die mis ik ook eigenlijk in dit topic... kan me nog goed herinneren.. zat ik daar als jongen van 12 (of volgens mij jonger) met engels woorden boek...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:21 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat het eerste serieuze spel dat ik gedaan heb King's Quest 2 of Police Quest was.
Nee, een spel nav een serie zou ik me nog wel kunnen herinnerenquote:
quote:
dat kon je ook tegen elkaar spelen als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:59 schreef the-undertaker het volgende:
Sopwith, ik denk een van de eerste flightsims en natuurlijk Prince of Persia
http://andy.durdin.net/sopwith/
Space Invadersquote:Op maandag 23 mei 2005 17:31 schreef -XX- het volgende:
Wat is jullie eerste computerspel die jullie gespeeld hebben??
schitterend was dat , maandenlang was ik daar dan mee bezig , en met Larry nog wel langer, tegenwoordig kan ik me niet meer zo vastbijten in games , misschien de huidige GTA reeks nog wel een beetjequote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:10 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
die mis ik ook eigenlijk in dit topic... kan me nog goed herinneren.. zat ik daar als jongen van 12 (of volgens mij jonger) met engels woorden boek...
dus speciaal voor de mooie tijden.. ga ik hier screenshots plaatsen
police quest
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
king quest
[afbeelding]
Verrek! James Pond! Die heb ik al lang niet meer gezien.quote:
Een paar recente:quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:01 schreef Pheno het volgende:
Het valt me op dat ik meer leuke herinneringen heb aan de oude spellen dan hedendaagse troep. Het lijkt tegenwoordig ook zoveel op elkaar. Bij de spellen die ik nu zie passeren krijg ik echt nostalgische gevoelens. Ik zie me weer zitten op mijn zolderkamer, uren onafgebroken aaneen te spelen van (wat later bleek) klassiekers.
En waar zijn de adventures gebleven? LucasArts, Sierra, kom terug met dat genre! Point & click met humor graag!
Uiteraard.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:44 schreef Dragonetti het volgende:
Deze moet IEDERE old skool kennen:
[afbeelding]
Asteroids!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:25 schreef Zebbie het volgende:
Een spelletje (weet niet meer hoe het heet) waarbij je in een ruimteschip zat die verdacht veel op een muiscursor lijkt. Dan komen er grote rotsblokken op je af, als je die kapot schiet worden het 2 kleinere, dan weer 2 kleinere enz tot ze ploffen. Ook kwam er af en toe een ruimteschipje in je scherm en die kon schieten
![]()
Frisbee! Geen discus. Erg vet spel en erg leuke muziek ook.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:04 schreef BGS het volgende:
California Games! Een spel met allemaal foute minigames zoals Discuswerpen, en skaten. Je kroop dan in de huid van een meisje, en telkens wanneer je voorbij een bepaald punt kwam, 'floot' er zo'n gast naar je. Als 'ie vast liep kreeg je het bericht "That's all, dude!".
//edit: plaatje gevonden!
[afbeelding]
NICE!!!, voor mij ook, bij de buren, daarna dynablasterquote:Op maandag 23 mei 2005 17:31 schreef -XX- het volgende:
Mijne Alley catwat een tijd zal ik daar aan besteed hebben
![]()
(Laatst nog weer ff van het internet gehaald, echt gaar :')
Screens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.bestoldgames.net/stare-hry/alley-cat.php <------- voor de lief hebbers![]()
Dat heb ik nog eindeloos lang op het internet gespeeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:27 schreef Realzm het volgende:
Spellen op een Atari waarvan ik niet eens meer weet hoe ze heten. Evenals op een andere heeeeele oude pc met nog maar 1 kleur scherm (geel en zwart). Later op een oude pc (van rond 1988) alley cat, tapper, simcity etc. Ook herinner ik me nog Rampage, maar op welke dat was weet ik niet meer
[afbeelding]
ik heb ook een hekel aan realisme in games , het moet gewoon om de gameplay gaan , ik heb dan ook liever een arcade racer als mario kart dan een sim racer als forza of gt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:27 schreef Markster het volgende:
Als je het zo ziet, waren spellen vroeger veel leuker, en veel grappiger dan nu.
Nu is het alleen maar het zo realistisch mogelijk in beeld brengen van executies ed.
OH JAH! Super bedankt, dit was ook mijn allereerste spel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:21 schreef Mister_T het volgende:
Stunts
[afbeelding]
En dan vooral deze feature:
[afbeelding]
dat spel deden ze vroeger altijd bij telekids of niet?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:30 schreef Silmarwen het volgende:
[afbeelding]
Was ik helemaal verslaafd aan, ook een van de eerse spellen die ik speelde.
ik ben het helemaal met je eens.. op 1 of andere manier waren de spelen gewoon beter!! misschie dat het komt door de simpelheid.. wie kan zich het zinnetje niet meer herinneren.. buy condoms.. bij larry.. en vervolgens bij het bed.. use condoms.. anders krijg je een ziekte..quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
schitterend was dat , maandenlang was ik daar dan mee bezig , en met Larry nog wel langer, tegenwoordig kan ik me niet meer zo vastbijten in games , misschien de huidige GTA reeks nog wel een beetje
Ff Nibbles voor Qbasic opzoeken, denk dat je dan je lol op kan.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:46 schreef TerrorFront het volgende:
[..]
:| piemol....heb jij dat spel niet nog?die was zo godse verslavend
die kon je met ze 2en doen en dan had je een worm die heete jacky en de andere nog wat
hehe alleen eh die zoek ik al zo lang
juist die versie
HELD!!!quote:Op maandag 23 mei 2005 17:31 schreef -XX- het volgende:
Mijne Alley catwat een tijd zal ik daar aan besteed hebben
![]()
(Laatst nog weer ff van het internet gehaald, echt gaar :')
Screens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.bestoldgames.net/stare-hry/alley-cat.php <------- voor de lief hebbers![]()
Kijk, de eerste versie van de Nintendo DS.quote:
hetzelfdequote:Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef C2000 het volgende:
[afbeelding]
Alex kidd in Miracle world, Sega master System
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |