abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27340412
Als je geen kinderwens hebt, dan stuit je op zoveel onbegrip! Ikzelf heb totaal geen behoefte om moeder te worden; nu niet, nooit niet. Maar daar hebben de mensen om mij heen blijkbaar een groter probleem mee dan ikzelf. Het wordt een beetje opgedrongen dat vrouwen rond hun 30e toch echt wel aan een gezinnetje moeten gaan denken.

Op verjaardagen en andere ontzettend gezellige feestjes worden baby's en kwijlende peuters op mijn schoot gedeponeerd, want 'over 10 jaar ben jij aan de beurt'. Als ik dan zeg dat ik geen kinderwens heb, valt het stil en ontstaat er een enorme discussie. De veelgehoorde dingen zijn: "Over 10 jaar denk je er heel anders over!" en "Het is een natuurlijke gebeurtenis, iedere vrouw krijgt een kinderwens". En hoe meer ik het verwerp, hoe feller de mensen worden. De meest belachelijke opmerking tot nu toe kreeg ik van mijn oude overbuurvrouw: "Hoe kun je dat je ouders aandoen?! Ze moeten toch iets te doen hebben op hun oude dag, je ontneemt ze het geluk van kleinkinderen!". Mijn ouders vinden dat idee juist fijn. .

Maar dat is het dus, je lijkt zwanger te MOETEN worden van de mensen. Ik wil later gewoon een leuke baan, veel reizen, een druk sociaal leven opbouwen en plezier maken. Ik ben nu 20, en die keuze staat vast, voor de rest van mijn leven.

Zijn hier nog meer mensen die geen kinderwens hebben en op hetzelfde onbegrip stuiten? Wat doen jullie om de mond van die pamperliefhebbers te snoeren?

Ik post dit expres in R&P, want bij Ouders krijg ik denk ik juist de reactie die ik niet wil...
pi_27340456
mensen bemoeien zich gewoon te veel met anderen

zéker als ze zelf wel kinderen hebben is mijn ervaring.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27340560
Heel goed
Ik heb ook geen kinderwens. Het veranderd wel met het ouder worden, op mijn 20e wist ik het 99,8 % procent zeker en nu ben ik er nog voor 97,5 van overtuigd dat ik nooit kinderen wil
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:46:59 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27340610
Er loopt al een topic over dit onderwerp, maar aangezien dat het maximale aantal posts nadert, laat ik deze open.

Ik heb zelf ook geen kinderwens (meer). Maar ik stuit daarbij gelukkig niet op onbegrip, ook niet bij vrienden, familie die wel kinderen hebben.
Ik ben een leuke tante voor mijn neefjes, maar wat vind ik het fijn om ze 's avonds weer bij mijn broer of zus af te leveren. En na een logeerpartijtje moet ik een dag bijkomen...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27340705
Ik heb ook absoluut geen kinderwens. (ben mannetjuh )
Ten eerste heb ik daar helemaal nog geen zin in om over na te denken.
Ik heb zoiets van dat komt allemaal wel, mocht het ooit zo ver komen dan zie ik dat dan wel.
En al dat geleuter van ja je moet blablabla. Ga lekker met je kind spelen ofzo, of ga ze maken. doe wat, maar val mij er niet mee lastig.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 25 mei 2005 14:46 schreef Copycat het volgende:
Er loopt al een topic over dit onderwerp, maar aangezien dat het maximale aantal posts nadert, laat ik deze open.

Ik heb zelf ook geen kinderwens (meer). Maar ik stuit daarbij gelukkig niet op onbegrip, ook niet bij vrienden, familie die wel kinderen hebben.
Ik ben een leuke tante voor mijn neefjes, maar wat vind ik het fijn om ze 's avonds weer bij mijn broer of zus af te leveren. En na een logeerpartijtje moet ik een dag bijkomen...
Ja, maar dat was toch dat het meisje het wel wilde, maar haar nieuwe vriendje niet? Dat is toch iets anders dan dit.
pi_27340743
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:49 schreef het.ismij het volgende:
Ik heb ook absoluut geen kinderwens. (ben mannetjuh )
Ten eerste heb ik daar helemaal nog geen zin in om over na te denken.
Ik heb zoiets van dat komt allemaal wel, mocht het ooit zo ver komen dan zie ik dat dan wel.
En al dat geleuter van ja je moet blablabla. Ga lekker met je kind spelen ofzo, of ga ze maken. doe wat, maar val mij er niet mee lastig.
Precies. Het zijn ook de echte moeders en oma's die het je opdringen.
pi_27340814
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:50 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Precies. Het zijn ook de echte moeders en oma's die het je opdringen.
Mijn moeder/ouders absoluut niet gelukkig.
Die hebben echt zoiets van joh dan moet je zelf weten. Het is jou leven.
Me oma vindt me kleine neefje wel coowl op zich. Maar me andere oma wordt denk ik gek als ik vertel dat ik vader wordt.
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:52:12 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27340831
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:49 schreef BloodyLotte het volgende:

Ja, maar dat was toch dat het meisje het wel wilde, maar haar nieuwe vriendje niet? Dat is toch iets anders dan dit.
Ook dat
Hey... het is pas tien voor drie, je verwacht toch niet dat ik al helemaal wakker ben?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27340874
. Goodmorning .
pi_27340949
Wat een leven heeft copy ook,..
Ik was al weer veel te vroeg (of te laat ligt eraan hoe je het bekijkt ) wakker

Dit zei ik toen ik 10 was, en nu ik bijna 22 ben denk ik er nog steeds zo over.

Gelukkig doen ze daar in mijn omgeving niet echt moeilijk over. En dan nog, dat maak ik toch zeker zelf wel uit?
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:55:43 #13
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_27340964
hier nog iemand. Ik wil zolang ik mij kan herinneren zelf geen kinderen in deze wereld zetten. Eerst was het omdat ik de wereld niet prettig vond, en het zelf oneerlijk vond dat mijn ouders voor mij bepaald hadden dat ik in het leven werd geroepen. Dat vond ik oneerlijk en egoïstisch van hen, en daarom wilde ik dat mijn niet-kinderen niet aan doen.
Vervolgens kreeg ik op mijn zestiende te horen, dat ik geen kinderen kan krijgen, i.v.m. een probleem met de ontwikkeling van mijn baarmoeder. Toen was de keuze voor mij natuurlijk extra makkelijk gemaakt.
Omdat ik er nu zo aan gewend ben dat ik ze toch niet kan krijgen, zitten ze ook niet in mijn toekomstbeeld, en ben ik er eigenlijk op ingesteld mijn leven voor mezelf te leven. Ik hoef mijn vrijheid niet zo nodig op te offeren voor een mens dat ik nog niet eens ken.
Misschien een beetje cru gezegd, maar ja, zo zie ik het nu eenmaal.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:57:45 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27341043
Ik heb er zelf 3 maar vind 't prima als iemand zegt er helemaal geen te willen. Eerlijk gezegd is voor die keus óók wel wat te zeggen vind ik. Ik zie er idg de voordelen wel van in
Wat betreft die uitspraaak : "over 10 jaar denk je er heel anders over " kan ik alleen maar zeggen dat geld óók voor sommige mensen die wél kinderen kregen en dat is niet zo best voor alle belanghebbenden

Ik sta zelf overgens nog steeds achter de keus die IK gemaakt hebt dáár niet van. Maar als je ook maar even denkt het misschien niet leuk te gaan vinden zou ik altijd zeggen : niet aan beginnen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27341078
Ik heb ook geen kinderwens, maar heb ook niet het idee dat mensen vinden dat ik het moet ofzo.
Gelukkig heb ik een familie zonder kleine kinderen, en mijn vrienden zijn ook kinderloos.

Kinderen vind ik helemaal niet leuk, ze maken mij erg zenuwachtig en onzeker. Ze vragen dingen waar volwassen mensen van blozen, en zeker als het niet je eigen kinderen zijn, wat willen de ouders dat je antwoord?
Ik zou helemaal niet de verantwoordelijkheid van een kind aan willen gaan. Altijd opletten, en iedereen denkt dat zij het beter hadden kunnen doen.

-edit-
Mocht ik onverwacht zwanger worden, zal ik het niet weg laten halen trouwens, dan moet ik die verantwoordelijkheid maar leren nemen. Ben in principe op een aardige leeftijd ervoor.
And the druids turn to stone...
pi_27341110
maar goed feit is wel dat bijna iedereen, uitzonderingen daargelaten, roept dat ze geen kinderen willen. en op een gegeven moment verandert een groot deel daarvan toch van gedachten. misschien dat mensen het daarom wel roepen; omdat ze weten dat zo vaak gaat.

maakt het niet minder annoying.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27341200
Wha ik ken er meer die roepen dat ze wel kinderen willen dan niet.
Maar goed. Dat terzijde.
Ik denk inderdaad niet echt dat je op bv je 18/20 al zeker kan weten of je kinderen wilt of niet.
Je komt "de ware" tegen, en die wil wel kinderen. op zoon moment ga je er toch over nadenken.

Ik hoef ook geen kinderen meer, het is tegenwoordig heel moeilijk om 1 op te voeden laat staan 2.
Ieder moet voor zichzelf beslissen, en iedereen heeft een andere kijk op kinderen.
Greek Godess of the Earth
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:03:51 #19
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_27341264
ja, inderdaad. dee meeste mensen reageren met een antwoord als: wat weet jij er nu van, jij sneuzel.

Maar dan denk ik bij mezelf: Ik heb waarschijnlijk betere argumenten om ze niet te krijgen, dan om ze wel te krijgen. (kan wel via adoptie, of draagmoederschap) Ik ken niemand met goede redenen om kinderen te krijgen, behalve dat ze het zo graag willen, of voelen dat ze iets missen, dat het ze 'leuk lijkt'. of dat ze aan die 'volgende stap' willen beginnen. Vaak denk ik ook dat veel mensen zich niet realiseren dat ze voor de rest van hun leven vast zitten aan die beslissing. Dat je nooit meer van zo'n kind afkomt. En nogmaals, je weet van tevoren niet wat het voor persoon wordt. Dat is hetzelfde als een duur pakje kopen, waarvan je weet dat je het de rest van je leven, en misschien zelfs na je dood, blijft afbetalen, maar je hebt geen flauw idee wat er in het pakje zit. Dat slaat toch in feite nergens op?!
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_27341269
Het wordt pas treurig als je er achteraf spijt van hebt dat je één (of meerdere) kind(eren) hebt.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:06:06 #21
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_27341329
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef Gaja het volgende:
het is geen kwestie om te baren dat kan iedere vrouw
Euhm Nee.
quote:
maar het zorgen daarvan is moeilijk, en veel mensen vergeten wel eens dat dit niet voor iedere vrouw is weg gelegd.
Daar ben ik het wel mee eens. Het komt niet op dat ene momentje persen aan, maar op de levenslange rol die je zult gaan spelen vanaf het moment dat het 'raak' is.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_27341397
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef het.ismij het volgende:
Wha ik ken er meer die roepen dat ze wel kinderen willen dan niet.
Maar goed. Dat terzijde.
Ik denk inderdaad niet echt dat je op bv je 18/20 al zeker kan weten of je kinderen wilt of niet.
Je komt "de ware" tegen, en die wil wel kinderen. op zoon moment ga je er toch over nadenken.
Feit is dus dat ik de man waarmee ik samen ben (voor mij de liefde van mijn leven) deze visie met mij deelt, en dat eigenlijk alleen maar heel fijn is.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:08:22 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27341416
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:04 schreef het.ismij het volgende:
Het wordt pas treurig als je er achteraf spijt van hebt dat je één (of meerdere) kind(eren) hebt.
Daarom moet je ook gewoon kunnen besluiten dat 't niks voor jou is vind ik.
Zonder commentaar van anders denkenden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27341436
Die biologische klok begint vanzelf te tikken. Bij mijn tante pas toen ze vijftig was en dan ben je natuurlijk te laat. Mijn zus zij vijf jaar geleden ook dat ze nooit kinderen wilde en is nu met de tweede bezig.
Gewoon zeggen dat jij respect hebt voor hun keuze om kinderen te nemen en dat zij dan ook respect moeten hebben voor jouw keuze om nu nog gee kinderen te willen. Je kunt nooit nooit zeggen want voor je het weet wil je ook een stel van die parasieten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_27341461
Trouwens, ik heb totaal geen problemen met mensen die wel kinderen hebben. Er is niks zo leuk als kijken naar een hele trotse moeder of vader. Ik kan blij worden als ik zie hoe gelukkig die mensen zijn. Het is gewoon niet wat ik wil met mijn leven.
pi_27341477
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:07 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Feit is dus dat ik de man waarmee ik samen ben (voor mij de liefde van mijn leven) deze visie met mij deelt, en dat eigenlijk alleen maar heel fijn is.
Dat scheelt inderdaad heel veel. Ik denk ook dat als 1 van de 2 een kinderwens heeft in een relatie, en de ander die wens niet deelt dat het niet echt opschiet.
@deedeetee: precies,.. fuck iedereen,.. its your life your gonna destroy!
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:09:49 #27
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_27341479
Mijn moeder raadt het zelfs af. Ze zegt: het is hardstikke leuk als ze klein zijn, maar je hebt er altijd zorgen over, je komt zelf altijd op de laatste plaats en het kost handen vol geld, begin er toch niet aan kind... hahaha. Maar ja, ik weet zeker als ik ooit vertel dat ik zwanger ben dat ze wel heel blij is hoor. Voorlopig hoef ik ze nog niet, ben pas 27, nog zeeen van tijd!
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:10:59 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27341522
Ach, maak je niet druk. Dit gaat nergens over, zowel niet van de kant van 'de mensen', als van jezelf. Je bent pas twintig .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27341540
Whehehe afraden
Als het waar is dat je kinderen net zo worden als jij zelf bent hoef ik echt geen kinderen.
Dan keten ik ze vast totdat ze op hunzelf gaan wonen,
krijg k een stel draken waar ik niet op zit te wachten.

Is dat eigelijk echt zo?
Dat ze net zo worden als jijzelf/je partner bent geweest?
Op woensdag 25 mei 2005 15:09 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Dat scheelt inderdaad heel veel. Ik denk ook dat als 1 van de 2 een kinderwens heeft in een relatie, en de ander die wens niet deelt dat het niet echt opschiet.
@deedeetee: precies,.. fuck iedereen,.. its your life your gonna destroy!
Mijn 1e liefde wilde 4 kinderen. Dat is ook één van de vele redenen waardoor het stukliep tussen ons.
VIER! KINDEREN!
pi_27341558
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef het.ismij het volgende:
Ja doei. Ik wil geen kinderen, end. Dat is echt een dealbreaker.
En dan was het ook niet "de ware"*.

* Wat sowieso onzin is.
pi_27341599
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:12 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ja doei. Ik wil geen kinderen, end. Dat is echt een dealbreaker.
En dan was het ook niet "de ware"*.

* Wat sowieso onzine is.
Punt waard
damnzz ineens 2-0 achter,..
Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef BloodyLotte het volgende:

Zijn hier nog meer mensen die geen kinderwens hebben en op hetzelfde onbegrip stuiten? Wat doen jullie om de mond van die pamperliefhebbers te snoeren?
Niets. Mijn ouders kochten een hondje en verwennen dat beest schandalig. Ik vind het prima.

Op een gegeven moment lieten mijn ouders me wel merken dat ze het niet erg leuk vonden dat ik geen relatie (en ook geen kids) heb. Ik heb ze te kennen gegeven dat ik mijn leven leid zoals ik het wil en dat ze daar maar vrede mee moeten hebben.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27341962
Het scheelt je idd een hoop geld/tijd/ellende

Aan de andere kant, is het maar goed dat onze ouders er niet zo over dachten
pi_27341978
Je moet er gewoon schijt aan hebben, ik weet zelf ook al bijna 5 jaar dat ik geen kinderen wil, vanaf mijn 19e dus. Mensen houden vanzelf op met zeiken als ze eenmaal doorhebben dat je toch niet verandert.

Ook ben ik al een paar jaar bezig met uit te leggen dat je geen kinderen krijgt, maar kinderen neemt. Het is een keuze tegenwoordig, gelukkig. Volgens sommige mensen is dat niet waar, maar ga maar even met een paar vertegenwoordigers van Durex en Organon praten en die vertellen je wel anders...

Ik heb zelf ook helemaal geen zin om al mijn tijd, geld en moeite in kinderen te steken. Ik vind ze best wel leuk, voor een middagje, maar that's it. Komt nog eens bij dat ik ook parttime in een supermarkt werk en dat je daar dus de "minder leuke" (om het nog maar netjes te houden) kanten van kinderen leert kennen. Schijtziek wordt je van dat gejengel, gedram en gejank. Ja, ik weet het, het is de opvoeding die het hem doet, maar die opvoeding kost mij teveel van mijn vrije tijd, die tegenwoordig toch al steeds schaarser wordt.

Heb meerdere vrienden en vriendinnnen die geen kinderen willen en ook zij hebben er nu geen gezeur meer over van de omgeving. Gewoon volhouden dus.

Mijn idee over kinderen: alleen doen als je het 100% zeker weet. Weet je het niet zeker en krijg je er later spijt van, dan ga je daar een hele hoop levens mee verzieken... Ik kijk dus ook voornamelijk naar het belang van het kind; zal hij of zij voldoende aandacht en liefde krijgen of is hij of zij er gewoon omdat kinderen standaard zijn?

Tegenwoordig wordt alles veel te overhaast beslist vind ik, maar daar komt nog eens een keer dit bovenop: een huwelijk kun je laten ontbinden, een kind kun je niet lozen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:25:13 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27342012
Mensen zien vaak het liefst anderen als een cloon van zichzelf. Qua kinderwens lijkt het er inderdaad op dat sommige mensen niet kunnen bevatten dat je bewust geen kinderen wilt. Ik sta zelf wat dat betreft niet neutraal hier, maar ik kan prima begrijpen dat iemand geen kinderen wil, en dat dat ook in de toekomst niet komt.
pi_27342051
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef perfectionist het volgende:
Het scheelt je idd een hoop geld/tijd/ellende

Ach je had er weinig aan gemist, als je er nooit was geweest... simpel...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_27342139
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:24 schreef TimMer1981 het volgende:
Je moet er gewoon schijt aan hebben, ik weet zelf ook al bijna 5 jaar dat ik geen kinderen wil, vanaf mijn 19e dus. Mensen houden vanzelf op met zeiken als ze eenmaal doorhebben dat je toch niet verandert.

Ook ben ik al een paar jaar bezig met uit te leggen dat je geen kinderen krijgt, maar kinderen neemt. Het is een keuze tegenwoordig, gelukkig. Volgens sommige mensen is dat niet waar, maar ga maar even met een paar vertegenwoordigers van Durex en Organon praten en die vertellen je wel anders...

Ik heb zelf ook helemaal geen zin om al mijn tijd, geld en moeite in kinderen te steken. Ik vind ze best wel leuk, voor een middagje, maar that's it. Komt nog eens bij dat ik ook parttime in een supermarkt werk en dat je daar dus de "minder leuke" (om het nog maar netjes te houden) kanten van kinderen leert kennen. Schijtziek wordt je van dat gejengel, gedram en gejank. Ja, ik weet het, het is de opvoeding die het hem doet, maar die opvoeding kost mij teveel van mijn vrije tijd, die tegenwoordig toch al steeds schaarser wordt.

Heb meerdere vrienden en vriendinnnen die geen kinderen willen en ook zij hebben er nu geen gezeur meer over van de omgeving. Gewoon volhouden dus.
Kinderen krijg je wel... Zijn zat mensen die heel graag kinderen willen, maar dat niet kunnen.

Verder is kinderen krijgen (voortplanten) iets natuurlijks, maar goed geen kinderen krijgen is goed tegen de overbevolking. Om over natuurlijk selectie nog maar niet te spreken.
Boeit wel, ach ja, boeien....
pi_27342140
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ach je had er weinig aan gemist, als je er nooit was geweest... simpel...
Goed punt inderdaad.
moet je je eens voorstellen en terugdenken wat je allemaal hebt gedaan/beleeft.
Dat het ineens allemaal niet zou zijn gebeurd. (doet me denken aan de film the forgotten"
Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef BloodyLotte het volgende:

Maar dat is het dus, je lijkt zwanger te MOETEN worden van de mensen. Ik wil later gewoon een leuke baan, veel reizen, een druk sociaal leven opbouwen en plezier maken. Ik ben nu 20, en die keuze staat vast, voor de rest van mijn leven.
Nu doe je hetzelfde als die vrouwen die komen met "die kinderwens komt vanzelf wel". .

Je bent idd pas 20, maar hoe je je leven nu voor je ziet, is anders dan hoe het wsl uiteindelijk zal worden. Niks staat vast. Nu zeg ik niet dat je later mss wel kinderen wilt, maar wel dat je gewoon maar eens rustig moet afwachten. .

En waarom jouw mening verdedigen? Je hoeft je niet door hen in een hoekje te laten drukken toch? Jij wilt geen kinderen, klaar, end of story. Ze moeten niet doorzeiken, want dat doen ze ook niet als jij zegt dat je geen spruitjes lust en zij wel.

Maar het is wel zo dat vrouwen die nooit kinderen wilden *ineens* kunnen omslaan.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:29:13 #42
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27342173
Ik vind de hele discussie ook zo zinloos. Beide kanten op hoor, want je hebt ook van die heel fanatieke kinderlozen/kindervrijen die zo nodig bij iedere gelegenheid moeten vertellen hoe irritant, lelijk, vervelend en geldrovend ze kinderen wel niet vinden. Vind ik ook niet zo nodig.

Wie ze wil die wil ze en wie er geen zin in heeft hoeft ze niet, lijkt me heel simpel. Sommige mensen hebben nou eenmaal altijd kritiek op je keuzes. Dat is ook zo als je ze wel wil trouwens.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27342224
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef perfectionist het volgende:
Had me veel ellende kunnen besparen. .
pi_27342261
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:28 schreef RaymanX het volgende:

[..]

Kinderen krijg je wel... Zijn zat mensen die heel graag kinderen willen, maar dat niet kunnen.
Dat vind ik dus altijd zo'n heerlijke dooddoener, pure discussievervuiling. In dit soort discussies ga je ervan uit dat mensen kinderen kunnen krijgen, anders moet je op een heel andere manier met je kinderwens omgaan. Dan wordt het dus zoeken naar alternatieve methoden.

Als je kinderen wilt, is het te hopen dat je ze kunt krijgen. Als je kinderen kunt krijgen, is het nog maar de vraag of je ze neemt. Duidelijk genoeg zo?
quote:
Verder is kinderen krijgen (voortplanten) iets natuurlijks, maar goed geen kinderen krijgen is goed tegen de overbevolking. Om over natuurlijk selectie nog maar niet te spreken.
Ik denk dat natuurlijke selectie er weinig mee te maken heeft. De hoger opgeleiden nemen tegenwoordig steeds minder kinderen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:32:00 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27342267
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:29 schreef MUUS het volgende:

Maar het is wel zo dat vrouwen die nooit kinderen wilden *ineens* kunnen omslaan.
Het is zelfs iets wat erg kan wisselen.
pi_27342289
Enige wat ik -later- eventueel nog zou overwegen is de adoptie van een kansarm kind uit Verweggistan. Dat zou ik dan nog wel zien zitten.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:34:08 #47
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27342341
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef Viperdesign het volgende:
Enige wat ik -later- eventueel nog zou overwegen is de adoptie van een kansarm kind uit Verweggistan. Dat zou ik dan nog wel zien zitten.
Waarom dat dan wel? Daar moet je voor de rest precies hetzelfde voor zorgen als voor een biologisch eigen kind, of denk je dat dat dan een braaf nederig kind wordt dat de hele dag dank je wel zegt omdat je het hebt gered uit Verweggistan?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27342347
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef Viperdesign het volgende:
No way,..
Dan liever zelf een kind krijgen dan adoptie,..
Op woensdag 25 mei 2005 15:29 schreef Angeles het volgende:
Ik vind de hele discussie ook zo zinloos. Beide kanten op hoor, want je hebt ook van die heel fanatieke kinderlozen/kindervrijen die zo nodig bij iedere gelegenheid moeten vertellen hoe irritant, lelijk, vervelend en geldrovend ze kinderen wel niet vinden. Vind ik ook niet zo nodig.
Inderdaad, het is ook zo niet dat kinderen gelijk als monsters afgeschilderd hoeven te worden, want dat zijn ze niet. Het is simpelweg een keuze (mits je biologische gebeuren goed zit, voor de zeurpieten onder ons): geef je een groot gedeelte van je eigen leven op voor kinderen of blijf je zonder kinderen en heb je dus meer vrijheid?

Ga nou niet beginnen over egoïstisch, want de meeste mensen nemen juist kinderen om egoïstische redenen. Veel voorkomend zijn: dan loopt er nog een stukje van mij over de aarde als ik dood ben en het is zo leuk voor de visite (laatste vooral bij kakkers).
quote:
Wie ze wil die wil ze en wie er geen zin in heeft hoeft ze niet, lijkt me heel simpel. Sommige mensen hebben nou eenmaal altijd kritiek op je keuzes. Dat is ook zo als je ze wel wil trouwens.
Precies en daarom heb ik tegenwoordig ook gewoon vierkant schijt aan de maatschappij. Dat adviseer ik dus ook iedereen, doe gewoon lekker je eigen ding, dan maak je de beste keuzes. Jij bent jij en niet je buurman of je moeder of je vuilnisman.
pi_27342492
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef Angeles het volgende:
Waarom dat dan wel? Daar moet je voor de rest precies hetzelfde voor zorgen als voor een biologisch eigen kind
De reden dat ik geen biologisch kind wil is dan ook niet "er niet voor willen/kunnen zorgen".

Mijn drijfveer is dat dit helemaal niet zo'n prettige wereld is om in te leven en ik dat niemand zomaar wil "aandoen". Dat kind vraagt er toch niet om om geboren te te worden? Dan zet ik me liever in voor een kind dat eigenlijk geen toekomst heeft in het land waar hij/zij woont.
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef Angeles het volgende:
of denk je dat dat dan een braaf nederig kind wordt dat de hele dag dank je wel zegt omdat je het hebt gered uit Verweggistan?
Dat zou trouwens onzettend egoistisch zijn; ik zou het niet eens willen. Ik doe wat me goeddunkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')