Sorry voor de opduidelijkheid....ik bedoel met de gehele lenzenuitrusting een bereik van zo'n 15-200 mm....(cropfactor niet meegerekend)..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Lees dit topic door, je bent niet de eerste met deze vraag.
Wat ik meestal dan wel vraag: Waarom heb je geen Powershot S2 gekocht als je toch z'n grote zoom wil, en niet meerdere lenzen?
Een lichtsterke lens met zo'n zoombereik gaat je meer kosten dan je 300D met die 2 lenzen. Zegmaar dubbel zoveel.
oh, ok.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:28 schreef DubManiac het volgende:
[..]
Sorry voor de opduidelijkheid....ik bedoel met de gehele lenzenuitrusting een bereik van zo'n 15-200 mm....(cropfactor niet meegerekend)..
Bedoel je met 70-200 de EF 70-200/4L USM??quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
17-40 f/4 en een 70-200 f/4 kost ongeveer dat bedrag....
Dit kwam dan ook nog voort uit het feit dat ik dacht dat je echt een groot zoombereik wou.quote:En over de vraag,waarom geen Powershot S2?..
Twee redenen,ik heb deze camera ongeveer een jaar geleden gekocht,en de belangrijkste reden is dat ik eveneens aan astrofotografie doe,dus ik monteer de camera via een t-mount adapter direct prime-focus op de telescoop...
Ik begrijp....quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:48 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dit kwam dan ook nog voort uit het feit dat ik dacht dat je echt een groot zoombereik wou.
Even een voorbeeld waarom ik niet tevreden ben met mijn huidige tele...quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef DubManiac het volgende:
[..]
Even een voorbeeld waarom ik niet tevreden ben met mijn huidige tele...
op 300mm
[afbeelding]
ISO100,f32,0.6sec
Naar mijn idee gewoon NIET scherp,en er zit absoluut geen leven in...niet contrastrijk...
Is dit de schuld van de lens???
heb je een statief gebruikt?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef DubManiac het volgende:
[..]
Even een voorbeeld waarom ik niet tevreden ben met mijn huidige tele...
[afbeelding]
ISO100,f32,0.6sec
Naar mijn idee gewoon NIET scherp,en er zit absoluut geen leven in...niet contrastrijk...
Is dit de schuld van de lens???
yup. Dan heb je lichtsterkere objectief van de makers van je camera. je kan natuurlijk ook voor Sigma gaan, met alle gevolgen van dien ...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:38 schreef DubManiac het volgende:
Bedoel je met 70-200 de EF 70-200/4L USM??
Ja op statief,met diafragma maximaal geknepen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
heb je een statief gebruikt?
want 0.6 seconden stil houden uit je hand op 300 mm is heel erg moeilijk.
het contrast ligt misschien aan de weersomstandigheden?
Wat is de brandpuntsafstand van die lenzen dan, en heb je veel diafragmavoorkeuze?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef tong80 het volgende:
Ik las vandaag dat de lenzen van Hans Anders idd de helft goedkoper is dan bij mijn opticien. Klopt dat ? Is het kwaliteit ? Of moet ik het bij m'n oude adres houden ? Ik betaal nu 70- of 80 euro per lens.
bedenk wel dat een lens nooit optimaal presteerd bij een volledig dicht geknepen diafragma.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:45 schreef DubManiac het volgende:
[..]
Ja op statief,met diafragma maximaal geknepen...
Er is ook een LIF variant.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:16 schreef tong80 het volgende:
Zal ik eerlijk zijn zag dit topic en m'n post was serieus. Zag later pas dat het in Foto stond.
True, ik vind de aangeboden foto ook behoorlijk flets iddquote:Op vrijdag 29 juli 2005 05:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
bedenk wel dat een lens nooit optimaal presteerd bij een volledig dicht geknepen diafragma.
vaak zit er ergens een keer punt waar het weer wat minder gaat (soms f16, soms f22 verschilt per lens en dat mag je altijd zelf uit zoeken)
(vaak wordt het ook wel in goede reviews gezegt)
Wil je dan een paar fotootjes in FOT achterlaten ? En wat bevindingen ? Ik wil ook aan de ultra-groothoek, maar twijfel nog tussen een aantal lenzen, waaronder deze Sigma.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:14 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben trouwens uit mijn eerdere wide-angle vraag. Ik sta op de lijst voor de nieuwe Sigma 10-20 lens. Is wel duur (460 Euro) maar geeft hele mooie panorama foto's !!
Hopelijk heb ik 'm binnen een week ofzo...
is dat voor een gecropte DSLR of analoog?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:14 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben trouwens uit mijn eerdere wide-angle vraag. Ik sta op de lijst voor de nieuwe Sigma 10-20 lens. Is wel duur (460 Euro) maar geeft hele mooie panorama foto's !!
Hopelijk heb ik 'm binnen een week ofzo...
luilakquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
is dat voor een gecropte DSLR of analoog?
Niks luilakquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:32 schreef Xilantof het volgende:
luilak
http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=55
DC lens, dus voor de gecropte DSRL
Denk eens aan mij dan, ik vind shark.bait een kut userquote:Op donderdag 4 augustus 2005 07:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niks luilak
Ik vind Sigma een pauper merk. Ik weiger daar naartoe te surfen om het te gaan zoeken. Echte mannen kopen huismerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |