Misschien moet je je eens in andere kringen gaan begeven........................ De kringen van de bewuste tegenstemmers bijvoorbeeld. Die zijn trouwens niet zeer herkenbaar, het wordt ook wel eens met "zwijgende meerderheid" aangeduid.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:09 schreef martti het volgende:
Tering, net welgeteld één argument nodig gehad om een nee-stemmer aan de voor-kant te krijgen.
Wat bleek: ze wist er geen drol vanaf, zoals ik wel meerdere tegenstemmers ken. Het is om van te kotsen, dit referendum![]()
Vrij simpel, of je het leuk vindt of niet. Het merendeel van de mensen die er niets van af weet zullen zich laten leiden door valse sentimenten en dus als snel bij Nee uitkomen. Dat is niet anders en dat is jammer.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:09 schreef martti het volgende:
Tering, net welgeteld één argument nodig gehad om een nee-stemmer aan de voor-kant te krijgen.
Wat bleek: ze wist er geen drol vanaf, zoals ik wel meerdere tegenstemmers ken. Het is om van te kotsen, dit referendum![]()
En uit dat oogpunt bezien is tegenstemmen juist erg belangrijk.quote:Burgers wijzer dan politici
30 mei 2005
Na overweldigend Frans nee kan Nederland woensdag de Europese Grondwet ten grave dragen
Syp Wynia
De Franse kiezers hebben in ruime meerderheid de Europese Grondwet afgestemd. De centrale kwesties zijn nu of deze Grondwet daarmee nu ook ten grave gedragen is en of dat vervolgens consequenties heeft voor de aard van het Europese bestuur.
De Franse uitslag houdt niet het einde in van de Grondwet, zo benadrukken de Europese regeringsleiders. De Franse president Jacques Chirac stelde in zijn korte toespraak slechts dat het voor Frankrijk moeilijker wordt zijn belangen in Europa veilig te stellen en kondigde een ingrijpen in de regering-Raffarin aan.
De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder meent dat de Franse uitslag niet het einde van de Grondwet is. De Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese leiders en belangrijkste kandidaat om de eerste Europese president te worden, vindt dat het ratificatieproces door moet gaan. Juncker moest overigens wel toegeven dat de Grondwet ‘niet al zijn krachten’ meer had.
In het licht van die verklaringen wordt het Nederlandse referendum van woensdag van het allergrootste belang. Het wordt erg lastig om de Grondwet nog door te drukken als twee van de oudste lidstaten van de Europese Unie die afwijzen.
Het ziet er niet naar uit dat Grondwet er komt. Is dat erg? Nee, dat is niet erg. Op korte termijn zal er enige ongewisheid zijn, maar voor de langere termijn is een heroverweging van het Europese project juist erg nodig.
De Europese Unie breidt zich onmachtig uit en laat dat gepaard gaan met een veel te pretentieuze centrale machtsvorming die in combinatie met die mateloze uitbreidingen eerder gevaarlijk dan nuttig is.
De Fransen hadden ten dele andere overwegingen dan de Nederlanders om nee te zeggen, maar over die hoofdlijnen lijken ze het eens: de Europese Unie wordt te groot en eist meer macht op dan in de lidstaten wenselijk wordt gevonden. Burgers kunnen soms wijzer zijn dan de politici die hen denken te vertegenwoordigen.
Tjonge jonge wat heb heb ik gelijk een respect voor je zeg.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:09 schreef martti het volgende:
blond zeker ..quote:Op maandag 30 mei 2005 19:09 schreef martti het volgende:
En als jij tegenstemt, zal Europa via achterkamertjespolitiek veranderen in een soort Amerika. Door voor te stemmen, heeft de Europese burger die, die soms wat linkser en soms wat rechtser, toch een sociaal-democratische rechtsstaat wil de macht om Europa dit te laten worden/behouden.quote:Een ander Europa is nodig: sociaal, rechtvaardig en democratisch
Het referendum op 1 juni gaat niet over de vraag of we voor of tegen Europa zijn, maar of we deze Grondwet willen. Comité Grondwet Nee is voor een sociaal, rechtvaardig en democratisch Europa. Daar draagt deze Europese Grondwet niet toe bij.
Van Bommel is waardeloos bezig. Hard schreeuwen geeft aan dat hij verder geen inhoudelijke argumenten heeft, die heeft hij inderdaad ook niet. Waardeloze zak hoor die Van Bommel.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Harry van Bommel is erg sterk bezig!! Bos is nergens in de discussie!!
Die hoogopgeleide personen, bedoel je daar je leraren mee ??/quote:Op maandag 30 mei 2005 19:15 schreef martti het volgende:
Tja, ik begeef me voornamelijk in kringen van hoogopgeleide personen waaronder nog altijd veel mensen zitten die met redenen als 'Balkenende is kut'(niks mee te maken), 'de euro is kut'(niks mee te maken), 'de grondwet maakt Europa minder democratisch'(nietwaar) en 'we mogen dan niet meer blowen'(onzin).
Ja, en ik postte om mijn geweldige debatvaardigheden te tonen. Mijn doel was om aan te geven dat ik geen tegenstemmers ken die een argument kunnen noemen om tegen te stemmen. Idioot.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:16 schreef Kokomo het volgende:
[..]
Tjonge jonge wat heb heb ik gelijk een respect voor je zeg.
Flauwekul, ze zullen net zo gemakkelijk bij ja uit kunnen komen, dat ligt maar net waar iemand zijn informatie vandaan haalt. De bedoelde groep is sowieso niet kritisch. Feitelijk zul je bij de nee-stemmers volgens mij meer mensen tegenkomen die dat bewust kiezen dan bij de ja-stemmers, de nee-stemmers hebben zich nader op de hoogte gesteld, hetgeen ik van de grote meerderheid van de ja-stemmers niet veronderstel.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:14 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vrij simpel, of je het leuk vindt of niet. Het merendeel van de mensen die er niets van af weet zullen zich laten leiden door valse sentimenten en dus als snel bij Nee uitkomen. Dat is niet anders en dat is jammer.
Bos wordt idd weggevaagd ...quote:Op maandag 30 mei 2005 19:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Harry van Bommel is erg sterk bezig!! Bos is nergens in de discussie!!
Van Bommel is nergens zul je bedoelen. Argumenten heeft hij echt niet hoor.... alleen wat loos geblaat, zoals we gewend zijn van de SP. Die hele partij moet maar verbannen worden naar China.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
van Bommel is veel beter onderlegd, niet dat ik het met al zijn standpunten eens bent, maar hij heeft wel een uitstekende onderbouwing voor zijn argumenten en terwijl Bos de text van de grondwet niet kent, legt van Bommel genadeloos de zwaktes van Bos verhaal bloot.
Hoe vind je dat trouwens, dat jullie in België over dit tamelijk ingrijpende document niet je mening mochten geven?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind de nadelen die van Bommel noemt vaak een voordeel, maar als je pvda stemmer, of sp stemmer bent kun je niet voor die grondwet zijn. Het standpunt van Bos is gezien de standpunten van de pvda volkomen onlogisch.
Hmmm, teveel worsten gedraaidquote:Op maandag 30 mei 2005 19:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Doodzonde dat Jan met een hernia thuis is.
60 % van zijn eigen achterban................. die zullen het waarderen om zo weggezet te worden zeg.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:30 schreef UnleashMitch het volgende:
Nee daar komt van Aartsen weerAlle nee-stemmers zijn communisten of rechts-extremisten
Wat een kansloos figuur en waardeloos debater
Geef het maar toe.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben een gevluchte Nederlander en heb al (per brief) gestemd in Nederland.
In het debat met Eurlings vond ik hem te slap, maar tegenover Bos vond ik hem juist zeer sterk!quote:Op maandag 30 mei 2005 19:27 schreef UnleashMitch het volgende:
v Bommel maakt af en toe wel goede punten en Bos blinkt uit in de gaten in z'n argumentatie. Jammer genoeg is v Bommel geen groot debater.
Ai, ik vind jou erg extremistisch overkomen................... je overweegt zomaar nee te stemmen.......... op zijn minst is dat verdacht.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:38 schreef Posdnous het volgende:
Alleen Van Aartsen is al een extreem goede reden om nee te stemmen.
Wat een achterlijk stuk vreten is het toch. Gatverdamme![]()
![]()
.
Aan de andere kant twijfel ik nog steeds, want er zijn teveel voor en nadelen.
Die website ligt op zijn gatquote:Op maandag 30 mei 2005 19:43 schreef UnleashMitch het volgende:
Waar kan in godsnaam de stream op de tweevandaag website vinden ? Wat een kutwebsite zegnergens op de voorpagina een direct link ofzo.
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nu als grote partij die toch ook echt intelligente mensen aan moet spreken zo'n lambal als spreekbuis aanstellen?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zou iemand van Aartsen wel eens durven vertellen hoe hautain hij overkomt bij zo'n debat? Of zou men dat bij de VVD niet durven.Zou die man zichzelf wel eens terugzien op tv vraag je je uberhaupt af, of zou de champagne nog in zijn hoofd zitten na zijn "overwinning" op het VVD congres.
Ja, doe maar net alsof dat onzinverhaal uit de Grondwetkrant komt.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:56 schreef Creative1972 het volgende:
Uit De Grondwet Krant
Waarom onzinverhaal? Omdat jij het er niet mee eens bent? Omdat de feiten te hard voor je zijn? Omdat je met je neus op de feiten wordt gedrukt? Je doet wat menig voorstemmer ook al doet, valide argumenten proberen belachelijk te maken en als onzin af te doen.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:14 schreef m021 het volgende:
[..]
Ja, doe maar net alsof dat onzinverhaal uit de Grondwetkrant komt.![]()
quote:Het scheppen van één Europese Staat, verbonden door één Europese Grondwet is de beslissende taak van onze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |