Oh? Dus het vorige deel van dit topic ging niet over inhoudelijke zaken?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:52 schreef Vhiper het volgende:
In alle discussies wordt nergens inhoudelijk op de grondwet ingegaan, maar alleen over randzaken, die geen fuck met de grondwet te maken hebben, aangevoerd (Euro, Turkije, etc)
Omdat de voordelen al meer dan genoeg op propagandistische wijze door de regering worden opgehemeld?quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:29 schreef m021 het volgende:
[offtopic]
Wie opent er eens een JA-topic, er zijn nu al een stuk of 6 nee-topics en nog geen enkel ja-topic.
[/offtopic]
Duidelijker kan nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat de voordelen al meer dan genoeg op propagandistische wijze door de regering worden opgehemeld?
Ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:40 schreef Niowskie het volgende:
Kan een immigrant door het intreden van deze grondwet op enige wijze sneller mis/ge bruik maken van ons zeer aantrekkelijke sociale stelsel?
en zo ja hoe dan? en zo nee, waarom dan niet?
Vergeet Spanje niet he, 700.000 illegalen een paspoort gegeven en daar komt dan nog de gezinshereniging overheen...quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:52 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ja.
Aangezien concurentie bevordert word kan een bedrijf bijvoorbeeld Poolse werknemers hierheen halen om voor een lager loon te werken. Het is legaal onder de nieuwe grondwet en het bedrijf zal geen strobreed in de weg worden gelegd, want binnen de EU is er vrij verkeer van handel en personen.
Als iemand hier vijf jaar werkt maakt hij recht op iedere uitkering waar jij ook recht op hebt.
Gaat de immigrant na 1 week door zijn rug dan komt hij in ons zorgstelsel terecht net zoals jij en ik in het stelsel terecht zouden komen als wij door onze rug gaan.
Waarom dan een nee-topic? De SP, Geert Wilders, nee-actiegroepen en niet te vergeten de Fok!users hebben al genoeg nee-propaganda gemaakt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:30 schreef Jalu het volgende:
Omdat de voordelen al meer dan genoeg op propagandistische wijze door de regering worden opgehemeld?
Dat is dus onzin. Het geen ook wat TS volgens mij juist probeert tegen te gaan door een topic te openen waar het de bedoeling is om GOEDE argumenten te gegeven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:41 schreef Kanjer het volgende:
Het maakt niets uit dat het om die grondwet gaat, gevoelsmatig gaat het over de EU of zoals je wilt 1Europa.
En daar verandert dus helemaal niks in als je nee stemt. Bot had het gisteren over mensen zoals jij die maar beter niet kunnen gaan stemmen. Na dit gelezen te hebben geef ik hem er groot gelijk in.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:41 schreef Kanjer het volgende:
Natuurlijk de Euro, een zeer groot percentage niet blij mee.
Allerlei stompzinnige bemoeienissen zoals daar is de chocoladesigaret, de gehaktbal en vast nog een paar waar ik even niet op kan komen.
De onnoemelijk belachelijke bureaucratie ik noem de vele tolken, eens per maand verhuizen, massale geldverspilling.
Dit alles maakt dat de grote meerderheid zowiezo al tegen de EU is, op zijn minst dit een lachwekkend orgaan vind.
Alleen daarom al stemmen veel mensen tegen, waarom zou je ze nog helpen, toch?
Tel daarbij op de met afstand slechte promotieactie van de overheid ooit en er ontstaat en nieuwe nationale volkssport die Den Haag nooit meer wint.
Nu verliezen ze het en dik ook.Velen die anders gedachteloos het stemformulier hadden weg gegooid gaat nu stemmen om J.P. te pesten, om Wilders te helpen, zoek maar een reden, en ze hebben net zo hard gelijk als alle voorstemmers, ze maken gebruik van hun recht, en dat dat het kabinet niet goed uitkomt, jammer dan.
Ten eerste, wat doe je dan hier ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:01 schreef GsusZ het volgende:
de bevolking (waaronder ik) heeft geen benul van wat er allemaal speelt, laat haar er dan ook buiten.
Waarom open je er geen? Niemand verbiedt het je hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Waarom dan een nee-topic? De SP, Geert Wilders, nee-actiegroepen en niet te vergeten de Fok!users hebben al genoeg nee-propaganda gemaakt.
Net zoals de nee-stemmers een (wat zeg ik, een? nee, 6!) discussietopic hebben, vind ik dat de ja-stemmers er best ook wel eentje mogen hebben...
Noem jij de passieve stem die de EP krijgt een grote verbetering t.o.v. de huidige situatie?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:01 schreef GsusZ het volgende:
Ik denk dat de reacties boven mij goed opsomt waarom er zowiezo geen referendum zou moeten plaatsvinden.
DOORDAT de EU slecht functioneert is de noodzaak voor een dergelijke grondwet zo groot, vooral het Europees Parlement krijgt meer macht, vetorecht gaat er voor een groot deel uit (met als uitzondering toetreding van andere landen, oftewel Turkije), voorzitter blijft 1 jaar (of langer, weet niet precies) zitten in plaats van een halfjaar.
Omdat er hele valide argumenten zijn om tegen te stemmen. Ik zou zeggen, kijk eens in het vorige deel van dit topic.quote:Ik zou zeggen, vind je de EU een troep? Stem dan voor, nee stemmen zorgt alleen maar dat we nog langer door blijven modderen. We zullen toch niet uit de EU gaan, zeker als handelsland zou dat grote gevolgen hebben, en ik vraag me af waarom 85% van de politici in Den Haag voor is terwijl 60% van de bevolking tegen wil gaan stemmen.
Zoals een ander ook al zei, waarom adviseer jij mensen om voor te stemmen als je zelf geen benul hebt waar het over gaat? Onderteken jij al je contracten zonder ze te lezen? Of ze te begrijpen?quote:Mensen stemmen niet snel voor het onbekende, dat valt niemand te verwijten, maar daarom had men nooit een referendum moeten uitschrijven. Het politieke orgaan word gekozen om het algemeen belang en de langetermijn in de gaten te houden, de bevolking (waaronder ik) heeft geen benul van wat er allemaal speelt, laat haar er dan ook buiten.
Oke joh,quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:03 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Dat is dus onzin. Het geen ook wat TS volgens mij juist probeert tegen te gaan door een topic te openen waar het de bedoeling is om GOEDE argumenten te gegeven.
[..]
En daar verandert dus helemaal niks in als je nee stemt. Bot had het gisteren over mensen zoals jij die maar beter niet kunnen gaan stemmen. Na dit gelezen te hebben geef ik hem er groot gelijk in.
Dat recht heb je idd. Weet je ook waarom je nee stemt? Of kom je dan met die onzin aan die je net typte? Ik kan ook zeggen dat ik nee stem omdat mijn kat gisteren overleden is, ik mijn tentamen niet gehaald heb of ik met voetbal verloren heb. ik hoop dat je het met me eens bent dat dat niks met dit referendum te maken heeft. Hetzelfde geldt voor de dingen die jij zegt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:09 schreef Kanjer het volgende:
Oke joh,
Ga jij lekker ja stemmen en achter de kudde aanlopen dat is jouw goed recht, ga ik ( en velen gelukkig met mij ) NEE stemmen, dat recht heb ik namelijk.
Niet op financieen, daar zijn ze zo ontzettend blij mee maar ik vraag me dus echt af in hoeverre t een aanwinst is of niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:14 schreef TimmyAsd het volgende:
Verliest NL niet zijn VETO?
Weet je wat nou het leuke is ? De nee-stemmers zijn in de meerderheid. Als er 1 een kudde is dan zijn het de nee-stemmers....maar goedquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:09 schreef Kanjer het volgende:
Oke joh,
Ga jij lekker ja stemmen en achter de kudde aanlopen dat is jouw goed recht, ga ik ( en velen gelukkig met mij ) NEE stemmen, dat recht heb ik namelijk.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:15 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Niet op financieen, daar zijn ze zo ontzettend blij mee maar ik vraag me dus echt af in hoeverre t een aanwinst is of niet.
[..]
quote:
III-404 Bepalingen bij vaststelling jaarlijkse begroting
De jaarlijkse begroting van de Unie wordt bij Europese wet vastgesteld overeenkomstig de volgende bepalingen:
1. Iedere instelling maakt voor 1 juli een raming op van haar uitgaven voor het volgende begrotingsjaar. De Commissie voegt die ramingen samen in een ontwerpbegroting, die afwijkende ramingen mag inhouden.
Dit ontwerp omvat een raming van de uitgaven en een raming van de ontvangsten.
2. De Commissie dient uiterlijk op 1 september van het jaar dat voorafgaat aan het betrokken begrotingsjaar bij het Europees Parlement en bij de Raad een voorstel in dat de ontwerpbegroting bevat.
De Commissie kan de ontwerpbegroting in de loop van de procedure wijzigen totdat het in punt 5 bedoelde bemiddelingscomité bijeen wordt geroepen.
3. De Raad stelt zijn standpunt over de ontwerpbegroting vast en deelt dit standpunt uiterlijk op 1 oktober van het jaar dat voorafgaat aan het betrokken begrotingsjaar aan het Europees Parlement mee. De Raad stelt het Europees Parlement ten volle in kennis van de redenen die hem hebben geleid tot het vaststellen van zijn standpunt.
4. Indien het Europees Parlement binnen een termijn van tweeënveertig dagen na deze mededeling:
a) het standpunt van de Raad goedkeurt, wordt de Europese wet houdende vaststelling van de begroting vastgesteld;
b) geen besluit heeft genomen, wordt de Europese wet houdende vaststelling van de begroting geacht te zijn vastgesteld;
c) met een meerderheid van zijn leden amendementen aanneemt, wordt het aldus geamendeerde ontwerp toegezonden aan de Raad en aan de Commissie. De voorzitter van het Europees Parlement roept in overleg met de voorzitter van de Raad onverwijld het bemiddelingscomité bijeen. Het bemiddelingscomité komt evenwel niet bijeen indien de Raad het Europees Parlement binnen een termijn van tien dagen na de toezending van het ontwerp meedeelt dat hij alle amendementen van het Parlement aanvaardt.
5. Het bemiddelingscomité bestaat uit de leden van de Raad of hun vertegenwoordigers en een gelijk aantal leden die het Europees Parlement vertegenwoordigen en heeft tot taak om, op basis van de standpunten van het Europees Parlement en van de Raad, binnen een termijn van eenentwintig dagen nadat het is bijeengeroepen, met een gekwalificeerde meerderheid van de leden van de Raad of hun vertegenwoordigers en met een meerderheid van de leden die het Europees Parlement vertegenwoordigen, overeenstemming te bereiken over een gemeenschappelijk ontwerp.
De Commissie neemt deel aan de werkzaamheden van het bemiddelingscomité en neemt alle initiatieven die nodig zijn om de standpunten van het Europees Parlement en de Raad nader tot elkaar te brengen.
6. Indien het bemiddelingscomité binnen de in punt 5 bedoelde termijn van eenentwintig dagen overeenstemming bereikt over een gemeenschappelijk ontwerp, beschikken het Europees Parlement en de Raad over een termijn van veertien dagen, te rekenen vanaf de datum van deze overeenstemming, om het gemeenschappelijk ontwerp goed te keuren.
7. Indien, binnen de in punt 6 genoemde termijn van veertien dagen:
a) zowel het Europees Parlement als de Raad het gemeenschappelijk ontwerp goedkeurt of geen besluit neemt, of één van deze instellingen het gemeenschappelijk ontwerp goedkeurt terwijl de andere geen besluit neemt, wordt de Europese wet houdende vaststelling van de begroting geacht definitief te zijn vastgesteld overeenkomstig het gemeenschappelijk ontwerp, of
b) zowel het Europees Parlement met een meerderheid van zijn leden, als de Raad het gemeenschappelijk ontwerp afwijst, of indien één van deze instellingen het gemeenschappelijk ontwerp afwijst en de andere geen besluit neemt, wordt door de Commissie een nieuwe ontwerp-begroting ingediend, of
c) het Europees Parlement met een meerderheid van zijn leden het gemeenschappelijk ontwerp afwijst terwijl de Raad het goedkeurt, wordt door de Commissie een nieuwe ontwerpbegroting ingediend, of
d) het Europees Parlement het gemeenschappelijk ontwerp goedkeurt, terwijl de Raad het afwijst, kan het Europees Parlement binnen veertien dagen na de afwijzing door de Raad met een meerderheid van zijn leden en van drievijfde van het aantal uitgebrachte stemmen besluiten alle of een aantal van de in punt 4, onder c), bedoelde amendementen te bevestigen. Indien een amendement van het Europees Parlement niet wordt bevestigd, wordt het in het bemiddelingscomité overeengekomen standpunt ten aanzien van de begrotingsonderdelen waarop het amendement betrekking heeft, ingenomen. De Europese wet houdende vaststelling van de begroting wordt geacht op deze basis definitief te zijn vastgesteld.
8. Indien het bemiddelingscomité niet binnen de in punt 5 genoemde termijn van eenentwintig dagen overeenstemming bereikt over een gemeenschappelijk ontwerp, wordt door de Commissie een nieuwe ontwerpbegroting ingediend.
9. Wanneer de in dit artikel omschreven procedure is afgesloten, constateert de voorzitter van het Europees Parlement dat de Europese wet houdende vaststelling van de begroting definitief is vastgesteld.
10. Iedere instelling oefent de haar bij dit artikel toegekende bevoegdheden uit met inachtneming van de Grondwet en van de krachtens de Grondwet vastgestelde handelingen, in het bijzonder die welke betrekking hebben op de eigen middelen van de Unie en op het evenwicht tussen ontvangsten en uitgaven.
Key-stukje:quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:30 schreef Jalu het volgende:
Tja, zeg het maar. Ik moet dit stuk eerst nog een paar keer lezen. Iemand die hier meer licht op kan werpen?
Maar goed, welke bevoegdheden zijn Nederland dan toegekend.quote:10. Iedere instelling oefent de haar bij dit artikel toegekende bevoegdheden uit met inachtneming van de Grondwet en van de krachtens de Grondwet vastgestelde handelingen, in het bijzonder die welke betrekking hebben op de eigen middelen van de Unie en op het evenwicht tussen ontvangsten en uitgaven.
Dat dacht je maar, alle JA-topics zitten tussen de gesloten-topics lijst.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:05 schreef Jalu het volgende:
Waarom open je er geen? Niemand verbiedt het je hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |