Die is toch niet Brits gekkiequote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mary J Blige misschien?
Nee, ook niet. Rebustijd?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:10 schreef GLO het volgende:
Jocelyn Brown?
Ik heb haar eens bij Jools aan de piano gezien, dat was wel indrukwekkend. De cd die ik gehoord heb valt erg tegenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Opgezocht. De naam ken ik, de muziek ook (nou ja...), maar wist niet dat dit hoofd erbij hoorde...
Ik ken haar wel van naam + muziek, maar absoluut niet van gezicht. En hoe zit het nou met dat schaakstuk? Heet een paard in het Engels een ridder?quote:
Heel goedquote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gloria Estefan?
Toch nietquote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Belgisch toch?
Ik kan niet zeggen die koppen me bekend voorkomen, al heeft meneer uiterst links vaag iets weg van Ian Astbury...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zag vorige week nog een oud Miami Sound Machine clipje voorbij komen.
Wie?
[afbeelding]
Het zijn Zweden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen die koppen me bekend voorkomen, al heeft meneer uiterst links vaag iets weg van Ian Astbury...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kende die hele Bea niet, dus even opgezocht.Als jullie dít mooi vinden, dan zijn jullie niet veel-eisend, heren!
[afbeelding]
Want anders laat je me zitten?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is er naast GLO nog wel iemand online?
Ai, daar hebben we Peaceville weer... daar ben ik laatst nog flink mee de mist in gegaan, remember?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou, als jij geen idee hebt...
Oke, hintje. Deze door mij geliefde band zit alweer een tijdje op het door mij alom geprezen Peaceville label.
Ja?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:57 schreef Ascaroth het volgende:
Katatonia?
Ach, op die manier. Natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:57 schreef Ascaroth het volgende:
Katatonia?
Anathema komt uit Liverpool. En een lid woont in de achterhoek.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:58 schreef GLO het volgende:
Zweden die niet uit Wales komenIk wou net Anathema gaan gokken.
Ah, goeie band.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja?
Ascaroth + 1
weet jij wel muziekje erbij PT tijdens dat voorflmpje gedraaid werd?
dat PT-filmpje dat voor het concert te zien was.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:00 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Ah, goeie band.
Ik vrees van niet, welk filmpje bedoel je precies?
sorry, geen idee. slapeloze nachten?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
dat PT-filmpje dat voor het concert te zien was.
Weet ik. Wou ik gokken voordat je met Zweden aan kwam...quote:
Dat wist ik dan weer niet.quote:En een lid woont in de achterhoek.
BLOODBATH!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:03 schreef Ascaroth het volgende:
Mikeal Akerfeldt van Opeth heeft weleens meegedaan op een Katatonia schijfje. Welk ander project is hij nog meer samen met onder andere wat leden van Katatonia aangegaan?
Sinds dat concert lijkt ieder tv-programma dat muziekje ineens te gebruiken. Heel frustrerendquote:
* Slik.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En dan is er nog een Katatonia project (i.i.g. Jonas renske en Fredrik Norrman). Welke?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Tssss. Je kunt het gewoon niet hebben dat je nu buitengesloten wordt.
Nee je hebt het over een zijproject. Dat kan natuurlijk van alles zijn. Ook metal met een niet-metalnaam.quote:
Er lijkt iets te gaan rinkelen bij Tide, maar of dat een belletje is ben ik niet zo zeker van.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het achterste gedeelte is bijna goed
Voor het voorste gedeelte moet je een maand nemen.
Nope. Nog 11 te gaan...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:30 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Er lijkt iets te gaan rinkelen bij Tide, maar of dat een belletje is ben ik niet zo zeker van.
February Tide?
Yep. Ascaroth + 1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:35 schreef Ascaroth het volgende:
October Tide? De herfstmaanden zijn natuurlijk 'metal'.
Is het ook wat, of niet?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Yep. Ascaroth + 1
http://www.bnrmetal.com/groups/octi.htm
quote:Somewhere along the line [band] decided taking major detours soundwise was the appropriate course. Befitted with a oblique, mysterious album title [album] and a more experimental approach than the past, this latest offering is a product that on first listen is very unfocused. However, on each subsequent spin I have actually found myself digging up more and enjoying it more. The number one top complaint as reported by consumer advocates is the vocal department. [zanger], who has improved his clean vocals from what I last remember in [eerder album], tends to mumble and talk sinister a bit much throughout.
Viva Emptiness is echt een prachtige release, ze mogen wel weer eens wat nieuws uitbrengen. Hoewel ik hun gehele discografie misschien eerst maar eens compleet moet maken..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Jawel, maar er is moeilijk aan te komen. Die dingen gaan echt voor 50 euro op E-bay.
Katatonia zelf is trouwens beter als je het mij vraagt. Viva emptiness!
Nee, dat jij deze nu fout moet gokken zeg..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Devin Townsend - Terria ?
TheSilentEnigma + 1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
My Dying Bride - 34,788%... Complete ?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:06 schreef Ascaroth het volgende:
Anathema
Opeth
Katatonia
Porcupine Tree?
Sepultura?
Immortal?
Laat alle black- en deathmetal albums maar achterwege. Denk meer richting gothic (niet alleen metal)quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:13 schreef Ascaroth het volgende:
GLO.
Tool?
Emperor
Entombed?
En je hebt ook vast alle Blackfield albums.![]()
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:18 schreef Ascaroth het volgende:
Sisters of Mercy?
Paradise Lost?
Therion?
Daar zit vast iets goeds bij.
Yep. Van dat rijtje heb ik Tiamat niet compleet. Ben op een gegeven moment ook van het dwangmatige compleet-houd-gedrag afgestapt. ASCAROTH+1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:25 schreef Ascaroth het volgende:
Portishead heb je vast ook compleet.
Grrrrrrrrrr. Die foto heb ik de afgelopen tijd tig keer gezien. The Kills?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:35 schreef Ascaroth het volgende:
Nog ééntje en anders voor morgen.. Wie?
[afbeelding]
Dan zeg ik The Killers.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Grrrrrrrrrr. Die foto heb ik de afgelopen tijd tig keer gezien. The Kills?
Opgezocht en dit kloptquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:06 schreef Grobbel het volgende:
And you will know us by the trail of dead.
quote:was the leading composer of "Les Six," the French group devoted to turning music away from Impressionism, formality, and intellectualism. He wrote in a direct and tuneful manner, often juxtaposing the witty and ironic with the sentimental or melancholy. He heavily favored diatonic and modal textures over chromatic writing. His music also shows many elements of pandiatonicism, introduced around 1920 by Stravinsky, whose influence can be heard in some of
's compositions, such as the religious choral work, Gloria.
is regarded as one of the most important twentieth century composers of religious music, and in the realm of the French art song he is also a major voice of his time.
was also a pianist of considerable ability.
quote:Hears, you discuss shit and you not to think I can hear its people to hear you to discuss likely that, obtains everybody to fire therefore I prepare to attack, leads the pack to obtain touches scores points, adopts you outside that is the right, lays down yours large-scale machinegun, obtains everybody to fire
Dat gevoel heb ik ookquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:31 schreef Grobbel het volgende:
Hebben we nog een beetje recente stand ergens, trouwens? Ik heb het gevoel dat ik die de afgelopen weken steeds misloop met al die topicsnelheidsgekte...
Nee, die hebben we niet. Ik loop hopeloos achter. Dit weekend probeer ik wat in te lopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:31 schreef Grobbel het volgende:
Hebben we nog een beetje recente stand ergens, trouwens? Ik heb het gevoel dat ik die de afgelopen weken steeds misloop met al die topicsnelheidsgekte...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:49 schreef cafca het volgende:
Kwa taalgebruik doet het me een beetje aan Watskebeurt denken...
Zouden ze DAT met dat watskebeurt nummer gedaan hebben?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:52 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
ik heb het eerst naar chinees vertaald en daarna terug, dus sommige engelse woorden zijn erg letterlijk genomen door het chinees en dus ook zo weer terugvertaald
Volgens mij ook. Wat een afgrijselijk nummer trouwensquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:10 schreef Grobbel het volgende:
Ah wacht, artieste; zie het nu pas.Is dit die nieuwe van Gwen Stefani? Hollaback Girl?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:10 schreef Grobbel het volgende:
Ah wacht, artieste; zie het nu pas.Is dit die nieuwe van Gwen Stefani? Hollaback Girl?
Ik vrees van wel... Maar wel een rockende en uitermate catchy indiekant.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:30 schreef iggy_in_the_house het volgende:
gaat het de indie kant uit?
Inderdaad!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:49 schreef Z het volgende:
Ik heb 'm zelfs een tijdje terug gevraagd... Het zijn Ted Leo And The Pharmacists!
Maar ik vroeg ook niet om het album.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:32 schreef bigshadow het volgende:
le tigre toch? album even geen idee, iets met island?
quote:is mogelijk te zien in een nieuwe film van kabouter Plop. Zijn manager vertelt dat de onderhandelingen hierover nog niet zijn afgerond. Independent Films stelde eerder dat dit wel het geval is. Sindsdien wordt op internet onder meer beweerd dat
de muzikale kabouter Amadeus gaat spelen. Ook zou hij de titelsong voor zijn rekening nemen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Oh nee, Frans Bauer!
Neen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:59 schreef Prep2Fight het volgende:
Jack Johnson?
Inkoppertje voor jouquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:16 schreef Grobbel het volgende:
Four Tet?
Welke groep?quote:are from Dublin, Ireland, but they've recorded songs [with titles reminiscent of the US]. Inspired by the likes of Neil Young, the Byrds, and the Beach Boys, the group appeared twice on the U.K.'s Top of the Pops program in support of their 2003 debut album.
Heb jij nog wel een f5 knopquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:22 schreef DaisyDuke het volgende:
The Thrills
DaisyDuke +1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:22 schreef DaisyDuke het volgende:
The Thrills
Hal heeft leuke singles (Play the Hits met namequote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:24 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Heb jij nog wel een f5 knop![]()
Thrills kan niet missen, iemand al Hal gehoord? Daar had ik ook wel positieve dingen over gelezen, moet een beetje in dit straatje liggen.
TSE+1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Chris Novoselic?
Ik weet het allemaal niet, ik vraag het de kenners. Ik weet alleen dat het debuut recentelijk is uitgekomenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef Z het volgende:
Hal is vre-se-lijk, die stonden toch ook op de één na laatste LC? Ik vond het echt vre-se-lijk!
Pitchfork gaf die plaat een 6.1, trouwens. http://pitchforkmedia.com/record-reviews/h/hal/hal.shtmlquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:29 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal niet, ik vraag het de kenners. Ik weet alleen dat het debuut recentelijk is uitgekomenMaar bedankt voor de oordelen
Oke, maar de cijfers van pitchfork zijn vaak dusdanig gekleurd dat ik alleen de 9+ eigenlijk serieus neem om te luisterenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Pitchfork gaf die plaat een 6.1, trouwens. http://pitchforkmedia.com/record-reviews/h/hal/hal.shtml
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:38 schreef Z het volgende:
Dit is overigens een grappig stukje. 'Pitchfork zelfspot'
http://www.pitchforkmedia(...)ts/c/cross_david-05/
Zijn one man shows zijn wat minder, maar die tv series zijn echt de moeite waard.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:43 schreef Z het volgende:
Ik kende Cross niet, zal me er eens in verdiepen!
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:48 schreef cafca het volgende:
Motherfuckers got to drop the pressure
da's alles volgens mij...
quote:4th major label album, recorded at
's house. Limited 500,000 pressed in digipak format. This album also marks the first official recorded debut of "D", aka "IWGWY(And Your Sister D)", a tour staple since 1996.
recorded the song for Odelay but ultimately decided it didn't fit in.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:09 schreef Grobbel het volgende:
Misschien had je "Odelay" ook moeten weghalen...
De foto is trouwens opzettelijk onduidelijk; bij elke andere foto van deze meneer is 1 bepaald kledingstuk al genoeg voor zeker driekwart van de trivia-spelers om hem te identificeren (het overige kwart woont in een grot met enkel CDs/vinyl van voor 1990). Hij doet naast zijn gewone werk ook iets met film soundtracks.quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:22 schreef bigshadow het volgende:
badly drawn boy?
Cafca, na wat muziek van hem te hebben gekocht onhoud ik dat boeventronie wel hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Inderdaad.
bigshadow +1
Hier zie je hem met zijn karakteristieke wollen muts:
[afbeelding]
Noppe, engels net niet bandjequote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
opgezocht en ik weet nog steeds niet wie ze zijn
Niet Phoenix iig
Waardeloos gaat me te ver, het is wel aardig maar niet geweldig. Het eerste album is trouwens beter en leuker. Niettemin een 144 in een dozijn bandjequote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:46 schreef Grobbel het volgende:
Athlete!
Ik heb gisteren nog in een scheur gelegen om alle afkrakende recensies die er van de waardeloze nieuwe CD de ronde doen via metacritic. Die foto heb ik toen toch nochtans meerdere keren gezien...![]()
"If it's possible to imagine a gutted Coldplay or an even more comatose Snow Patrol, Athlete is it." [The Guardian]quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:49 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Waardeloos gaat me te ver, het is wel aardig maar niet geweldig. Het eerste album is trouwens beter en leuker. Niettemin een 144 in een dozijn bandje
Grobbel +1
Welke plaat van welke act?quote:(...) Apparently knocked off in just six weeks,'s third album sounds like it took six days. Six short days. With long lunches. When these tracks were leaked onto the internet in January, some fans assumed they were bogus, and they do indeed sound like the work of lacklustre imposters. Previous album
had its flaws but at least its ultra-brite MOR homages showed vision.
simply recycles a handful of familiar production tics - vocoders, processed rock guitars, snub-nosed beats - to the point of inanity.
Apart from the title track's euphoric burble-and-grind and The Brainwasher's acid-house villainy,is a joyless collection of average ideas stretched desperately thin. If
played this at your house, you'd chuck them out.
Ach, ik heb het gehoord en overdrijven is ook een vak. Ik heb zelfs positieve recensies over gelezenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
"If it's possible to imagine a gutted Coldplay or an even more comatose Snow Patrol, Athlete is it." [The Guardian]
"Tourist begins earnestly... and continues through 11 torpid ballads, drained of all their earlier quirks, seemingly laboratory-designed for those who find Keane too edgy." [Uncut]
Maar goed.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:03 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ach, ik heb het gehoord en overdrijven is ook een vak. Ik heb zelfs positieve recensies over gelezen![]()
Oh nee, ik neem het op voor Athlete![]()
Sorry bigshadow, maar ik miste de titel nog. Mooie sneak-edit, toch.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:03 schreef Z het volgende:
played this at your house -> LCD Soundsystem -> Daft Punk - Human After All?
Kane?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:59 schreef Grobbel het volgende:
Over The Guardian gesproken, hier is een andere review van een recente release:
[..]
Welke plaat van welke act?
(de laatste regel van de recensie is een hint, trouwens.)
Ja, na die hint wist ik meteen dat het Daft punk was, LCD soundsystem was niet te vermijden, al vind ik het niet zo bijzonder. Geef mij maar Athletequote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sorry bigshadow, maar ik miste de titel nog. Mooie sneak-edit, toch.
Z +1
Die limburgers grijpen elke gelegenheid aan voor een feestjequote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:39 schreef Grobbel het volgende:
De Heideroosjes lijken elk jaar wel een jubileum te vieren, zeg. Wat is dit, 15-jarig bestaan? Er was ook al zo'n hele hype rondom het 12,5 jarige bestaan, plus een jaar later nog voor het zoveelste optreden...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:43 schreef Grobbel het volgende:
Interpol - Antics
Ik ook. Eerste CD van Interpol is zo mogelijk nog beter, btw. Ik zou het niet zo snel herkend hebben zonder die C'M afkorting, trouwens.quote:
Nee, denk zuidelijker. En het hoeft niet eens Nederlands te zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Skik - Op fietse?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:03 schreef cafca het volgende:
Welgemeende fuck you van Flip Kowlier?
Grobbel + 1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:06 schreef Grobbel het volgende:
And you will know us by the trail of dead.
...en ingekopt door Scrutinizer +1quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Bjork
Nou, wat dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
when it hits you
quote:Monday 17 November 2003 soul singerdied from cancer at the age of 57.
made world fame with the southern soul manifesto
, the biggest soul hit of the sixties where he's applauding other soul singers like
who was his mentor.
changed his name in Lee Roberts (his mothers name) and in 1980 he performed live as Lee Roberts & The Sweaters in the Amsterdam Bijlmer of which later a live album Soulin' was released in small numbers. When people discovered that in fact this stunning live singer and performer was
he stopped and moved to his friend and soul mate Jos in Ruurlo, a small town village in the east of The Netherlands where he dedicated his live on weaving carpets and guiding young musical talent.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:18 schreef Scrutinizer het volgende:
overigens vind ik dat Bjork al op zeer lage leeftijd een zekere duivelse uitstraling heeft. Zo'n meisje wat bloemen gaat plukken en en passant een paar boerderijen in de fik steekt
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Arthur Conley
Alleen op z'n IJslands: dat ze wat vissen gaat plukken en dan een paar boten in de hens steekt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:18 schreef Scrutinizer het volgende:
overigens vind ik dat Bjork al op zeer lage leeftijd een zekere duivelse uitstraling heeft. Zo'n meisje wat bloemen gaat plukken en en passant een paar boerderijen in de fik steekt
Dan moet het Marcus Miller zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Qua stijl lijkt die er wel wat op, maar het is 'm niet
Nee joh, Victor Wooten kan wel wat meer dan alleen maar slappen. Net als de meneer op de foto, die zeer funky speelt maar zelden slapt.quote:
Nou...John Patitucci misschien. maar dat is niet de meneer op de fotoquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er is geen betere bassist dan die van de Thom Rotello band!!
Thom Rotella ken ik wel, dat is een jazz-gitarist die met diverse bezettingen speelt. Op welke bassist doel jij?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er is geen betere bassist dan die van de Thom Rotello band!!
Zie mijn postquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Thom Rotella ken ik wel, dat is een jazz-gitarist die met diverse bezettingen speelt. Op welke bassist doel jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |