Zo, daar ben ik wel vaak bang voor man..quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Volgens mij kan het gewoon niet anders dan dat je er door een vals vrouwmensch er in wordt geluisd..
you and me both, man.. you and me bothquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:32 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Zo, daar ben ik wel vaak bang voor man..
Maar dan vraag ik abortus, mag ze weigeren, maar dan moet ze op mij niet rekenen...
Denk dat dat een beetje de "mannelijke" insteek is, over het algemeen hoor je meer mannen die zeggen dat ze niks met kinderen hebben dan vrouwen... Vast evolutionair bepaald ofzo. Al laten veel mannen zich uiteindelijk "strikken" en wordt er toch nog wat op de wereld gezet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Aan huisdieren heb ik helemaal de schurft
Liever iets dat leert praten, dan iets dat blauft op miauwt.
Ik heb ook geen kinderwens. Het is niet zo dat ik ze niet wil, maar ik moét niet per se. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. (man alleen, met een druk leven en jong enzo).. dat komt nog wel (dat denken dan he)
Dan is het toch écht "dag partner".quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:00 schreef innovative het volgende:
je vindt wellicht een partner die een kinderwens ontwikkeld
En als compromi dan adopteren??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:20 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Dan is het toch écht "dag partner".
De spijker op zijn kop! Mensen projecteren graag hun verlangens en ideeen op anderen. Kunnen niet begrijpen dat je niet zo bent als zij: 'Ik heb zo'n heerlijk leven, waarom jij toch niet?'quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
Mensen zien vaak het liefst anderen als een cloon van zichzelf. Qua kinderwens lijkt het er inderdaad op dat sommige mensen niet kunnen bevatten dat je bewust geen kinderen wilt. ...
Wat zit je nou te miauwen??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:00 schreef innovative het volgende:
[..]
Sorry, niet duidelijk, alleen het éérste deel was aan jou gericht, dus die eerste twee regels...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:42 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Wat zit je nou te miauwen??
Ik zeg toch duidelijk dat er nu geen wens is, maar dat het zou kunnen komen.
Er is nog geen aandacht aan geschonken. Alles op zijn tijd hoor...
Pffffffff sommige vrouwen zijn echt zulke mutsen
Wij ookquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:52 schreef Jazzmin het volgende:
... wij zijn onze eigen kinderen...
Kijk da's nou een goeie instellingquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:52 schreef Jazzmin het volgende:
Ik vind kinderen juist leuk, laat mij maar lekker oppassen en leuke dingen doen met de kinders van vrienden, als ze vervelend worden mogen ze weer naar hun moeder toe
Het is dat gezeil om de haverklap van mensen aan wie je het al 10 keer uitgelegd hebt dat je geen kinderen wiltquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:49 schreef Moja het volgende:
Dat jij weet dat je geen kinderen wilt is toch genoeg? waarom druk maken over wat anderen er van vindenof ben je bang dat je toch nog ovetuigd wordt om een kind te krijgen
![]()
Ik ben nergens bang voor.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:49 schreef Moja het volgende:
Dat jij weet dat je geen kinderen wilt is toch genoeg? waarom druk maken over wat anderen er van vindenof ben je bang dat je toch nog ovetuigd wordt om een kind te krijgen
![]()
Precies.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:24 schreef GinaG het volgende:
[..]
Het is dat gezeil om de haverklap van mensen aan wie je het al 10 keer uitgelegd hebt dat je geen kinderen wiltDAT is irritant
![]()
Ook ik wil geen kinderen, sommige kennissen met kinderen vragen mij nooit of ik wel eens wil oppassen![]()
Met alle respect, maar hoe kan je dit zeggen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben nu 20, en die keuze staat vast, voor de rest van mijn leven.
Hier ben ik het wel mee eens. Het leven loopt soms raar, en interesses en wensen veranderen. Eigenlijk verandert alles.. Wel heb ik er een hekel aan als men geen genoegen kan nemen met een "ik weet het niet"..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe kan je dit zeggen?
Je hebt geen idee hoe je leven er over 10 jaar uit ziet en wat je verlangens en wensen op dat moment zijn.
Begrijp me goed ik wil hiermee niet zeggen dat je per definitie kinderwens ZAL krijgen, of dat je minderwaardig bent wanneer je die niet krijgt. Maar je kunt op je twintigste (of op je dertigste of op je veerstigste) met betrekkinging tot geen enkel item zeggen dat je keuze vaststaat.
Waarom zou je jezelf ook zo willen beperken
Omdat je misschien iit tot SOMMIGE ouders wel heel goed de consequenties inschat mbt tot kinderen en genoeg zelfkennis hebt om ze dan niet te willen?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe kan je dit zeggen?
Je hebt geen idee hoe je leven er over 10 jaar uit ziet en wat je verlangens en wensen op dat moment zijn.
Begrijp me goed ik wil hiermee niet zeggen dat je per definitie kinderwens ZAL krijgen, of dat je minderwaardig bent wanneer je die niet krijgt. Maar je kunt op je twintigste (of op je dertigste of op je veerstigste) met betrekkinging tot geen enkel item zeggen dat je keuze vaststaat.
Waarom zou je jezelf ook zo willen beperken
Zelfkennis is de kennis die je op dat moment van jezelf hebt. Sommige dingen kunnen ineens anders zijn. Er kan een moment komen dat de balans voor jou omslaat, waardoor je de negatieve consequenties alsnog voor lief neemt. Het is niet gezegd dat dat gebeurt, zeer zeker niet. Je kunt nu echter weinig zeggen over een periode die jaren later ligt..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:34 schreef GinaG het volgende:
[..]
Omdat je misschien iit tot SOMMIGE ouders wel heel goed de consequenties inschat mbt tot kinderen en genoeg zelfkennis hebt om ze dan niet te willen?Ik roep al vanaf mijn 7e ofzo dat ik geen kinderen wil ben inmiddels 28 .....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |