abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28751599
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:02 schreef Vieske het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
ik heb ze gewoon in m bueraulaatje liggen, daar wordt het niet veel warmer dan 25 graden en die enkele dag dat het warmer is maakt het vast niet uit
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:49:18 #102
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28795628
Vraagje: Normaalgesproken begin ik altijd op dinsdag met een nieuwe strip. Ben hem toen echter vergeten te slikken, dus ben ik gisteren pas begonnen met de nieuwe strip. Als ik het goed heb gelezen moet ik dan gewoon de regel "pil vergeten in de eerste week" volgen dwz 7 dagen extra anticonceptie.
Volgende keer wil ik echter gewoon weer mijn eerste pil op dinsdag pakken. Kan ik dan zomaar een stopweek van minder dan 7 dagen inlassen?
En wordt ik dan ook gewoon weer op mijn vaste dag ongesteld?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28795827
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:49 schreef miki het volgende:
Vraagje: Normaalgesproken begin ik altijd op dinsdag met een nieuwe strip. Ben hem toen echter vergeten te slikken, dus ben ik gisteren pas begonnen met de nieuwe strip. Als ik het goed heb gelezen moet ik dan gewoon de regel "pil vergeten in de eerste week" volgen dwz 7 dagen extra anticonceptie.
Volgende keer wil ik echter gewoon weer mijn eerste pil op dinsdag pakken. Kan ik dan zomaar een stopweek van minder dan 7 dagen inlassen?
En wordt ik dan ook gewoon weer op mijn vaste dag ongesteld?
Stopweek korter maken kan zonder problemen, en als het goed is wordt je dan weer gewoon op je vaste dag ongesteld (ik wel tenminste).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28797373
ik heb dat niet, als ik me stopweek eerder begin dat ik dan wel op me normale dag ongesteld wordt. Als ik bijvoorbeeld 1 dag eerder stop word ik ook 1 dag eerder ongesteld dan normaal
pi_28798561
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:48 schreef Sylvana het volgende:
ik heb dat niet, als ik me stopweek eerder begin dat ik dan wel op me normale dag ongesteld wordt. Als ik bijvoorbeeld 1 dag eerder stop word ik ook 1 dag eerder ongesteld dan normaal
Nee dat heb ik ook. Maar zij is nu eigenlijk een dag te laat begonnen en wil dat bij de volgende strip weer goedmaken en dus een dag eerder beginnen, zodat ze weer op de normale dagen zat zoals voordat ze te laat begon.

Ik begin normaal op donderdag, strip afmaken, maandag erop ongesteld.
Te laat begonnen, dus vrijdag, dinsdag ongesteld. Nieuwe strip beginnen zoals eerst (dus weer op donderdag) is weer op maandag ongesteld. Je maakt dat een stopweek van zes dagen i.p.v. zeven.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28799611
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee dat heb ik ook. Maar zij is nu eigenlijk een dag te laat begonnen en wil dat bij de volgende strip weer goedmaken en dus een dag eerder beginnen, zodat ze weer op de normale dagen zat zoals voordat ze te laat begon.

Ik begin normaal op donderdag, strip afmaken, maandag erop ongesteld.
Te laat begonnen, dus vrijdag, dinsdag ongesteld. Nieuwe strip beginnen zoals eerst (dus weer op donderdag) is weer op maandag ongesteld. Je maakt dat een stopweek van zes dagen i.p.v. zeven.
owja, zo is het bij mij dan ook ja
pi_28806653
pff. ben ik blij met mijn spiraaltje. heb dat hele gezeur van vergeten gelukkig niet meer.

maar lees gewoon de bijsluiter en volg die aanwijzigingen op.

stopweek korter = veilig (naja, toch weer geen 100% maar oke)
stopweek langer = onveilig
  zaterdag 16 juli 2005 @ 12:03:11 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_28854364
Ik ben weer met de pil begonnen
Mijn huid was echt heel erg onrustig de laatste tijd en ik was het meer dan beu. En de hele tijd een week van tevoren al wisselende stemmingen en ongelofelijk veel pijn bij de eisprong is ook niet tof.
Dus ik ben nu aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_28857618
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben weer met de pil begonnen
Mijn huid was echt heel erg onrustig de laatste tijd en ik was het meer dan beu. En de hele tijd een week van tevoren al wisselende stemmingen en ongelofelijk veel pijn bij de eisprong is ook niet tof.
Dus ik ben nu aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol
Mijn huidje is weer gaaf Dat vond ik idd het allergrootste nadeel van stoppen, die vreselijk puistenbende. Ik leek wel 14 i.p.v. 28!

Verder was mijn cyclus superlang, dat was wel weer lekker eigenlijk. Ja tenzij je zwanger probeert te worden natuurlijk, maar dat was niet aan de orde
pi_28876733
Vanmorgen ongesteld geworden, compleet een hele dag te vroeg!

Hoe kan dat nou weer?! Ben op mijn gewone dag begonnen, niks vergeten in te nemen
Als het dan donderdag maar wel weg is.... *grrrrrrrr*
pi_28877631
Mijn vriendin zegt dat ze sinds het gebruiken van de pil (bijna 2 maandjes nu) sneller geirriteerd raakt enzo. Ik merk er zelf niks van, maar andere mensen vonden van wel ofzo.Hierdoor heeft ze dus niet echt zin meer in de pil,maar het was wel makkelijk met bepaalde dingen natuurlijk

Ik hoorde dat je de 1e 3 maanden veel bijwerkingen kon hebben dus ik hoop eigenlijk dat het over een maand over is. Heeft iemand dat zelf ook wel eens meegemaakt?? Is het toen minder geworden na een tijdje ???

dank u
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_28884007
Ik heb het zelf ook meegemaakt ja, en nu ik voor de tweede keer weer met de pil begonnen ben (nu anderhalve maand), merk ik het weer. De eerste keer is het bij mij niet overgegaan en was het na een jaar reden om met de pil te stoppen. Nu, weer ongeveer een jaar later, merk ik weer die bijwerking, hoewel in iets mindere mate. Maar tsja, nieuw vriendje he...

Maar om even je vraag duidelijk te beantwoorden: Ja, ik heb het meegemaakt en nee, bij mij werd het niet minder na een tijdje. Maar je hoort ook wel verhalen van mensen bij wie het wél gewoon overgaat, dus misschien nog even een tijdje aankijken?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_28885131
Volgens mij is het idee dat je na zo'n 3 maanden kunt zien wat het effect precies is. Dus voor die tijd kun je bijwerkingen hebben die nog weggaan omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen, maar bijwerkingen die na 3 maanden nog niet weg zijn zullen ook blijven.

Ik heb nu van pil gewisseld en merk dat ik er op emotioneel vlak veel stabieler van ben geworden! Vroeger moest ik om het minste of geringste huilen, en nu kan me vanalles overkomen maar ik blijf stoer met droge ogen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28885589
Ik ben sinds iets langer dan 2 maanden overgestapt van de Mycrogynon30 naar de Minerva. Inplaats van na de gebruikelijke 2/3 dagen menstrueren wordt ik het nu iedere keer pas na 5 dagen. (ik denk dat dit komt omdat mn lichaam moet wennen aan de Minerva?) maar nu geloof ik dat ik ergens had gelezen dat als je pas na 5 dagen ongesteld wordt je de eerste week bij gebruik van de pil extra bescherming moet gebruiken, maar dit weet ik dus niet zeker. Iemand die dit weet?
pi_28885701
Zijn er hier nog meer mensen die pigmentvlekken in hun gezicht kregen van de pil (Minerva)? Wat zei je arts ervan?
#geen
pi_28885896
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:17 schreef DuchessX het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die pigmentvlekken in hun gezicht kregen van de pil (Minerva)? Wat zei je arts ervan?
Ik had niet mijn eigen huisarts aan de lijn(met vakantie) die vervanger had schijnbaar haar dag niet ofzo, het kwam er iig op neer dat ik moest wachten tot mn huisarts terug was. Heb ik wat aan

pigment vlekken heb ik trouwens geen last van nee
pi_28886178
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef Moja het volgende:

Ik ben sinds iets langer dan 2 maanden overgestapt van de Mycrogynon30 naar de Minerva. Inplaats van na de gebruikelijke 2/3 dagen menstrueren wordt ik het nu iedere keer pas na 5 dagen. (ik denk dat dit komt omdat mn lichaam moet wennen aan de Minerva?) maar nu geloof ik dat ik ergens had gelezen dat als je pas na 5 dagen ongesteld wordt je de eerste week bij gebruik van de pil extra bescherming moet gebruiken, maar dit weet ik dus niet zeker. Iemand die dit weet?
Volgens mij ging dat alleen over de keer dat je ongesteld wordt tussen de laatste strip van je oude merk en de eerste strip van je nieuwe merk. In de bijsluiter van mijn pil (Diane-35) staat dat wanneer je van merk verandert, je de nieuwe pil moet inslikken op de eerste dag van je menstruatie. Wanneer de eerste dag van je menstruatie pas na 5 dagen komt, ben je in de eerste week inderdaad niet beschermd tegen zwangerschap. Maar zover ik begrepen hebt geldt dat dus alleen voor die ene keer ongesteld zijn bij de overstap naar een ander merk, niet daarna. Kijk anders in je eigen bijsluiter, of bel als de vervangende huisarts niet wil helpen naar de weekend- of avond-apotheek?
pi_28886284
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:25 schreef Moja het volgende:

[..]

Ik had niet mijn eigen huisarts aan de lijn(met vakantie) die vervanger had schijnbaar haar dag niet ofzo, het kwam er iig op neer dat ik moest wachten tot mn huisarts terug was. Heb ik wat aan

pigment vlekken heb ik trouwens geen last van nee
Je kunt ook even je apotheek bellen voor info toch?
#geen
pi_28889682
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:51 schreef imago het volgende:

Ik heb nu van pil gewisseld en merk dat ik er op emotioneel vlak veel stabieler van ben geworden! Vroeger moest ik om het minste of geringste huilen, en nu kan me vanalles overkomen maar ik blijf stoer met droge ogen
Mag ik vragen van welke pil, je naar welke pil je bent gegaan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_28891854
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

Mag ik vragen van welke pil, je naar welke pil je bent gegaan?
Van Microgynon30 naar Diane-35.

Nou stond ik er sowieso om bekend dat ik een jankerd ben hoor. Dus ik weet niet of ik van Microgynon extra emotioneel werd, het kan ook gewoon zijn dat de pil er niks aan veranderde en dat ik gewoon uit mezelf zo'n huilebalk was. Maar Diane-35 heeft het in ieder geval wel minder gemaakt. Heb de afgelopen paar weken een paar hele rotte dingen meegemaakt en ik voelde me rot en was verdrietig, en heb ook wel even gejankt enzo, maar lang niet zo hysterisch als vroeger
pi_28893759
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:28 schreef imago het volgende:

[..]

Van Microgynon30 naar Diane-35.

Nou stond ik er sowieso om bekend dat ik een jankerd ben hoor. Dus ik weet niet of ik van Microgynon extra emotioneel werd, het kan ook gewoon zijn dat de pil er niks aan veranderde en dat ik gewoon uit mezelf zo'n huilebalk was. Maar Diane-35 heeft het in ieder geval wel minder gemaakt. Heb de afgelopen paar weken een paar hele rotte dingen meegemaakt en ik voelde me rot en was verdrietig, en heb ook wel even gejankt enzo, maar lang niet zo hysterisch als vroeger
De Diane is toch niet meer te verkrijgen? Tenminste volgens mijn apotheek is de Diane uit de handel en vervangen door de Minerva.
#geen
pi_28896229
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:35 schreef DuchessX het volgende:

De Diane is toch niet meer te verkrijgen? Tenminste volgens mijn apotheek is de Diane uit de handel en vervangen door de Minerva.
Minerva is de "merkloze" goedkope variant van de Diane-35. Ze zeggen dat het compleet hetzelfde is, maar veel mensen merken toch verschillen, zie: Ernstige klachten door naamloze Diane 35 variant...

Ik bestel mijn pil via internet en heb specifiek gevraagd om de Diane-35. Maar je hoort wel meer over apotheken die niet mee willen werken en met smoesjes komen om mensen toch die andere variant te verkopen
pi_28901999
Ik merk niks van emotionele bijwerkingen ofzo. Ik was zonder pil net zo'n jankerd als met (grapje!) Alleen de puisten zijn echt dramatisch minder nu

Ik denk trouwens dat ik een dag te vroeg ben begonnen met mijn vorige strip, en daarom dus ook een dag te vroeg ongesteld ben geworden. Ik kan het alleen niet meer controleren.

Dus nu slik ik woensdag maar een extra pil van de reservestrip die ik nog heb liggen en dan doorgaan tot woensdag en dan klopt alles weer. Was vanmorgen helemaal opgelucht toen de optie van 1 pilletje extra slikken me te binnenschoot, want anders had ik een stopweek van 8 dagen gehad.
pi_28932280
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:45 schreef imago het volgende:

[..]

Minerva is de "merkloze" goedkope variant van de Diane-35. Ze zeggen dat het compleet hetzelfde is, maar veel mensen merken toch verschillen, zie: Ernstige klachten door naamloze Diane 35 variant...

Ik bestel mijn pil via internet en heb specifiek gevraagd om de Diane-35. Maar je hoort wel meer over apotheken die niet mee willen werken en met smoesjes komen om mensen toch die andere variant te verkopen
Nou lekker is dat!
#geen
pi_28937352
wat een ellende allemaal...
ik weet wel, dat ik na 5 jaar pilgebruik nu het spiraaltje heb, en veel MINDER tot geen stemmingswisselingen enzo heb.
echt wel lekker. ik voel me ook veel beter enzo.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:14:29 #126
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_28943112
Waarschijnlijk is dit onderwerp al ter sprake geweest maar aangezien ik die niet zo snel kan terug vinden open ik even een nieuwe.

Ik gebruik al ruim 5 jaar de pil, in de eerste instantie de standaard pil (kan even niet op de naam komen, maar volgens mij krijgt iedere vrouw deze als eerste - het is in elk geval een groene strip) en later ben ik overgestapt op Yasmin. Een zogenaamd lichtere pil die ik gebruikte i.v.m. gewichtstoename.

Nu na 5 jaar overweg ik met de pil te stoppen. Niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik het idee heb dat mijn hormonale huishouden wellicht van slag is geraakt door het gebruiken van de pil. De laatste maanden zit ik thuis met een lichte burn out. Dat heeft me doen realiseren dat ik beter naar m'n lichaam moet gaan luisteren. Ik heb vaak last van migraine-achtige verschijnselen zoals me wazig, misselijk, duizelig etc. voelen - vaak zet een echte hoofdpijn niet door en voel ik me een paar dagen achtereen beroerd. Ook heb ik zo nu en dan - volgens m'n vriend voornamelijk - last van moodswings. Nu vraag ik me af of deze symptonen eventueel voort kunnen komen uit het gebruik van de pil.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... en wellicht adviezen.
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_28945674
Heb het ook in je andere topic al gezet, maar denk dat je aan de volgende link wel iets hebt.

veranderen anticonceptie

Dit topic gaat écht over veranderen van de pil...
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2005 @ 16:37:38 #128
70532 loveli
N
pi_28947940
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 14:14 schreef PuinzOOi het volgende:
...Ik heb vaak last van migraine-achtige verschijnselen zoals me wazig, misselijk, duizelig etc. voelen - vaak zet een echte hoofdpijn niet door en voel ik me een paar dagen achtereen beroerd...
Migraine kan een teken zijn dat je moet stoppen met de pil. Als je ook last hebt van "flitsen" of aura's die tijdens migraine voorkomen, moet je naar de dokter met dit verhaal. Anders hoef je je geen zorgen te maken.

De pil is iets anders dan je eigen hormonen en iedereen reageert er anders op. Of je eigen hormoonhuishouding van slag is door de pil, kun je alleen echterkomen door te stoppen, want de pil heeft het nu als het ware overgenomen.
De symptomen die je hebt kunnen voortkomen uit het gebruik van de pil. Of door stress en je burn-out. Doe waar je je zelf prettig bij voelt.
Ik voel me heel prettig zonder pil, maar heb 'em nooit geslikt.
crap in = crap out
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:26:58 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29144595
Uit gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:20 schreef keesv het volgende:
HELP HELP.

Op het moment word ik even helemaal gek van mijn vriendin.

Mijn vriendin is al jaren aan de pil en nu flikt ze me dit......

Ze heeft de pil doorgeslikt. Eigenlijk had ze 8 juli ongesteld moeten worden, maar doordat ze hem doorslikte is ze het niet geworden. Nu zijn we lekker op vakantie geweest en wat gebeurd er. Ze gaat aan de diaree. Niet vaak nadat ze de pil had geslikt gelukkig maar. Maar 1 keer wel dus heel verstandig nam ze er nog . Wat blijkt later, heeft ze een halve genomen. Nu heeft ze de dagen erna ook maar een halve genomen. Dit was allemaal rond de 13e en 14e.
Eigenlijk eind 1 begin 2e week.
Kan ze nu zwanger zijn?
Wat bedoel je met een halve. Een halve anticonceptiepil? Dat lijkt me stug, die kun je moeilijk halveren. Als dat wel het geval is, hoe haalt ze het in haar hoofd. De pil is een middel wat je nauwgezet moet gebruiken, volgens de bijsluiter. Die zij overduidelijk niet heeft gelezen. Er is wel een kans dat ze zwanger is, juist in week 1 is een pil vergeten gevaarlijk. Misschien moeten jullie toch eens samen de bijsluiter doornemen, of anders eens samen naar de huisarts, eens bijpraten over hoe je de pil gebruikt, en wat te doen bij twijfelmomenten.
Voor nu: ik zou een condoom gebruiken. Voor de MAP is het helaas te laat, je zult moeten afwachten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Aventura op 26-07-2005 16:33:22 ]
pi_29145061
ik ben ook onwijs boos op haar omdat ze zo dom is. Ze vertelde dat ze hem heeft doorgebeten en toen de helft heeft weggegooit.
Maar je zei over week 1. Geld dat ook als ze hem heeft doorgeslikt?

dank je kees v
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:45:48 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29145127
Welke pil slikt ze, weet je dat?
En wanneer en hoe vaak hebben jullie sex gehad, ewn hoe lang is dat geleden?
Het is een ingewikkelde kwestie omdat ik niet weet of een halve pil nu telt als geen pil of als 1 pil. Ik hou het op geen, waardoor er dus kans is op zwangerschap.

Je vriendin kan het beste even de huisarts opbellen over wat nu te doen.
pi_29145302
WAAROM zou je een halve pil gaan slikken Het is toch geen cyanide ofzo dat je dood gaat van een hele ?
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_29145397
Ze slikt microginon 30.

Bijna dagelijks sex in de week van 12 en 19 juli. Daarna minder omdat ze soms misselijk en buikpijn had.
Ik denk ook dat het als geen pil telt. Maar dan had ze al eerder ongesteld moeten worden toch?

als ze alles normaal had geslikt da moet ze a.s vrijdag ngesteld worden.
Maar ik word gek.
pi_29145500
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:53 schreef keesv het volgende:
Ze slikt microginon 30.

Bijna dagelijks sex in de week van 12 en 19 juli. Daarna minder omdat ze soms misselijk en buikpijn had.
Ik denk ook dat het als geen pil telt. Maar dan had ze al eerder ongesteld moeten worden toch?

als ze alles normaal had geslikt da moet ze a.s vrijdag ngesteld worden.
Maar ik word gek.
. Dokter bellen ! .

Want mocht het mis zijn, kan die man/vrouw je meteen helpen. Want dat heb je wel hierbij: hoe eerder erbij hoe beter. Oh en laat die huisarts je vriendin een flinke optater geven en een bijsluiter in koeieletters.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:56:28 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29145509
Ze wordt pas ongesteld als ze met haar strip stopt. Als ik het goed begrijp is haar huidige strip de 29ste op (omdat ze op 8 juli met haar strip begon)? Dan moest ze een paar dagen erna wel ongesteld worden. Of is ze eerder gestopt. Ook dan geldt dat er binnen 1-5 dagen ongeveer wel een bloeding komt. Niet eerder, want als je de pil doorslikt, word je niet ongesteld.
pi_29145570
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:56 schreef Aventura het volgende:
Ze wordt pas ongesteld als ze met haar strip stopt. Als ik het goed begrijp is haar huidige strip de 29ste op (omdat ze op 8 juli met haar strip begon)? Dan moest ze een paar dagen erna wel ongesteld worden. Of is ze eerder gestopt. Ook dan geldt dat er binnen 1-5 dagen ongeveer wel een bloeding komt. Niet eerder, want als je de pil doorslikt, word je niet ongesteld.
Maar met een doorslikstrip kun je toch op elk moment stoppen waarna je "meteen" ongesteld wordt ? (Meteen alsin: tijd die er normaal ook tussen stoppen met strip en bloeden zit)

(Hit me if I'm wrong, ik wil niemand op verkeerde ideeen brengen. )
pi_29145698
Ze heeft gisteren de laatste gehad. en ze is op 4 juli begonnen.

Maar ik las net bij een bijsluiter van een zwangerschapstest het volgende.
Je slikt de pil nog steeds

Het slikken van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van Predictor. Als je op dit moment de pil slikt en toch denkt dat je zwanger bent, dan is het moeilijk om te bepalen wanneer je Predictor kunt gebruiken. Je wordt immers 'gewoon' ongesteld in de stopweek. Dus bepalen wanneer je over tijd bent gaat eenvoudigweg niet. Denk je echter dat je langer dan drie weken zwanger bent, dan kun je toch een Predictortest doen.

Dus als ik het goed begrijp wordt ze gewoon ongesteld ook al is ze zwanger. Of lees ik nu door de stress alles verkeerd?
pi_29146031
ik neem aan dat je niet ongesteld wordt als je zwanger bent... dan heb je denk ik een miskraam...

als je in de stopweek ongesteld wordt, dan ben je niet zwanger
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:17:43 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29146072
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:58 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Maar met een doorslikstrip kun je toch op elk moment stoppen waarna je "meteen" ongesteld wordt ? (Meteen alsin: tijd die er normaal ook tussen stoppen met strip en bloeden zit)

(Hit me if I'm wrong, ik wil niemand op verkeerde ideeen brengen. )
Ja, ik draag die optie toch ook aan, ik vraag of ze misschien eerder is gestopt. Maar ook dan moet je uiteraard binnen enkele dagen met bloeden beginnen. Gebeurt dat niet, dan kan er sprake zijn van een zwangerschap

edit: niet echt toepasselijk die smiley
pi_29146142
Als je de pil slikt kan je in de stopweek gewoon een bloeding krijgen terwijl je stiekem toch zwanger bent ja.

Ik vind het maar een ingewikkeld verhaal eerlijk gezegd, en ik snap niet dat je vriendin niet gewoon de dokter belt. Snap ook niet waarom ze in 's hemelsnaam een halve pil zou nemen, het is heus niet zo dat een enorme overdosis zou krijgen als ze er 2 op een dag nam ofzo.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:28:53 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29146344
Of ze nou gaat bloeden of niet, in beide gevallen zou ik sowieso gaan testen. Verder, zoals velen al zeggen, er valt op dit moment weinig anders te melden dan ja, het is ws. onveilig geweest, ja, er is eventueel kans op zwangerschap en vooral: dat zij naar de huisarts moet gaan. Laat haar dat alsjeblieft doen.
pi_29146757
ja dat moet ze ook zeker. Hoe kun je zo stom zijn zeg. Nou, nog even wachten tot vrijdag en dan maar een test doen. Ook al is ze ongesteld geworden.

help hoe kom ik deze dagen door.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:35:20 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29149752
Sterkte in elk geval en laat je nog weten hoe het afliep?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:44:46 #144
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_29151772
Even in het kader van mijn vraag van een weekje terug (stoppen met de pil: wel of niet?)

Ik ben zaterdag begonnen aan m'n stopweek en heb vanmiddag een pak condooms gehaald - ga dus voorlopig even stoppen.

Ben benieuwd naar een eventueel verschil.
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
  zondag 31 juli 2005 @ 15:57:02 #145
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_29295573
Even wat advies graag

Ik zou volgende week ongesteld moeten worden, maar dit wil ik liever uitstellen of vervroegen, aangezien het niet erg handig uitkomt (kamp enzo).

Ik slik nu een eenfasepil, nl. Stediril 30. Ik heb er de gebruiksaanwijzing al op nageslagen, maar die is naar mijn mening sowieso al onduidelijk en over doorslikken staat er al helemaal niets in.

Op internet las ik dat ik de pil gewoon door kan slikken, ook als ik van de volgende pilstrip slechts een pil of 14 neem. Hierna zou ik gewoon een stopweek moeten inlassen en met een nieuwe pil moeten beginnen.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat ik éérder zou stoppen met deze pilstrip (mogelijk vanaf 7 pillen), een stopweek (max 7 dagen) in zou lassen en vervolgens weer gewoon zou kunnen beginnen met de volgende pilstrip.

De laatste mogelijkheid spreekt mij het meeste aan, aangezien mijn pil deze maand niet meer veilig is door antibiotica (toevallig net afgerond op eerste dag van deze cyclus ) Ik zou werkelijk niet weten of de pil de volgende maand ook niet veilig is als ik hem door blijf slikken (2 maanden lijkt me wat veel) maar ik wil het risico daarop niet nemen. Nóg een maand de pil "voor niks" innemen zie ik dus niet zitten.

Hoe dan ook, ik zou graag willen weten of het vervroegen van de stopweek mogelijk is, zonder dat de maand erop óók onveilig wordt
pi_29298087
Zelf ben ik ook net gestopt met de pil, om te kijken of ik verschil merk met mn stemming enzo.. Maar wat ik me afvroeg, voordat ik met de pil begon had ik altijd vreselijke buikpijn tijdens mn menstruatie enzo en het was erg onregelmatig, komt dat dan nu ook weer terug?
  zondag 31 juli 2005 @ 18:54:13 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29300345
Ja

Dat was o.a. de reden dat ik weer begonnen ben
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_29316568
Ja, nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het met dat mokkel van keesv is afgelopen.
pi_29318304
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:57 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoe dan ook, ik zou graag willen weten of het vervroegen van de stopweek mogelijk is, zonder dat de maand erop óók onveilig wordt
Normaal gesproken is het natuurlijk geen probleem en mag je hem maximaal 7 dagen vervroegen (dus minimaal 14 dagen de pil slikken). In dit geval is er zulke specifieke kennis voor nodig, dat ik je aan raadt om naar de apotheek te gaan en daar even je vraag te stellen.

Overigens dacht ik dat, in het geval van antibiotica of het vergeten van meerdere pillen in één strip, de betreffende strip niet meer veilig is, en daarna weer wel. Maar ja, daarbij wordt er natuurlijk van uit gegaan dat je een stopweek houdt, dus verder weet ik het niet en raad ik je echt aan om even deskundigen hier naar te vragen.

Over de bijsluiter, ik heb ook stederil 30 en daar staat letterlijk in
quote:
u kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip stederil 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen.
pi_29347381
Stel je neemt de pil om 12 uur en 7 uur later moet je overgeven, moet je dan een nieuwe pil innemen?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')