het was vroeger dus erger, maar wat heeft je dan doen besluiten zelf kinderen te nemenquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hou ook niet van kinderen. Behalve die van mezelf. Sinds ik zelf kinderen heb is het ook iets minder erg geworden. Ik kan er ook slecht mee omgaan, of andersom: kinderen hebben niks met mij. Als ik in de trein mijn tong uitsteek of zwaai naar een kind, dan krijg ik een middelvinger terug of rennen ze jankend terug naar mama.
*stil is*quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:49 schreef thaleia het volgende:
Het is niet dat ik kinderen stom vind, maar wel dat ik gewoon niet zoveel met ze heb. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is zoiets: Als ik met kinderen omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze gun dat iemand om hun grapjes lacht, als ik met mijn vrienden omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze leuk vind. Bij kinderen moet ik mijn best doen om het contact een beetje okee te laten zijn, bij volwassenen gaat dat meer vanzelf en ongedwongener.
Ik heb gewoon niet zoveel met kinderen, dat heeft niets met verbitterdheid of frustratie te maken, gewoon met voorkeur.
Ach, je hoort er niet meer bij zonder tochquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:22 schreef milagro het volgende:
[..]
het was vroeger dus erger, maar wat heeft je dan doen besluiten zelf kinderen te nemen
Dat is inderdaad zo. Vooral als vrouw krijg je dat achterlijk vaak te horen, alsof je enige reden om te bestaan is om kinderen te werpenquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, je hoort er niet meer bij zonder toch
Geen kinderen willen schijnt een taboe te zijn in Nederland ofzo. "Wacht maar, over een paar jaar wil je ze ook"
Niet alleen als vrouw krijg jet vaak te horen...quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:29 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo. Vooral als vrouw krijg je dat achterlijk vaak te horen, alsof je enige reden om te bestaan is om kinderen te werpen
Ja lekker als je net een boek zit te lezenquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of hun enthousiasme over zoiets simpels als in een trein zitten?
En als je niet direct voor kinderen valt wordt je voor verbitterd en zuur uitgemaakt, dat andere mensen nou kinderen nodig hebben als lichtje in hun leven.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:29 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo. Vooral als vrouw krijg je dat achterlijk vaak te horen, alsof je enige reden om te bestaan is om kinderen te werpen
Ik vind het wel opvallend, ja, dat iemand die zegt niet van kinderen te houden, dat dat pas veranderd is toen ze zelf kinderen had, en ze dus alleen d'r eigen kinderen ' kan hebben', toch op een gegeven moment de beslissing nam om zelf voor kinderen te gaan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, je hoort er niet meer bij zonder toch
Geen kinderen willen schijnt een taboe te zijn in Nederland ofzo. "Wacht maar, over een paar jaar wil je ze ook"
*eens is. Het bewijs staat al in dit topicquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En als je niet direct voor kinderen valt wordt je voor verbitterd en zuur uitgemaakt, dat andere mensen nou kinderen nodig hebben als lichtje in hun leven.
Snap. Ik ben alleen blij dat ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. Maar een keer babysitten is grappigquote:@milagroWat ik alleen NIET begrijp, is dat mensen zeggen dat kinderen per definitie vervelend en lastig zijn en ze er een hekel aan hebben.
Nou, ik geloof niet dat Moonah dat bedoelde in haar openingspost.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En als je niet direct voor kinderen valt wordt je voor verbitterd en zuur uitgemaakt, dat andere mensen nou kinderen nodig hebben als lichtje in hun leven.
Moonah misschien niet, maar waarom andere mensen altijd reageren van: "je bent verbitterd enzo"...quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, ik geloof niet dat Moonah dat bedoelde in haar openingspost.
Ze heeft het , volgens mij, niet over zelf geen kinderen willen, maar gewoon kinderen ueberhaupt niet te harden vinden, dus ook niet als ze alleen maar in je buurt zijn, niets leuks aan kinderen kunnen ontdekken, ze alleen maar als vervelende schreeuwlelijkerds zien.
True.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:00 schreef milagro het volgende:
Okay, maar onhandig zijn in de omgang met kinderen, betekent niet dat die kinderen lastig zijn, het zou namelijk ook gewoon jouw makke kunnen zijn
Wat ik wel jammer vind, soms is dat sommigen zo'n compleet verkeerd beeld hebben van een leven met kinderen, alsof je jezelf compleet zou verliezen als moeder, als ouder zijnde, alsof je van alles moet laten, opofferen, afzien, en er nooit meer iets spontaan kan, want dat is dus gewoon niet zo
En toch he, ben jij echt heel lief, misschien nog wel beter dan ik, met de kinderen van de HDNquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:26 schreef Scandalous het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van kinderen. Als ik dat zeg krijg ik altijd geschokte reacties, "Hoe kun je dat nou zeggen?" "Dat komt later wel" maar voorlopig ben ik bijna 24 en heb ik geen kinderwens.
Maar ik ben ook niet compleet ongevoelig tegenover kinderen/babies hoor, als ze écht heel schattig zijn smelt ik wel. Even
Hee, dus als ik één of ander jong stuk gebroed in huis heb mag ik weer met mijn Transformers spelen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:18 schreef milagro het volgende:
Mijn Star Wars collectie is dankzij de kids schandalig uitgebreid
'Ja, nee, dat is voor de boys, hoor'
Tja, dan kan ik alleen met een dooddoener komen: Da´s anders.... Ik kan het zelf ook niet uitleggen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:22 schreef milagro het volgende:
[..]
het was vroeger dus erger, maar wat heeft je dan doen besluiten zelf kinderen te nemen
Yep! Zo is het bij mij gegaan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:00 schreef milagro het volgende:
Okay, maar onhandig zijn in de omgang met kinderen, betekent niet dat die kinderen lastig zijn, het zou namelijk ook gewoon jouw makke kunnen zijn
Geen kinderen willen kan idd soms (!! dus niet gaan mekkeren nu dat je mening niet serieus genomen wordt![]()
) veranderen.
Een vriendin van mij wist ook zeker dat ze geen kids wilde, werd ook vreselijk geirriteerd door de vraag en het niet snappen van anderen (en begrijpelijk ook, is ook irritant, dat gedram) maar toen haar relatie uitraakte omdat ze verliefd op een ander werd, haar hele leven omgegooid werd, werd ook die vastbeslotenheid erdoor beinvloed.
Het was ms dat bij die ene man de kinderwens compleet uit bleef, omdat het toen gewoon niet paste in het leven wat ze met hem leidde, maar dat die andere man die wens wel deed opwekken bij haar.
Ze was er zelf ook heel verbaasd over, vooral dus omdat ze jarenlang zo heel resoluut en onverbiddelijk NEE gevoeld had.
Ik heb er toch die ervaring mee. Ik voel me soms best wel verstikt.quote:Dus SOMS kan je mening veranderen.
Maar het niet hebben van een kinderwens vind ik iig niet vreemd, kan het heel goed begrijpen.
Wat ik wel jammer vind, soms is dat sommigen zo'n compleet verkeerd beeld hebben van een leven met kinderen, alsof je jezelf compleet zou verliezen als moeder, als ouder zijnde, alsof je van alles moet laten, opofferen, afzien, en er nooit meer iets spontaan kan, want dat is dus gewoon niet zo
Ja, maar kinderen zijn ook alleem maar leuk voor even, als je ze langer hebt komt de echte zorgtaak weer om de hoek kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En toch he, ben jij echt heel lief, misschien nog wel beter dan ik, met de kinderen van de HDN
Ja, dat is dus mijn schrikbeeld. Ik vind kinderen echt wel leuk en grappig, maar het is het moeder worden wat me tegenstaat aan zelf kinderen krijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yep! Zo is het bij mij gegaan.
[..]
Ik heb er toch die ervaring mee. Ik voel me soms best wel verstikt.
Dat begrijp ik, dat eigen anders is, maar voor dat je ze er waren, dus, als je eigenlijk weinig met kinderen ophebt, waarom dan toch besluiten er voor te gaan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik alleen met een dooddoener komen: Da´s anders.... Ik kan het zelf ook niet uitleggen.
En inderdaad erger ik me ook eerder aan een bepaald soort ouders, niet aan de kinderen zelf.
Ja, ik had altijd het gevoel als kind dat ik er eigenlijk niet mocht zijn, dat ik als een schim moest zijn. Ik durfde ook nooit dingen te vragen, want: "kinderen die vragen worden overgeslagen." terwijl mijn moeder mij leerde dat ik het wel kenbaar moest maken als ik iets wilde, anders kunnen mensen het ook niet weten, "ja heb je, nee kan je krijgen.". Ik durfde zelfs het worstje van de slager niet aan te nemen want kinderen zijn hebberig. Ik durfde niet "dank je wel" te zeggen, want kinderen horen hun mond niet open te doen. eigenlijk durfde ik geen worstje aan te nemen omdat ik dan dank je wel moest zeggen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:37 schreef milagro het volgende:
Ik bedoel, je bent zelf ook kind geweest, hoe werd er toen tegen jou aangekeken, vond men jou ook lastig en vervelend, al dan niet terecht, had je dat gevoel dan, dat men dat vond?
Dat vraag ik me af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |