Hele goede tips bedanktquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:42 schreef fr.oosje het volgende:
oke hier dan
Bedenk voor dat je gaat wat je precies wilt gaan doen, bouw het beeld al in je hoofd op.
Probeer niet zoveel mogelijk verschillende platen te maken. Liever drie goede dan twaalf die je niet kan gebruiken.
Neem ruim de tijd voor je opname, kijk goed naar de pose en compositie, en vooral het licht. (als ik de foto's van de Kessel meet bekijk dan krommen mijn tenen zich in mijn schoenen)
Ga voordat je gaat fotograferen de lokatie een paar keer bekijken op verschillende tijdstippen zodat je goed het licht kan bepalen (deze is heel belangrijk!!!) neem alvast wat testshots van de lokatie.
Is op de dag van de shoot het weer niet goed (bewolkt e.d). zeg het dan af en probeer het op een andere dag.
Zorg voor meer dan voldoende reflectieschermen. en een assistent om hem vast te houden!
Werk niet met meer dan 1 fotograaf met je modellen, niets is zo lastig als je als model je aandacht moet geven aan meerdere personen. Zorg er ook voor dat er niet teveel mensen op je set lopen. (model, fotograaf, assistent) Dit werkt erg onrustig.
Als je de kans hebt neem een stylist(e) mee. Iemand die zich alleen met de styling bezig houdt. Zelf ben je vaak al zo druk bezig met de foto zelf dat je de styling vergeet.
Neem eerst een testshot zodat je het licht goed kan beoordelen
Neem rustig de tijd (ik kan dit niet vaak genoeg zeggen)
En heb plezier (ook niet geheel onbelangrijk)
zat ik al aan te denken. op mijn werk hebben ze er volgens mij ook 1tje, misschien dat ik die mag lenen, maar ik zie mezelf echt niet met zo'n aggregaat slepen joh! Ik mag onderhand wel een aanhanger huren voor alle zooi die ik mee wil nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:45 schreef fr.oosje het volgende:
Wel even het resultaat laten zien he,
Trouwens jammer dat er geen stroom is, (mischien aggergaatje huren) anders hadden jullie mijn flitssetje wel kunnen lenen.
Da's nog te overzien als we dat delen met elkaarquote:Op donderdag 26 mei 2005 12:01 schreef bees het volgende:
www.boels.nl ;-)
2x230volt 16a
2l benzine per uur, tank inhoud 6 liter
26 euro per dag
http://www.boels.nl/upload/pdf/Machine_nl/H10_nl.pdf
nee ik heb geen aandelen bij boels.........
en ik werk er ook niet....
ik hoop het! Als ie semi-vrijtoegankelijk is is het ook goed toch?quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:00 schreef Shark.Bait het volgende:
is die fabriek wel vrij toegankelijk?
hehe ja, en al 2 klant crisusen achter de rug (echt net leuk om om 7 uur je nest uit gebeld te worden en gelijk 80 vragen moet beantwoordenquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:29 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb een routebeschrijving gevraagd aan Beestjuh, die woont er twee minuten vandaan.
Hey Re!wakker?
als jij nou dat e-mail dinges eens regelt hoeft het ook niet hier geregeld he?
Shit T-Aquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:51 schreef Together-Alone het volgende:
Ik baal echt heel erg. Ik wist dat er eind juni een hele drukke periode was op mn werk, maar na navragen blijkt deze periode al op 18 juni te beginnen.
Die datum gaat mij dus niet lukken, sorry..![]()
Op statief? (of standaard, hoe noemen ze datquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:36 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb 2 bouwlampen (500 W) die makkelijk mee zijn te nemen (voorals er stroom is uiteraard)
ben benieuwd naar de lokatie foto's van Peri en FF
Ah. Ja, nvm dan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:49 schreef Puckzzz het volgende:
Ehm deze meeting is in principe al gesloten (lees vorig topic ff)
hey balen joh, in het andere topic zitten ook een paar mogelijkhedenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:16 schreef dawg het volgende:
Zal eens kijken of ik kan (vorige keer gezondheidshit tussengekomen)
ziet we toch bijna romantisch uit daarquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:03 schreef Puckzzz het volgende:
shit da's echt jammer, het ziet er nl mooi uit
in wiens bezit zou het terrein nu zijn denk je?
* Puckzzz wil eventueel wel wat telefoontjes plegen
waar een wil isquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vraag me toch af of we daar niet naar binnen kunnen ...
In Fotografen en modellen ontmoetingsplaats. kan je een tvp plaatsen zodat je dat topic in de gaten kan houden.quote:
Ja ik hoop het, ik baal er echt heel erg van.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Shit T-Ada's echt heel jammer.... volgende keer beter?
even herhalen, kunnen diegene die mij nog geen mail hebben gestuurd dit even doenquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:48 schreef Puckzzz het volgende:
ff een updatje :
datum: 18 juni
modellen:
Toeps
PeRi
Gutteguttegut
Beestjuh
fotografen:
Re
SharkBait
Kwiebuske
Xilantof
Puckzzz
iemand vergeten? zeg het ff!
donequote:Op maandag 30 mei 2005 00:29 schreef Re het volgende:
[..]
even herhalen, kunnen diegene die mij nog geen mail hebben gestuurd dit even doen
quote:Op maandag 30 mei 2005 07:27 schreef Puckzzz het volgende:
Je hebt mijn e-mail toch al?
donequote:Op maandag 30 mei 2005 00:29 schreef Re het volgende:
even herhalen, kunnen diegene die mij nog geen mail hebben gestuurd dit even doen
Het was er niet echt groot, voor zover ik gezien heb vanaf buiten het hek. Er stonden allerlei gebouwtjes, die ook mijn zicht blokkeerde. Dus ik zou het niet echt een uitspraak kunnen/willen doen, omdat het terrein in zn geheel er best groot zag.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:22 schreef Puckzzz het volgende:
PeRi: hebben ze daar een groot industrieterrein?
Toppie!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:34 schreef Puckzzz het volgende:
@Beestjuh: mail ff naar Re (kijk in zijn profiel) dan kunnen we dit verder over de mail doen.
Momenteel heb ik met de gemeente Goirle gebeld en ik heb een nummer gekregen van de eigenaar van de fabriek. Die ga ik zo bellen. Ik zit op mijn werk dus het kan ff duren, maar ik hou jullie op de hoogte.
de gemeente was heel welwillend om te helpen, dus als het niet lukt bij de eigenaar bel ik hun ff weer terug
Ik associeer het ook met verlaten industrieterreinen, waar schurken zich ophouden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:39 schreef Halinalle het volgende:
Is die fabriek niet te oud qua bouwstijl (van voor 1940?) voor jullie doel? Stoere zonnebrillen en sexy modellen associeer ik zelf meer met beton en staal. Een electriciteitscentrale bijvoorbeeld, of petrochemische industrie.
Heb je op zich wel een beetje gelijk in, maar die zijn al helemaal niet toegankelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:39 schreef Halinalle het volgende:
Is die fabriek niet te oud qua bouwstijl (van voor 1940?) voor jullie doel? Stoere zonnebrillen en sexy modellen associeer ik zelf meer met beton en staal. Een electriciteitscentrale bijvoorbeeld, of petrochemische industrie.
Het textielmuseum ligt heel ergens anders, in de buurt van het Wilhelminapark.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
En ik ben nog steeds druk aan het bellen en mailen met twee andere potentiele eigenaars. De 1 had het over het textielmuseum, maar dat is het ws. niet. Ik verwacht vandaag een antwoord te krijgen![]()
*duimt*
Ja, uit Eindhoven en ik kom regelmatig in Tilburg.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:16 schreef Puckzzz het volgende:
Kom je ook uit de buurt?
Gedaan!quote:
zat weinig in hoor in mijn mailboxquote:
Ja ik heb je reply ook alquote:
uden ligt tussen nijmegen en eindhoven aan de a50quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:29 schreef Xilantof het volgende:
Geen idee zo uit mijn hoofd waar Uden ligt
hoewel de naam me heel erg bekend voor komt
maar je kan nog gewoon mee rijden hoor Peri
En Beestjuh, van mij mag je hondje mee hoor. honden zijn leuk
nog niet echt wat maar heb door routenet wel een aardig idee.quote:Op zondag 5 juni 2005 01:32 schreef Neva het volgende:
uden ligt bij veghel.. wellicht dat wa meer zegt![]()
als export brabo kan ik je eggen dt in uden een hele goede kartbaan zitquote:Op zondag 5 juni 2005 01:34 schreef whitebully het volgende:
[..]
nog niet echt wat maar heb door routenet wel een aardig idee.
tja import brabo. die kennen die rare plaatsen niet
quote:Op zondag 5 juni 2005 01:30 schreef whitebully het volgende:
hmm leuk onderwerp redelijk tedoen kwa afstand.
iemand al een idee wat de tijden gaan worden? ongeveer?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:16 schreef dawg het volgende:
Zal eens kijken of ik kan (vorige keer gezondheidshit tussengekomen)
tvpquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:49 schreef Puckzzz het volgende:
aw dawg verder alles okee nu? Ehm deze meeting is in principe al gesloten (lees vorig topic ff)
Deze meet is idd klaar wat betreft modellen en fotografen.quote:
hot dog?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:56 schreef Re het volgende:
er is vast wel iets te bedenken met een lief klein hondje en een stoer model...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |