abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 mei 2005 @ 18:22:30 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27250134
Hier geht's weiter.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 18:23:52 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27250174
Laatste post uit vorige topic:
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:51 schreef kenz het volgende:
Ik vraag me dan ook af als er nee gezegd wordt of er gelijk moet worden heronderhandeld. Het lijkt me zinnig dat er eerst eens een maatschappelijk debat wordt gehouden over wat wij eigenlijk willen in en met europa. Dan ontstaat er weer draagvlak voor eventuele volgende stappen.
Nu doordenderen in een technocratische eurotrein gaat sowieso ten koste van het draagvalk. Dat gaat in de toekomst alleen maar harder botsen met de wil van het volk.
En er komen nog meer referenda, niet allemaal in eurofile landen (lees: netto ontvangers). De Britten zullen vast ook nog wel wat te zeggen hebben...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27250216
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:23 schreef PJORourke het volgende:
Laatste post uit vorige topic:
[..]

En er komen nog meer referenda, niet allemaal in eurofile landen (lees: netto ontvangers). De Britten zullen vast ook nog wel wat te zeggen hebben...
ALs de fransen het al niet doen. Daar is volgens de laatste peiling (21-05) 52% tegen en 48% voor.
  zondag 22 mei 2005 @ 18:30:58 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27250351
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:25 schreef kenz het volgende:
ALs de fransen het al niet doen. Daar is volgens de laatste peiling (21-05) 52% tegen en 48% voor.
Klopt. Maar de Britten, Denen en Polen lopen ook niet warm voor de EU. En de Ieren moeten ook nog.

Dat wij de enigen zullen zijn kan ik dus moeilijk geloven.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 20:01:38 #5
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27253067
Wat is de tussenstand hier eigenlijk?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 22 mei 2005 @ 20:06:56 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27253220
Ik weet het niet, maar gevoelsmatig schat ik in dat "tegen" overheerst.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 20:13:49 #7
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27253438
Nog geen Maurice de Hond met dagelijkse tussenstanden en statistieken dus.

Ik heb ook het gevoel dat het tegen gaat worden. Maar eerst maar eens zien of uberhaupt wat op komt draven.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 22 mei 2005 @ 20:17:30 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27253539
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nog geen Maurice de Hond met dagelijkse tussenstanden en statistieken dus.

Ik heb ook het gevoel dat het tegen gaat worden. Maar eerst maar eens zien of uberhaupt wat op komt draven.
Ach, een procent of 32 opkomst is voldoende. En dat zal denk ik wel lukken. Het liefst zie ik de dubbele slag: "non" in Frankrijk en "tegen" hier. Een "tegen" met een hoge opkomst is natuurlijk wel de ultieme schoonheid.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 20:31:21 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27254048
Zeg, de eenwording van de EU is toch in gang gezet na WOII omdat we geen zin meer hadden in oorlog en meer samenwerking wilden?

Het lijkt me vanuit dat oogpunt redelijk dom om nee te stemmen.

En als je de huidige regering een poets wilt bakken, stem dan gewoon niet meer op ze bij de volgende verkiezingen.

Ben je bang om rechten te verliezen? Om minder sterk te staan? Verenig jezelf dan gewoon met je Europese medeburgers uit de diverse landen, we hebben tegenwoordig zoiets als Internet.

Ik zie het probleem niet en denk dat de gemiddelde nee-stemmer voornamelijk een potje moeilijk zit te doen op basis van ongegronde angst.

Gemiddeld spelen er sentimenten, geen argumenten.

Relax!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 22 mei 2005 @ 20:38:28 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27254280
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:31 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, de eenwording van de EU is toch in gang gezet na WOII omdat we geen zin meer hadden in oorlog en meer samenwerking wilden?

Het lijkt me vanuit dat oogpunt redelijk dom om nee te stemmen.
Zonder die grondwet hebben we toch ook geen oorlog? Al slagen we er niet in de Balkan te pacificeren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 21:18:15 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27255685
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:38 schreef PJORourke het volgende:

Zonder die grondwet hebben we toch ook geen oorlog? Al slagen we er niet in de Balkan te pacificeren.
Wat jou betreft hoeven we niet verder te gaan met de eenwording dus?

Is het economisch gezien ook niet gunstiger als we vorderen qua samenwerking?

We moeten ons toch kunnen meten met Japan, Amerika, China, India, e.d.?

Hoe bevorderen we die samenwerking? Door te vorderen met de eenwording, toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27258533
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat jou betreft hoeven we niet verder te gaan met de eenwording dus?

Is het economisch gezien ook niet gunstiger als we vorderen qua samenwerking?

We moeten ons toch kunnen meten met Japan, Amerika, China, India, e.d.?

Hoe bevorderen we die samenwerking? Door te vorderen met de eenwording, toch?
Dus het maakt jou niet zoveel uit wat er gebeurt, als het maar 'verder gaat'.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:38:18 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27258803
Yep, we zijn toch geen mietjes, als er problemen zijn lossen we die vanzelf wel weer op.

Er zijn mensen die bang zijn dat de burger minder te zeggen krijgt, maar dan zeg ik: team up!

Het zou toch fantastisch zijn als we in discussie gaan met Brussel, samen met onze vrienden uit Duitsland, Frankrijk, Belgie, Italie, noem maar op? Ik vermoed dat we daar gewoon aan moeten wennen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 22 mei 2005 @ 22:39:12 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27258838
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:18 schreef Hallulama het volgende:
Wat jou betreft hoeven we niet verder te gaan met de eenwording dus?

Is het economisch gezien ook niet gunstiger als we vorderen qua samenwerking?

We moeten ons toch kunnen meten met Japan, Amerika, China, India, e.d.?

Hoe bevorderen we die samenwerking? Door te vorderen met de eenwording, toch?
Nee, want eenwoording is wenselijk noch haalbaar met zo veel verschillende volkeren en talen, waarvan een deel juist zo blij is net onafhankelijk te zijn. Samenwerking op justitieel gebeid en een vrije markt zijn van belang, de rest is pure ideologie. Met de EFTA kom je op economisch vlak al heel ver. Portugal en Estland zijn niet te verenigen want er is geen gemene deler.

We hoeven geen supermacht te worden. Waarom zouden we? Als de economie maar lekker draait.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27259055
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:38 schreef Hallulama het volgende:
Yep, we zijn toch geen mietjes, als er problemen zijn lossen we die vanzelf wel weer op.

Er zijn mensen die bang zijn dat de burger minder te zeggen krijgt, maar dan zeg ik: team up!

Het zou toch fantastisch zijn als we in discussie gaan met Brussel, samen met onze vrienden uit Duitsland, Frankrijk, Belgie, Italie, noem maar op? Ik vermoed dat we daar gewoon aan moeten wennen.
Hoe bedoel je, team up? Door het overhevelen van bevoegdheden naar Brussel, komt de politiek niet echt dichter bij de bevolking te liggen. Er verandert wel wat in de procedures, maar echt een democratie kun je de EU niet noemen, met of zonder grondwet. Hoe bedoel je dan team-up?
Of we lossen het straks wel op?
Al die afspraken, regeltjes en verdragen komen zo moeizaam tot stand, dat veranderingen later praktisch onmogelijk zijn. Kijk maar nu naar de begroting en het feit dat wij de grootste betaler zijn. Zalm (en de rest van NL) wil al jaren dat dat anders wordt. Dat lukt dus (vrijwel) niet.

Nu dus de rem erop, voordat we weer in een volgend epos van de EU verstrikt raken.
pi_27259094
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want eenwoording is wenselijk noch haalbaar met zo veel verschillende volkeren en talen, waarvan een deel juist zo blij is net onafhankelijk te zijn. Samenwerking op justitieel gebeid en een vrije markt zijn van belang, de rest is pure ideologie. Met de EFTA kom je op economisch vlak al heel ver. Portugal en Estland zijn niet te verenigen want er is geen gemene deler.

We hoeven geen supermacht te worden. Waarom zouden we? Als de economie maar lekker draait.
Sterker nog, deze geforceerde eenwording tot een soort superstaat werkt alleen maar averechts en veroorzaakt juist spanningen tussen de lidstaten...
  zondag 22 mei 2005 @ 22:53:04 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27259324
Daar komt nog bij dat superstaten niet de meest economisch efficiente entiteiten zijn. Het formaat-Ijsland schijnt het meest efficient te zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27259703
Ruud Lubbers: begrip voor nee-stemmers

LOL, hij zegt omdat wij het niet gewend zijn dat wij maar nee-stemmen .
  zondag 22 mei 2005 @ 23:25:42 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27260437
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:47 schreef Jalu het volgende:

Sterker nog, deze geforceerde eenwording tot een soort superstaat werkt alleen maar averechts en veroorzaakt juist spanningen tussen de lidstaten...
Zou je denken? We hebben dan toch een gemeenschappelijke boeman? Te weten, Brussel?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27260859
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zou je denken? We hebben dan toch een gemeenschappelijke boeman? Te weten, Brussel?
Die hebben we toch nu ook al? Ook nu al komt een substantieel deel van onze wetgeving uit Brussel. Daar hebben we helemaal geen verdergaande federalisering voor nodig.

Daarbij, meet je het niveau van saamhorigheid aan het hebben van een gezamenlijke boeman? Zou de wereld dan niet al één blok tegenover Amerika staan?
  maandag 23 mei 2005 @ 00:07:43 #21
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27261641
Dat staat de wereld toch ook?

Eeh, tegenover Amerika? Neen, tegenover de beleidsmakers in Amerika, niet tegenover Amerika as a whole, of course.

Die arme mensen daar kunnen er ook niets aan doen dat ze 50 jaar lang zijn gebrainwashed met fear, "duck & cover", beeldmateriaal van paddestoelwolken, etc.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 23 mei 2005 @ 00:09:54 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27261691
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:07 schreef Hallulama het volgende:
Die arme mensen daar kunnen er ook niets aan doen dat ze 50 jaar lang zijn gebrainwashed met fear, "duck & cover", beeldmateriaal van paddestoelwolken, etc.
Zijn wij dan niet gebrainwashed met zure regen, Kyoto, Tsjernobiel, global dimming en phosphaatvrije wasmiddelen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 23 mei 2005 @ 00:24:50 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27262028
Gedeeltelijk, vast en zeker, maar als we voor eenheid gaan, dan kunnen we dat soort zaken in één klap aanpakken.

Nu is het zo dat het geen zin heeft om als land maatregelen eenzijdig te nemen, zolang andere landen zich nergens aan storen (en met maatregelen bedoel ik in dit geval iets ala: "Fuck Kyoto, kom eens met een beter plan!").

Ik heb stiekem al natte dromen over forum.fok.eu
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27262469
Niet zeuren allemaal er komen ook goede dingen uit Brussel, zo is de chocolade sigaret verboden maar mogen we nog wel een balletje gehakt draaien met goedkeuring van de EU.
Heel belangrijk allemaal.

Vrijdag komt er een TV-show over het referendum, benieuwd of dat de grote Stem JA! show word...

SMS JA! naar 4949 en win een vakantie in 1 van de EU landen!
Of een van de andere leuke prijzen zoals Balkenende die een week lang in een schort je huis schoonmaakt, of Zalm die een week je boodschappen gaat doen, ik zweer je dat er nog wel vrouwelijke ministers zijn die bereid zullen wezen om een week je gewillige slavin te zijn.

Jammer jammer jammer, ik ben er 1 juni niet, vakantie, maar jeetje wat had ik graag NEE gestemd.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:50:17 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27262523
Niet zeuren
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')