheidsmarge ingelast). Omdat het moment van de eisprong kan varieren, mag je op basis van deze gegevens geen geboorteregeling toepassen!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 06-10-2005 14:12:09 ]
    crap in = crap out
      donderdag 6 oktober 2005 @ 18:57:30 #209
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31236501
    Ok! Ik ga binnenkort beginnen met de pil, en dit maakt wel het een en ander duidelijk thanx!
    Er staat trouwens niet in de bijsluiter hoe betrouwbaar de pil is.... in procenten bijvoorbeeld. Zou heel graag daar wat meer over willen weten, hoe veilig het dus is als je het dan zonder condoom doet... (weet het, had het eigenlijk ff aan de huisarts moeten vragen...)
    Wie is daar....
      Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 19:35:09 #210
    70532 loveli
    N
    pi_31237513
    Volgens de fabrikant is de pil ongeveer 99.8% betrouwbaar. Dat betekent dat 2 op de 1000 pilgebruiksters per jaar zwanger zullen worden. In de prakrijk ligt dit percentage lager. De Pearl-index geeft aan wat de kans is bij 'normaal' gebruik.
    http://www.anticonceptiep(...)/betrouwbaarheid.asp
    De pil is best veilig als je hem regelmatig slikt en geen overgewicht hebt. Zoals je hier kunt lezen gebeurt dat regelmatig slikken veel te vaak niet. Dat is een van de oorzaken dat in de praktijk veel meer vrouwen die aan de pil zijn zwanger worden. Bij vrouwen met (veel) overgewicht gebeurt he vaker dat de pil niet goed werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 06-10-2005 19:55:38 ]
    crap in = crap out
    pi_31237560
    De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt. Er worden steeds 2 cijfers weergegeven: het theoretisch haalbare cijfer bij het toepassen van de methode zonder gebruikersfouten en het cijfer dat in de praktijk met de methode wordt bereikt.

bron:
    http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm
      donderdag 6 oktober 2005 @ 20:05:28 #212
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31238315
    Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.

Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?

[ Bericht 52% gewijzigd door kitkat op 06-10-2005 20:23:42 ]
    Wie is daar....
    pi_31239656
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:

Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
    ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:10:50 #214
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31240253
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
    Ok dan.
    Andere mensen die het dubbel veilig of ook zonder doen?
    Wie is daar....
      Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 21:57:48 #215
    70532 loveli
    N
    pi_31241821
    Mensen die geen SOA willen doen het ook met condoom...
    crap in = crap out
    pi_31241981
    Oftewel: Ik wil een SOA?

Ik ben die (bijna) 10 jaar dan ook altijd met dezelfde partner geweest...
    En ja, we vertrouwen elkaar...
    pi_31242321
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:

Da's de theoretische kans ja...

In de praktijk blijkt het zelfs tot 99,8% veilig te kunnen zijn, maar dat heb je zelf in de hand. Pil vergeten, overgewicht, ander medicijngebruik ed. kunnen de veiligheid omlaag halen.

Aangezien ik van mezelf weet dat ik 'm helemaal goed gebruik en ook het overgewichtrisico niet heb, ga ik er vanuit dat ik 0,2% kans heb zwanger te raken. Tja, statistisch gezien zou ik dan elke 500 jaar 1 keer zwanger raken door de pil heen. Die gok durf ik wel te nemen, geen condooms hier dus (niet voor niets een soatest gedaan).

Ook van vriendinnen aan de pil, en mijn zusjes, weet ik dat ze het alleen met pil doen, en dus zonder condoom.
    pi_31242417
    Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
    Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
    pi_31242691
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:14 schreef Random_hero het volgende:
    Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
    Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
    Die situatie staat wel in de bijsluiter...

En wat staat er: vergeet je een pil in week drie, dan moet je of de vergeten pil innemen en je stopweek over slaan, of direct een stopweek inlassen.

Nu hebben jullie dat niet gedaan, waardoor er (met de stopweek er achter aan) een eicel tot rijping kan komen. Wanneer het weer veilig is weet ik niet, maar ik persoonlijk zou de eerste week van de nieuwe strip na de stopweek nog niet als veilig zien. Juist die eerste week, vlak na de stopweek, kan er toch al makkelijk een eitje gaan rijpen...

Maar goed, dat is slechts mijn onderbuikgevoel. Als ik jullie was zou ik gewoon even de apotheek binnenlopen, de situatie uitleggen en daar om uitleg vragen. Zij hebben keurige boeken met allerhande informatie, daar kunnen ze je vragen wel beantwoorden.
    pi_31268070
    pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
    pi_31275719
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 22:10 schreef Random_hero het volgende:
    pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
    Gaat nou even naar die apotheek... damn, is dat nou zo moeilijk? Zo hoog is de drempel toch niet?

Ze heeft het fout gedaan: niet (dus zonder stoppen) met een nieuwe strip begonnen. Dan zijn bovenstaande verhalen niet van toepassing op jullie.

En je had direct die bijsluiter goed moeten lezen, waar het wél in staat, had je nu deze hele onduidelijkheid niet gehad. Wat jullie voor jezelf hebben gecreeerd is een situatie die niet in de standaard boekjes voor komt. Vandaar dus die apotheek: die hebben verstand van de werking van medicijnen en dus ook van de pil... Die pakken er een gigantisch boek bij, gaan zoeken, en geven je daarna een antwoord waar je tenminste iets mee kunt.
    pi_31284994
    Ik heb gisterochtend rond half 12 overgegeven. en heb 's ochtends om kwart voor 10 de pil ingenomen. Is het nu nog veilig? Ook vanmorgen heb ik natuurlijk wel gewoon weer een pil ingenomen.
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:54:26 #224
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_31285026
    Na 3 uur is het geloof ik veilig
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_31285063
    dus die van vanmorgen is dus veilig en ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik nu sex heb?
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:57:41 #226
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_31285122
    kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_31285328
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
    kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
    ohja..balen
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:54:24 #228
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_31286669
    Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
    pi_31287760
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 17:54 schreef Aventura het volgende:
    Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
    Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
    pi_31287977
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 18:37 schreef Vonnet het volgende:

[..]

Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
    Weekje condoom...

Heb je de week voor het vergeten nog onbeschermde seks gehad? Dan moet je namelijk even een morning after pil halen, en aangezien je tijdstip van vergeten ongeveer gisteravond (vrijdagavond dus) moet zijn geweest (punt waarop je 12 uur te laat was, zonder overgeefpil gerekend) heb je nu nog ongeveer 48 uur... Maar hoe sneller hoe beter...
    pi_31336355
    wat ben ik toch blij met mijn spiraaltje
      maandag 10 oktober 2005 @ 17:23:24 #232
    82456 teig
    oh my gow
    pi_31337216
    ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??

ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
      maandag 10 oktober 2005 @ 17:26:35 #233
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_31337301
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef teig het volgende:
    ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??

ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
    Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...

LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
    pi_31337746
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
    Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
    Idd, alleen voor de minipil gelden andere regels, maar goed, die wordt amper geslikt. Binnen 12 uur toch nog geslikt geldt niet als vergeten (binnen 36 uur na de vorige pil, dus).

Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)

En ben het met MikeyMan eens, dit soort dingen moet je van tevoren weten, aangezien het zaak is om snel te handelen als het fout gaat... Mocht het nodig zijn om een MAP te halen, dan is het hoe sneller hoe veiliger... Maar goed, dat is nu niet van toepassing.
      maandag 10 oktober 2005 @ 18:08:34 #235
    82456 teig
    oh my gow
    pi_31338239
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
    Jeetje.. beetje vriendelijk mag best.

In de apotheek is me verteld dat ik niet meer safe ben.. in de bijsluiter staat wat anders.....

ennuh ik laat me niet neuken.. ik neuk zelf!!!
      maandag 10 oktober 2005 @ 18:11:31 #236
    82456 teig
    oh my gow
    pi_31338291
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 17:43 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)
    ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
    pi_31338735
    Het staat echt wel in elke bijsluiter dat je als je de pil binnen 36 uur na de laatste inneemt, je gewoon beschermd bent. Oftewel als je hem binnen 12 uur na het vergeten neemt, is alles okee.
    (Dit geldt niet voor de zgn 'minipil' maar ik gok dat je een gewone combinatiepil slikt.
    pi_31339100
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 18:11 schreef teig het volgende:

[..]

ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
    Klopt, het feit op zich staat niet in de bijsluiter, de regels bij vergeten wel...

Vind het trouwens op zijn zachtst gezegd vreemd dat een apotheek zegt dat het niet veilig is. Is common knowledge dat je een combinatiepil 12 uur te laat mag innemen. Zo'n fabrikant gaat dat ook niet zomaar claimen in zijn bijsluiter, die ziet de claims al komen...
      maandag 10 oktober 2005 @ 22:53:17 #239
    82456 teig
    oh my gow
    pi_31345507
    En je gaat er toch vanuit dat de apotheek weet waar ze het over hebben.

MAar ja ik ga dr nu vanuit dat alles goed gegaan is.

iig bedankt voor het o zo vriendelijke advies!!
      Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:27:01 #240
    70532 loveli
    N
    pi_31349902
    Omdat je aan het doorslikken bent is het sowieso veilig. Een pil meer dan 12 uur te laat zou in dat geval ook weinig uitmaken, mits je daarna lang genoeg blijft slikken.
    Denk dat ze bij de apotheek hebben zitten slapen toen ze zeiden dat het niet veilig was.
    crap in = crap out
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')