Ja je zit wel in week 2 van de pil, maar omdat jij er in week 1 eentje was vergeten doen jullie het nu toch (op advies van je HA) toch veilig? En ja, je kan morgen ook nog wel de MAP halen maar elk uur telt. Hoe eerder je hem inneemt, hoe beter de werking.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:43 schreef Stiemie het volgende:
Is de kans dan niet heel klein omdat ik :nu in de tweede week van de pil zit er alleen wat voorvocht aan het condoom gezeten kan hebben?
De mrning afterpil mag je toch tot 72 uur na het onveilige vrijen innemen? Dan bel ik morgenochtend mijn eigen huisarts en vraag haar wat het verstandigste is in dit geval... Of is er haast bij de map?
Bij mezelf varieert het wanneer ik begin te bloeden na de laatste pil. Altijd weer een leuke verrassing.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:06 schreef _Arual_ het volgende:
Niemand antwoord op mijn vraagjes, toevallig?
![]()
Ik had het bij trigynon ook. Bij Mercilon idem dito. Nu heb ik de merkloze diane-pil, en het is wederom niet anders. Ik heb geen idee of dat lichte pillen zijn of niet. Daarvoor heb ik jaren zonder problemen trigynon kunnen gebruiken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:11 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt allemaal voor de hulp. Wij gaan zo richting weekendapotheek
@ Arual : Kan het niet komen omdat je huidige pil te licht is? Dat je daarom ook last hebt van spotting. Ik slik nu langer dan 10 jaar de pil (mercilon) en heb nog nooit last van spotting gehad. Zelf niet als ik de pil langer dan een maand achter elkaar doorslik... Misschien eens met je huisarts overleggen?
Je hebt twee pillen achter elkaar vergeten. Dat ziet je lichaam niet als een stopweek!!! Je hebt immers net je stopweek gehad. Twee pillen vergeten is heel risicovol. Je moet je dus extra beschermen de komende maand! Je kunt een doorbraakbloeding krijgen, maar dat hoeft niet perse.quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:41 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste pil weer genomen na een stopweek. Nu ben ik zaterdaqg, (dus 1 week en een dag daarna) mijn pil vergeten.. (das dus gisteren)... Ik kan ook pas morgen mn pil weer nemen (maandag) Nu weet ik dus niet wat er gebeurt. Maandag neem ik weer een pil. Ziet mijn lichaam dit als een korte stopweek?? Of ziet mijn lichaam dit als 'de pil vergeten' en ben ik dus ombeschermd.. Maw word ik nu ongesteld omdat ik 2 dagen de pil niet genoimen heb OF ben ik de rest van de maand niet beschermd omdat ik 2 dagen de pil niet heb genomen??
Ik weet het echt niet, ik heb iig gehoord dat je een stopweek kan verkorten (wat nu dus het geval zou zijn..) maar ik weet dus niet of mijn lichaam het ziet als een korte stopweek of als '2 dagen de pil vergeten' en dus onbeschemd?
MAW: Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of moet ik de rest van de maand aan het condoom??
Bedankt voor de reacties
Ja, die had ik dus niet bij mequote:Op maandag 22 augustus 2005 11:01 schreef loveli het volgende:
@MissBliss: Bijsluiter lezen? Je bent onbeschermd. Geen idee hoelang, maar zeker in de eerste week is het riskant om een pil te missen (lees ook ff andere vragen/antwoorden in deze topic).
Ja, wel een strip, maar ik vond het gewoon raar dat dat dus kennelijk bij mijn pil niet kan (als enige). En ik had dus van te voren gebeld om te vragen of dat kon en het kon zei ze...quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:14 schreef imago het volgende:
Geven ze ook niet in geval van nood toch 1 strip (of zelfs maar 1 pil) mee?
*uche* weet wat je slikt *uche*quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:30 schreef MissBliss het volgende:
Ja, die had ik dus niet bij meanders kon ik de pil wel gewoon nemen he?
Tja, ik ken hem niet uit mn hoofd neequote:
Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:02 schreef kitkat het volgende:
Klopt het nu dat de pil 99,6% veilig is binnen de vruchtbare periode? Deze periode is toch de 10 dagen voordat je ongesteld word?
Buiten deze vruchtbare periode is het dus 100% veilig?
Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:49 schreef kitkat het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
Ja, bedoel je dus?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef loveli het volgende:
...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
Die is er niet als je de pil slikt, uiteraard!!!!!! je haalt 2 dingen door de war, een cyclus als er geen pil geslikt wordt, en een situatie waarin wel een pil geslikt wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:
[..]
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
De pil is een anticonceptiemiddel, met andere woorden is er voor om niet zwanger te raken. Waarom zou er dan toch een periode in de pilstrip zijn waarin je vruchtbaar bent?quote:
Die is niet precies in dagen uit te drukken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:
Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.
Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
Ok dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
Da's de theoretische kans ja...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:
Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.
Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
Die situatie staat wel in de bijsluiter...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:14 schreef Random_hero het volgende:
Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
Gaat nou even naar die apotheek... damn, is dat nou zo moeilijk? Zo hoog is de drempel toch niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:10 schreef Random_hero het volgende:
pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:54 schreef Aventura het volgende:
Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
Weekje condoom...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:37 schreef Vonnet het volgende:
[..]
Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef teig het volgende:
ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??
ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
Idd, alleen voor de minipil gelden andere regels, maar goed, die wordt amper geslikt. Binnen 12 uur toch nog geslikt geldt niet als vergeten (binnen 36 uur na de vorige pil, dus).quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
Jeetje.. beetje vriendelijk mag best.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozenquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)
Klopt, het feit op zich staat niet in de bijsluiter, de regels bij vergeten wel...quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:11 schreef teig het volgende:
[..]
ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |