abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 18:53:50 #1
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27251001
Het stucen van mijn zolderkamer kan dan eindelijk beginnen. Alweer een paar muren waarop ik kan oefenen. Alleen heb ik tot nu toe slechte/onvoldoende resultaten behaald. Daarom graag tips over hoe ik wel een superstrakke muur kan krijgen.

De ondergrond is voornamelijk gipsbeton. Enkele steenmuren zijn deels voorzien van oude , nog goede, stuclagen. Geen enkele muur is echt vlak, maar dat is omdat ik die muren niet zelf gemaakt heb .
pi_27253128
Tijdens het stucen (afwerken eigenlijk..) een lang rij gebruiken..
  zondag 22 mei 2005 @ 21:50:11 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27256856
Maar hoe krijg je alles dan waterpas?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27257014
erg moeilijk om zelf te doen. voor goed stucwerk heb je heel veel ervaring nodig. daarom kun je altijd maar beter een oude stuccadoor inhuren dan een jonge, die ouderen doen het over het algemeen veel beter.
pi_27257447
Waterpas..? :S
pi_27258467
Ik ben zelf geen stukadoor, maar doe het wel zelf in mijn eigen huis.

- ik haal meestal de oude stuclaag eraf
- muur eventueel voor behandelen (poederende ondergrond, slecht hechtende ondergrond, zuigende ondergrond)
- schueren behandelen met stucgaas
- Lange rei gebruiken
- Ik zet met klodders gips stucprofielen waterpas en evenhoog tov elkaar op de muur
- Nu is het een kwestie van dichtsmeren
- Laat het enigsinds drogen
- maak het weer behoorlijk nat
- trek het snoeistrak met een spacmes
- laat het helemaal drogen
- sausen of behangen naar wens
pi_27264326
Zat ik er met mijn methodiek toch niet ver naast
  maandag 23 mei 2005 @ 07:35:57 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27264360
Huur een stucadoor ? (spelling ?)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_27264478
Geen bouwvakkers in de familie of vriendenkring?

Ik probeer altijd veel zaken zelf te doen maar dat soort zaken kunnen anderen veel beter en professioneler.
wat een drama toch....
pi_27265084
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:29 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben zelf geen stukadoor, maar doe het wel zelf in mijn eigen huis.

- ik haal meestal de oude stuclaag eraf
- muur eventueel voor behandelen (poederende ondergrond, slecht hechtende ondergrond, zuigende ondergrond)
- schueren behandelen met stucgaas
- Lange rei gebruiken
- Ik zet met klodders gips stucprofielen waterpas en evenhoog tov elkaar op de muur
- Nu is het een kwestie van dichtsmeren
- Laat het enigsinds drogen
- maak het weer behoorlijk nat
- trek het snoeistrak met een spacmes
- laat het helemaal drogen
- sausen of behangen naar wens
wat marsepein zegt.

en heel belangrijk: goede mengverhouding gips (te dik: klonterig effect, te dun: stucwerk zakt uit)
  maandag 23 mei 2005 @ 11:12:06 #12
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27268321
Inhuren van een mannetje is voor angstige noobs
  Redactie Games maandag 23 mei 2005 @ 11:45:56 #13
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_27269399
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:12 schreef bankrupcy het volgende:
Inhuren van een mannetje is voor angstige noobs
of voor mensen die zeker willen weten dat het mooi word
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_27269723
Stuccen is niet moeilijk, maar je moet wel ervaring hebben om 't goed te doen. Helaas heb je als thuisklusser zo'n muurtje of tien nodig voordat je 't er echt superstrak tegenaan kan zetten.
  maandag 23 mei 2005 @ 11:59:34 #15
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_27269844
Ik wilde ook graag de muren op mijn eigen kamer stucen, maar dat wordt nogal afgeraden geloof ik! Dacht dat het me uiteindelijk wel zou lukken om er dan iets moois van te maken

Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om iemand in te huren?
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_27270128
15 euro per vierkante meter ben je zo kwijt
pi_27270401
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:07 schreef Gurb het volgende:
15 euro per vierkante meter ben je zo kwijt
...en dan doen ze een dunne, enkele laag, van 3 mm. Als je 'vanaf niets' moet beginnen, en ze twee lagen neer moeten zetten wordt 't meer dan dat.
pi_27270811
wanneer laat je die stuckprofilen zitten en wanneer verwijder je ze , als je ze verwijderd hoe stuc je deze dan weer weg ?
  maandag 23 mei 2005 @ 13:20:04 #19
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27272577
Mijn woonkamer, keuken en hal heb ik al laten stucen. En nu wil ik het zelf leren doen.
pi_27288491
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
wanneer laat je die stuckprofilen zitten en wanneer verwijder je ze , als je ze verwijderd hoe stuc je deze dan weer weg ?
Ik laat ze zelf eigenlijk altijd zitten. Stukadoors die aangeven dat die dingen er uit moeten vanwege roest e.d. vergeten waarschijnlijk dat er ook hoekprofielen verwerkt zijn van exact hetzelfde materiaal.

Als je besluit de profielen er uit te halen, dan doe je dat als het gips al behoorlijk droog is, er blijft een sleuf achter die je weer vol stuct, je huidige stucwerk is dan je nieuwe geleideprofiel

Oh ja, nog een tip:

Haal stucgeleideprofielen niet bij de Gamma oid. Die verkopen stukken van 1,50 M, 6 M in een doos voor 13,89. Hier haal ik het bij een Imabo vestiging, 2,50 M lengte (Dus kamerhoog) voor 2,99 per stuk. Vandaag totaal 25 M. gehaald voor 35.50, wat bij de Gamma 5x13.89=69.45 kost. Plus dat je dan ook nog moet gaan kloten met 2 stucgeleide profielen voor 1 x kamerhoog.
pi_27288566
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:20 schreef bankrupcy het volgende:
Mijn woonkamer, keuken en hal heb ik al laten stucen. En nu wil ik het zelf leren doen.
Zo ben ik ook begonnen met stucen, maar mijn eerste muur heb ik na vele uren ploeteren er weer afgestoken ... de laag werd veels te dik en was nog steeds niet mooi.

Inmiddels heb ik aardig de slag te pakken (De kennisenkring begint al te informeren of ik bij hen niet een muurtje kan stucen )
pi_27289912
hier in huis alle beneden muren laten doen in totaal 70m2 ofzo voor 200 euro
ex materiaal
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27294067
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
Volgens mij laat je ze lekker zitten.. maar dat weet ik niet zeker..
pi_27303324
ook als je > 120 m2 moet stucken , dan zijn die profielen wel aardig aan de prijs als je ze niet kan hergebruiken
pi_27304816
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Zo ben ik ook begonnen met stucen, maar mijn eerste muur heb ik na vele uren ploeteren er weer afgestoken ... de laag werd veels te dik en was nog steeds niet mooi.

Inmiddels heb ik aardig de slag te pakken (De kennisenkring begint al te informeren of ik bij hen niet een muurtje kan stucen )
kijk maar uit!

ik ben van mening dat het nooit kwaad kan om te doen alsof je 2 linkerhanden hebt. vooral wat vervelende klusjes betrefd.
pi_27322563
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:40 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kijk maar uit!

ik ben van mening dat het nooit kwaad kan om te doen alsof je 2 linkerhanden hebt. vooral wat vervelende klusjes betrefd.
Mwah, zolang ik nog met mijn eigen mega project bezig ben (Een complete renovatie) doe ik klsutechnisch niets voor andere mensen.

Zodra ik daar mee klaar ben, ben ik te huur, en alleen voor enkele intieme vrienden en familie ben ik te leen ..
pi_27322620
overigens snap ik nog steeds niet hoe je een hele muur vlak krijgt. is die lat waarmee je schraapt dan zo lang dat je altijd twee profielstrips raakt, waardoor de muur recht blijft? of moet je het op gevoel doen?
pi_27323018
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:14 schreef Byte_Me het volgende:
overigens snap ik nog steeds niet hoe je een hele muur vlak krijgt. is die lat waarmee je schraapt dan zo lang dat je altijd twee profielstrips raakt, waardoor de muur recht blijft? of moet je het op gevoel doen?
Even kort door de bocht:
- Je zorgt voor een lange rei (Zelf werk ik met 1,50 M, maar je hebt ze van wel 4 M.)
- 1e Stucgeleideprofiel waterpas stellen, ongeveer 20 cm uit de kant.
- Laatste stucgeleideprofiel waterpas stellen, ongeveer 20 cm uit de andere hoek.
- Onder en boven een metselkoordspannen, die beide allebei de profielen raken.
- Nu de tussenliggende profielen stellen, zodanig dat ze beide metselkoordjes NET NIET raken
- Dit doe je om de (reilengte-40 cm) afstand.
- Tja, en dan kan je stucen en afstrijken, dat mag duidelijk zijn.

Wat ik zelf doe, als er bv alleen een heel dun laagje op moet, dan kies ik voor Fix & Finnish van Knauf, en vergeet het hele stucgeleideprofielverhaal (Wat een woord ...), en zet er dan een dunne laag overheen van ongeveer 1 a 2 mm.

Toevallig vandaag 3 van zulke muurtjes gedaan, en gelukt uiteraard
pi_27323125
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:30 schreef Marsepein het volgende:

[..]
dit betekent nu wel fotos plaatsen
pi_27323311
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:35 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

dit betekent nu wel fotos plaatsen
Die komen zeker, alleen nu ligt de camera met heeeel veeeel foto's nog bij het klusobject, en das ongeveer 5 Km hier vandaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:04:37 #31
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27324030
Hoe ziet een handige en goede rei er uit (behalve recht natuurlijk) En hoe kom je er aan? Een lange plank is ook zo knullig.
pi_27324226
Gamma heeft ze zeker tot 1,50 M. Ik zou zeker geen langere nemen, je moet er ook nog mee werken.

Langere zie ik liggen bij een Imabo of een Bouwmaat
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:15:46 #33
88233 Steve
Still the best.
pi_27324338
Later kun je het gladschuren. Tenminste, zo deed me pa het, en dat is superstrak nu.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 30 mei 2005 @ 11:06:09 #34
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27475843
Het eerste muurtje is gedaan, maar ik ben net niet helemaal tevreden. Met name het opvullen van de stucgeleideprofiel nadat ik deze heb weggehaald is niet helemaal geslaagd. Ik heb het opgevuld en gladgestreken, maar naderhand zie ik toch waar de profielen hebben gezeten. Alsof het spul iets krimpt bij drogen.

Niettemin is het een verbetering, en het leerproces is in volle gang!
pi_27476706
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:06 schreef bankrupcy het volgende:
Het eerste muurtje is gedaan, maar ik ben net niet helemaal tevreden. Met name het opvullen van de stucgeleideprofiel nadat ik deze heb weggehaald is niet helemaal geslaagd. Ik heb het opgevuld en gladgestreken, maar naderhand zie ik toch waar de profielen hebben gezeten. Alsof het spul iets krimpt bij drogen.

Niettemin is het een verbetering, en het leerproces is in volle gang!
dat klopt ook: gips krimpt iets bij drogen, dit doordat het water eruittrekt
pi_27476897
Misscien is dit meer iets voor 'klusforum vraag en aanbod', maar is d'r hier nog iemand die interesse heeft in 2 dozen knauf stucgeleiderprofielen van 1m50 (in totaal 8 stuks)? Staan bij mij gruwelijk in de weg, en ik heb ze niet meer nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door joshus_cat op 30-05-2005 14:22:16 ]
pi_27477542
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:38 schreef joshus_cat het volgende:
Misscien is dit meer iets voor 'klusforum vraag en aanbod', maar is d'r hier nog iemand die interesse heeft in 2 dozen stucgeleiderprofielen van 1m5 (in totaal 8 stuks)? Staan bij mij gruwelijk in de weg, en ik heb ze niet meer nodig.
Als je het bonnetje hebt kan je het zo terug brengen naar de bouwmarkt
pi_27480479
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:59 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als je het bonnetje hebt kan je het zo terug brengen naar de bouwmarkt
Niet als je een paar maanden later bedenkt dat je toch beter een stukadoor kunt laten komen.
pi_27481213
Heb laatst de zolder bij me ouders gestuct ziet er heel redelijk uit. Hadden honderduizenden balken er door heen lopen. Gewoon goed afmessen met lang spacmes. Voor kleine plekjes als het wat harder is geworden nog een keer bijwerken met kleiner mes net zo lang tot het spiegeltje glad is. Als het uitgehard is kan je altijd ook nog bijwerken met schuurmachine maar ik ben der persoonlijk geen fan van. Oja voor al die waterpas freaks zo gauw als je huis wat ouder is is er toch niks recht of waterpas dus maak je niet zo druk. Zo lang het voor het oog maar recht en straks lijkt is het prima
pi_27482171
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:42 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Niet als je een paar maanden later bedenkt dat je toch beter een stukadoor kunt laten komen.
Mwah, je kunt het proberen toch? Als de verpakking in orde is, zou ik de kans iig niet laten lopen. Zelf heb ik nog 2 waardebonnen van 25 gulden, totaal 50 gulden. Hoewel de 'houdbaarheid' natuurlijk allang verstreken is, denk ik toch dat ik het pobeer. Niet geschoten is altijd mis. (Of ik dan probeer 25 gulden voor 25 euro te wisselen of bij de service balie een leuk verhaal, daar ben ik nog niet uit )
pi_27485612
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:44 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mwah, je kunt het proberen toch? Als de verpakking in orde is, zou ik de kans iig niet laten lopen. Zelf heb ik nog 2 waardebonnen van 25 gulden, totaal 50 gulden. Hoewel de 'houdbaarheid' natuurlijk allang verstreken is, denk ik toch dat ik het pobeer. Niet geschoten is altijd mis. (Of ik dan probeer 25 gulden voor 25 euro te wisselen of bij de service balie een leuk verhaal, daar ben ik nog niet uit )
Ik heb de bon ook niet meer. Teruggaan naar de bouwmarkt is geen optie. Punt.
pi_27485627
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:29 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik heb de bon ook niet meer. Teruggaan naar de bouwmarkt is geen optie. Punt.
wat kosten die krengen eigenlijk
pi_27485818
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:30 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

wat kosten die krengen eigenlijk
In de bouwmarkt kosten ze 13eurozoveel per pak, ofzo. De mijne mag je voor 5 euro per pak meenemen. Da's een tientje voor 't hele zwikkie.
pi_27486136
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:37 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

In de bouwmarkt kosten ze 13eurozoveel per pak, ofzo. De mijne mag je voor 5 euro per pak meenemen. Da's een tientje voor 't hele zwikkie.
helaas zit je niet in de buurt
pi_27649122
Nog even over roodband. Ik dacht altijd, Roodband van Knauf is Roodband van Knauf. Maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat er minimaal 2 soorten bestaan.

- 1e soort heeft een grijzige kleur tijdens het mengen en droogt licht grijs op.
- 2e soort heeft een klei-achtige kleur tijdens het mengen en droogt donkerder op.

Ook is de substantie anders van samenstelling. De klei-achtige is smeuiiger, maar mengt slechter. De grijze is vaster, maar mengt weer beter. Ook lijkt de grijzige sneller te drogen.

Iemand die hier meer van weet?

Oh ja, Soort 1 heb ik bij de "professionele" bouwmarkt, en soort 2 bij Gamma. Aan de zakken is er op het oog geen verschil te ontdekken.
pi_27649289
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat er minimaal 2 soorten bestaan.
Volgens de 'experts' in Brix (alternatieven?) kan dat niet het geval zijn.

Roodband is roodband
pi_27649922
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:18 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Volgens de 'experts' in Brix (alternatieven?) kan dat niet het geval zijn.
Die uitspraak kan ik mij ook nog herinneren, vandaar deze vraag, omdat ik ZEKER weet dat ik 2 verschillende soorten Roodband (van hetzelfde merk) op 1 muur heb zitten
  zondag 5 juni 2005 @ 17:47:43 #48
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27650051
Wat ik van de stucadoor heb begrepen is dat er toch verschillen zijn. Hij noemde het verschil tussen duitse en belgische kalk, waarbij hijzelf altijd met belgisch spul werkte. Bij de Bouwmaat kon hij dat krijgen, want bij de Gamma verkochten ze alleen het duitse spul. Geen idee of de afkomst aan de buitenkant te zien is.
pi_27650174
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:47 schreef bankrupcy het volgende:
Wat ik van de stucadoor heb begrepen is dat er toch verschillen zijn. Hij noemde het verschil tussen duitse en belgische kalk, waarbij hijzelf altijd met belgisch spul werkte. Bij de Bouwmaat kon hij dat krijgen, want bij de Gamma verkochten ze alleen het duitse spul. Geen idee of de afkomst aan de buitenkant te zien is.
Ja, er zijn verschillen, precies wat ik dacht. En ik verdenk GAMMA ervan daar te kopen waar het het goedkoopst is, en dus helemaal niet te kijken naar belgische kalk, of duitse klei
pi_27923358
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Nog even over roodband. Ik dacht altijd, Roodband van Knauf is Roodband van Knauf. Maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat er minimaal 2 soorten bestaan.

- 1e soort heeft een grijzige kleur tijdens het mengen en droogt licht grijs op.
- 2e soort heeft een klei-achtige kleur tijdens het mengen en droogt donkerder op.

Ook is de substantie anders van samenstelling. De klei-achtige is smeuiiger, maar mengt slechter. De grijze is vaster, maar mengt weer beter. Ook lijkt de grijzige sneller te drogen.

Iemand die hier meer van weet?

Oh ja, Soort 1 heb ik bij de "professionele" bouwmarkt, en soort 2 bij Gamma. Aan de zakken is er op het oog geen verschil te ontdekken.
gamma heeft inderdaad b-keus knauf
kleur is anders , en werkt ook niet lekker
knauf moet je dan ook halen bij een bouwcenter , dan heb je goeie gips.
ook zelf al eens ondervonden.

ben zelf bouwvakker, ik koop het zelf dan niet ,maar leen het op de bouw
zoals vele andere spullen ook
je weet het gezegde toch ?

wat de bouw uw bied, koop je in de bouwmarkt niet
Op een doordeweekse zaterdagmiddag......
pi_28135525
Mijn broer is stucadoor, en pas na maanden/jaren oefenen kun je het superstrak. Maar het werk dat hij verricht is echt ziekelijk strak. Hij doet het nu dan ook zo'n 6 jaar.
pi_32021237
Als ik nou een cirkel wil stucken (zie foto), hoe kan ik dat het beste aanpakken? Is het wel de moeite waard om het te stucken, of kan het ook op een andere manier. Het hoeft niet 100% strak maar de grove plekken moeten eruit zijn...

pi_35712716
iemand enig idee aan wat voor tarief ik moet denken als ik t stucwerk aan een stucadoor overlaat ??
Ik heb iemand geconsulteerd die er 15 euri''s per m2 voor vraagt, redelijk of a.d hoge kant ?
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_35712864
15 euro is redelijk. Voor een pool is dat aan de dure kant, voor een nederlander goedkoop. Hangt er wel vanaf wat je wilt laten doen.
pi_35713305
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:14 schreef joshus_cat het volgende:
15 euro is redelijk. Voor een pool is dat aan de dure kant, voor een nederlander goedkoop. Hangt er wel vanaf wat je wilt laten doen.
een pool goeie, maar daar moet je ook mee kunnen communiceren he.
Betreft woonkamer, zit nu overal structuurbehang op (of behang met structuurverf) en wil dat alles eraf en mooi glad stucen. In de slaapkamers t zelfde maar aangezien dat geen centraal vertrek is wil ik die gewoon verven (eerst behang eraf). De mogelijk vele gaatjes vul ik wel op met opvulstof (?). Muur i.d keuken word bespoten (met structuur) en dat kost 12.5 de m2 bij dezelfde gozer. Of kan dit anders?
pi_35713703
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

Wa's daar zo grappig aan?

Als ze alleen maar pools praten, dan zouden ze hier ook geen werk hebben
pi_35717099
Bovendien zou ik liever een pool aan't werk hebben dan een nederlander (als ik hem niet zou kennen dan hè!); veelal zijn ze véél serieuzer in hun werk.
pi_35718937
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:45 schreef Knakker het volgende:
Bovendien zou ik liever een pool aan't werk hebben dan een nederlander (als ik hem niet zou kennen dan hè!); veelal zijn ze véél serieuzer in hun werk.
hmmm kee ik zei nix
Is marktplaats.nl een goeie weg om met ''betrouwbare'' poolse stucadoorovski's in contakt te treden ?of kunnen jullie iemand aanbevelen (regio a'dam)
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:00:18 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35877165
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:04 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

hmmm kee ik zei nix
Is marktplaats.nl een goeie weg om met ''betrouwbare'' poolse stucadoorovski's in contakt te treden ?of kunnen jullie iemand aanbevelen (regio a'dam)
Nee op marktplaats loop je het risico een illegaal te treffen.Veelal hebben ze geen VAR verklaring of Sofi-nummer. Dit kan je op een behoorlijke boete (min. ¤ 4000,=) komen te staan.

Veel beter kun je een Pools detacheringbureau consulteren, zo 1 als waar ik werk. www.eurojob.nl of bel eens met 023-5633088 en vraag naar Sander. Ik kan je dan doorverbinden met de juiste persoon.

Bij mij komen ze zaterdag thuis de keukenwand doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37335808
*spam*

[ Bericht 96% gewijzigd door BE op 27-04-2006 12:21:21 ]
pi_37338139
Hoi ik zat er ook over te denken mij muren zelf te stucen, alleen zijn dit 2 structuur muren met vrij dikke groeven erin (lelijk dus). Werkt dit ook op dezelfde manier??
  donderdag 27 april 2006 @ 10:53:12 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37338158
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:52 schreef TimC het volgende:
Hoi ik zat er ook over te denken mij muren zelf te stucen, alleen zijn dit 2 structuur muren met vrij dikke groeven erin (lelijk dus). Werkt dit ook op dezelfde manier??
Gewoon de dikte uitzetten met wat latjes, die je waterpas stelt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69595715
Ik heb een muur van 2,5 x 2. Deze is een bakstenen muur die bewerkt is met wit Latex. Er zijn geen hoekprofielen nodig. En de muur geeft niet af bij aanraking met een natte lap. Kan ik aan deze muur onbewerkt beginnen? Ik heb de muur nat gesproeid maar ik kon niet zeggen of het erg, normaal of langzaam absorberend is.

bvb bedankt
Pan
pi_69596612
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:00 schreef Panance het volgende:
Ik heb een muur van 2,5 x 2. Deze is een bakstenen muur die bewerkt is met wit Latex. Er zijn geen hoekprofielen nodig. En de muur geeft niet af bij aanraking met een natte lap. Kan ik aan deze muur onbewerkt beginnen? Ik heb de muur nat gesproeid maar ik kon niet zeggen of het erg, normaal of langzaam absorberend is.

bvb bedankt
Pan
Waarom zou je het muurtje niet even in de stucprimer zetten? Aan 1 litertje heb je meer dan genoeg, kost je maar een paar euro.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2009 @ 12:18:58 #65
17893 Forno
pi_69598634
Nooit besparen op de basis. Eerst voorstrijk eroverheen dus, van die gele smurrie. Hecht stof en zand-/cementkorrels van het metselwerk en voorkomt het zuigen (water) van de baksteen. Anders kan je gips 'verbranden', het vocht wordt er dan te snel uit getrokken. Daarnaast kost het ook geen drol zoals DonJames zegt.
  maandag 1 juni 2009 @ 12:43:39 #66
107521 Furia
snoopy weer
pi_69599249
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:51 schreef Joene het volgende:
hier in huis alle beneden muren laten doen in totaal 70m2 ofzo voor 200 euro
ex materiaal
Dat is wel heel erg weinig
  maandag 1 juni 2009 @ 12:47:36 #67
107521 Furia
snoopy weer
pi_69599342
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee op marktplaats loop je het risico een illegaal te treffen.Veelal hebben ze geen VAR verklaring of Sofi-nummer. Dit kan je op een behoorlijke boete (min. ¤ 4000,=) komen te staan.

Veel beter kun je een Pools detacheringbureau consulteren, zo 1 als waar ik werk. www.eurojob.nl of bel eens met 023-5633088 en vraag naar Sander. Ik kan je dan doorverbinden met de juiste persoon.

Bij mij komen ze zaterdag thuis de keukenwand doen.
Klinkt wel handig, maar op die site kan ik niets vinden over hoe dat werkt met zo'n Poolse stucadoor via Eurojob...
pi_69603805
Dat wordt dus bellen...
pi_69619618
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik laat ze zelf eigenlijk altijd zitten. Stukadoors die aangeven dat die dingen er uit moeten vanwege roest e.d. vergeten waarschijnlijk dat er ook hoekprofielen verwerkt zijn van exact hetzelfde materiaal.

Als je besluit de profielen er uit te halen, dan doe je dat als het gips al behoorlijk droog is, er blijft een sleuf achter die je weer vol stuct, je huidige stucwerk is dan je nieuwe geleideprofiel

Oh ja, nog een tip:

Haal stucgeleideprofielen niet bij de Gamma oid. Die verkopen stukken van 1,50 M, 6 M in een doos voor 13,89. Hier haal ik het bij een Imabo vestiging, 2,50 M lengte (Dus kamerhoog) voor 2,99 per stuk. Vandaag totaal 25 M. gehaald voor 35.50, wat bij de Gamma 5x13.89=69.45 kost. Plus dat je dan ook nog moet gaan kloten met 2 stucgeleide profielen voor 1 x kamerhoog.

Als je de geleideprofielen gebruikt, hoe kan je ze dan laten zitten? Je ziet ze toch als afscheiding tussen je stuc lagen? Of moet er dan nog weer een dunne laag achteraf overheen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:55:41 #70
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_69632945
ARDUPLAN!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:51:45 #71
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69643747
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

Betreft woonkamer, zit nu overal structuurbehang op (of behang met structuurverf) en wil dat alles eraf en mooi glad stucen. In de slaapkamers t zelfde maar aangezien dat geen centraal vertrek is wil ik die gewoon verven (eerst behang eraf). De mogelijk vele gaatjes vul ik wel op met opvulstof (?). Muur i.d keuken word bespoten (met structuur) en dat kost 12.5 de m2 bij dezelfde gozer. Of kan dit anders?
ik heb net een deal gemaakt met een vriend van een vriend, 10e per m2 incl materiaal
  maandag 30 januari 2012 @ 13:46:39 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107399293
Flinke schop!

Wij willen dus ook 1 klein wandje in de woonkamer strak hebben zodat we er overheen kunnen gaan behangen. Er zit nu korrelig spuitwerk op. Niet al te grof.
Is afsmeren met Fix en Finish dan voldoende, weet iemand dat?
Moet het dan nog voorbehandeld worden?
  maandag 30 januari 2012 @ 14:09:29 #73
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107400113
Das een MEGA kick :')

Ik denk dat ik het zelfde muurtje heb als jij. Op een oude stuklaag is een soort gritlagje gekomen. Zelf zou ik even in de hoek kijken of je dat grit laagje er met een stukmes af kunt krijtgen zodat je weer op de stuklaag uitkomt.
Gaat dat heel eenvoudig, dan alles los steken. gaat het moeilijk dan is het vast genoeg de ondergrond en kun je er idd met F&F een laagje op zetten.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107400159
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Flinke schop!

Wij willen dus ook 1 klein wandje in de woonkamer strak hebben zodat we er overheen kunnen gaan behangen. Er zit nu korrelig spuitwerk op. Niet al te grof.
Stucprimer (de gele) er overheen, stucen met Roodband en je bent klaar.(wel even afpleisteren ;))
  maandag 30 januari 2012 @ 14:12:53 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107400237
Dat peuteren hoeft wrsch niet. Het is een rottig poedermuurtje dus de pluggen van de boekenplanken die er nu nog op zitten zitten met kit vast dus ik gok dat als we de boel eraf trekken da we dan ook wel wat van het pleisterwerk mee krijgen. ;)

Dus, bedenk ik me nu, is Roodband wrsch toch wel handiger sowieso. :Y
  maandag 30 januari 2012 @ 14:19:42 #76
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107400509
wat is ook alweer het verschil tussen de gele en de roze pikkuhpoelie ?

Je gaat dus ff die grit troep eraf halen ?

Ik vermoed dat ik dat ook ga doen, of ik ga weer voor de "tot op de bodem" manier. Das al het oude spul tot op de baksteen eraf. Scheelt in sommige kamers bij mij echt centimeters. Die oude mortel die eraf komt zit er echt enorm dik op gesmeerd.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107400622
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:19 schreef klusfoobje het volgende:
wat is ook alweer het verschil tussen de gele en de roze pikkuhpoelie ?

Je gaat dus ff die grit troep eraf halen ?

Ik vermoed dat ik dat ook ga doen, of ik ga weer voor de "tot op de bodem" manier. Das al het oude spul tot op de baksteen eraf. Scheelt in sommige kamers bij mij echt centimeters. Die oude mortel die eraf komt zit er echt enorm dik op gesmeerd.
Die gele is om de ondergrond af te binden en af te sluiten tegen zuiging, die roze is ook voor hechting en heeft een kwartstoeslag.

Die roze gebruik je met name voor oppervlakten die slechte hechting voor gips hebben zoals beton en tegelwerk bij renovatie.
pi_107403824
Als je nu korrelig spuitwerk hebt, wat niet te grof is, kan je er beter F&F of MP75 gebruiken om het glad te krijgen. Roodband is meer voor het wat dikkere werk.
pi_107403977
MP75 nooit gebruiken bij handverwerking, de structuur en samenstelling is toegespitst op machinale vermenging (MachinePutz) en zal bij mengen zonder het door een wrongel te draaien niet voldoende geactiveerd worden.

Roodband gebruik je vanaf ongeveer 5mm en dat heb je wel nodig als je Spac netjes vlak wil afwerken. Wij gebruiken ook wel profinish maar ik weet niet of je dat bij de bouwmarkt kan krijgen.
pi_107404345
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef CutCake het volgende:
MP75 nooit gebruiken bij handverwerking, de structuur en samenstelling is toegespitst op machinale vermenging (MachinePutz) en zal bij mengen zonder het door een wrongel te draaien niet voldoende geactiveerd worden.
Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..

En 5mm voor spac: er is helemaal niet gezegd dat de wanden met spac gespoten zijn.
pi_107429722
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:

[..]

Onzin. Als je zoekt op 'MP75 handmatig' zie je dat je het prima handmatig kan en mag verwerkt worden..
Wij hebben hier redelijk wat problemen mee gehad (ook zelf gedaan dus) en de expert van Knauf kwam hier mee aan. Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd. Of de samenstelling is aangepast óf de adviezen die ze aan de klanten verstrekken kloppen niet.
Wel kan je sowieso 50/50 MP75 en Roodband gebruiken om het wat plastischer te maken, dat geeft geen problemen bij goed laten drinken en mengen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef foreverman het volgende:
En 5mm voor spac: er is helemaal niet gezegd dat de wanden met spac gespoten zijn.
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Flinke schop!

Hele grote kans dus dat het spac is.

[ Bericht 4% gewijzigd door CutCake op 31-01-2012 07:19:04 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:45:57 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107429933
Ik zal vanmiddag even een foto maken, want het is helemaal niet echt korrelig zag ik.gisteren. :') :@
pi_107431488
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:13 schreef CutCake het volgende:

[..]

Dat het kan is wat anders dan of het de juiste manier is. Het technisch blad zegt ook nog steeds dat het mogelijk is, dat vind ik wat vreemd.
[..]
Hele grote kans dus dat het spac is.
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.

En verder geen spac dus ;)
pi_107432047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:
Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken.
Het was meer de combinatie van het feit dat een technisch adviseur van Knauf dat vertelde en dat het in ca. 35 appartementen zo van de wand af donderde als mensen wilden gaan behangen/stucen na oplevering..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:17:40 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107432319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:38 schreef foreverman het volgende:

[..]

Als het technisch blad zegt dat het kan, is het een juiste manier. Anders kan je alles wel in twijfel gaan trekken. Ik gebruik zelf ook mp75 handmatig en geen enkel probleem mee gehad.

En verder geen spac dus ;)

mwah tot een zekere hoogte hoor.

Over de bijbel zeggen ze ook dat het wara is omdat het geschreven staat. O-)

eigen waarneming en ervaring is ook een hoop waard.
pi_107432696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:17 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Over de bijbel zeggen ze ook dat het wara is omdat het geschreven staat. O-)

Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.

Volgens haar was wat in de Bijbel staat, absoluut waar.

"Waarom is dat dan zo", vroeg ik. "Nou", zei ze, "dat staat in de Bijbel over de Bijbel zelf geschreven".

Nou vraag ik u....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_107432822
Normaal gesproken laat je een nieuwe verflaag drogen, voordat je een 2e verflaag aanbrengt.
Ik heb winkels geschilderd, waar echt een deadline opzat ( zondag werd de winkel leeggehaald, maandag en dinsdag gestript , woensdag en donderdag afgetimmerd, vrijdags geschilderd, zaterdags open ), dan werd eerst een synthetische rapidprimer aangebracht, en een kwartier later afgelakt met een watergedragen lak.

En dit is geen manier van werken, maar het kan wel, omdat synthetisch en water niet mengen...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:39:39 #88
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107434833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo had ik eens een discussie met een gevlovige over het waarheidsgehalte van de Bijbel.

Volgens haar was wat in de Bijbel staat, absoluut waar.

"Waarom is dat dan zo", vroeg ik. "Nou", zei ze, "dat staat in de Bijbel over de Bijbel zelf geschreven".

Nou vraag ik u....
haha, dergelijke discussie ook gehad met een theologie student, zo gelovig als wat. Het staat geschreven dus het is waar! Hij kon het niet waarderen dat ik hem vervolgens een briefje met tekst gaf. Hierop stond dat hij 100 gulden moest betalen aan mij en dat het waar was omdat het geschreven stond. :7

maar terug naar het topic :Y
pi_107440395
Een technisch blad van de fabrikant (die dus het spul maakt) gaan vergelijken met de bijbel...yeah right... :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:35:04 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107468750

Dit is toch geen spac? Als het goed is kan.ik hier toch.met roodband overheen?
pi_107469005
Nee dat lijkt me Spachtelputz maar het lijkt wel gelatexed. Zit het nog overal vast? Dat hoor je zo als je er met je nagels overheen gaat.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:26:46 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107474386
Ja, is gelatexed. :Y
Zit in principe goed vast. :Y
pi_132264511
Je kan ook gewoon een cursus boeken op forum.fok.nl
Hier worden stucadoor cursussen gegeven door vakmensen.

[Note van mod:] Je kan ook gewoon betalen voor advertentieruimte! ^O^ Mailen kan naar PR@fok.nl

[ Bericht 28% gewijzigd door BE op 17-10-2013 16:17:22 ]
pi_132281646
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was :')
Laat die handjes wapperen!
  Milf vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:36:47 #95
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132283759
quote:
18s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik heb dus net iemand ge-PM-ed over een post van 8 jaar geleden.... ik dacht dat dit een nieuw topic was :')
:D
Fantastisch
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:16:31 #96
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132307545
quote:
18s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Gieliovd het volgende:
_O- Held.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_132308167
Ja bedankt voor de pm !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132311904
:W
Laat die handjes wapperen!
pi_132329681
Lol ;)

Ik ga een huis kopen met van die grove wanden, waar je je handen aan open haalt zeg maar. Is dat spachtzelpulz?

Ik hou meer van strak, is de enige optie dan stuccen? En daar kun je daarna toch ook gewoon een leuk kleurtje tegenaan gooien? Ik heb 2 linker handen btw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')