Ja, maar dat was toch dat het meisje het wel wilde, maar haar nieuwe vriendje niet? Dat is toch iets anders dan dit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:46 schreef Copycat het volgende:
Er loopt al een topic over dit onderwerp, maar aangezien dat het maximale aantal posts nadert, laat ik deze open.
Ik heb zelf ook geen kinderwens (meer). Maar ik stuit daarbij gelukkig niet op onbegrip, ook niet bij vrienden, familie die wel kinderen hebben.
Ik ben een leuke tante voor mijn neefjes, maar wat vind ik het fijn om ze 's avonds weer bij mijn broer of zus af te leveren. En na een logeerpartijtje moet ik een dag bijkomen...
Precies. Het zijn ook de echte moeders en oma's die het je opdringen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:49 schreef het.ismij het volgende:
Ik heb ook absoluut geen kinderwens. (ben mannetjuh)
Ten eerste heb ik daar helemaal nog geen zin in om over na te denken.
Ik heb zoiets van dat komt allemaal wel, mocht het ooit zo ver komen dan zie ik dat dan wel.
En al dat geleuter van ja je moet blablabla. Ga lekker met je kind spelen ofzo, of ga ze maken. doe wat, maar val mij er niet mee lastig.![]()
Mijn moeder/ouders absoluut niet gelukkig.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:50 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Precies. Het zijn ook de echte moeders en oma's die het je opdringen.
Ook datquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:49 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja, maar dat was toch dat het meisje het wel wilde, maar haar nieuwe vriendje niet? Dat is toch iets anders dan dit.
Euhmquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef Gaja het volgende:
het is geen kwestie om te baren dat kan iedere vrouw
Daar ben ik het wel mee eens. Het komt niet op dat ene momentje persen aan, maar op de levenslange rol die je zult gaan spelen vanaf het moment dat het 'raak' is.quote:maar het zorgen daarvan is moeilijk, en veel mensen vergeten wel eens dat dit niet voor iedere vrouw is weg gelegd.
Feit is dus dat ik de man waarmee ik samen ben (voor mij de liefde van mijn leven) deze visie met mij deelt, en dat eigenlijk alleen maar heel fijn is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef het.ismij het volgende:
Wha ik ken er meer die roepen dat ze wel kinderen willen dan niet.
Maar goed. Dat terzijde.
Ik denk inderdaad niet echt dat je op bv je 18/20 al zeker kan weten of je kinderen wilt of niet.
Je komt "de ware" tegen, en die wil wel kinderen. op zoon moment ga je er toch over nadenken.
Daarom moet je ook gewoon kunnen besluiten dat 't niks voor jou is vind ik.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:04 schreef het.ismij het volgende:
Het wordt pas treurig als je er achteraf spijt van hebt dat je één (of meerdere) kind(eren) hebt.
Dat scheelt inderdaad heel veel. Ik denk ook dat als 1 van de 2 een kinderwens heeft in een relatie, en de ander die wens niet deelt dat het niet echt opschiet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:07 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Feit is dus dat ik de man waarmee ik samen ben (voor mij de liefde van mijn leven) deze visie met mij deelt, en dat eigenlijk alleen maar heel fijn is.
Mijn 1e liefde wilde 4 kinderen. Dat is ook één van de vele redenen waardoor het stukliep tussen ons.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:09 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dat scheelt inderdaad heel veel. Ik denk ook dat als 1 van de 2 een kinderwens heeft in een relatie, en de ander die wens niet deelt dat het niet echt opschiet.
@deedeetee: precies,.. fuck iedereen,.. its your life your gonna destroy!
Ja doei. Ik wil geen kinderen, end. Dat is echt een dealbreaker.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef het.ismij het volgende:
Je komt "de ware" tegen, en die wil wel kinderen. op zoon moment ga je er toch over nadenken.
Punt waardquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:12 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Ja doei. Ik wil geen kinderen, end. Dat is echt een dealbreaker.
En dan was het ook niet "de ware"*.
* Wat sowieso onzine is.
Niets. Mijn ouders kochten een hondje en verwennen dat beest schandalig. Ik vind het prima.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef BloodyLotte het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die geen kinderwens hebben en op hetzelfde onbegrip stuiten? Wat doen jullie om de mond van die pamperliefhebbers te snoeren?
Ach je had er weinig aan gemist, als je er nooit was geweest... simpel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef perfectionist het volgende:
Het scheelt je idd een hoop geld/tijd/ellende
Aan de andere kant, is het maar goed dat onze ouders er niet zo over dachten
Kinderen krijg je wel... Zijn zat mensen die heel graag kinderen willen, maar dat niet kunnen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:24 schreef TimMer1981 het volgende:
Je moet er gewoon schijt aan hebben, ik weet zelf ook al bijna 5 jaar dat ik geen kinderen wil, vanaf mijn 19e dus. Mensen houden vanzelf op met zeiken als ze eenmaal doorhebben dat je toch niet verandert.
Ook ben ik al een paar jaar bezig met uit te leggen dat je geen kinderen krijgt, maar kinderen neemt. Het is een keuze tegenwoordig, gelukkig. Volgens sommige mensen is dat niet waar, maar ga maar even met een paar vertegenwoordigers van Durex en Organon praten en die vertellen je wel anders...
Ik heb zelf ook helemaal geen zin om al mijn tijd, geld en moeite in kinderen te steken. Ik vind ze best wel leuk, voor een middagje, maar that's it. Komt nog eens bij dat ik ook parttime in een supermarkt werk en dat je daar dus de "minder leuke" (om het nog maar netjes te houden) kanten van kinderen leert kennen. Schijtziek wordt je van dat gejengel, gedram en gejank. Ja, ik weet het, het is de opvoeding die het hem doet, maar die opvoeding kost mij teveel van mijn vrije tijd, die tegenwoordig toch al steeds schaarser wordt.
Heb meerdere vrienden en vriendinnnen die geen kinderen willen en ook zij hebben er nu geen gezeur meer over van de omgeving. Gewoon volhouden dus.
Goed punt inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ach je had er weinig aan gemist, als je er nooit was geweest... simpel...
Nu doe je hetzelfde als die vrouwen die komen met "die kinderwens komt vanzelf wel".quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef BloodyLotte het volgende:
Maar dat is het dus, je lijkt zwanger te MOETEN worden van de mensen. Ik wil later gewoon een leuke baan, veel reizen, een druk sociaal leven opbouwen en plezier maken. Ik ben nu 20, en die keuze staat vast, voor de rest van mijn leven.
Had me veel ellende kunnen besparen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef perfectionist het volgende:
Aan de andere kant, is het maar goed dat onze ouders er niet zo over dachten
Dat vind ik dus altijd zo'n heerlijke dooddoener, pure discussievervuiling. In dit soort discussies ga je ervan uit dat mensen kinderen kunnen krijgen, anders moet je op een heel andere manier met je kinderwens omgaan. Dan wordt het dus zoeken naar alternatieve methoden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:28 schreef RaymanX het volgende:
[..]
Kinderen krijg je wel... Zijn zat mensen die heel graag kinderen willen, maar dat niet kunnen.
Ik denk dat natuurlijke selectie er weinig mee te maken heeft. De hoger opgeleiden nemen tegenwoordig steeds minder kinderen.quote:Verder is kinderen krijgen (voortplanten) iets natuurlijks, maar goed geen kinderen krijgen is goed tegen de overbevolking. Om over natuurlijk selectie nog maar niet te spreken.
Het is zelfs iets wat erg kan wisselen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:29 schreef MUUS het volgende:
Maar het is wel zo dat vrouwen die nooit kinderen wilden *ineens* kunnen omslaan.
Waarom dat dan wel? Daar moet je voor de rest precies hetzelfde voor zorgen als voor een biologisch eigen kind, of denk je dat dat dan een braaf nederig kind wordt dat de hele dag dank je wel zegt omdat je het hebt gered uit Verweggistan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef Viperdesign het volgende:
Enige wat ik -later- eventueel nog zou overwegen is de adoptie van een kansarm kind uit Verweggistan. Dat zou ik dan nog wel zien zitten.
No way,..quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef Viperdesign het volgende:
Enige wat ik -later- eventueel nog zou overwegen is de adoptie van een kansarm kind uit Verweggistan. Dat zou ik dan nog wel zien zitten.
Inderdaad, het is ook zo niet dat kinderen gelijk als monsters afgeschilderd hoeven te worden, want dat zijn ze niet. Het is simpelweg een keuze (mits je biologische gebeuren goed zit, voor de zeurpieten onder ons): geef je een groot gedeelte van je eigen leven op voor kinderen of blijf je zonder kinderen en heb je dus meer vrijheid?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:29 schreef Angeles het volgende:
Ik vind de hele discussie ook zo zinloos. Beide kanten op hoor, want je hebt ook van die heel fanatieke kinderlozen/kindervrijen die zo nodig bij iedere gelegenheid moeten vertellen hoe irritant, lelijk, vervelend en geldrovend ze kinderen wel niet vinden. Vind ik ook niet zo nodig.
Precies en daarom heb ik tegenwoordig ook gewoon vierkant schijt aan de maatschappij. Dat adviseer ik dus ook iedereen, doe gewoon lekker je eigen ding, dan maak je de beste keuzes. Jij bent jij en niet je buurman of je moeder of je vuilnisman.quote:Wie ze wil die wil ze en wie er geen zin in heeft hoeft ze niet, lijkt me heel simpel. Sommige mensen hebben nou eenmaal altijd kritiek op je keuzes. Dat is ook zo als je ze wel wil trouwens.
De reden dat ik geen biologisch kind wil is dan ook niet "er niet voor willen/kunnen zorgen".quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef Angeles het volgende:
Waarom dat dan wel? Daar moet je voor de rest precies hetzelfde voor zorgen als voor een biologisch eigen kind
Dat zou trouwens onzettend egoistisch zijn; ik zou het niet eens willen. Ik doe wat me goeddunkt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef Angeles het volgende:
of denk je dat dat dan een braaf nederig kind wordt dat de hele dag dank je wel zegt omdat je het hebt gered uit Verweggistan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |