abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:07:14 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29823924
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:28 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik kijk eigenlijk altijd wel of ik de ma di wo do etc uit de verpakking trek en weet eigenlijk wel zeker dat het die van donderdag moet zijn geweest (die zat er tenminste op vrijdag nog in.) Maar op een of andere manier ga ik dan toch twijfelen... Zo van "misschien is het me hiervoor niet opgevallen dat ik niet de juiste dag in heb genomen..." Zal wel soort (faal)angst of zo zijn denk ik...
oh op die manier bedoel je..had ik niet bij stilgetaan
quote:
Heb vanmorgen in ieder geval de huisarts gesproken en die zei ook dat de kans nihil is... Ze vertelde me ook dat we de rest van de pilstrip condooms moeten gebruiken. Maar nu las ik vanmiddag de bijsluiter en die zegt juist dat de pil maar een week onveilig is en dat ie daarna gewoon weer werkt... Zucht waarom is het niet allemaal wat duidelijker?
Ja vervelend he die mixed messages. Ws. wil die huisarts gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:13:18 #177
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_29827562
Ik heb nu sinds n tijdje n andere pil omdat mijn oude vertrouwde pil migraine opwekte, maar om te zeggen dat het geweldig is..
Het lijkt wel alsof ik steeds meer last van allerlei kwaaltjes krijg sinds ik aan deze pil ben, van kwaad tot erger zeg maar.. en de druppel voo rmij is nu toch wel dat ik tijdens mijn laatste stopweek keurig ongesteld werd, serieus waar dubbel lag van de krampen en dat ik ipv n paar dagen bijna 2 weken ongesteld was. Dat is toch niet normaal? Ik heb zaterdag mn 1e pil weer ingenomen en ik ben sinds vandaag niet meer ongesteld.. Krampen blijven wel zo af en toe rondspoken.. heel fijn..

Heeft iemand dit ooit gehad?
Fok!bejaarde
pi_29833178
Stom, stom, stom, stom... Ik schaam me echt half dood

We zijn dus niet slim bezig geweest. Gisteren schreef ik hier dat ik donderdag m'n pil was vergeten in te nemen. Nu hebben we condooms gekocht en zijn die gaan gebruiken. Niets aan de hand dus zou je denken... Probleem is dat we niet zo slim zijn geweest.

Bij het afrollen van het condoom kwamen we erachter dat ie verkeerd om zat en hebben we hem omgedraaid. STOM! Want er kan natuurlijk voorvocht opzitten... En dat is nu dus al 2 keer voorgekomen... Schrok me gisteren het apelazerus toen ik me ineens (te laat) bedacht dat het niet zo slim was... Heeft iemand enig idee wat de kans op zwangerschap is? Is het de moeite waard om een morning after pil te slikken? Of is dat overdreven?

Het lijkt er bijna op dat we een kind moeten krijgen... Nou zou dat niet zon probleem zijn (We hebben de leeftijd, een lange stabiele relatie van 6 jaar en sinds enige tijd een koophuisje waar we genoeg plek hebben), maar toch hadden we liever nog een jaartje of 2 gewacht...
pi_29833570
Oepsie, niet zo slim nee.
De kans op zwangerschap is er natuurlijk altijd. Ikzelf denk dat die kans heel klein is, maarja, ik ben geen dokter.
Ik zou die bijsluiter nog maar eens goed lezen en als je het niet zeker weet, toch maar weer naar de huisarts gaan... Ik denk ook niet dat iemand hier een goed antwoord voor je heeft...
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:17:21 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29833614
Zelf zou ik niet afwachten tot je naar de HA kan, maar nu even bij de drogist een MAP halen.
pi_29834233
Is de kans dan niet heel klein omdat ik :
  • nu in de tweede week van de pil zit

• er alleen wat voorvocht aan het condoom gezeten kan hebben?

De mrning afterpil mag je toch tot 72 uur na het onveilige vrijen innemen? Dan bel ik morgenochtend mijn eigen huisarts en vraag haar wat het verstandigste is in dit geval... Of is er haast bij de map?
  •   zondag 21 augustus 2005 @ 11:52:36 #182
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_29834461
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 11:43 schreef Stiemie het volgende:
    Is de kans dan niet heel klein omdat ik :
  • nu in de tweede week van de pil zit

• er alleen wat voorvocht aan het condoom gezeten kan hebben?

De mrning afterpil mag je toch tot 72 uur na het onveilige vrijen innemen? Dan bel ik morgenochtend mijn eigen huisarts en vraag haar wat het verstandigste is in dit geval... Of is er haast bij de map?
  • Ja je zit wel in week 2 van de pil, maar omdat jij er in week 1 eentje was vergeten doen jullie het nu toch (op advies van je HA) toch veilig? En ja, je kan morgen ook nog wel de MAP halen maar elk uur telt. Hoe eerder je hem inneemt, hoe beter de werking.
    pi_29834694
    Tsja, dan ga ik toch maar weer de doktersdienst bellen...
    pi_29834834
    Niemand antwoord op mijn vraagjes, toevallig?

zondag 21 augustus 2005 @ 12:10:47 #185
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_29834929
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 12:06 schreef _Arual_ het volgende:
    Niemand antwoord op mijn vraagjes, toevallig?

Bij mezelf varieert het wanneer ik begin te bloeden na de laatste pil. Altijd weer een leuke verrassing.
    Ik heb zelfs 1x meegemaakt dat ik helemaal geen bloeding kreeg tijdens de stopweek.
    Bij doorslikken word ik nooit ongesteld maar kan ik wel last krijgen van spotting.
    Ook vrij onregelmatig hier, dus.
    pi_29835423
    Dokter net gesproken en we gaan toch maar voor de morning after pil...
    pi_29836483
    Bedankt allemaal voor de hulp. Wij gaan zo richting weekendapotheek

@ Arual : Kan het niet komen omdat je huidige pil te licht is? Dat je daarom ook last hebt van spotting. Ik slik nu langer dan 10 jaar de pil (mercilon) en heb nog nooit last van spotting gehad. Zelf niet als ik de pil langer dan een maand achter elkaar doorslik... Misschien eens met je huisarts overleggen?
      maandag 22 augustus 2005 @ 04:41:17 #188
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29859103
    Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste pil weer genomen na een stopweek. Nu ben ik zaterdaqg, (dus 1 week en een dag daarna) mijn pil vergeten.. (das dus gisteren)... Ik kan ook pas morgen mn pil weer nemen (maandag) Nu weet ik dus niet wat er gebeurt. Maandag neem ik weer een pil. Ziet mijn lichaam dit als een korte stopweek?? Of ziet mijn lichaam dit als 'de pil vergeten' en ben ik dus ombeschermd.. Maw word ik nu ongesteld omdat ik 2 dagen de pil niet genoimen heb OF ben ik de rest van de maand niet beschermd omdat ik 2 dagen de pil niet heb genomen??
    Ik weet het echt niet, ik heb iig gehoord dat je een stopweek kan verkorten (wat nu dus het geval zou zijn..) maar ik weet dus niet of mijn lichaam het ziet als een korte stopweek of als '2 dagen de pil vergeten' en dus onbeschemd?

MAW: Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of moet ik de rest van de maand aan het condoom??
    Bedankt voor de reacties
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      maandag 22 augustus 2005 @ 04:46:51 #189
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29859130
    Oh trouwens, ik gijng naar de apotheek voor de pil (aangezien er geen dokter meer tussen hoeft
    te komen) en het blijkit dat je idd ALLE pillen zonder recept kan halen bij de apotheek BEHALVE de Diane-pil.. Voor die pil moet je een doktersrecept. (die heb ik natuurlijk )
    Ziggy played guitar
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_29860225
    Geven ze ook niet in geval van nood toch 1 strip (of zelfs maar 1 pil) mee?
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_29861597
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 13:11 schreef Stiemie het volgende:
    Bedankt allemaal voor de hulp. Wij gaan zo richting weekendapotheek

@ Arual : Kan het niet komen omdat je huidige pil te licht is? Dat je daarom ook last hebt van spotting. Ik slik nu langer dan 10 jaar de pil (mercilon) en heb nog nooit last van spotting gehad. Zelf niet als ik de pil langer dan een maand achter elkaar doorslik... Misschien eens met je huisarts overleggen?
    Ik had het bij trigynon ook. Bij Mercilon idem dito. Nu heb ik de merkloze diane-pil, en het is wederom niet anders. Ik heb geen idee of dat lichte pillen zijn of niet. Daarvoor heb ik jaren zonder problemen trigynon kunnen gebruiken.
      Vis een optie? maandag 22 augustus 2005 @ 11:01:47 #192
    70532 loveli
    N
    pi_29861797
    @MissBliss: Bijsluiter lezen? Je bent onbeschermd. Geen idee hoelang, maar zeker in de eerste week is het riskant om een pil te missen (lees ook ff andere vragen/antwoorden in deze topic).
    crap in = crap out
    pi_29864033
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 04:41 schreef MissBliss het volgende:
    Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste pil weer genomen na een stopweek. Nu ben ik zaterdaqg, (dus 1 week en een dag daarna) mijn pil vergeten.. (das dus gisteren)... Ik kan ook pas morgen mn pil weer nemen (maandag) Nu weet ik dus niet wat er gebeurt. Maandag neem ik weer een pil. Ziet mijn lichaam dit als een korte stopweek?? Of ziet mijn lichaam dit als 'de pil vergeten' en ben ik dus ombeschermd.. Maw word ik nu ongesteld omdat ik 2 dagen de pil niet genoimen heb OF ben ik de rest van de maand niet beschermd omdat ik 2 dagen de pil niet heb genomen??
    Ik weet het echt niet, ik heb iig gehoord dat je een stopweek kan verkorten (wat nu dus het geval zou zijn..) maar ik weet dus niet of mijn lichaam het ziet als een korte stopweek of als '2 dagen de pil vergeten' en dus onbeschemd?

MAW: Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap of moet ik de rest van de maand aan het condoom??
    Bedankt voor de reacties
    Je hebt twee pillen achter elkaar vergeten. Dat ziet je lichaam niet als een stopweek!!! Je hebt immers net je stopweek gehad. Twee pillen vergeten is heel risicovol. Je moet je dus extra beschermen de komende maand! Je kunt een doorbraakbloeding krijgen, maar dat hoeft niet perse.
    I'm just a Soul whose Intentions are Good
    pi_29864755
    Kijk allemaal eens op deze site voor vragen:

http://www.consumed.nl/pil-watch/

echt superhandig!!!

(op www.consumed.nl vind je btw heel veel info over ziekten en medicijnen)
      maandag 22 augustus 2005 @ 23:30:49 #195
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29871781
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 11:01 schreef loveli het volgende:
    @MissBliss: Bijsluiter lezen? Je bent onbeschermd. Geen idee hoelang, maar zeker in de eerste week is het riskant om een pil te missen (lees ook ff andere vragen/antwoorden in deze topic).
    Ja, die had ik dus niet bij me anders kon ik de pil wel gewoon nemen he?

Het was het begin van week 2, maar ja dus 2 dagen geen mogelijkheid om de pil te nemen.. Maar ja, onbeschermd dus. Moet ik nu wel de hele maand nog de pil blijven slikken? Want hij werkt dus niet meer in principe.
    Ziggy played guitar
      maandag 22 augustus 2005 @ 23:32:53 #196
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29871878
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 09:14 schreef imago het volgende:
    Geven ze ook niet in geval van nood toch 1 strip (of zelfs maar 1 pil) mee?
    Ja, wel een strip, maar ik vond het gewoon raar dat dat dus kennelijk bij mijn pil niet kan (als enige). En ik had dus van te voren gebeld om te vragen of dat kon en het kon zei ze...
    Ziggy played guitar
      Vis een optie? maandag 22 augustus 2005 @ 23:59:33 #197
    70532 loveli
    N
    pi_29873050
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 23:30 schreef MissBliss het volgende:
    Ja, die had ik dus niet bij me anders kon ik de pil wel gewoon nemen he?
    *uche* weet wat je slikt *uche*
    crap in = crap out
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:02:15 #198
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_29873186
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

*uche* weet wat je slikt *uche*
    Tja, ik ken hem niet uit mn hoofd nee
    Ik slik die pil al een jaar of 8 zonder problemen en nu ben ik hem toevallig eens een keer vergeten.. En daar heb je zo'n fijn topic voor dan om te vragen hoe het dan zit.
    Ziggy played guitar
      woensdag 5 oktober 2005 @ 21:02:39 #199
    92009 kitkat
    Have a break...
    pi_31215528
    Klopt het nu dat de pil 99,6% veilig is binnen de vruchtbare periode? Deze periode is toch de 10 dagen voordat je ongesteld word?
    Buiten deze vruchtbare periode is het dus 100% veilig?
    Wie is daar....
    pi_31216246
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:02 schreef kitkat het volgende:
    Klopt het nu dat de pil 99,6% veilig is binnen de vruchtbare periode? Deze periode is toch de 10 dagen voordat je ongesteld word?
    Buiten deze vruchtbare periode is het dus 100% veilig?
    Het is een misvatting dat er nog sprake is van een normale cyclus zoals die er is als de vrouw geen pil gebruikt.
    Er is ook geen menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek! Maar dat heeft niks te maken met ongesteldheid. Je kan de pil dan ook gerust gewoon doorslikken.
    De pil onderdrukt de eisprong. En dat de hele maand, OOK tijdens de stopweek.
    Als je per ongeluk een dag te laat begint met je nieuwe strip -op dag 8 van de stopweek- zou er wel een eispron kunnen ontstaan en zou je meteen zwanger kunnen raken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')