abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28599659
Jezus, een hondeneigenaar die denkt dat honden en wolven niet gekruist kunnen worden... Nee, dan begrijp ik dat je geen verstand van voeding hebt.

Er zijn zelfs rassen gefokt uit hond x wolf, zoals de Saarloos Wolfhond.
pi_28599726
Onder BARF-ers staat Eukanuba trouwens bekend als Jeukanuba, en met goede redenen...
pi_28599983
Mijn honden krijgen trouwens momenteel Smuldier, omdat ik even geen vervoer heb om Carnibest te kunnen gaan halen. Ik ben er tevreden over, ondanks het feit dat er volgens mij toch wel wat granen in zitten. Maar de stront ziet er net zo goed uit als bij CB.
pi_28600026
twee topics gemerged.
pi_28600126
Ik zag het ja
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:00:39 #56
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_28601036
Grappig al die reacties wij zijn al een tijdje met echt barfen bezig en bij sommigen denk ik dan ook: "probeer het eens en zie het verschil".

W.b. tandplak ben ik heel mooie quote ergens tegengekomen, kan hem niet letterlijk navertellen maar het is een goede poging: Eet zelf eens een liga en de dag later een biefstuk en bekijk beide dagen vlak daarna je eigen tanden eens.

Honden zijn overduidelijk carnivoren, hun hele bouw is daarop gestoeld, het gebit, de korte darmen etc. Ze zijn echt niet in staat om bijv. vezels van groenten e.d. af te breken. Als je me niet gelooft, voer ze een keer wat mais en bekijk de volgende dag de poep maar eens. Je zal zien dat de mais er in 1 gedeelte weer uitkomt, bijna hetzelfde als het er in is gegaan. (mais is niet direct goed voor ze maar voor een dergelijk "onderzoekje" prima geschikt vanwege de kleur en vorm)

Brokken zijn overigens niet gemaakt voor de voedingswaarde maar vooral voor de lange houdbaarheid. Koop maar eens een klein zakje brokken en laat deze openstaan, desnoods in de volle zon. Die zooi weigert gewoon te bederven............. Kan je nagaan wat er aan conserveringsmiddelen inzit.

(en ja dit hebben wij echt geprobeerd, 2 maanden verder ben je dat ook zat en hadden wij onze conclusies wel getrokken)
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_28601277
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:00 schreef hollander172 het volgende:
W.b. tandplak ben ik heel mooie quote ergens tegengekomen, kan hem niet letterlijk navertellen maar het is een goede poging: Eet zelf eens een liga en de dag later een biefstuk en bekijk beide dagen vlak daarna je eigen tanden eens.
Zoiets heb ik een keer gezegd in een van deze topics. Maar ik had het weer ergens anders vandaan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:35:06 #58
17709 hollander172
pi_28602428
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zoiets heb ik een keer gezegd in een van deze topics. Maar ik had het weer ergens anders vandaan.
Beter kan ik het ook niet uitleggen. (quote is niet helemaal hoe die hoort te zijn maar het idee is er. )

Je ziet het zelf snel genoeg overigens, bekijk de hond zijn gebit maar eens net nadat die gegeten heeft. (reageert ie aggressief daarop dan heb je nog wat op te voeden/corrigeren. )
Verder is het ook gewoon een kwestie van nadenken, brokken zijn droog en vallen uiteen in kruimels als de hond erop kauwt/bijt, logisch dat dit blijft plakken net als een koekje bij mensen.
Brokken zijn ook droog en hechten zich daardoor aan natte oppervlakken, vers vlees is van zichzelf "nat" en zal deze neiging niet hebben.

Een (zacht) bot verhelpt dit maar de "nep" botten kunnen ook aan de tanden en kiezen blijven plakken bij grotere hondensoorten en zullen dit alleen maar verergeren i.p.v. verhelpen. (berucht vind ik die Dentasticks ) Als je dit op wil lossen kan je het beste zachte echte botten geven van bijv. kip, lam of kalf. Het geeft een zooi maar het scheelt je een pittige rekening bij de DA.
pi_28602498
Ik geef zelf altijd runderhuid en die bestel ik bij FarmFood.
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:39:49 #60
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28602607
Sinds mijn honden op KVV staan glimmen ze zo mooi Vooral Smekkie, hij lijkt wel van fluweel.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_29149146
Ik heb vandaag contact gehad met iemand van Mulder (Smuldier). In hun complete voer zitten granen en ik wilde weten wat voor granen en in welke percentages. Er zit ontsloten maïs in, maar slechts een procent of twee. Dat is dus al heel wat anders dan de gemiddelde brok met minimaal 50% granen (en dan ook nog tarwe; zeer slecht). Hij liet me ook weten dat in de complete versie geen botten verwerkt zijn. In de kipversie zitten wel kipkarkassen.
pi_29150438
hmm fulltime barfen zit er hier nog steeds niet in

maar wel 2 katten en 2 baardagamen die zwaar aan de kippehartjes zaten
(en ja.. tot mijn verbazing vonden de baardagamen het ook lekker..)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30146857
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:39 schreef Spindizzy het volgende:
Sinds mijn honden op KVV staan glimmen ze zo mooi Vooral Smekkie, hij lijkt wel van fluweel.
Mijn kat Ernesto heeft dat na een paar maandjes KVV ook, ik wil steeds aan 'm zitten, vind 'ie gelukkig niet erg. Zaterdag komt "de Carnibestman" voor het eerst en kunnen de brokjes uiteindelijk helemaal de deur uit. (heb net 3 kilo in m'n kittenpakketen gehad, dus dat moet ik nog opmaken)

Gisteren heb ik het hele spul allemaal een eendagskuiken gegeven op het balkon. De kittens kregen bij de fokster naast brokjes en KVV ook kippenvleugeltjes en drumsticks, dat ging allemaal prima, ze hadden daar ook 1x kuikens geprobeerd dus ik was benieuwd hoe het nu zou gaan. dEUS (4 maanden oud) had nog niet zoveel gegeten dus die begon gelijk fanatiek te knauwen, Flynn (3 maanden oud) liep met dat kuiken in z'n bekje keihard grommend heen en weer, hij klonk als een klein hondje ! Ernesto en Mimosa zaten vol verbazing naar hem te kijken, hun eigen hapjes vergeten. dEUS had z'n kuiken op en besloot die van Mimoos te gaan stelen. Zij snapt helaas nog niks van ongemalen vlees dus zij krijgt altijd alleen maar iets voor de vorm. Ernesto begon zijn kuiken ook op te eten. Flynn z'n kuiken ben ik maar even gaan inknippen (yuk) hij likte wel het struif eruit maar verder snapte hij het nog niet zo geloof ik. dEUS had inmiddels kuiken nr 2 op en bewoog zich voorzichtig naar het kuiken van Flynn. Hij mocht hem hebben. Na een paar hapjes bleek dat dEUS toch al wel een beetje vol zat en mocht Ernesto zich over de rest ontfermen. (voor de mensen die nog nooit eendagskuikens gegeten hebben zien worden; ze gaan helemaal op, inclusief snavel, pootjes etc, zelfde verhaal met drumsticks, geen spoor van terug te vinden nadat Ernesto ermee klaar is)

Ik merk dat ik echt veel lol beleef aan het geven van vers vlees en het bewuster met hun eten bezig ben in plaats van maar een hoeveelheid brokjes in die bak te pleuren. Het zag er een tijdje naar uit dat Mimosa niet zo aan de KVV wou, voor haar was ik al aan het uitkijken naar ecologische brokjes, (zonder kankerverwekkende conserveringsmiddelen) maar sinds een paar dagen reageert mevrouw ineens heel enthousiast op de KVV en gaat dat bakje schoon leeg. Nu maar hopen dat ze Carnibest ook zo lekker vindt. Wanneer dat allemaal redelijk goed gaat wil ik misschien ook nog wel echt gaan BARF-en. Ik geef nu in ieder geval een paar keer per week iets waarop ze kunnen knagen.
pi_30155558
Bedankt voor je verhaal.

Eén van mijn katten vertikt het helaas, de ander is dol op alles wat vlees is.
pi_30155705
hmm tja.. die kuikens gaan er hier ook niet in
hoop andere zooi wel tho
jobensaskia.nl
pi_30155787
Die kat van mij blieft 't KVV niet eens. Hij vreet echt alléén maar die rotbrokken, wat ik ook probeer. Eigenwijs beest. Gelukkig zijn de honden verzot op alle soorten vlees en KVV.
pi_30156009
mja ik moet even kijken voor die worsten en hamburgers van de rodi
dat schijnt erg fijn spul te zijn
jobensaskia.nl
pi_30180650
Ik heb vandaag toevallig Rodi gegeven omdat ik even niks anders kon krijgen. Spul ziet er érg goed uit, maar is wel vreselijk duur vind ik. Je moet er ook heel veel van geven.

Ik zit nu nog altijd op de Smuldier, maar het lijkt alsof Lurch weer last van haar vacht begint te krijgen. Zou dat dan toch door die 2% maïs kunnen komen...?
  donderdag 1 september 2005 @ 21:56:21 #69
17709 hollander172
pi_30181156
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vandaag toevallig Rodi gegeven omdat ik even niks anders kon krijgen. Spul ziet er érg goed uit, maar is wel vreselijk duur vind ik. Je moet er ook heel veel van geven.

Ik zit nu nog altijd op de Smuldier, maar het lijkt alsof Lurch weer last van haar vacht begint te krijgen. Zou dat dan toch door die 2% maïs kunnen komen...?
Lijkt me sterk. Denk dat je het eerder in de (wel heel erg) wisselende temperatuur moet zoeken. Dat is bij ons althans bij de argentino ook het euvel.
pi_30181425
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:56 schreef hollander172 het volgende:
Lijkt me sterk. Denk dat je het eerder in de (wel heel erg) wisselende temperatuur moet zoeken. Dat is bij ons althans bij de argentino ook het euvel.
Vraag het me af. Wat Lurch altijd had (tot ik op KVV overstapte) was dat ze zich op haar zij/rug kaalkrabde. Voor het oog leek er niets mis met haar huid en ook uit onderzoeken kwam nooit iets, maar ze had altijd twee plekken aan weerszijden van haar rug die kaal waren. Ik heb het idee dat ze weer aan het krabben is, maar misschien is het ook wel inbeelding. Ik wacht het even af.

Worden honden ook gestoken door muggen? Doerak heeft nogal wat rodige plekjes en jeuk, maar vlooien heeft ze absoluut niet. Vraag me dus af of het niet misschien gewoon muggenbulten zijn.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:10:08 #71
17709 hollander172
pi_30183967
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vraag het me af. Wat Lurch altijd had (tot ik op KVV overstapte) was dat ze zich op haar zij/rug kaalkrabde. Voor het oog leek er niets mis met haar huid en ook uit onderzoeken kwam nooit iets, maar ze had altijd twee plekken aan weerszijden van haar rug die kaal waren. Ik heb het idee dat ze weer aan het krabben is, maar misschien is het ook wel inbeelding. Ik wacht het even af.
Kan het verkeerd hebben maar door het wisselende weer lijkt het me dat honden meer of minder huidvet gaan aanmaken en dat gaat irriteren als het weer warmer wordt. Misschien dat het daarin zit?
quote:
Worden honden ook gestoken door muggen? Doerak heeft nogal wat rodige plekjes en jeuk, maar vlooien heeft ze absoluut niet. Vraag me dus af of het niet misschien gewoon muggenbulten zijn.
Zonder foto of blik op het beestje zelf kan ik niks zeggen maar je beschrijft exact de vlooienallergie die onze dogo heeft. Hij heeft geen vlooien, er zijn zelfs geen (tot weinig, je ziet ze bijna niet) vlooien in huis maar buiten zitten er zat te wachten die dit kunnen veroorzaken.
Muggenbulten wordt lastig, muggen zoeken vooral kale stukken huid op maar onmogelijk is het niet.

Onze dogo heeft naarmate het warmer wordt steeds meer last ervan, dit uit zich in ronde bultjes en kleine krabplekjes. As we speak heeft ie het aan 1 kant van zijn borst echt heel erg. Zit echt vol met kleine bultjes, wondjes etc. en we kunnen er echt helemaal niks tegen doen.
pi_30192016
Het is vooral op de haarloze plekken dat ze het heeft. En ze heeft vrij veel plekken met weinig of geen haar. Een groot deel van haar buik is bijna helemaal kaal. En ik heb echt zelfs niet één vlo kunnen ontdekken... Maar goed, het zal vanzelf wel weer overgaan; ze heeft er niet héél veel last van.
pi_30247904
Vandaag is de "Carnibestman" langsgeweest

De heren hiet eten het niet, ze vreten het ! De enige dame bliefde het niet (vleesmix), maar toen ik er een beetje voer van Prins doormengde at ze het wel gelijk. De brokken blijven vanaf vanavond in de kast, morgen Carnibest bij het ontbijt.

Tjongejonge, wat is dat lekker !

En dan lekker slapen met je volle buikje:
pi_30248365
Ow wat heerlijk.. die oogjes dicht met eten en dan uitbuiken, pure poezenpoëzie
pi_30251772
Oh, ik wou dat die van mij er zo dol op waren! Wat een mooie katten!
  zondag 4 september 2005 @ 21:13:52 #76
17709 hollander172
pi_30269953
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 07:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is vooral op de haarloze plekken dat ze het heeft. En ze heeft vrij veel plekken met weinig of geen haar. Een groot deel van haar buik is bijna helemaal kaal. En ik heb echt zelfs niet één vlo kunnen ontdekken... Maar goed, het zal vanzelf wel weer overgaan; ze heeft er niet héél veel last van.
Wordt het minder naarmate het kouder is of is het een consequent probleem?
pi_30285843
Dat weet ik niet, want ze heeft het nooit eerder gehad.
  maandag 5 september 2005 @ 13:32:24 #78
17709 hollander172
pi_30286415
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat weet ik niet, want ze heeft het nooit eerder gehad.
Hou het even in de gaten, heb zelf meerdere honden gehad met vlooienallergie en geen enkele keer waren de symptomen hetzelfde. Nu bij de argentino krijgt ie alleen maar kleine wondjes niet groter dan een speldeknop. Vorige hond vrat zijn hele achterkant kaal. Anderen zaten daar weer iets tussenin maar de oorzaak was hetzelfde.

Enige overeenkomst die duidelijk aanwezig was was dat het temperatuursafhankelijk was en altijd binnen het vlooienseizoen.
pi_30325493
Ik blijf het in de gaten houden. Ze lijkt er niet echt veel last van te hebben, dus ik laat 't eerst maar even zo.
pi_30334802
MIjn Duitse Herder (bijna 3 jaar) krijgt ongeveer 4 keer in de week een bakje vers vlees van smuldier met 6/7 plakken volkorenbrood en spercieboontjes uit een pot erdoor. De resterende dagen krijgt ze dan cavom brokken wat ook heel natuurlijk voer is.

Ze doet het er prima op, ze is prima op gewicht en zowel gebit als ontlasting is goed.

Ook krijg ik steeds complimenten dat haar vacht zo mooi is
pi_30343424
'k Durf het bijna niet te zeggen, maarreh... Dat brood kun je net zo goed weglaten. Het gaat er van voren in en van achteren weer uit. Hoe minder granen, hoe beter.

Waarom voer je haar eigenlijk niet volledig met Smuldier?
pi_30343624
mwah ik denk dat er wel IETS in zit.. gezien mijn hond het 19 jaar lang op advies van de dierenarts heeft gegeten
ok.. met gekookt lamshart maar toch
jobensaskia.nl
pi_30343742
quote:
Op woensdag 7 september 2005 07:30 schreef Uhmmie het volgende:
mwah ik denk dat er wel IETS in zit.. gezien mijn hond het 19 jaar lang op advies van de dierenarts heeft gegeten
ok.. met gekookt lamshart maar toch
Heb je het nu over het voeren van brood aan honden?
pi_30345818
quote:
Op woensdag 7 september 2005 07:44 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Heb je het nu over het voeren van brood aan honden?
zo klinkt het wel he
jobensaskia.nl
  woensdag 7 september 2005 @ 10:12:44 #85
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30345903
6/7 boterhammen Zoveel eet mijn man er niet eens en die vreet als een bootwerker. Sperziebonen worden toch alleen gegeven als opvuller voor honden die niet echt vol raken van hun maaltijd?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_30346990
mja.. daar kan het brood ook best voor gebruikt zijn ofzo
ik weet het ook niet
maar ik weet wel dat ze er prima oud op kunnen worden
jobensaskia.nl
pi_30347532
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:52 schreef Uhmmie het volgende:
mja.. daar kan het brood ook best voor gebruikt zijn ofzo
ik weet het ook niet
maar ik weet wel dat ze er prima oud op kunnen worden
Op zich zegt dat weinig. Er zijn ook mensen die met roken 90 worden, maar gezond is het niet. De hond heeft er gewoon niets aan, poept het weer uit. Misschien dat een heel klein percentage verteerd wordt, maar het is geen waardevolle voeding.
pi_30348319
nou kijk
mijn hond heeft 19 jaar lang op een speciaal nierdieet gestaan
dus ik blijf erbij.. het lijkt me HEEL sterk dat het slecht is voor je hond

gezien die nieren het toch al niet al te best deden en hij dus speciaal daarvoor gekookt hart met BROOD kreeg
en dan met halfbakken nieren nog 19 jaar oud worden.. lijkt me niet slecht
jobensaskia.nl
pi_30349001
Dat hij daar nog zo oud op geworden is betekent niet dat dat voor alle honden gezond is natuurlijk, het was waarschijnlijk meer wat er voor een hond met zijn ziekte het beste was.

Eiwitten zijn toch niet goed voor nierpatienten ? Misschien dat dan inderdaad dat brood een soort van vulling was in plaats van vlees zodat hij minder eiwitten binnen zou krijgen ? (dit is maar wat zo in mijn hoofd opkomt hoor, ik heb geen verstand van hondenvoer)
pi_30350160
nee.. maar het betekend wel dat het nie tper defintie slecht is om aan je hond te voeren

en dan kan iedereen het wel beter weten dan ik
maar nierpatienten hebben normaal een beduidend korter leven dan normale honden
en dan een rashond van 19 jaar oud.. das in gezonde toestand al bijzonder
jobensaskia.nl
pi_30350906
Het is niet zozeer 'slecht' alswel nutteloos. Je hond heeft er gewoon niets aan, aangezien hij het nauwelijks verteert. Het vormt dus alleen maar een extra belasting van het verteringsstelsel. Het zou zoiets zijn als wanneer ik boomschors ga eten. Ik ga er vast niet dood aan, maar ik heb er ook weinig aan.
pi_30353811
het uvlt de maag?

daarbij krijg je van boomschors redelijk kramp in je maag volgens mij
jobensaskia.nl
pi_30355057
Het is ook niet het beste voorbeeld. Maïs is misschien een beter voorbeeld. Dat vind je meestal de volgende dag gewoon weer in de plee in de vorm van gele stippen in je poep.
pi_30355629
mja ken wel meer mesnend ie af en toe hun hond brood geven
of van dat cheapass brood met een laag boter

goed voor de vacht enzo

al is dat meer de boter dan het brood
jobensaskia.nl
pi_30355662
Ja, als je het om de vacht doet kun je beter gewoon wat (consumptie)olie door het voer doen.
pi_30355769
mja ik heb geen hond.. en ze krijgen bij mij dat beauty & fit spul van RC waar ze ook mooi van in hun haar gaan zitten
en gewoon af en toe wat los voeder

which reminds me.. dat dat shoppen vanavond niet echt uit komt qua beestjesvoer
had net kippehartjes uit de vriezer gehaald voor vanavond :/
maar die eten ze niet op als ik ze niet in 2en knip
en bovendien moet er een deel naar de baardagamen.. die het enkel uit "de hand" eten
jobensaskia.nl
pi_30365766
Nog een reden waarom granen slecht zijn voor een hond: tandaanslag. In brood zitten veel koolhydraten welke in combinatie met speeksel voor aanslag zorgen. Rauw vlees doet dat niet.

Verder wat Lupa al zegt: mijn opa werd ook 90 terwijl hij rookte (niet waar trouwens; hij werd maar 50 OMDAT hij rookte ).
Je gaat wolven toch ook geen brood voeren? Het zijn geen eendjes
pi_30367355
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:49 schreef Quickie_Bat het volgende:
Je gaat wolven toch ook geen brood voeren? Het zijn geen eendjes
Ik vind dat volkomen logisch. Maar de producent van Smuldier vertelde mij dat er in hun consumentenvariant maïs zit omdat de consument dat (granen in het voer) per se wil. In hun kennelvariant zitten in het geheel geen granen, omdat de kennelhouders wel weten dat dat er aan de achterkant net zo hard weer uit komt.
pi_30367788
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind dat volkomen logisch. Maar de producent van Smuldier vertelde mij dat er in hun consumentenvariant maïs zit omdat de consument dat (granen in het voer) per se wil. In hun kennelvariant zitten in het geheel geen granen, omdat de kennelhouders wel weten dat dat er aan de achterkant net zo hard weer uit komt.
Gunst.....
  woensdag 7 september 2005 @ 21:43:42 #100
17709 hollander172
pi_30368230
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daarnaast overvoeren veel mensen hun honden en in combinatie met weinig beweging zorgt dat anders voor overgewicht.
Is gewoon een simpel trucje, hond blij, baas blij, mulder nog blijer. (kostprijs vrijwel nul)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')