ik heb ze gewoon in m bueraulaatje liggen, daar wordt het niet veel warmer dan 25 graden en die enkele dag dat het warmer is maakt het vast niet uitquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:02 schreef Vieske het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
Stopweek korter maken kan zonder problemen, en als het goed is wordt je dan weer gewoon op je vaste dag ongesteld (ik wel tenminste).quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:49 schreef miki het volgende:
Vraagje: Normaalgesproken begin ik altijd op dinsdag met een nieuwe strip. Ben hem toen echter vergeten te slikken, dus ben ik gisteren pas begonnen met de nieuwe strip. Als ik het goed heb gelezen moet ik dan gewoon de regel "pil vergeten in de eerste week" volgen dwz 7 dagen extra anticonceptie.
Volgende keer wil ik echter gewoon weer mijn eerste pil op dinsdag pakken. Kan ik dan zomaar een stopweek van minder dan 7 dagen inlassen?
En wordt ik dan ook gewoon weer op mijn vaste dag ongesteld?
Nee dat heb ik ook. Maar zij is nu eigenlijk een dag te laat begonnen en wil dat bij de volgende strip weer goedmaken en dus een dag eerder beginnen, zodat ze weer op de normale dagen zat zoals voordat ze te laat begon.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:48 schreef Sylvana het volgende:
ik heb dat niet, als ik me stopweek eerder begin dat ik dan wel op me normale dag ongesteld wordt. Als ik bijvoorbeeld 1 dag eerder stop word ik ook 1 dag eerder ongesteld dan normaal
owja, zo is het bij mij dan ook jaquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nee dat heb ik ook. Maar zij is nu eigenlijk een dag te laat begonnen en wil dat bij de volgende strip weer goedmaken en dus een dag eerder beginnen, zodat ze weer op de normale dagen zat zoals voordat ze te laat begon.
Ik begin normaal op donderdag, strip afmaken, maandag erop ongesteld.
Te laat begonnen, dus vrijdag, dinsdag ongesteld. Nieuwe strip beginnen zoals eerst (dus weer op donderdag) is weer op maandag ongesteld. Je maakt dat een stopweek van zes dagen i.p.v. zeven.
Mijn huidje is weer gaafquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben weer met de pil begonnen
Mijn huid was echt heel erg onrustig de laatste tijd en ik was het meer dan beu. En de hele tijd een week van tevoren al wisselende stemmingen en ongelofelijk veel pijn bij de eisprong is ook niet tof.
Dus ik ben nu aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol
Ik had niet mijn eigen huisarts aan de lijn(met vakantie) die vervanger had schijnbaar haar dag niet ofzo, het kwam er iig op neer dat ik moest wachten tot mn huisarts terug was. Heb ik wat aanquote:Op zondag 17 juli 2005 17:17 schreef DuchessX het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die pigmentvlekken in hun gezicht kregen van de pil (Minerva)? Wat zei je arts ervan?
Volgens mij ging dat alleen over de keer dat je ongesteld wordt tussen de laatste strip van je oude merk en de eerste strip van je nieuwe merk. In de bijsluiter van mijn pil (Diane-35) staat dat wanneer je van merk verandert, je de nieuwe pil moet inslikken op de eerste dag van je menstruatie. Wanneer de eerste dag van je menstruatie pas na 5 dagen komt, ben je in de eerste week inderdaad niet beschermd tegen zwangerschap. Maar zover ik begrepen hebt geldt dat dus alleen voor die ene keer ongesteld zijn bij de overstap naar een ander merk, niet daarna. Kijk anders in je eigen bijsluiter, of bel als de vervangende huisarts niet wil helpen naar de weekend- of avond-apotheek?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef Moja het volgende:
Ik ben sinds iets langer dan 2 maanden overgestapt van de Mycrogynon30 naar de Minerva. Inplaats van na de gebruikelijke 2/3 dagen menstrueren wordt ik het nu iedere keer pas na 5 dagen. (ik denk dat dit komt omdat mn lichaam moet wennen aan de Minerva?) maar nu geloof ik dat ik ergens had gelezen dat als je pas na 5 dagen ongesteld wordt je de eerste week bij gebruik van de pil extra bescherming moet gebruiken, maar dit weet ik dus niet zeker. Iemand die dit weet?
Je kunt ook even je apotheek bellen voor info toch?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:25 schreef Moja het volgende:
[..]
Ik had niet mijn eigen huisarts aan de lijn(met vakantie) die vervanger had schijnbaar haar dag niet ofzo, het kwam er iig op neer dat ik moest wachten tot mn huisarts terug was. Heb ik wat aan![]()
pigment vlekken heb ik trouwens geen last van nee
Mag ik vragen van welke pil, je naar welke pil je bent gegaan?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:51 schreef imago het volgende:
Ik heb nu van pil gewisseld en merk dat ik er op emotioneel vlak veel stabieler van ben geworden! Vroeger moest ik om het minste of geringste huilen, en nu kan me vanalles overkomen maar ik blijf stoer met droge ogen
Van Microgynon30 naar Diane-35.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag ik vragen van welke pil, je naar welke pil je bent gegaan?
De Diane is toch niet meer te verkrijgen? Tenminste volgens mijn apotheek is de Diane uit de handel en vervangen door de Minerva.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:28 schreef imago het volgende:
[..]
Van Microgynon30 naar Diane-35.
Nou stond ik er sowieso om bekend dat ik een jankerd ben hoor. Dus ik weet niet of ik van Microgynon extra emotioneel werd, het kan ook gewoon zijn dat de pil er niks aan veranderde en dat ik gewoon uit mezelf zo'n huilebalk was. Maar Diane-35 heeft het in ieder geval wel minder gemaakt. Heb de afgelopen paar weken een paar hele rotte dingen meegemaakt en ik voelde me rot en was verdrietig, en heb ook wel even gejankt enzo, maar lang niet zo hysterisch als vroeger
Minerva is de "merkloze" goedkope variant van de Diane-35. Ze zeggen dat het compleet hetzelfde is, maar veel mensen merken toch verschillen, zie: Ernstige klachten door naamloze Diane 35 variant...quote:Op zondag 17 juli 2005 22:35 schreef DuchessX het volgende:
De Diane is toch niet meer te verkrijgen? Tenminste volgens mijn apotheek is de Diane uit de handel en vervangen door de Minerva.
Nou lekker is dat!quote:Op zondag 17 juli 2005 23:45 schreef imago het volgende:
[..]
Minerva is de "merkloze" goedkope variant van de Diane-35. Ze zeggen dat het compleet hetzelfde is, maar veel mensen merken toch verschillen, zie: Ernstige klachten door naamloze Diane 35 variant...
Ik bestel mijn pil via internet en heb specifiek gevraagd om de Diane-35. Maar je hoort wel meer over apotheken die niet mee willen werken en met smoesjes komen om mensen toch die andere variant te verkopen
Migraine kan een teken zijn dat je moet stoppen met de pil. Als je ook last hebt van "flitsen" of aura's die tijdens migraine voorkomen, moet je naar de dokter met dit verhaal. Anders hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:14 schreef PuinzOOi het volgende:
...Ik heb vaak last van migraine-achtige verschijnselen zoals me wazig, misselijk, duizelig etc. voelen - vaak zet een echte hoofdpijn niet door en voel ik me een paar dagen achtereen beroerd...
Wat bedoel je met een halve. Een halve anticonceptiepil? Dat lijkt me stug, die kun je moeilijk halveren. Als dat wel het geval is, hoe haalt ze het in haar hoofd. De pil is een middel wat je nauwgezet moet gebruiken, volgens de bijsluiter. Die zij overduidelijk niet heeft gelezen. Er is wel een kans dat ze zwanger is, juist in week 1 is een pil vergeten gevaarlijk. Misschien moeten jullie toch eens samen de bijsluiter doornemen, of anders eens samen naar de huisarts, eens bijpraten over hoe je de pil gebruikt, en wat te doen bij twijfelmomenten.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:20 schreef keesv het volgende:
HELP HELP.
Op het moment word ik even helemaal gek van mijn vriendin.
Mijn vriendin is al jaren aan de pil en nu flikt ze me dit......
Ze heeft de pil doorgeslikt. Eigenlijk had ze 8 juli ongesteld moeten worden, maar doordat ze hem doorslikte is ze het niet geworden. Nu zijn we lekker op vakantie geweest en wat gebeurd er. Ze gaat aan de diaree. Niet vaak nadat ze de pil had geslikt gelukkig maar. Maar 1 keer wel dus heel verstandig nam ze er nog . Wat blijkt later, heeft ze een halve genomen. Nu heeft ze de dagen erna ook maar een halve genomen. Dit was allemaal rond de 13e en 14e.
Eigenlijk eind 1 begin 2e week.
Kan ze nu zwanger zijn?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:53 schreef keesv het volgende:
Ze slikt microginon 30.
Bijna dagelijks sex in de week van 12 en 19 juli. Daarna minder omdat ze soms misselijk en buikpijn had.
Ik denk ook dat het als geen pil telt. Maar dan had ze al eerder ongesteld moeten worden toch?
als ze alles normaal had geslikt da moet ze a.s vrijdag ngesteld worden.
Maar ik word gek.
Maar met een doorslikstrip kun je toch op elk moment stoppen waarna je "meteen" ongesteld wordt ? (Meteen alsin: tijd die er normaal ook tussen stoppen met strip en bloeden zit)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:56 schreef Aventura het volgende:
Ze wordt pas ongesteld als ze met haar strip stopt. Als ik het goed begrijp is haar huidige strip de 29ste op (omdat ze op 8 juli met haar strip begon)? Dan moest ze een paar dagen erna wel ongesteld worden. Of is ze eerder gestopt. Ook dan geldt dat er binnen 1-5 dagen ongeveer wel een bloeding komt. Niet eerder, want als je de pil doorslikt, word je niet ongesteld.
Ja, ik draag die optie toch ook aan, ik vraag of ze misschien eerder is gestopt. Maar ook dan moet je uiteraard binnen enkele dagen met bloeden beginnen. Gebeurt dat niet, dan kan er sprake zijn van een zwangerschapquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar met een doorslikstrip kun je toch op elk moment stoppen waarna je "meteen" ongesteld wordt ? (Meteen alsin: tijd die er normaal ook tussen stoppen met strip en bloeden zit)
(Hit me if I'm wrong, ik wil niemand op verkeerde ideeen brengen. )
Normaal gesproken is het natuurlijk geen probleem en mag je hem maximaal 7 dagen vervroegen (dus minimaal 14 dagen de pil slikken). In dit geval is er zulke specifieke kennis voor nodig, dat ik je aan raadt om naar de apotheek te gaan en daar even je vraag te stellen.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:57 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoe dan ook, ik zou graag willen weten of het vervroegen van de stopweek mogelijk is, zonder dat de maand erop óók onveilig wordt![]()
quote:u kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip stederil 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |