Wat ik denk dat veel mensen, met betrekking tot de 'conspiracy-topics' moeilijk vinden, en waarover snel flames ontstaan, is een strijd over wat 'De waarheid' is pf zou zijn, meestal erop gebaseerd dat hun eigen 'ideeen' altijd de waarheid zijn ...
dat geld zowel voor degene die bepaalde alternatieve ideeen aanhangen, maar ook diegenen die er keihard tegenin gaan, alsom te bewijzen dat het 'allemaal onzin is' ....
Nu is het altijd een lofwaardig streven om naar waarheden te streven en hierover ook felle discussies te houden (hell, ik doe er soms graag aan mee) ...
maar aan de andere kant is het niet de 'enige' houding..., naast het altijd uiten van je mening en ideeen en deze anderen proberen duidelijk te maken .. is het evenzeer nuttig om te leren luisteren nar anderen en ook de bereidheid hebben om de ideeen van anderen serieus te nemen, ook al klinken ze soms op het eerste gehoor enorm belachelijk ...
zelfs als het misschien niet altijd helemaal 'waar' zou zijn, of in lange discussieersessies 'debunked' kan worden ... betekent nog altijd niet dat een wereldbeeld werkelijk minder is dan iemand die domweg weinig heeft nagedacht over de werkelijkheid om hem heen, en het meeste dan ook klakkeloos voor waar aanneemt...
Mijn mening is dat TRU een fijn forum kan zijn, juist als een plek waar veel ruimte is voor mensen om alternatieve wereldbeelden te ontvouwen, en is het lang niet altijd nuttig om al te snel in een 'nee, wat je zegt is niet waar'-discussie te komen, enkel gericht op het 'afbreken' van alternatieve ideeen ...
Juist om ook een 'veilige' plek te creeeren voor alternatieve ideeen, is het niet vreemd dat je ook juist diegenen die zulke ideeen uitten, die voor veel mensen al snel tot verwonderde reacties leiden en 'wat een onzin'-opmerkingen, de ruimte te bieden dat ook te kunnen doen ....
Voor sommigen ontstaat dan misschien snel een idee dat die persoon 'meer mogen' of 'extra beschermd worden', en misschien is dat deels ook wel zo, maar daar is een redelijke grond toe, en er zijn genoeg andere plekken op Fok! waar geen plek is voor de 'alternatieve theorieen' op die wijze te bespreken zoals die personen in TRU wel kunnen doen ....
Natuurlijk waar meerdere mensen 'vechten' (met woorden hier dus) hebben ook meerdere schuld, en om eerlijk te zijn, je kunt van sommige personen die in TRU over hun ideeen posten best zeggen dat ze soms zelf ook erg ver gaan, ook over de 'grens' in discussies ....
Anderszijds, het heeft zin om dat in bepaalde mate toe te staan, juist om zeker te stellen dat er vrij over soms 'vreemde' 'alternatieve' theorieen gepost kan worden en mensen geen 'angst' hebben om dit te doen.....
daarom snap ik heel goed de houding van Iteejer, en denk ook dat dat de beste oplossing is, evenzeer kan ik ook best begrip hebben voor BG's beslissing om eventjes het forum te meiden, maar wel in de hoop dat hij uiteindelijk wel gewoon terugkomt en gewoon hier kan en durft te posten over zijn ideeen, omdat die wel degelijk uitdagend en interessant zijn ....
bij nader inzien, had misschien beter in Iets afwijkends..? Lachen of schelden, wat zal het worden? gekund, kunnen juliiie posts moven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25