quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:00 schreef hollander172 het volgende:
W.b. tandplak ben ik heel mooie quote ergens tegengekomen, kan hem niet letterlijk navertellen maar het is een goede poging: Eet zelf eens een liga en de dag later een biefstuk en bekijk beide dagen vlak daarna je eigen tanden eens.
Beter kan ik het ook niet uitleggen. (quote is niet helemaal hoe die hoort te zijn maar het idee is er.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Zoiets heb ik een keer gezegd in een van deze topics. Maar ik had het weer ergens anders vandaan.
Mijn kat Ernesto heeft dat na een paar maandjes KVV ook, ik wil steeds aan 'm zitten, vind 'ie gelukkig niet erg. Zaterdag komt "de Carnibestman" voor het eerst en kunnen de brokjes uiteindelijk helemaal de deur uit. (heb net 3 kilo in m'n kittenpakketen gehad, dus dat moet ik nog opmaken)quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:39 schreef Spindizzy het volgende:
Sinds mijn honden op KVV staan glimmen ze zo mooiVooral Smekkie, hij lijkt wel van fluweel.
Lijkt me sterk. Denk dat je het eerder in de (wel heel erg) wisselende temperatuur moet zoeken.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vandaag toevallig Rodi gegeven omdat ik even niks anders kon krijgen. Spul ziet er érg goed uit, maar is wel vreselijk duur vind ik. Je moet er ook heel veel van geven.
Ik zit nu nog altijd op de Smuldier, maar het lijkt alsof Lurch weer last van haar vacht begint te krijgen. Zou dat dan toch door die 2% maïs kunnen komen...?
Vraag het me af. Wat Lurch altijd had (tot ik op KVV overstapte) was dat ze zich op haar zij/rug kaalkrabde. Voor het oog leek er niets mis met haar huid en ook uit onderzoeken kwam nooit iets, maar ze had altijd twee plekken aan weerszijden van haar rug die kaal waren. Ik heb het idee dat ze weer aan het krabben is, maar misschien is het ook wel inbeelding. Ik wacht het even af.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:56 schreef hollander172 het volgende:
Lijkt me sterk. Denk dat je het eerder in de (wel heel erg) wisselende temperatuur moet zoeken.Dat is bij ons althans bij de argentino ook het euvel.
Kan het verkeerd hebben maar door het wisselende weer lijkt het me dat honden meer of minder huidvet gaan aanmaken en dat gaat irriteren als het weer warmer wordt.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vraag het me af. Wat Lurch altijd had (tot ik op KVV overstapte) was dat ze zich op haar zij/rug kaalkrabde. Voor het oog leek er niets mis met haar huid en ook uit onderzoeken kwam nooit iets, maar ze had altijd twee plekken aan weerszijden van haar rug die kaal waren. Ik heb het idee dat ze weer aan het krabben is, maar misschien is het ook wel inbeelding. Ik wacht het even af.
Zonder foto of blik op het beestje zelf kan ik niks zeggen maar je beschrijft exact de vlooienallergie die onze dogo heeft.quote:Worden honden ook gestoken door muggen? Doerak heeft nogal wat rodige plekjes en jeuk, maar vlooien heeft ze absoluut niet. Vraag me dus af of het niet misschien gewoon muggenbulten zijn.
Wordt het minder naarmate het kouder is of is het een consequent probleem?quote:Op vrijdag 2 september 2005 07:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is vooral op de haarloze plekken dat ze het heeft. En ze heeft vrij veel plekken met weinig of geen haar. Een groot deel van haar buik is bijna helemaal kaal. En ik heb echt zelfs niet één vlo kunnen ontdekken... Maar goed, het zal vanzelf wel weer overgaan; ze heeft er niet héél veel last van.
Hou het even in de gaten, heb zelf meerdere honden gehad met vlooienallergie en geen enkele keer waren de symptomen hetzelfde.quote:Op maandag 5 september 2005 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat weet ik niet, want ze heeft het nooit eerder gehad.
Heb je het nu over het voeren van brood aan honden?quote:Op woensdag 7 september 2005 07:30 schreef Uhmmie het volgende:
mwah ik denk dat er wel IETS in zit.. gezien mijn hond het 19 jaar lang op advies van de dierenarts heeft gegeten
ok.. met gekookt lamshart maar toch
zo klinkt het wel hequote:Op woensdag 7 september 2005 07:44 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Heb je het nu over het voeren van brood aan honden?
Op zich zegt dat weinig. Er zijn ook mensen die met roken 90 worden, maar gezond is het niet. De hond heeft er gewoon niets aan, poept het weer uit. Misschien dat een heel klein percentage verteerd wordt, maar het is geen waardevolle voeding.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:52 schreef Uhmmie het volgende:
mja.. daar kan het brood ook best voor gebruikt zijn ofzo
ik weet het ook niet
maar ik weet wel dat ze er prima oud op kunnen worden
Ik vind dat volkomen logisch. Maar de producent van Smuldier vertelde mij dat er in hun consumentenvariant maïs zit omdat de consument dat (granen in het voer) per se wil. In hun kennelvariant zitten in het geheel geen granen, omdat de kennelhouders wel weten dat dat er aan de achterkant net zo hard weer uit komt.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:49 schreef Quickie_Bat het volgende:
Je gaat wolven toch ook geen brood voeren? Het zijn geen eendjes
Gunst.....quote:Op woensdag 7 september 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat volkomen logisch. Maar de producent van Smuldier vertelde mij dat er in hun consumentenvariant maïs zit omdat de consument dat (granen in het voer) per se wil. In hun kennelvariant zitten in het geheel geen granen, omdat de kennelhouders wel weten dat dat er aan de achterkant net zo hard weer uit komt.
Daarnaast overvoeren veel mensen hun honden en in combinatie met weinig beweging zorgt dat anders voor overgewicht.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat volkomen logisch. Maar de producent van Smuldier vertelde mij dat er in hun consumentenvariant maïs zit omdat de consument dat (granen in het voer) per se wil. In hun kennelvariant zitten in het geheel geen granen, omdat de kennelhouders wel weten dat dat er aan de achterkant net zo hard weer uit komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |