abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:49:06 #201
92009 kitkat
Have a break...
pi_31225871
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
Wie is daar....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:50:13 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31225902
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:49 schreef kitkat het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
  Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 11:52:56 #203
70532 loveli
N
pi_31225960
...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
crap in = crap out
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:11:21 #204
92009 kitkat
Have a break...
pi_31226447
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
Ja, bedoel je dus?
Wie is daar....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:11:57 #205
92009 kitkat
Have a break...
pi_31226465
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef loveli het volgende:
...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
Wie is daar....
pi_31226820
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:

[..]

Die is er niet als je de pil slikt, uiteraard!!!!!! je haalt 2 dingen door de war, een cyclus als er geen pil geslikt wordt, en een situatie waarin wel een pil geslikt wordt.

Ik raad je aan de bijsluiter te lezen, je begrijpt denk ik niet wat de pil doet, de pil onderdrukt de eisprong, en zonder eisprong komt er geen eitje vrij dat bevrucht kan worden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:28:24 #207
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31226888
quote:

[..]

Ja, bedoel je dus?
De pil is een anticonceptiemiddel, met andere woorden is er voor om niet zwanger te raken. Waarom zou er dan toch een periode in de pilstrip zijn waarin je vruchtbaar bent?
Natuurlijk is die er niet!!!! Anders slik je de pil toch voor niets?
  Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 14:05:03 #208
70532 loveli
N
pi_31229489
quote:
Die is niet precies in dagen uit te drukken.
Nog even in de herhaling voor de duidelijkheid: als je de pil slikt, is er geen sprake van een vruchtbare periode en gaat dit verhaal totaal niet op. Als je de pil slikt, is het grootste risico als er een tijd geen pil is geslikt (stopweek) en de periode erna als dan een pil is vergeten.
De 'normale' cyclus duurt 28 dagen en de eisprong is 14 dagen voor de menstruatie. De vruchtbare periode is 3 dagen voor tot 1 dag na de eisprong (meestal wordt hier nog een veiligheidsmarge ingelast). Omdat het moment van de eisprong kan varieren, mag je op basis van deze gegevens geen geboorteregeling toepassen!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 06-10-2005 14:12:09 ]
crap in = crap out
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:57:30 #209
92009 kitkat
Have a break...
pi_31236501
Ok! Ik ga binnenkort beginnen met de pil, en dit maakt wel het een en ander duidelijk thanx!
Er staat trouwens niet in de bijsluiter hoe betrouwbaar de pil is.... in procenten bijvoorbeeld. Zou heel graag daar wat meer over willen weten, hoe veilig het dus is als je het dan zonder condoom doet... (weet het, had het eigenlijk ff aan de huisarts moeten vragen...)
Wie is daar....
  Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 19:35:09 #210
70532 loveli
N
pi_31237513
Volgens de fabrikant is de pil ongeveer 99.8% betrouwbaar. Dat betekent dat 2 op de 1000 pilgebruiksters per jaar zwanger zullen worden. In de prakrijk ligt dit percentage lager. De Pearl-index geeft aan wat de kans is bij 'normaal' gebruik.
http://www.anticonceptiep(...)/betrouwbaarheid.asp
De pil is best veilig als je hem regelmatig slikt en geen overgewicht hebt. Zoals je hier kunt lezen gebeurt dat regelmatig slikken veel te vaak niet. Dat is een van de oorzaken dat in de praktijk veel meer vrouwen die aan de pil zijn zwanger worden. Bij vrouwen met (veel) overgewicht gebeurt he vaker dat de pil niet goed werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 06-10-2005 19:55:38 ]
crap in = crap out
pi_31237560
De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt. Er worden steeds 2 cijfers weergegeven: het theoretisch haalbare cijfer bij het toepassen van de methode zonder gebruikersfouten en het cijfer dat in de praktijk met de methode wordt bereikt.

bron:
http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:05:28 #212
92009 kitkat
Have a break...
pi_31238315
Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.

Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?

[ Bericht 52% gewijzigd door kitkat op 06-10-2005 20:23:42 ]
Wie is daar....
pi_31239656
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:

Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 21:10:50 #214
92009 kitkat
Have a break...
pi_31240253
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
Ok dan.
Andere mensen die het dubbel veilig of ook zonder doen?
Wie is daar....
  Vis een optie? donderdag 6 oktober 2005 @ 21:57:48 #215
70532 loveli
N
pi_31241821
Mensen die geen SOA willen doen het ook met condoom...
crap in = crap out
pi_31241981
Oftewel: Ik wil een SOA?

Ik ben die (bijna) 10 jaar dan ook altijd met dezelfde partner geweest...
En ja, we vertrouwen elkaar...
pi_31242321
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:

Da's de theoretische kans ja...

In de praktijk blijkt het zelfs tot 99,8% veilig te kunnen zijn, maar dat heb je zelf in de hand. Pil vergeten, overgewicht, ander medicijngebruik ed. kunnen de veiligheid omlaag halen.

Aangezien ik van mezelf weet dat ik 'm helemaal goed gebruik en ook het overgewichtrisico niet heb, ga ik er vanuit dat ik 0,2% kans heb zwanger te raken. Tja, statistisch gezien zou ik dan elke 500 jaar 1 keer zwanger raken door de pil heen. Die gok durf ik wel te nemen, geen condooms hier dus (niet voor niets een soatest gedaan).

Ook van vriendinnen aan de pil, en mijn zusjes, weet ik dat ze het alleen met pil doen, en dus zonder condoom.
pi_31242417
Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
pi_31242691
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:14 schreef Random_hero het volgende:
Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
Die situatie staat wel in de bijsluiter...

En wat staat er: vergeet je een pil in week drie, dan moet je of de vergeten pil innemen en je stopweek over slaan, of direct een stopweek inlassen.

Nu hebben jullie dat niet gedaan, waardoor er (met de stopweek er achter aan) een eicel tot rijping kan komen. Wanneer het weer veilig is weet ik niet, maar ik persoonlijk zou de eerste week van de nieuwe strip na de stopweek nog niet als veilig zien. Juist die eerste week, vlak na de stopweek, kan er toch al makkelijk een eitje gaan rijpen...

Maar goed, dat is slechts mijn onderbuikgevoel. Als ik jullie was zou ik gewoon even de apotheek binnenlopen, de situatie uitleggen en daar om uitleg vragen. Zij hebben keurige boeken met allerhande informatie, daar kunnen ze je vragen wel beantwoorden.
pi_31268070
pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
pi_31275719
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:10 schreef Random_hero het volgende:
pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
Gaat nou even naar die apotheek... damn, is dat nou zo moeilijk? Zo hoog is de drempel toch niet?

Ze heeft het fout gedaan: niet (dus zonder stoppen) met een nieuwe strip begonnen. Dan zijn bovenstaande verhalen niet van toepassing op jullie.

En je had direct die bijsluiter goed moeten lezen, waar het wél in staat, had je nu deze hele onduidelijkheid niet gehad. Wat jullie voor jezelf hebben gecreeerd is een situatie die niet in de standaard boekjes voor komt. Vandaar dus die apotheek: die hebben verstand van de werking van medicijnen en dus ook van de pil... Die pakken er een gigantisch boek bij, gaan zoeken, en geven je daarna een antwoord waar je tenminste iets mee kunt.
pi_31284994
Ik heb gisterochtend rond half 12 overgegeven. en heb 's ochtends om kwart voor 10 de pil ingenomen. Is het nu nog veilig? Ook vanmorgen heb ik natuurlijk wel gewoon weer een pil ingenomen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:54:26 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31285026
Na 3 uur is het geloof ik veilig
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_31285063
dus die van vanmorgen is dus veilig en ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik nu sex heb?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:57:41 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31285122
kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_31285328
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
ohja..balen
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:54:24 #228
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31286669
Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
pi_31287760
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:54 schreef Aventura het volgende:
Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
pi_31287977
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:37 schreef Vonnet het volgende:

[..]

Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
Weekje condoom...

Heb je de week voor het vergeten nog onbeschermde seks gehad? Dan moet je namelijk even een morning after pil halen, en aangezien je tijdstip van vergeten ongeveer gisteravond (vrijdagavond dus) moet zijn geweest (punt waarop je 12 uur te laat was, zonder overgeefpil gerekend) heb je nu nog ongeveer 48 uur... Maar hoe sneller hoe beter...
pi_31336355
wat ben ik toch blij met mijn spiraaltje
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:23:24 #232
82456 teig
oh my gow
pi_31337216
ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??

ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:26:35 #233
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31337301
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef teig het volgende:
ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??

ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...

LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31337746
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
Idd, alleen voor de minipil gelden andere regels, maar goed, die wordt amper geslikt. Binnen 12 uur toch nog geslikt geldt niet als vergeten (binnen 36 uur na de vorige pil, dus).

Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)

En ben het met MikeyMan eens, dit soort dingen moet je van tevoren weten, aangezien het zaak is om snel te handelen als het fout gaat... Mocht het nodig zijn om een MAP te halen, dan is het hoe sneller hoe veiliger... Maar goed, dat is nu niet van toepassing.
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:08:34 #235
82456 teig
oh my gow
pi_31338239
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
Jeetje.. beetje vriendelijk mag best.

In de apotheek is me verteld dat ik niet meer safe ben.. in de bijsluiter staat wat anders.....

ennuh ik laat me niet neuken.. ik neuk zelf!!!
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:11:31 #236
82456 teig
oh my gow
pi_31338291
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:43 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)
ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
pi_31338735
Het staat echt wel in elke bijsluiter dat je als je de pil binnen 36 uur na de laatste inneemt, je gewoon beschermd bent. Oftewel als je hem binnen 12 uur na het vergeten neemt, is alles okee.
(Dit geldt niet voor de zgn 'minipil' maar ik gok dat je een gewone combinatiepil slikt.
pi_31339100
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:11 schreef teig het volgende:

[..]

ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
Klopt, het feit op zich staat niet in de bijsluiter, de regels bij vergeten wel...

Vind het trouwens op zijn zachtst gezegd vreemd dat een apotheek zegt dat het niet veilig is. Is common knowledge dat je een combinatiepil 12 uur te laat mag innemen. Zo'n fabrikant gaat dat ook niet zomaar claimen in zijn bijsluiter, die ziet de claims al komen...
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:53:17 #239
82456 teig
oh my gow
pi_31345507
En je gaat er toch vanuit dat de apotheek weet waar ze het over hebben.

MAar ja ik ga dr nu vanuit dat alles goed gegaan is.

iig bedankt voor het o zo vriendelijke advies!!
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:27:01 #240
70532 loveli
N
pi_31349902
Omdat je aan het doorslikken bent is het sowieso veilig. Een pil meer dan 12 uur te laat zou in dat geval ook weinig uitmaken, mits je daarna lang genoeg blijft slikken.
Denk dat ze bij de apotheek hebben zitten slapen toen ze zeiden dat het niet veilig was.
crap in = crap out
pi_31533091
15 minuten na het slikken vd pil aan de diaree ..ben je dan veilig?

Mn vriendin weet dat het niet veilig is met overgeven, maar had zoiets over diaree ook gehoord. Klopt dat?
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_31533670
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:34 schreef BobbyJames het volgende:

Mn vriendin weet dat het niet veilig is met overgeven, maar had zoiets over diaree ook gehoord. Klopt dat?
Ja:

Belangrijk!!

Bij braken en bij diarree kan de pil minder betrouwbaar zijn. Wanneer er braken optreedt nadat de pil is ingenomen of binnen 3-4 uur, dient er een nieuwe pil te worden ingenomen. Bij waterige diarree die 1 dag duurt, kan de volgende dag een extra pil worden ingenomen. Wanneer het braken of diarree langer dan bovenstaande uren of dag aan houdt, dan is de pil niet betrouwbaar genoeg en dient er een condoom gebruikt te worden. De pil is zeer betrouwbaar om zwangerschap te voorkomen, maar beschermt niet tegen geslachtsziektes. Een condoom beschermt tegen geslachtsziektes. Het is dus aan te raden om altijd een condoom te gebruiken.

bron: Pilonline.

Als het bij 1 aanval diarree blijft is het volgens mij wel veilig, maar zou je voor de zekerheid de dag erna een extra pil moeten innemen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31533697
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:34 schreef BobbyJames het volgende:

De uitleg van de apotheek die ik heb gekregen was dat diarree alleen invloed heeft als het gaat om een ontsteking van de dunne darm, met echt waterige diarree. Nu is het een beetje moeilijk te bepalen of er sprake is van problemen met de dunne darm, dus ik zou er niet zo heel snel op gokken.

Ik weet niet hoe lang geleden het was, maar kan ze niet nog een pil innemen? Als het al langer dan 36 uur geleden is dat ze de laatste pil goed (dus zonder diarree en zooi) heeft ingenomen, dan moet je de regels voor vergeten uit de bijsluiter aanhouden.
pi_31534975
Nee ..voor die extra pil is het al te laat. Ik ga wel ff proberen meer info te vinden, vind het wel fijn om te weten of het nu wel of niet betrouwbaar is.

Bedankt voor jullie reactie in ieder geval!
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_31537976
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:46 schreef BobbyJames het volgende:
Nee ..voor die extra pil is het al te laat. Ik ga wel ff proberen meer info te vinden, vind het wel fijn om te weten of het nu wel of niet betrouwbaar is.

Bedankt voor jullie reactie in ieder geval!
Loop ff langs de plaatselijke apotheek... Die hebben hele mooie dikke boeken met daarin alle dingen die invloed kunnen hebben op de pil... Ben je er meteen uit, scheelt ook weer zoektijd.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:02:48 #246
92009 kitkat
Have a break...
pi_31727447
Nog ff een vraagje (ben niet zo heel bekend met de pil), in de stopweek ben je ook nog beschermd?
Wie is daar....
pi_31730259
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:02 schreef kitkat het volgende:
Nog ff een vraagje (ben niet zo heel bekend met de pil), in de stopweek ben je ook nog beschermd?
Hoop dat je dat ding niet slikt he? Want anders is het wel heel erg...

Ja, je bent beschermd in je stopweek, mits die niet langer duurt dan 7 dagen.
pi_31731488
mijn vriendin is deze maand de pil 2 keer vergeten na 12 uur van de normale tijd dat ze het in neemt, condoom of niet?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:40:23 #249
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31731672
Ligt eraan in welke week... Maar na twee keer vergeten is het misschien sowieso wel verstandig om standaard een condoom te gebruiken
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31731878
In de bijsluiter (dat papiertje dat volgens mij iedereen vergeet te lezen ofzo ) staat dat als er meer pillen in 1 strip vergeten worden, de strip de hele maand niet veilig is. Kortom condoom dus totdat de volgende strip wordt aangebroken, ennuh, aangezien er nu een eisprong plaats kan vinden, zou ik ook even een morning after pil halen voor de zekerheid. Of iig de apotheek vervelen met het verhaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')