abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27342504
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Inderdaad, het is ook zo niet dat kinderen gelijk als monsters afgeschilderd hoeven te worden, want dat zijn ze niet. Het is simpelweg een keuze (mits je biologische gebeuren goed zit, voor de zeurpieten onder ons): geef je een groot gedeelte van je eigen leven op voor kinderen of blijf je zonder kinderen en heb je dus meer vrijheid? En ga nou niet begin over egoïstisch, want de meeste mensen nemen juist kinderen om egoïstische redenen. Veel voorkomend zijn: dan loopt er nog een stukje van mij over de aarde als ik dood ben en het is zo leuk voor de visite (laatste vooral bij kakkers).
Met het egoistisch zijn als je kinderen neemt ben ik het niet helemaal mee eens. maar goed.
Verder wel
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 25 mei 2005 15:38 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

De reden dat ik geen biologisch kind wil is dan ook niet "er niet voor willen/kunnen zorgen".

Mijn drijfveer is dat dit helemaal niet zo'n prettige wereld is om in te leven en ik dat niemand zomaar wil "aandoen". Dat kind vraagt er toch niet om om geboren te te worden? Dan zet ik me liever in voor een kind dat eigenlijk geen toekomst heeft in het land waar hij/zij woont.
Op zich een nobel doel.
Maar toch maar niet.
Ik wil ook geen kinderen. Ik heb nou nooit ergens in mijn leven iets gehad van 'Jaaa dat lijkt me leuk ooit'. En nu nog niet. Ik heb er gewoon totaal niets bij. En het wordt me niet 'opgedrongen' gelukkig, maar het is gewoon iets tè vanzelfsprekends geworden, en daar erger ik me ook aan. Als iemand me er iets over vraagt zeg ik dat ik het lekker bij cavia's hou.
Gelukkig deel ik deze heerlijke kinderloze visie met mijn vriend.
En als ik ooit in mezelf opeens een ziekelijke neiging (hey, vanuit mij gezien bedoel ik dat ) krijg om een kind te krijgen, dan leen ik gewoon even m'n nichtje Die kan je tenminste weer inleveren.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:42:04 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27342647
Voor mezelf weet ik het eigenlijk niet. Biologisch gezien ben ik een beetje stuk, zodat zelf kinderen krijgen er nooit in zal zitten. Als ik in de toekomst probeer te kijken ben ik er nog niet uit of ik mezelf zie met kinderen of zonder kinderen. Sowieso wil ik eerst zelf leven. Als ik daar genoeg van mocht krijgen, dan komt denk ik de vraag m.b.t. kinderen aan bod..
pi_27342651
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Inderdaad, het is ook zo niet dat kinderen gelijk als monsters afgeschilderd hoeven te worden, want dat zijn ze niet. Het is simpelweg een keuze (mits je biologische gebeuren goed zit, voor de zeurpieten onder ons): geef je een groot gedeelte van je eigen leven op voor kinderen of blijf je zonder kinderen en heb je dus meer vrijheid?

Ga nou niet beginnen over egoïstisch, want de meeste mensen nemen juist kinderen om egoïstische redenen. Veel voorkomend zijn: dan loopt er nog een stukje van mij over de aarde als ik dood ben en het is zo leuk voor de visite (laatste vooral bij kakkers).
[..]

Precies en daarom heb ik tegenwoordig ook gewoon vierkant schijt aan de maatschappij. Dat adviseer ik dus ook iedereen, doe gewoon lekker je eigen ding, dan maak je de beste keuzes. Jij bent jij en niet je buurman of je moeder of je vuilnisman.
Ja, op kinderhaters en hele fanatieke anti-kids lui heb ik ook het niet hoor. Ik ken mensen die ergens anders in de trein/bus gaan zitten als er een buggy naast ze staat.
pi_27342663
ik heb ook geen kinderwens, en ben het eens met ts, alhoewel de mensen uit mijn omgeving meer en meer vrede lijken te sluiten met mijn beslissing

gelukkig
Bite me!
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:42:54 #57
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27342689
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:38 schreef Viperdesign het volgende:

Dat zou trouwens onzettend egoistisch zijn; ik zou het niet eens willen. Ik doe wat me goeddunkt.
Ik hoor wel van die mensen die gaan adopteren om een kindje te redden, maar ik vind dat er ook wel iets van egoïsme bij moet zitten als je gaat adopteren. Dat je zelf ook gewoon graag een kind wil en daar plezier van beleeft. Adopteren alleen uit idealisme vind ik vaak een beetje riskant, omdat ik dan vaak het idee heb dat die ouders heel veel dankbaarheid verwachten, zij hebben zich tenslotte opgeofferd en zonder hen was dat kind nergens geweest. Dat idee.

Maar zolang het je zelf ook leuk lijkt en je niet dat soort verwachtingen hebt is het natuurlijk prima.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:44:40 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27342759
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef diabolotin het volgende:
ik heb ook geen kinderwens, en ben het eens met ts, alhoewel de mensen uit mijn omgeving meer en meer vrede lijken te sluiten met mijn beslissing

gelukkig
Ik ken uit mijn omgeving het gezeur dat er een antwoord moet komen. Een "weet ik niet" wordt doorgaans niet geaccepteerd. Soms ook best vermoeiend.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:44:42 #59
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27342761
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef BloodyLotte het volgende:

Ja, op kinderhaters en hele fanatieke anti-kids lui heb ik ook het niet hoor. Ik ken mensen die ergens anders in de trein/bus gaan zitten als er een buggy naast ze staat.
Inderdaad, van die onverdraagzame lui die werkelijk helemaal niks van een ander kunnen hebben, daar hou ik dus ook niet van.

Ik wil dus wel kinderen en als iemand ze niet wil dan heb ik daar helemaal geen oordeel over, dat is je eigen keuze, maar kinderhaters, daar krijg ik echt de kriebels van, dat vind ik nare beroepschagrijnen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:46:30 #60
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27342831
Heel veel vrouwen nemen ook kinderen uit verveling of omdat ze er bij willen horen.
Leuk dat er ook nog vrouwen als BloodyLotte rondlopen!
pi_27342947
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:46 schreef DaveM het volgende:
Heel veel vrouwen nemen ook kinderen uit verveling of omdat ze er bij willen horen.
Leuk dat er ook nog vrouwen als BloodyLotte rondlopen!
Schept meer hoop op een kinderloos leven.
Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef Angeles het volgende:
Ik hoor wel van die mensen die gaan adopteren om een kindje te redden, maar ik vind dat er ook wel iets van egoïsme bij moet zitten als je gaat adopteren. Dat je zelf ook gewoon graag een kind wil en daar plezier van beleeft. Adopteren alleen uit idealisme vind ik vaak een beetje riskant, omdat ik dan vaak het idee heb dat die ouders heel veel dankbaarheid verwachten, zij hebben zich tenslotte opgeofferd en zonder hen was dat kind nergens geweest. Dat idee.
De enige vorm van egoisme zou dan het feit zijn dat ik graag iets zinvols met mijn leven wil doen. That's it. Een biologisch kind wil ik niet om eerder genoemde redenen. Als ik door middel van adoptie een kind een betere toekomst kan bieden; graag. Het uitgangspunt is het kind, niet mijn ego.

Ik denk overigens dat een kind tot een jaar of 12 dat nog niet eens doorheeft. Daar hoef je het dus niet voor te doen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:51:21 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27343021
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:50 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

De enige vorm van egoisme zou dan het feit zijn dat ik graag iets zinvols met mijn leven wil doen.
Egoisme wordt trouwens als slecht belicht, maar ook dat is imo onterecht. Je leeft toch zeker zelf? Waarom zou je dan je eigen leven gaan leven zoals anderen dat willen, in plaats van wat je zelf gepast acht?
pi_27343022
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:46 schreef DaveM het volgende:
Voldoen een paar nieuwe schoenen niet meer? .
pi_27343038
Wha als ze 12 zijn cker wel hoor,.. ff cker niet opgelet ofzo?
kinderen van 3/4 zijn zich al zeker wel bewust van wie hun ouders zijn. als het al niet eerder is,..
Op woensdag 25 mei 2005 15:51 schreef Alicey het volgende:
Egoisme wordt trouwens als slecht belicht, maar ook dat is imo onterecht.
In dit geval zéker. .
pi_27343144
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen... ik sta niet meteen op als er een moeder met buggy naast me komt zitten, maar ik sta wel op als er een moeder met buggy komt zitten, luiers gaat verschonen, de baby jengelt me de oren van de kop, huilt, krijst, kortom... de baby is vervelend. Sorry, maar dan ga ik toch even verhuizen hoor... ik hoef dat gejengel gewoon niet
Bite me!
pi_27343219
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:54 schreef diabolotin het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen... ik sta niet meteen op als er een moeder met buggy naast me komt zitten, maar ik sta wel op als er een moeder met buggy komt zitten, luiers gaat verschonen, de baby jengelt me de oren van de kop, huilt, krijst, kortom... de baby is vervelend. Sorry, maar dan ga ik toch even verhuizen hoor... ik hoef dat gejengel gewoon niet
Dat vindt ik indd ook irritant,..
Van die kids die constant lopen te schreeuwen/rondrennen/janken in een winkel/trien of weet k ut wat,..
Of ouders die constant roepen "dat mag niet", "foei". sry maar na een keer of 3 krijgt dat kind dan echt wel een tik op ze vingers.
  woensdag 25 mei 2005 @ 16:02:14 #70
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27343408
Ach, je hebt ook vervelende volwassenen in de bus of trein. Die uitgerekend naast jou willen zitten al is de halve bus leeg, terwijl ze zien dat jij een berg bagage bij je hebt. Of die zonder iets te zeggen gewoon hun kont bovenop je tas parkeren. Of die veel te irritant dicht tegen je aan komen zitten.

Dan zoek ik ook wel een ander plekje ja. Maar als je alleen al bij het zien van een kind demonstratief gaat verkassen dan is het wel wat anders.
pi_27343426
Iszo.
  woensdag 25 mei 2005 @ 16:10:04 #72
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27343651
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:51 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Voldoen een paar nieuwe schoenen niet meer? .
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:56:19 #73
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27390456
heej, Moonah heeft een soortgelijk met een tegenovergestelde motivatie geopend.

Ik vind het helemaal bizar om kinderen te nemen, het is namelijk milieuvriendelijker om de meest vervuilende grootste auto te nemen dan om kinderen te nemen. En wat heb je kinderen in deze maatschappij te bieden? Ik vind het zelf al steeds moeilijker worden om voor jezelf te zorgen, laat staan om die zorg voor een ander te dragen. Ik zou het niet kunnen verantwoorden als mijn vermeende kind begint te puberen, hij/zij heeft gelijk.

Een kat of een hond is m.i. een veel beter idee
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:17:56 #74
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27391247
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:56 schreef Harry_Sack het volgende:
Een kat of een hond is m.i. een veel beter idee
Aan huisdieren heb ik helemaal de schurft
Liever iets dat leert praten, dan iets dat blauft op miauwt.
Ik heb ook geen kinderwens. Het is niet zo dat ik ze niet wil, maar ik moét niet per se. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. (man alleen, met een druk leven en jong enzo).. dat komt nog wel (dat denken dan he )
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:28:20 #75
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27391614
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Aan huisdieren heb ik helemaal de schurft
Liever iets dat leert praten, dan iets dat blauft op miauwt.
Ik heb ook geen kinderwens. Het is niet zo dat ik ze niet wil, maar ik moét niet per se. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. (man alleen, met een druk leven en jong enzo).. dat komt nog wel (dat denken dan he )
Volgens mij kan het gewoon niet anders dan dat je er door een vals vrouwmensch er in wordt geluisd..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')