wat marsepein zegt.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:29 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben zelf geen stukadoor, maar doe het wel zelf in mijn eigen huis.
- ik haal meestal de oude stuclaag eraf
- muur eventueel voor behandelen (poederende ondergrond, slecht hechtende ondergrond, zuigende ondergrond)
- schueren behandelen met stucgaas
- Lange rei gebruiken
- Ik zet met klodders gips stucprofielen waterpas en evenhoog tov elkaar op de muur
- Nu is het een kwestie van dichtsmeren
- Laat het enigsinds drogen
- maak het weer behoorlijk nat
- trek het snoeistrak met een spacmes
- laat het helemaal drogen
- sausen of behangen naar wens
of voor mensen die zeker willen weten dat het mooi wordquote:Op maandag 23 mei 2005 11:12 schreef bankrupcy het volgende:
Inhuren van een mannetje is voor angstige noobs
...en dan doen ze een dunne, enkele laag, van 3 mm. Als je 'vanaf niets' moet beginnen, en ze twee lagen neer moeten zetten wordt 't meer dan dat.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:07 schreef Gurb het volgende:
15 euro per vierkante meter ben je zo kwijt
Ik laat ze zelf eigenlijk altijd zitten. Stukadoors die aangeven dat die dingen er uit moeten vanwege roest e.d. vergeten waarschijnlijk dat er ook hoekprofielen verwerkt zijn van exact hetzelfde materiaal.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
wanneer laat je die stuckprofilen zitten en wanneer verwijder je ze , als je ze verwijderd hoe stuc je deze dan weer weg ?
Zo ben ik ook begonnen met stucen, maar mijn eerste muur heb ik na vele uren ploeteren er weer afgestoken ... de laag werd veels te dik en was nog steeds niet mooi.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:20 schreef bankrupcy het volgende:
Mijn woonkamer, keuken en hal heb ik al laten stucen. En nu wil ik het zelf leren doen.
Volgens mij laat je ze lekker zitten.. maar dat weet ik niet zeker..quote:Op maandag 23 mei 2005 12:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
wanneer laat je die stuckprofilen zitten en wanneer verwijder je ze , als je ze verwijderd hoe stuc je deze dan weer weg ?
kijk maar uit!quote:Op maandag 23 mei 2005 21:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen met stucen, maar mijn eerste muur heb ik na vele uren ploeteren er weer afgestoken ... de laag werd veels te dik en was nog steeds niet mooi.![]()
Inmiddels heb ik aardig de slag te pakken (De kennisenkring begint al te informeren of ik bij hen niet een muurtje kan stucen)
Mwah, zolang ik nog met mijn eigen mega project bezig ben (Een complete renovatie) doe ik klsutechnisch niets voor andere mensen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:40 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
kijk maar uit!
ik ben van mening dat het nooit kwaad kan om te doen alsof je 2 linkerhanden hebt. vooral wat vervelende klusjes betrefd.
Even kort door de bocht:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:14 schreef Byte_Me het volgende:
overigens snap ik nog steeds niet hoe je een hele muur vlak krijgt. is die lat waarmee je schraapt dan zo lang dat je altijd twee profielstrips raakt, waardoor de muur recht blijft? of moet je het op gevoel doen?
Die komen zeker, alleen nu ligt de camera met heeeel veeeel foto's nog bij het klusobject, en das ongeveer 5 Km hier vandaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:35 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
dit betekent nu wel fotos plaatsen
dat klopt ook: gips krimpt iets bij drogen, dit doordat het water eruittrektquote:Op maandag 30 mei 2005 11:06 schreef bankrupcy het volgende:
Het eerste muurtje is gedaan, maar ik ben net niet helemaal tevreden. Met name het opvullen van de stucgeleideprofiel nadat ik deze heb weggehaald is niet helemaal geslaagd. Ik heb het opgevuld en gladgestreken, maar naderhand zie ik toch waar de profielen hebben gezeten. Alsof het spul iets krimpt bij drogen.
Niettemin is het een verbetering, en het leerproces is in volle gang!
Als je het bonnetje hebt kan je het zo terug brengen naar de bouwmarktquote:Op maandag 30 mei 2005 11:38 schreef joshus_cat het volgende:
Misscien is dit meer iets voor 'klusforum vraag en aanbod', maar is d'r hier nog iemand die interesse heeft in 2 dozen stucgeleiderprofielen van 1m5 (in totaal 8 stuks)? Staan bij mij gruwelijk in de weg, en ik heb ze niet meer nodig.
Niet als je een paar maanden later bedenkt dat je toch beter een stukadoor kunt laten komen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:59 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Als je het bonnetje hebt kan je het zo terug brengen naar de bouwmarkt![]()
Mwah, je kunt het proberen toch? Als de verpakking in orde is, zou ik de kans iig niet laten lopen. Zelf heb ik nog 2 waardebonnen van 25 gulden, totaal 50 gulden. Hoewel de 'houdbaarheid' natuurlijk allang verstreken is, denk ik toch dat ik het pobeer. Niet geschoten is altijd mis. (Of ik dan probeer 25 gulden voor 25 euro te wisselen of bij de service balie een leuk verhaal, daar ben ik nog niet uitquote:Op maandag 30 mei 2005 13:42 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet als je een paar maanden later bedenkt dat je toch beter een stukadoor kunt laten komen.![]()
Ik heb de bon ook niet meer. Teruggaan naar de bouwmarkt is geen optie. Punt.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Mwah, je kunt het proberen toch? Als de verpakking in orde is, zou ik de kans iig niet laten lopen. Zelf heb ik nog 2 waardebonnen van 25 gulden, totaal 50 gulden. Hoewel de 'houdbaarheid' natuurlijk allang verstreken is, denk ik toch dat ik het pobeer. Niet geschoten is altijd mis. (Of ik dan probeer 25 gulden voor 25 euro te wisselen of bij de service balie een leuk verhaal, daar ben ik nog niet uit)
wat kosten die krengen eigenlijkquote:Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ik heb de bon ook niet meer. Teruggaan naar de bouwmarkt is geen optie. Punt.
In de bouwmarkt kosten ze 13eurozoveel per pak, ofzo. De mijne mag je voor 5 euro per pak meenemen. Da's een tientje voor 't hele zwikkie.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
wat kosten die krengen eigenlijk
helaas zit je niet in de buurtquote:Op maandag 30 mei 2005 16:37 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
In de bouwmarkt kosten ze 13eurozoveel per pak, ofzo. De mijne mag je voor 5 euro per pak meenemen. Da's een tientje voor 't hele zwikkie.
Volgens de 'experts' in Brix (alternatieven?) kan dat niet het geval zijn.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat er minimaal 2 soorten bestaan.
Die uitspraak kan ik mij ook nog herinneren, vandaar deze vraag, omdat ik ZEKER weet dat ik 2 verschillende soorten Roodband (van hetzelfde merk) op 1 muur heb zittenquote:Op zondag 5 juni 2005 17:18 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Volgens de 'experts' in Brix (alternatieven?) kan dat niet het geval zijn.
Ja, er zijn verschillen, precies wat ik dacht. En ik verdenk GAMMA ervan daar te kopen waar het het goedkoopst is, en dus helemaal niet te kijken naar belgische kalk, of duitse kleiquote:Op zondag 5 juni 2005 17:47 schreef bankrupcy het volgende:
Wat ik van de stucadoor heb begrepen is dat er toch verschillen zijn. Hij noemde het verschil tussen duitse en belgische kalk, waarbij hijzelf altijd met belgisch spul werkte. Bij de Bouwmaat kon hij dat krijgen, want bij de Gamma verkochten ze alleen het duitse spul. Geen idee of de afkomst aan de buitenkant te zien is.
gamma heeft inderdaad b-keus knaufquote:Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Nog even over roodband. Ik dacht altijd, Roodband van Knauf is Roodband van Knauf. Maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat er minimaal 2 soorten bestaan.
- 1e soort heeft een grijzige kleur tijdens het mengen en droogt licht grijs op.
- 2e soort heeft een klei-achtige kleur tijdens het mengen en droogt donkerder op.
Ook is de substantie anders van samenstelling. De klei-achtige is smeuiiger, maar mengt slechter. De grijze is vaster, maar mengt weer beter. Ook lijkt de grijzige sneller te drogen.
Iemand die hier meer van weet?
Oh ja, Soort 1 heb ik bij de "professionele" bouwmarkt, en soort 2 bij Gamma. Aan de zakken is er op het oog geen verschil te ontdekken.
een poolquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:14 schreef joshus_cat het volgende:
15 euro is redelijk. Voor een pool is dat aan de dure kant, voor een nederlander goedkoop. Hangt er wel vanaf wat je wilt laten doen.
Wa's daar zo grappig aan?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
een poolgoeie, maar daar moet je ook mee kunnen communiceren he.
hmmm kee ik zei nixquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:45 schreef Knakker het volgende:
Bovendien zou ik liever een pool aan't werk hebben dan een nederlander (als ik hem niet zou kennen dan hè!); veelal zijn ze véél serieuzer in hun werk.
Nee op marktplaats loop je het risico een illegaal te treffen.Veelal hebben ze geen VAR verklaring of Sofi-nummer. Dit kan je op een behoorlijke boete (min. ¤ 4000,=) komen te staan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:04 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
hmmm kee ik zei nix![]()
Is marktplaats.nl een goeie weg om met ''betrouwbare'' poolse stucadoorovski's in contakt te treden ?of kunnen jullie iemand aanbevelen (regio a'dam)
Gewoon de dikte uitzetten met wat latjes, die je waterpas stelt.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:52 schreef TimC het volgende:
Hoi ik zat er ook over te denken mij muren zelf te stucen, alleen zijn dit 2 structuur muren met vrij dikke groeven erin (lelijk dus). Werkt dit ook op dezelfde manier??
Waarom zou je het muurtje niet even in de stucprimer zetten? Aan 1 litertje heb je meer dan genoeg, kost je maar een paar euro.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:00 schreef Panance het volgende:
Ik heb een muur van 2,5 x 2. Deze is een bakstenen muur die bewerkt is met wit Latex. Er zijn geen hoekprofielen nodig. En de muur geeft niet af bij aanraking met een natte lap. Kan ik aan deze muur onbewerkt beginnen? Ik heb de muur nat gesproeid maar ik kon niet zeggen of het erg, normaal of langzaam absorberend is.
bvb bedankt
Pan
Dat is wel heel erg weinigquote:Op maandag 23 mei 2005 21:51 schreef Joene het volgende:
hier in huis alle beneden muren laten doen in totaal 70m2 ofzo voor 200 euro
ex materiaal
Klinkt wel handig, maar op die site kan ik niets vinden over hoe dat werkt met zo'n Poolse stucadoor via Eurojob...quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee op marktplaats loop je het risico een illegaal te treffen.Veelal hebben ze geen VAR verklaring of Sofi-nummer. Dit kan je op een behoorlijke boete (min. ¤ 4000,=) komen te staan.
Veel beter kun je een Pools detacheringbureau consulteren, zo 1 als waar ik werk. www.eurojob.nl of bel eens met 023-5633088 en vraag naar Sander. Ik kan je dan doorverbinden met de juiste persoon.
Bij mij komen ze zaterdag thuis de keukenwand doen.
Als je de geleideprofielen gebruikt, hoe kan je ze dan laten zitten? Je ziet ze toch als afscheiding tussen je stuc lagen? Of moet er dan nog weer een dunne laag achteraf overheen?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:13 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik laat ze zelf eigenlijk altijd zitten. Stukadoors die aangeven dat die dingen er uit moeten vanwege roest e.d. vergeten waarschijnlijk dat er ook hoekprofielen verwerkt zijn van exact hetzelfde materiaal.![]()
Als je besluit de profielen er uit te halen, dan doe je dat als het gips al behoorlijk droog is, er blijft een sleuf achter die je weer vol stuct, je huidige stucwerk is dan je nieuwe geleideprofiel![]()
Oh ja, nog een tip:
Haal stucgeleideprofielen niet bij de Gamma oid. Die verkopen stukken van 1,50 M, 6 M in een doos voor 13,89. Hier haal ik het bij een Imabo vestiging, 2,50 M lengte (Dus kamerhoog) voor 2,99 per stuk. Vandaag totaal 25 M. gehaald voor 35.50, wat bij de Gamma 5x13.89=69.45 kost. Plus dat je dan ook nog moet gaan kloten met 2 stucgeleide profielen voor 1 x kamerhoog.![]()
ik heb net een deal gemaakt met een vriend van een vriend, 10e per m2 incl materiaalquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
een poolgoeie, maar daar moet je ook mee kunnen communiceren he.
Betreft woonkamer, zit nu overal structuurbehang op (of behang met structuurverf) en wil dat alles eraf en mooi glad stucen. In de slaapkamers t zelfde maar aangezien dat geen centraal vertrek is wil ik die gewoon verven (eerst behang eraf). De mogelijk vele gaatjes vul ik wel op met opvulstof (?). Muur i.d keuken word bespoten (met structuur) en dat kost 12.5 de m2 bij dezelfde gozer. Of kan dit anders?
Stucprimer (de gele) er overheen, stucen met Roodband en je bent klaar.(wel even afpleisterenquote:Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Flinke schop!
Wij willen dus ook 1 klein wandje in de woonkamer strak hebben zodat we er overheen kunnen gaan behangen. Er zit nu korrelig spuitwerk op. Niet al te grof.
Is afsmeren met Fix en Finish dan voldoende, weet iemand dat?
Moet het dan nog voorbehandeld worden?
Die gele is om de ondergrond af te binden en af te sluiten tegen zuiging, die roze is ook voor hechting en heeft een kwartstoeslag.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:19 schreef klusfoobje het volgende:
wat is ook alweer het verschil tussen de gele en de roze pikkuhpoelie ?
Je gaat dus ff die grit troep eraf halen ?
Ik vermoed dat ik dat ook ga doen, of ik ga weer voor de "tot op de bodem" manier. Das al het oude spul tot op de baksteen eraf. Scheelt in sommige kamers bij mij echt centimeters. Die oude mortel die eraf komt zit er echt enorm dik op gesmeerd.
Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..quote:Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef CutCake het volgende:
MP75 nooit gebruiken bij handverwerking, de structuur en samenstelling is toegespitst op machinale vermenging (MachinePutz) en zal bij mengen zonder het door een wrongel te draaien niet voldoende geactiveerd worden.
Wij hebben hier redelijk wat problemen mee gehad (ook zelf gedaan dus) en de expert van Knauf kwam hier mee aan. Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd. Of de samenstelling is aangepast óf de adviezen die ze aan de klanten verstrekken kloppen niet.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:
[..]
Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:
En 5mm voor spac: er is helemaal niet gezegd dat de wanden met spac gespoten zijn.
Hele grote kans dus dat het spac is.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Flinke schop!
Wij willen dus ook 1 klein wandje in de woonkamer strak hebben zodat we er overheen kunnen gaan behangen. Er zit nu korrelig spuitwerk op. Niet al te grof.
Is afsmeren met Fix en Finish dan voldoende, weet iemand dat?
Moet het dan nog voorbehandeld worden?
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:13 schreef CutCake het volgende:
[..]
Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd.
[..]
Hele grote kans dus dat het spac is.
Het was meer de combinatie van het feit dat een technisch adviseur van Knauf dat vertelde en dat het in ca. 35 appartementen zo van de wand af donderde als mensen wilden gaan behangen/stucen na oplevering..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken.
mwah tot een zekere hoogte hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:
[..]
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.
En verder geen spac dus![]()
Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:17 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Over de bijbel zeggen ze ook dat het wara is omdat het geschreven staat.![]()
haha, dergelijke discussie ook gehad met een theologie student, zo gelovig als wat. Het staat geschreven dus het is waar! Hij kon het niet waarderen dat ik hem vervolgens een briefje met tekst gaf. Hierop stond dat hij 100 gulden moest betalen aan mij en dat het waar was omdat het geschreven stond.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.
Volgens haar was wat in de Bijbel staat, absoluut waar.
"Waarom is dat dan zo", vroeg ik. "Nou", zei ze, "dat staat in de Bijbel over de Bijbel zelf geschreven".
Nou vraag ik u....
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |