Dat staat 1 alinea verder:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:39 schreef NorthernStar het volgende:
En hoe past dit in het 'officiele verhaal'?
[..]
Afkomstig van de Pakistaanse geheime dienst (ISI)
Oftewel zij kregen geld van Osama.quote:Pakistan is a common conduit for money going in and out of Afghanistan, home to Islamic militant Osama bin Laden, the leading suspect in the attacks. But at this point it's not known exactly where the funds may have originated.
Het is afkomstig van Gen. Mahmood Ahmed (de ex-baas van de pakistaanse geheime dienst)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat staat 1 alinea verder:
[..]
Oftewel zij kregen geld van Osama.
(volgens dit artikel)
Dezelfde Mahmud die op de ochtend van 9/11 'toevallig' met de Porter Gross (de huidige directeur van de CIA) zat te ontbijten.quote:
$100,000 were wired to wtc hijacker Mohammed Atta from Pakistan by Ahmad Umar Sheikh at the instance of gen Mahumd
Times of India
Ach we zijn toch bezig.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is afkomstig van Gen. Mahmood Ahmed (de ex-baas van de pakistaanse geheime dienst)
[..]
Dezelfde Mahmud die op de ochtend van 9/11 'toevallig' met de Porter Gross (de huidige directeur van de CIA) zat te ontbijten.
Jullie zijn overtuigt van het officiele verhaal, dus voor jullie moet dit gemakkelijk te verklaren zijn toch?
Als deze beantwoord is heb ik er nog twintig.
http://xymphora.blogspot.com/2002_09_01_xymphora_archive.htmlquote:If you think about the total amount of money that must have been required to operate the September 11 hijacking operation - millions of dollars - the $100,000 that Atta supposedly received from Omar Saeed Sheikh, who apparently was passing along money received from Lt. Gen. Mahmud Ahmed of Pakistan's ISI, comes into perspective. $100,000 would barely cover the expenses for Atta's 'lingerie model' girlfriend, lap dances and bar tabs. Why then is so much made of it? It obviously connects Omar Saeed Sheikh to Atta, and thus provides a connection between Atta and Islamic fundamentalism and even to bin Laden himself. It also connects the September 11 terrorism to the Pakistani ISI. I have said before that I find this extremely odd. Why would the ISI have used a British Islamic fundamentalist living in Pakistan to transfer money to Atta? Why wouldn't they have transferred the money directly, and used a method that couldn't be traced back to them? How in fact do we know that Omar Saeed Sheikh obtained the money from the ISI (I'm not suggesting he didn't, but would like to know how the Indians and the FBI, supposedly using knowledge of Sheikh's cell phone number, managed to make the connection unless it was fed to them by someone in the Pakistani government who wanted them to make the connection)? If we consider the relative unimportance of the amount of money, the whole transaction smells like a set up. It was enough money to be noticeable and was conveniently traceable by the FBI back to a known Islamic fundamentalist who could be connected to al-Qaeda, but wasn't necessary for the terrorist operation as it is clear that it was receiving a lot of funding from another source. Omar Saeed Sheikh became famous when he was arrested for the murder of Daniel Pearl, but may have even been set up by the ISI to take the rap for the Pearl murder in order to further his reputation as an Islamic fundamentalist. This is all too neat, particularly if you regard the ISI as simply being the local branch of the CIA. Given the recent history of arrests of fundamentalists in Pakistan, the ISI seems to be prepared to sacrifice prominent people in order that the Pakistani government continue its good and prosperous relations with the United States. When you think how all this has worked itself out, even given the 'embarrassment' of the discovery of the involvement of Lt. Gen. Mahmud Ahmed in the payment to Atta, both the ISI and the Pakistani elites have done very well for themselves, and the Islamic fundamentalists have been played for fools.
Dat verklaart ook meteen waarom ze helemaal geen kantoorspullen hebben terug gevonden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:08 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wat een nare kantoren moeten ze in dat WTC en Pentagon gehad hebben. Er werd daar in een kale stalen hal gewerkt, aangezien alleen de kerosine wordt genoemd als factor in de brand.
Als ik naar de kantoren kijk die ik ken is daar massa's plastic, hout, papier en andere zooi te vinden die ook een aardige fik geven als je er een lading brandende kerosine opgooit. En langer en heter doorbrandt dan dezelfde hoeveelheid kerosine in een lege stalen loods.
Maar goed, ik zal er wel niks van snappen, ik geloof tenslotte de officiele versie van het verhaal.
Dan hoor je weer het argument dat men 9/11 nodig had om allerlei enge wetten in te voeren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef Chewie het volgende:
Denk zelf toch echt Osama bin Laden. De Neo-Cons die er geen geheim van hebben gemaakt graag in te willen grijpen in Irak hadden niet zo'n grote ramp nodig om dit hoger op de agenda te krijgen.
Bovendien een zeer overtuigend interview met de zus van Osama in de Humo gelezen waarin zij beschrijft hoe Osama al in de jaren '80 uit de familie is gezet en hoezeer hij gehaat word door de rest van de familie om hoe hij hen in discrediet heeft gebracht. Dat de Bushes banden met de Bin Ladens hebben hoeft dus niets met Osama te maken hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:30 schreef makker het volgende:
[..]
Dan hoor je weer het argument dat men 9/11 nodig had om allerlei enge wetten in te voeren.
Dat vind ik eerlijk gezegd een kwestie van intepretatie. Het is waar dat de nieuwe wetten de burgerrechten van de Amerikanen aantast, maar hoe wil je anders alle terroristen oppakken.
De meeste terroristen schijnen in slapende cellen te zitten, en dat is ook meteen de reden dat er nog nauwelijk terroristen in de VS zijn opgepakt. Je kunt ze niet zien als ze niet actief zijn!
Dat Osama een CIA agent geweest is, is algemeen bekend.
Maar de bewering dat hij nog steeds een CIA agent is, gaat er bij mij niet in.
Ik geloof oprecht dat Osama zich ergens in de jaren "90 bekeerd heeft tot de fundamentalistische Islam. Dat de Bush familie al decennia lang vrienden zijn met de Bin Ladens dat vind ik gewoon toeval.
Ik heb van jou nog nooit 1 onderbouwde post of zinnige reactie gegeven. Je lijkt meer een sidekick, zoals die dikke kerel bij jensen op de bank, die als kijker moet fungeren en wat zij-commentaar moet geven op het geheel, maar nooit inhoudelijk is en nooit een eigen mening lijkt te hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:29 schreef UncleScorp het volgende:
Bush is just a puppet on a string ...
Dat zou heel goed kunnen!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:43 schreef klez het volgende:
[..]
Bovendien een zeer overtuigend interview met de zus van Osama in de Humo gelezen waarin zij beschrijft hoe Osama al in de jaren '80 uit de familie is gezet en hoezeer hij gehaat word door de rest van de familie om hoe hij hen in discrediet heeft gebracht. Dat de Bushes banden met de Bin Ladens hebben hoeft dus niets met Osama te maken hebben.
Volgens mij duurt het wat langer dan 5 minuten, omdat iha een gevechtsvliegtuig eerst moet opstijgen en naar de plek toe moet vliegen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Er staan dingen in die dus tenminste in de richting wijzen dat het heel anders is geweest, ik heb thuis het hele boek in PDF, daar kan ik wel een paar quotes vandaan trekken.
Op de dag dat de aanslagen zijn gepleegd waren er net oefeningen aan de gang die eigenlijk de gehele verdediging plat had gelegd. ( normaal zijn er gevechtsvliegtuigen binnen 5 minuten ter plaatse om de gekaapte vliegtuigen te onderscheppen )
Hoe concreet en hoe lang van te voren. En wiequote:Meerdere landen hebben Amerika gewaarschuwd over de aanslagen, zelfs redelijk nauwkeurig tot de week aan toe en wat het doelwit zou zijn.
Dat zou wel heel vreemd zijn als dat waar is en toch wel een aanwijzing dat iemand idd van meer wist.quote:De FBI heeft zijn agenten gezegd geen onderzoek te doen naar aanwijzingen dat er een terorristische aanslag op stapel stond.
Ah. Pearl Harbor. Daar zijn idd ook discussies over geweest (op een WW2 forum waar ik wel eens kom).quote:En nog een zooi aanwijzingen dat de regering er tenminste van af wist en het heeft laten gebeuren omdat het wel in hun toekomstplannen pastte.
Ook staat er in aangegeven dat Amerika het minstens 1 keer eerder heeft gedaan ( Pearl Harbor moest gebeuren om het Amerikaanse volk achter de oorlog te krijgen en ook zijn er plannen openbaar en na te lezen over ver gevorderde plannen om een eigen burgervliegtuig neer te halen en de Cubanen de schuld te geven. Maar die is dus gelukkigniet door gegaan omdat de toen zittende president dat geen goed idee vond.
Of men 9/11 nodig had voor die wetten, betwijfel ik tot op zekere hoogte. Een vele minder erge aanslag was daarvoor ook voldoende geweest (één WTC toren die instort had qua impact ongeveer hetzelfde gedaan als nu die 2. WTC 7 doet qua impact helemaal niets, want 90% van de mensen weet wss niet eens meer dat die ook is ingestort).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:30 schreef makker het volgende:
[..]
Dan hoor je weer het argument dat men 9/11 nodig had om allerlei enge wetten in te voeren.
Dat vind ik eerlijk gezegd een kwestie van intepretatie. Het is waar dat de nieuwe wetten de burgerrechten van de Amerikanen aantast, maar hoe wil je anders alle terroristen oppakken.
De meeste terroristen schijnen in slapende cellen te zitten, en dat is ook meteen de reden dat er nog nauwelijk terroristen in de VS zijn opgepakt. Je kunt ze niet zien als ze niet actief zijn!
Okay, laat maar eens een plek zien waar die duizenden wetelnschappelijke onderzoeken te vinden zijn. Je gelooft wat je wilt geloven mên, maakt niet uit voor de rest maar het blijft een feit dat onderzoeken gefaked kunnen worden aan beide kanten het voordeel wat de regering heeft is dat ze de stempel officieel kunnen gebruiken en dat ze de mensen die er anders over denken in het gekke hoekje kunnen duwen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:35 schreef klez het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat je van de ene kant duizenden wetenschappelijke gestaafde onderzoeken terug kan vinden, en dat de andere kant berust op geruchten.
Geruchten kan iedereen met een bepaald belang in de wereld brengen. Die bewijzen of zeggen helemaal niets.
Da's waar, maar ik kijk dan ook naar de redenaties die gevolgd worden en beoordeel die. En dan moet ik zeggen dat de meeste redenaties van 'believers' (om het maar even zo te zeggen) nogal wat te wensen over laten. Als iemand bv. beweert op basis van een wazig internetfilmpje dat het geen Boeing maar een F16 was die het Pentagon invloog, en diegene daarbij 100-en getuigen negeert die een Boeing hebben gezien, maar wel die ene getuige eruit pikt die zegt: "het vliegtuig vloog als een F16 over me heen" en daarui concludeert dat het ook een F16 was.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Je gelooft wat je wilt geloven mên, maakt niet uit voor de rest maar het blijft een feit dat onderzoeken gefaked kunnen worden aan beide kanten het voordeel wat de regering heeft is dat ze de stempel officieel kunnen gebruiken en dat ze de mensen die er anders over denken in het gekke hoekje kunnen duwen.
Mja, maar dit soort topics worden sowieso hier geplaatst door de modjes.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:22 schreef RoelRoel het volgende:
Probeer dit nou niet in dit subforum want ze geloven hier alles wat leuk en spannend klinkt. Types die niks met wetenschap te maken willen hebben valt sowieso niet mee te discussieren.
Er is toch niks mis met dit topic?quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:22 schreef RoelRoel het volgende:
Probeer dit nou niet in dit subforum want ze geloven hier alles wat leuk en spannend klinkt. Types die niks met wetenschap te maken willen hebben valt sowieso niet mee te discussieren.
Julliequote:Op woensdag 25 mei 2005 01:24 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zou om jullie lachen als het niet zon serieuze zaak was.
Dat is het hele antwoord? Die 100.000 is niet zoveel geld en dus kunnen we het negeren??quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:13 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ach we zijn toch bezig.
Ook een mening:
[..]
http://xymphora.blogspot.com/2002_09_01_xymphora_archive.html
Porter Goss werd vervolgens door Bush benoemd "to lead a joint congressional inquiry into the intelligence failings surrounding the 9/11 terrorist attacks." (quote:
"When the news [of the attacks on the World Trade Center] came, the two Florida lawmakers who lead the House and Senate intelligence committees were having breakfast with the head of the Pakistani intelligence service. Rep. Porter Goss, R-Sanibel, Sen. Bob Graham and other members of the House Intelligence Committee were talking about terrorism issues with the Pakistani official when a member of Goss' staff handed a note to Goss, who handed it to Graham. "We were talking about terrorism, specifically terrorism generated from Afghanistan," Graham said.
(...)
Mahmoud Ahmad, director general of Pakistan's intelligence service, was "very empathetic, sympathetic to the people of the United States," Graham said.
online journal
Via Musharraf owned de VS Pakistan dus waarom zouden ze zichzelf in de voet schieten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:46 schreef APK het volgende:
Het is inderdaad opvallend dat de VS uiterst vergevingsgezind zijn tegenover Pakistan.
Meneer Khan (?) van de nucleaire geheimen kwam ook nogal makkelijk weg, toch
Blijkbaar niet, anders zouden ze betalingen aan vermoedelijke kapers en de verkoop van nucleaire geheimen aan enge schurkenstaten niet laten gebeuren.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:56 schreef NorthernStar het volgende:
Via Musharraf owned de VS Pakistan dus waarom zouden ze zichzelf in de voet schieten?
Vermoedelijke kapers?quote:Op woensdag 25 mei 2005 02:03 schreef APK het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders zouden ze betalingen aan vermoedelijke kapers
mja dus kerosine afkomstig uit een vuurzee van een volledig geexplodeerd vliegtuig sijpelt vervolgens niet brandend in een liftschacht en verzamelt zich daar in dusdanige concentratie ( al die tijd nog steeds niet brandend ) waar het spontaan toch weer wel ontvlamd en een explosie veroorzaakt die alle ramen eruit blaast en de marmer van de muren breekt..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:21 schreef makker het volgende:
Mooie docu trouwens, alleen jammer dat ze niet even gefilmd hebben waar die explosie in de lobby precies plaats vond. Want die is ontstaan doordat er kerosine in de liftschacht is gelopen en vervolgens ontploft. Daardoor zijn alle ruiten eruit geblazen en is het marmer van de muren gesprongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |