abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 14:19:42 #76
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107400509
wat is ook alweer het verschil tussen de gele en de roze pikkuhpoelie ?

Je gaat dus ff die grit troep eraf halen ?

Ik vermoed dat ik dat ook ga doen, of ik ga weer voor de "tot op de bodem" manier. Das al het oude spul tot op de baksteen eraf. Scheelt in sommige kamers bij mij echt centimeters. Die oude mortel die eraf komt zit er echt enorm dik op gesmeerd.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107400622
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:19 schreef klusfoobje het volgende:
wat is ook alweer het verschil tussen de gele en de roze pikkuhpoelie ?

Je gaat dus ff die grit troep eraf halen ?

Ik vermoed dat ik dat ook ga doen, of ik ga weer voor de "tot op de bodem" manier. Das al het oude spul tot op de baksteen eraf. Scheelt in sommige kamers bij mij echt centimeters. Die oude mortel die eraf komt zit er echt enorm dik op gesmeerd.
Die gele is om de ondergrond af te binden en af te sluiten tegen zuiging, die roze is ook voor hechting en heeft een kwartstoeslag.

Die roze gebruik je met name voor oppervlakten die slechte hechting voor gips hebben zoals beton en tegelwerk bij renovatie.
pi_107403824
Als je nu korrelig spuitwerk hebt, wat niet te grof is, kan je er beter F&F of MP75 gebruiken om het glad te krijgen. Roodband is meer voor het wat dikkere werk.
pi_107403977
MP75 nooit gebruiken bij handverwerking, de structuur en samenstelling is toegespitst op machinale vermenging (MachinePutz) en zal bij mengen zonder het door een wrongel te draaien niet voldoende geactiveerd worden.

Roodband gebruik je vanaf ongeveer 5mm en dat heb je wel nodig als je Spac netjes vlak wil afwerken. Wij gebruiken ook wel profinish maar ik weet niet of je dat bij de bouwmarkt kan krijgen.
pi_107404345
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef CutCake het volgende:
MP75 nooit gebruiken bij handverwerking, de structuur en samenstelling is toegespitst op machinale vermenging (MachinePutz) en zal bij mengen zonder het door een wrongel te draaien niet voldoende geactiveerd worden.
Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..

En 5mm voor spac: er is helemaal niet gezegd dat de wanden met spac gespoten zijn.
pi_107429722
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:

[..]

Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..
Wij hebben hier redelijk wat problemen mee gehad (ook zelf gedaan dus) en de expert van Knauf kwam hier mee aan. Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd. Of de samenstelling is aangepast óf de adviezen die ze aan de klanten verstrekken kloppen niet.
Wel kan je sowieso 50/50 MP75 en Roodband gebruiken om het wat plastischer te maken, dat geeft geen problemen bij goed laten drinken en mengen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:
En 5mm voor spac: er is helemaal niet gezegd dat de wanden met spac gespoten zijn.
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Flinke schop!

Wij willen dus ook 1 klein wandje in de woonkamer strak hebben zodat we er overheen kunnen gaan behangen. Er zit nu korrelig spuitwerk op. Niet al te grof.
Is afsmeren met Fix en Finish dan voldoende, weet iemand dat?
Moet het dan nog voorbehandeld worden?
Hele grote kans dus dat het spac is.

[ Bericht 4% gewijzigd door CutCake op 31-01-2012 07:19:04 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:45:57 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107429933
Ik zal vanmiddag even een foto maken, want het is helemaal niet echt korrelig zag ik.gisteren. :') :@
pi_107431488
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:13 schreef CutCake het volgende:

[..]

Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd.
[..]
Hele grote kans dus dat het spac is.
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.

En verder geen spac dus ;)
pi_107432047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken.
Het was meer de combinatie van het feit dat een technisch adviseur van Knauf dat vertelde en dat het in ca. 35 appartementen zo van de wand af donderde als mensen wilden gaan behangen/stucen na oplevering..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:17:40 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107432319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:

[..]

Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.

En verder geen spac dus ;)

mwah tot een zekere hoogte hoor.

Over de bijbel zeggen ze ook dat het wara is omdat het geschreven staat. O-)

eigen waarneming en ervaring is ook een hoop waard.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107432696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:17 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Over de bijbel zeggen ze ook dat het wara is omdat het geschreven staat. O-)

Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.

Volgens haar was wat in de Bijbel staat, absoluut waar.

"Waarom is dat dan zo", vroeg ik. "Nou", zei ze, "dat staat in de Bijbel over de Bijbel zelf geschreven".

Nou vraag ik u....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_107432822
Normaal gesproken laat je een nieuwe verflaag drogen, voordat je een 2e verflaag aanbrengt.
Ik heb winkels geschilderd, waar echt een deadline opzat ( zondag werd de winkel leeggehaald, maandag en dinsdag gestript , woensdag en donderdag afgetimmerd, vrijdags geschilderd, zaterdags open ), dan werd eerst een synthetische rapidprimer aangebracht, en een kwartier later afgelakt met een watergedragen lak.

En dit is geen manier van werken, maar het kan wel, omdat synthetisch en water niet mengen...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:39:39 #88
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107434833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.

Volgens haar was wat in de Bijbel staat, absoluut waar.

"Waarom is dat dan zo", vroeg ik. "Nou", zei ze, "dat staat in de Bijbel over de Bijbel zelf geschreven".

Nou vraag ik u....
haha, dergelijke discussie ook gehad met een theologie student, zo gelovig als wat. Het staat geschreven dus het is waar! Hij kon het niet waarderen dat ik hem vervolgens een briefje met tekst gaf. Hierop stond dat hij 100 gulden moest betalen aan mij en dat het waar was omdat het geschreven stond. :7

maar terug naar het topic :Y
pi_107440395
Een technisch blad van de fabrikant (die dus het spul maakt) gaan vergelijken met de bijbel...yeah right... :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:35:04 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107468750

Dit is toch geen spac? Als het goed is kan.ik hier toch.met roodband overheen?
pi_107469005
Nee dat lijkt me Spachtelputz maar het lijkt wel gelatexed. Zit het nog overal vast? Dat hoor je zo als je er met je nagels overheen gaat.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:26:46 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107474386
Ja, is gelatexed. :Y
Zit in principe goed vast. :Y
pi_132264511
Je kan ook gewoon een cursus boeken op forum.fok.nl
Hier worden stucadoor cursussen gegeven door vakmensen.

[Note van mod:] Je kan ook gewoon betalen voor advertentieruimte! ^O^ Mailen kan naar PR@fok.nl

[ Bericht 28% gewijzigd door BE op 17-10-2013 16:17:22 ]
pi_132281646
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was :')
Laat die handjes wapperen!
  Milf vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:36:47 #95
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132283759
quote:
18s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was :')
:D
Fantastisch
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:16:31 #96
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132307545
quote:
18s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
_O- Held.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_132308167
Ja bedankt voor de pm !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132311904
:W
Laat die handjes wapperen!
pi_132329681
Lol ;)

Ik ga een huis kopen met van die grove wanden, waar je je handen aan open haalt zeg maar. Is dat spachtzelpulz?

Ik hou meer van strak, is de enige optie dan stuccen? En daar kun je daarna toch ook gewoon een leuk kleurtje tegenaan gooien? Ik heb 2 linker handen btw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')