Nou ja, het is in Smuldier maar 2%...quote:Op woensdag 7 september 2005 21:43 schreef hollander172 het volgende:
Daarnaast overvoeren veel mensen hun honden en in combinatie met weinig beweging zorgt dat anders voor overgewicht.
Is gewoon een simpel trucje, hond blij, baas blij, mulder nog blijer. (kostprijs vrijwel nul)
Ben er zelf over de vloer geweest, weet je wat die gasten afzetten op een dag.........quote:Op woensdag 7 september 2005 21:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou ja, het is in Smuldier maar 2%...
Da's waar. Ik kan de kennelvariant jammer genoeg niet krijgen hier...quote:Op woensdag 7 september 2005 21:50 schreef hollander172 het volgende:
Ben er zelf over de vloer geweest, weet je wat die gasten afzetten op een dag.........![]()
Die 2% tikt aan hoor, geloof mij maar.![]()
Zo erg zijn van die maaltijdzakjes niet hoor, er zit alleen veel onzin/vulling in en weinig waardevolle voedingsstoffen. Voordeel is dat je kat extra vocht binnenkrijgt en in ieder geval niet die nare anti-oxidanten die in brokjes zitten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:29 schreef Black-Hole het volgende:
Waarmee kan ik het beste beginnen en met welke hoeveelheden? Nu krijgt ze nog brokjes (onbeperkt) en een maaltijdzakje Whiskas (puur vergif volgens jullie).
Gewone brok of blik kan ook salmonella bevatten. ( http://www.njboxers.com/Question.htm )quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:35 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Rauwe kip? Lijkt me sterk, salmonella en zo.
Ik weet dat deze niet aan mij gericht was, maar een middenweg tussen het voeren van brokken met BHA, BHT of Ethoxyquine (wat dus een landbouwgif is) en het voeren van vers is het voeren van brokjes zonder dat soort anti-oxidanten, die zijn er ook. Ik neem aan dat dat ook jouw oplossing is ?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is.
Yarrah zat in mijn kittenpakket, is één en al granen zag ik op de verpakking, dus dat zou ik ook nooit geven.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik geloof dat geperste brokken vrij goed zijn. Maar die zijn weer extreem zwaar verteerbaar en ik weet niet of er ethoxyquine en andere troep in zit.
Je hebt 'Yarrah' biologisch voer, maar dat is bagger. En ja, ik heb het geprobeerd. Het is erg slecht voer dat diarree veroorzaakte bij mijn dieren.
Bedoelde je glucosamine ? Er is een nieuw versvoer op de markt (Tolerant) dat in supermarkten verkocht gaat worden, daar zit geloof ik al standaard glucosamine in. Dat lijkt me een marketingtrucje, maar het zag er verder als goed voer uit.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:16 schreef Uhmmie het volgende:
mja dunno.. officieel si het een duivenspeciaalzaak
onofficieel merk je dat vooral als je er voor staat en het bord kan lezen
en als je dus duivendingen nodig hebt.. want dat staat achter in het magazijn
rest van de winkel is helemaal ingericht op de normale huisdieren
op zich is he twel fijne winkel
verkoopt geen onzin en dergelijke
vorige keer zocht ik iets dat misschien zou helpen tegen stijve gewrichten
en met dat jonge mormel erbij.. voelt wup ze extra lijkt het
(zal iets zijn met dat ie wel mee wil spelen)
maar werd toen meteen vertelt dat ik dat alleen hoefde te kopen als ik echt ruzie had met mn geld
ik heb het niet zo op rotterdammers.. maar de no nonsense houding kan ik wel waarderen
Ik ook, ik had die aflevering gezien, ben gaan lezen en uiteindelijk overgestapt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Blijkbaar niet. Want 'die fabrikanten hebben er verstand van en zullen heus wel weten wat ze doen'.
Het is ook gewoon hartstikke logisch dat mensen dat denken. Ze hebben niet door wat een big business de petfood-industrie is. Ik kwam zelf ook pas op het spoor na de aflevering van Keuringsdienst van Waarde over petfood.
Gore versvoerders altijd met hun poepverhalen !quote:Maar goed, degenen die zelf werkelijk op zoek gaan, kunnen op internet genoeg informatie vinden die vrij overtuigend is als het gaat om de troep die in diervoeders gestopt wordt.
Ik denk dat de meeste dieren het prima doen op brokken. Maar je weet niet hoeveel kwalen e.d. voorkomen hadden kunnen worden door écht goed voer. Ik heb al zoveel verhalen gehoord van 'wonderbaarlijke' genezingen na overstappen op versvoer. En dan kun je 'fanatisme' roepen, maar het is gewoon common sense. Iedereen die de ingrediënten van commercieel diervoeder analyseert, kan niet anders dan zich realiseren dat het niet bestaat uit zaken die een kat / hond in de natuur zou eten. Het meest duidelijke bewijs hiervan zit in stront.Stap over op versvoer en je dier gaat na korte tijd tot 75% minder schijten. Oftewel, hij neemt het voer ook daadwerkelijk op. Mijn honden zijn van viermaal per dag een enorme hoop (vrij dunne) stront gegaan naar een kleine, stevige keutel die elastisch is. Zo hoort het ook bij een roofdier.
Nee hoor, mijn oplossing is (althans, wordt, want het is nu eindelijk te koop in de regio) Carnibest, omdat ik de voordelen van versvlees zeer zeker wel in zie, daar ging het ook helemaal niet om. Ik zou alleen zelf niet durven stellen 'ik doe het goed en de rest doet het helemaal fout'. Oke, versvlees is ook voor mijn kat het beste, naar mijn inzichten dan, maar ik zie het niet zo als 'versvlees goed' <-> 'al het andere fout'. En zo kwam het wel degelijk op mij over.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Uit een ander topic:
[..]
Ik weet dat deze niet aan mij gericht was, maar een middenweg tussen het voeren van brokken met BHA, BHT of Ethoxyquine (wat dus een landbouwgif is) en het voeren van vers is het voeren van brokjes zonder dat soort anti-oxidanten, die zijn er ook. Ik neem aan dat dat ook jouw oplossing is ?
Die verdienen aan de verkoop van brokken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
dierenartsen raden ze aan, dus het móet wel goed zijn allemaal...
Maar de meeste mensen weten niet hoe het er op de dierenartsenopleiding aan toegaat en dat alle voedingsinfo van de fabrikanten komt in plaats van echte voedingsdeskundigen. Ik geloofde dat zelf ook pas toen ik het uit de eerste hand hoorde. Ik dacht dat dierenartsen dat vak uitoefenden uit idealisme en niet uit winstbejag. Nou zijn er best dierenartsen die tot de eerste categorie behoren natuurlijk, maar ze lijken redelijk zeldzaam.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:49 schreef hollander172 het volgende:
Die verdienen aan de verkoop van brokken.Tuurlijk is het dan topspul!
![]()
Heb jij dan enig idee hoe dat dan zit als je alleen KVV geeft ? Ik vind het zo fijn, ze kunnen het bijna naar binnen slurpen. Daarom geef ik er nog iedere avond iets te kluiven bij, is ook al een beetje een BARF oefening voor zowel de katten als voor mij. Vandaag kregen ze allemaal een kippenlevertje en een stuk lamshart, het was een orgaandag.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het tandenverhaal wordt in dierenwinkels nogal eens geroepen. Terwijl brokken juist veel slechter zijn voor de tanden. Mijn honden hebben nu helemaal geen tandplak meer en dat hadden ze nog wel toen ze brokken aten.
Ook DA's hebben een redenerend vermogen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen weten niet hoe het er op de dierenartsenopleiding aan toegaat en dat alle voedingsinfo van de fabrikanten komt in plaats van echte voedingsdeskundigen. Ik geloofde dat zelf ook pas toen ik het uit de eerste hand hoorde. Ik dacht dat dierenartsen dat vak uitoefenden uit idealisme en niet uit winstbejag. Nou zijn er best dierenartsen die tot de eerste categorie behoren natuurlijk, maar ze lijken redelijk zeldzaam.
Ik kan niet exact een vraag uit je post halen maar doe een poging.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
knip*
Dat was ik.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:48 schreef Uhmmie het volgende:
mja ik heb hier ooit iemand horen roepen dat je het verschil tussen brokken en vers
qua gebit
kunt vergelijken met liga en biefstuk
liga kruimelt...blijft op je tanden zitten
het schuurt misshcien wel beetje.. maar het plakt ook
Mijn vraag ligt ietsjes anders; op KVV hoeven ze toch niet echt te kauwenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:51 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik kan niet exact een vraag uit je post halen maar doe een poging.![]()
Met brok heb je iets dat uit elkaar valt als een koekje, veel hele kleine stukjes die aan de tanden blijven plakken. Vers daarintegen kan dit niet. (door het vochtgehalte)
De mate van tandplak is dan ook veel groter bij brokkenbeesten dan bij KVV of barf beestjes.
Ik wil dus helemaal niet stoppen met BARF onderdelen geven, hij zou nu op zich nog genoeg binnen moeten krijgen en ik houd z'n groei/gewicht bij (hij is nog maar 5 maanden), hij krijgt evenveel voer als z'n grote broer van 1.5 jaar/5.5 kilo. Hij heeft niks te willen voorlopig.quote:dEUS zal idd het barfvoedsel lekkerder vinden dan zijn KVV, probeer het eens uit door te stoppen met barf en enkel KVV te voeren. Met een weekje of twee is ie weer de oude gok ik.
Sluit hem desnoods in een aparte ruimte op als de anderen (dat haal ik uit je verhaal) hun maaltijd krijgen.
Wij hebben ook gemerkt dat barf bij onze beestjes de voorkeur geniet boven KVV, ze weigerden gewoon te eten.............(misschien instinct oid?
)
We hebben zelfs in het begin hartjes e.d. vermalen maar dat is ongebruikt de kliko ingegaan.....
Klopt als een bus.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mijn vraag ligt ietsjes anders; op KVV hoeven ze toch niet echt te kauwen, tenminste op kattencarnibest praktisch niet, dat is superfijn gemalen (ik heb gehoord dat in de hondenversie stukjes zitten) omdat dan meer katten het accepteren. Als je echt Barf geeft, dus hele stukken (ipv zelf samenstellen en dan alsnog door de vleesmolen), worden hun tanden daar niet schoner van dan van KVV? Om de analogie maar door te trekken; van een bakje appelmoes zullen je tanden niet viezer worden zoals bij een koekje, maar ook niet schoner. Van flink knagen op dat kippenpootje wel.
quote:
Jij dacht zeker; een kat eet wel een vogeltje op wat hij gevangen heeft zonder te koken, maar kip kan niet ?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:12 schreef Ardenlyn het volgende:
Dus katten mogen wel bv kipfilet, kippehartjes, kippeniertjes, kiplevertjes?
Ik las altijd dat het slecht is en niet mag want dat is slecht voor de maag.
Vond het altijd al raar dat het niet mag.
Ja hoor, dat kan gewoon. Wat wel slecht is, is om je kat hele dagen alleen maar orgaanvlees of iets dergelijks te geven, ze hebben namelijk van een prooidier van alle delen een beetje nodig, dus én bot, én spier, én orgaan. Van alleen vlees krijgt je kat "all meat syndrome", botafwijkingen vanwege tekort aan calcium, dat krijgen ze normaal binnen door botten in hun voeding (of krijt in sommig voer).quote:Dus gewoon kipfilet kopen of zoiets en dan kan ik gewoon een stukje geven waar ze lekker op kunnen kauwen?
Bij de AH hebben ze vaak niertjes, hartje en levertjes te koop van een kip. Die mogen ze gewoon opeten zovder te koken?
Het was meer een 'waar ik niet aan kan verdienen, kraak ik lekker af'. Het schijnt namelijk niet of nauwelijks te verkopen, nou was hij ook wel extreem duur hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:43 schreef hollander172 het volgende:
Het is met dit echt weer "wat de boer niet kent dat vreet ie niet".![]()
De meesten hebben echt de ballen verstand van voeding en weten alleen af van wat de (sponsorende) fabrikanten ze leren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het was meer een 'waar ik niet aan kan verdienen, kraak ik lekker af'.
Ik neem aan dat je het over hartjes, levertjes etc. hebt? Invriezen is zoals gezegd geen probleem. (wij halen 2 tot 300 kg per keer aan kip, rund, lam etc. en dat gaat ook de vriezer in)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:12 schreef Ardenlyn het volgende:
Zodra ik in de buurt kom van bv AH neem ik gelijk wat voor ze mee.
Mag je vlees ook bv eerst invriezen en later aan ze geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |