Inderdaad, hij leek oprecht verbaasdquote:Op maandag 6 juni 2005 19:52 schreef releaze het volgende:
nog maar een schopje, hoewel het topic niet meer storm loopt
een van de vragen die ik had mbt tot reincarnatie is met het verhaal van harry/louis beantwoord. het viel me namelijk op dat alle vorige mensen kinderen hebben gehad in hun leven. ik "dacht" dat misschien de geest van kind op kind of oma op kleinkind oid overgenomen werd. dat de geest in dezelfde familie bleef, in dezelfde bloedlijn.
nou is dat in dit geval dus niet geweest, want louis was eenzaam en alleen, kinderloos, dus harry is geen directe afstammeling van (hij kan natuurlijk wel een achterachterachterachterneef zijn oid..)
aardige aflevering weer. ik vond deze man heel erg overtuigend/overtuigd overkomen.
ze hebben eerder bij de mensen van stand geprobeerd iets na te trekken in de geboorteregisters, maar daar kwam niks uit. er was vorige week iemand die zelfs zn achternaam "wist", wat achteraf nergens terug te vinden is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:06 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik vond die gast van de afgelopen aflevering wel zo'n type dat erg snel in dit soort dingen gelooft (kunstenaartje, creatief). Dan word ik al gauw extra sceptisch. Wat wel erg vaag was was natuurlijk dat verhaal over die chocoladerie. Dat kan je gewoon niet weten als je nog nooit in die stad geweest bent (en zelfs als dat wel zo was, welke NL toerist verdiept zich daarin?). Hou je alleen toeval over, maarja, dan is er wel erg veel toeval in al die afleveringen die ik tot nu toe gezien heb.
Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week. Zul je zien dat ze wéér niks natrekken uit het bevolkingsregister. Daar moet gewoon iets in staan, is pas 70 jaar geleden. Als ze dat nu niet doen zou ik dat echt zwak vinden, wat voor'n reden ze ook opgeven (we willen niks bewijzen, nee, dan zijn de programmamakers gelijk hun baan kwijt bij de kro...)
omdat als het niets bewijst, het veel van de kracht van de rest van het programma zou weghalen. dan krijg je het "zie je, onzin!" verhaal.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef FuifDuif het volgende:
Nou om eerlijk te zijn vind ik het wel zwak om het niet na te trekken. Of het nu iets bewijst of niet. Het maakt het programma wel veel waardevoller en waarom zou je kennis achterwege laten... alleen om niets te bewijzen? Dat vind ik enorm vaag.
De tekeningen die ze had gemaakt waren idd erg treffend met de werkelijkheid. Alleen jammer dat ze niet in het telefoonboek stond uit die tijd..quote:Op zondag 12 juni 2005 21:41 schreef FuifDuif het volgende:
Prachtige aflevering weer! Zeer overtuigend:
- De fontein en het gebouw erachter in die tijd (de zuilen en de ramen).
- De kerk met de puntdeur, de hoge toren achter en de twee kleinere torentjes voor.
Inderdaad, ik blijf het jammer vinden dat ze geen naam kunnen terug vinden.quote:Op zondag 12 juni 2005 21:54 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
De tekeningen die ze had gemaakt waren idd erg treffend met de werkelijkheid. Alleen jammer dat ze niet in het telefoonboek stond uit die tijd..
Misschien is het juist wel een naam van iemand die op dat moment belangrijk voor ze was. Een geliefde, moeder, vader, zus, broer etc. Het lijkt mij dat je je dat eerder herinnert dan je eigen naam? Geen idee verder, hoor, maar het zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:06 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Inderdaad, ik blijf het jammer vinden dat ze geen naam kunnen terug vinden.
Die naam stond niet in het telefoonboek, dus kan ook geen vriend/familie geweest zijn... ?quote:Op maandag 13 juni 2005 18:44 schreef Morwen het volgende:
[..]
Misschien is het juist wel een naam van iemand die op dat moment belangrijk voor ze was. Een geliefde, moeder, vader, zus, broer etc. Het lijkt mij dat je je dat eerder herinnert dan je eigen naam? Geen idee verder, hoor, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
Ze zoeken toch alleen in de desbetreffende woonplaats, dacht ik? Die naam kan van iedereen geweest zijn. Waarom herinnert een mens zich soms de triviaalste zaken terwijl ze bwvs de naam van hun moeder plots niet meer weten.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:06 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Die naam stond niet in het telefoonboek, dus kan ook geen vriend/familie geweest zijn... ?
Ik heb het een aantal malen gedaan met behulp van een kennis die ervaring had op dit vlakquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:16 schreef livEliveD het volgende:
Weet iemand hoe het voelt als je zo'n regressie therapie ondergaat? Ben je nog helder op zo'n moment zeg maar? Heb je ineens een goed geheugen aan 'toen'? Ben je bezig met een vorm van dromen?
Ok thnx voor de beschrijving. Je krijgt er een erg helder beeld doorquote:
Hm dat kan heel snel gaan, ligt eraan hoe snel je jezelf kunt ontspannen..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok thnx voor de beschrijving. Je krijgt er een erg helder beeld doorHoelang duurt dat voor je onder de pannen bent? En moet ik aan dingen denken zoals het slingeren van een horloge of aan iets anders? Wat doet die ander precies zeg maar?
als ik graag even sensatiezuchtig mag zijn en je vragen waar je angst vandaan komt?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Zoals alleen in een trein zitten vond ik altijd vreselijk, na die regressies weet ik een oorzaak en is het wat simpeler om ermee om te gaan.
uh zoals je zit of ligt dringt niet echt tot je door tenzij je dit zelf wiltquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:59 schreef releaze het volgende:
[..]
als ik graag even sensatiezuchtig mag zijn en je vragen waar je angst vandaan komt?
maar dank je hartelijk voor het bovenstaande stukje.
dat van die trap af... ik dacht dat dat ook gewoon bij meditatie hoorde. dat je zo stappen naar je ziel neemt, zeg maar. ik gebruik het persoonlijk in mn meditatie tegenwoordig, ik raak niet echt in een trance ofzo zover ik weet, ik zie ook geen vorige levens want daar concentreer ik me niet op...
ben je je tijdens je trance ook nog bewust van de echte wereld om je heen? dat vrouwtje van laatst zei dat ze de stoel nieteens meer voelde, is dat zo? hoeverre ben je er fysiek en psychisch nog van bewust dat je in een kamer op een stoel zit? (valt het ergens mee te vergelijken?)
Hoe bedoel je van iemand anders?quote:Op zondag 19 juni 2005 22:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Het was weer een mooie aflevering!Geweldig hoe de man in deze aflevering tot in detail het parlementsgebouw beschreef. Toeval kon je het echt niet meer noemen. Maar hij gaf wel op het eind aan, terecht vind ik, dat je niet zeker kan weten of het wel echt jouw vorig leven was wat je hebt gezien. Het kan net zo goed van iemand anders zijn geweest. Wel heeft het leven wat je je herinnerd vaak nog invloed op je huidige leven of heeft invloed gehad, maar je weet niet of dat vorige leven 100% dezelfde 'ik' was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |