Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:49 schreef kitkat het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat je dan totaal niet vruchtbaar bent als je de pil slikt?
Ja, bedoel je dus?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee. Maar dat is toch juist de bedoeling van de pil, isn't it?
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef loveli het volgende:
...en het zijn ook niet de tien dagen voordat je ongesteld wordt. Die tien dagen zijn juist relatief veilig, een beetje afhankelijk van je cyclus (als je geen pil slikt dus).
Die is er niet als je de pil slikt, uiteraard!!!!!! je haalt 2 dingen door de war, een cyclus als er geen pil geslikt wordt, en een situatie waarin wel een pil geslikt wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:
[..]
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
De pil is een anticonceptiemiddel, met andere woorden is er voor om niet zwanger te raken. Waarom zou er dan toch een periode in de pilstrip zijn waarin je vruchtbaar bent?quote:
Die is niet precies in dagen uit te drukken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef kitkat het volgende:
Welke periode is dan wel precies je vruchtbare periode?
ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:
Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.
Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
Ok dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
ja. ik iig gebruik niet ook nog eens een condoom. En na 10 jaar gebruik van de pil ben ik niet zwanger geworden. De kans is echt heel klein.
Da's de theoretische kans ja...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef kitkat het volgende:
Ja die had ik idd al gezien, daar staat dus 99,5 % betrouwbaar.
Misschien nog ff een rare vraag maar de meeste mensen die de anticonceptiepil slikken die zullen het dus ook zonder condoom doen?
Die situatie staat wel in de bijsluiter...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:14 schreef Random_hero het volgende:
Mijn vriendin heeft in week 3 de pil 1x vergeten. Deze pil heeft ze 24 uur te laat in genomen, en daarna haar strip afgemaakt. En een stopweek ingelast. We hebben in deze periode geen seks gehad maar nu is ze dus weer aan de nieuwe strip toe.
Is ze nu veilig? Want in de bijsluiter (Microgynon30) stond deze situatie niet beschreven.
Gaat nou even naar die apotheek... damn, is dat nou zo moeilijk? Zo hoog is de drempel toch niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:10 schreef Random_hero het volgende:
pilvergeten.nl heeft geen info, die zegt alleen dat je de strip af moet maken (of gelijk stoppen) en daarna weer beginnen met een nieuwe. Volgens mij ben je dus veilig maar daar zegt die site dus niks over (N).
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
kwart voor 10 --> half 12 lijkt me geen 3 uur
Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:54 schreef Aventura het volgende:
Je had beter na het overgeven nog een pil kunnen nemen uit je reservestrip. Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer! Hoeveelste pil uit je strip was het?
Weekje condoom...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:37 schreef Vonnet het volgende:
[..]
Ik was net donderdag begonnen. dus het was mijn 2e.
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef teig het volgende:
ik ben gisteravond de pil vergeten, normaal neem ik hem om 0.00 uur. Ik heb hem vanmorgen om 9.45 genomen.. Is het nu dan nog wel veilig??
ik was de pil aan het doorslikken. het was de vierde pil van de tweede strip zeg maar.
Idd, alleen voor de minipil gelden andere regels, maar goed, die wordt amper geslikt. Binnen 12 uur toch nog geslikt geldt niet als vergeten (binnen 36 uur na de vorige pil, dus).quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
Jeetje.. beetje vriendelijk mag best.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zelfs ik weet dat dat in de bijsluiter staat... Meestal binnen twaalf uur nog veilig...
LEES DAT FOKKIN BLAADJE TOCH EENS EEN KEER VÓÓRDAT JE JE LAAT NEUKEN!!!
ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozenquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat betreft doorslikken, als je méér dan 12 uur te laat bent gelden de regels van de 3e week. (en die staan in de bijsluiter...)
Klopt, het feit op zich staat niet in de bijsluiter, de regels bij vergeten wel...quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:11 schreef teig het volgende:
[..]
ennuh dit staat ook nergens.... Ik kon het iig niet vinden en ik heb debijsluiter toch aardig uitgeplozen
Ja:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:34 schreef BobbyJames het volgende:
15 minuten na het slikken vd pil aan de diaree ..ben je dan veilig?
Mn vriendin weet dat het niet veilig is met overgeven, maar had zoiets over diaree ook gehoord. Klopt dat?
De uitleg van de apotheek die ik heb gekregen was dat diarree alleen invloed heeft als het gaat om een ontsteking van de dunne darm, met echt waterige diarree. Nu is het een beetje moeilijk te bepalen of er sprake is van problemen met de dunne darm, dus ik zou er niet zo heel snel op gokken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:34 schreef BobbyJames het volgende:
15 minuten na het slikken vd pil aan de diaree ..ben je dan veilig?
Mn vriendin weet dat het niet veilig is met overgeven, maar had zoiets over diaree ook gehoord. Klopt dat?
Loop ff langs de plaatselijke apotheek... Die hebben hele mooie dikke boeken met daarin alle dingen die invloed kunnen hebben op de pil... Ben je er meteen uit, scheelt ook weer zoektijd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:46 schreef BobbyJames het volgende:
Nee ..voor die extra pil is het al te laat. Ik ga wel ff proberen meer info te vinden, vind het wel fijn om te weten of het nu wel of niet betrouwbaar is.
Bedankt voor jullie reactie in ieder geval!
Hoop dat je dat ding niet slikt he? Want anders is het wel heel erg...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:02 schreef kitkat het volgende:
Nog ff een vraagje (ben niet zo heel bekend met de pil), in de stopweek ben je ook nog beschermd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |